onsdag 6. mai 2009

Nesten sommer!


I dag har det nesten føltes som sommer, strålende sol fra knallblå himmel! Etter å ha levert storebror i barnehagen, reiste lillemor og jeg innom det lokale kjøpesenteret, før vi dro rett hjem og gikk ut i hagen, og der ble vi værende!

To sommerblomster i zinkpotter ble med hjem fra blomsterbutikken, fargen på blomstene passet så bra med håndtakene på pottene synes jeg.

Og mens Augusta sov formiddagslur rigget jeg meg til på verandaen, og nøt sol og varme. Det ble faktisk så varmt til tider at jeg måtte gå inn for å kjøle meg ned! En fordel med å ha nybygd og godt isolert hus er at det er godt og varmt om vinteren, og svalt om sommeren.
Vakre Hjem hadde utrolig mange flotte hagebilder denne gangen synes jeg, til stor inspirasjon!


Pelargonen jeg fikk av tante i februar har blitt plantet ut, håper det kommer nye blomster på den etterhvert:)

Masse knopper på syrinen! Dere som har greie på det, blir alt dette blomster? Det er ihvertfall lov til å håpe:) Gresset har blitt ganske grønt (og langt!) også kan dere se.

Lille A måtte ha seg noen nye sommersko, og jeg falt for disse. De virker utrolig gode også!


Da gutta boys kom hjem var det klart for nybakte pizzasnurrer! Denne gangen brukte jeg grovt mel, det ble kjempegodt, og mer mettende!


I fjor høst flyttet det en ny familie inn i et av nabohusene våre, og de har en sønn på samme alder som Ferdinand. De har virkelig funnet tonen, og henger sammen hele tiden, både i barnehagen og hjemme. Tenk å være tre år og akkurat ha funnet en bestevenn...:)


Slik ser tomatene Ferdinand og jeg sådde i midten av april ut nå! Har lyst til å plante dem ut, men er litt redd for frost.




ha en flott kveld, og takk for alle hyggelige hilsener!

29 kommentarer:

Hanne sa...

For et utrolig koselig innlegg å lese - særlig det om podens nye bestevenn.
De sinpottene/spannene var knusbedårende!
Ha en fin onsdagskveld! Når blir det kveldsmat her - eldstejenta ropte nettopp at tevannet er klart!

Det hvite hjerte sa...

Vårlige og sommerlige bilder idag, helt herlig Silje!
Det beste som kan skje er å få en bestevenn, vi flyttet hit vi bor for ca. 8 mnd siden og vår pike 6 fikk en bestevenninne i nabohuset, de henger sammen som erteris!!! Herlig!!!
klem

Hulda sa...

Virkelig sommerlig og fint! Syns det var så fint med blomstene i kassen, du har tatt bildene så fint også. Pizzasnurrene så deilige ut.

fru rosa sa...

SÅ fantastisk fine de håndtakene på sinkbøttene dine var! Og så koselig med en bestevenn. Det trenger vi alle mann! :)

Kerstin sa...

Så herlig innlegg...oser av sommer hos deg... Deilig å nyte slike dager ute i hagen... ja dette vil bli blomster...de blir så vakre..er det lilla syrin du har?

Kos dere videre... Klemmer O=)

Sissy's Hus sa...

Så fine sko A har fått!! :) Hvor har du funnet dem?
Snuppa mi har utrolig små føtter, bare str 19 i sko. Ikke fått det av meg for å si det sånn, jeg hadde tær som så ut som fingre.. Hahahahaha.. ENORME bein da jeg var like gammel.

Gøy at F har fått seg en bestevenn... De er så søte på den alderen! :)

Og som alltid, nydelige bilder og flott innlegg!

Klem og god kveld
Christina

Mitt og Mine sa...

Herlig innlegg..igjen!! Skal si dere er heldige med været. Her er det skikkelig ustabilt og plutselig mye kaldere!!

Ja det er ikke helt enkelt å bli kvitt de siste kiloene. Var veldig flink før jul og gikk ned endel, men så dalte motivasjonen i takt med at jeg begynte å blogge...he he.

Men nå før jeg prøve å gjøre litt av begge deler..:)

Ha en fin kveld!!
PS: Så herlig at F. har funnet seg en bestevenn!

Klem M

No42D sa...

Så utrolig koselig og fin blogg du har - man blir glad av å lese den!

Deilig med sommer:)

Marit

SiljeVanilje sa...

Så fine bilder! kommer virkelig i sommerstemning her ja!:)
Og så koslig bilde av to små bestevenner!<3

Takk for kjempetrivelig kommentar inne hos meg!:) Stas å få kommentar fra min favorittblogger!;)hihi..
Er jo så mange fine sengetøy der, så ble endel da jeg først bestilte:) og kvaliteten var overaskende bra!:)

Ha en trivelig kveld!:)
Klem Silje

Jannicke sa...

Utrolig koselige bilder! Du har så fin stemning i bildene..
Nydelige zinkpotter, flott med blomstrete håndtak!
Ja, gode venner er viktig i alle aldre, også for en 3 åring. Skjønne de var der de satt og koste seg!
Klem J.

Hege sa...

Så flink du er å fotografere! Dårlig unnkyldning, men jeg ønsker meg nytt kamera snaart:-)
Kjempefine sinkbøtter-har ikke sett dem noe sted...
Kavat-sko har jeg brukt mye på guttene mine når de var små-kjempegode til en fin pris. og så gjør det ingentng at de i tillegg er fine å se på :-)
Klem Hege.

Livy sa...

Ja det er en herlig tid nå!!! Elsker våren jeg:-)

Så utrolig skjønne sko du har kjøpt til Augusta, slike tror jeg jeg må se etter til lillesøster også.

Fuglebadet jeg kjøpte på Plantasjen er i betong og kostet kun 99, det var noen søte fugler(også i betong)som satt på kanten. Kjempefint!

Ønsker deg en fin dag!
Klem fra Livy

Anita sa...

Heia! Så koselig innlegg! Har sett på de pottene med blomster hank i hele vinter, men har ennå ikke kjøpt de, prøver å la være;0) Idag er det høstlig igjen, men jeg koser meg fordet. Barna er på sine steder. Skal på aftenvakt idag, men har jo masse tid fram til det:0) Skal sy litt og skifte litt på noen senger og ellers gjøre minst mulig! Ha det flott! Klem!

in my garden sa...

Nydelig nesten sommerdag i går,bare synd jeg satt på møte i tønsberg hele dagen.
Ja det blir blomster av alle knoppene du ser på syrinen din,syntes det lukter herlig når de springer ut.Kjekt å ha nabo barn i samme alder,og en beste kompis-hva er vel bedre enn det.
Min nabo venninne fra barndommen lekte sammen fra vi hva 1 år,og er fortsatt gode venninner!

Trines Hus og Hage sa...

Hei Silje!
Kjempekoselig innlegg og det hørtes virkelig ut som en herlig dag! Ja, du får nok mange duftende blomster på syrinen din i år. Så godt å kunne holde på ute en slik nydelig dag, og det å kunne sette seg ned å nyte blad og litt kaldt i glasset er skjønt.
Ha fortsatt gode dager, Silje, og takk for så koselig kommentar hos meg også. Klem fra Trine

Trines Hus og Hage sa...

Hei Silje!
Kjempekoselig innlegg og det hørtes virkelig ut som en herlig dag! Ja, du får nok mange duftende blomster på syrinen din i år. Så godt å kunne holde på ute en slik nydelig dag, og det å kunne sette seg ned å nyte blad og litt kaldt i glasset er skjønt.
Ha fortsatt gode dager, Silje, og takk for så koselig kommentar hos meg også. Klem fra Trine

Andre etage sa...

Fore t vårlig og herlig innlegg. Blir i så godt humør av disse utebildene:)
Flotte bilder du tar, og nydelige potte rog blomster du har:)

Ha en fin dag

Liv Elin sa...

Så herlige blomsterbilder - der er jammen vakkert utendørs nå på våren ! <3
Jeg har sett maken blomsterspann i zink hos min blomsterforhandler - kjøpe de ikke man hadde grådig lyst ! ;)Kjempefine iallefall!

Pizzasnurrene så deilige ut - og så kjekt at gutten din har funnet seg en bestekamerat da ! de så veldig søte ut sammen ! :)
håper du hasr en flott dag
klem fra L i Husrom & Hjerterom

opp ei trapp inn ei dør sa...

Jeg kom i skikkelig sommerstemmning av dette innlegget!! Masse herlige bilder -som alltid!! :)

Ha en flott dag!

Emmas Verden sa...

Ååå så koselig med en liten bestevenn ;) Vakre bilder av vakre blomster...Ha en fin torsdag Silje ;)Klem Anne***

Anonym sa...

Alltid hyggelig med nye innlegg fra deg når man kommer inn på bloggen din :)

Kine sa...

Så mange fine bilder,slike zinkspann har jeg også,kjempesøte:) Gøy med venner i nabohus,her har Sofie ei jente på sin egen alder å leke med,like ved oss,men ikke Alexander..litt trist,men sånn er det..Ha en fin kveld Silje!*klæm*

Ragnhild sa...

Så kjempe fint bilde av Ferdinand og vennen! Alle de andre bildene også selvsagt, du e så flink! Blir inspirert av deg! :)

OdaAnna sa...

Så mange koselige bilder fra deg:) De sinkpottene var virkelige søte! Så herlig med små venner:)

Krabat sa...

Takk for tips om butikken i Telemark! Så deilig ut med alenetid en formiddag. Selv sitter jeg og leser til eksamen på fridagene mine. Jeg etterutdanner meg, så derfor blir det lite bloggings. Flotte sko!

Klem

Blå-hvit samlemani sa...

Knallsøte bilder av de to guttene. Det er så herlig med de aller første vennskapene...

Likte godt sinkbøttene med de søte lilla porselenhåndtakene...Så gjennomført alt er hos deg..!

jeg pleier å ta med pizzeznurrer på brygga om sommeren. Ingenting er så herlig som litt halvarme pizzasnurrer midt på dagen.. Ungene spiser temmelig mange...

Ønsker deg en god helg!

Lisemoren sa...

Å dette var et så fint innlegg. Tenk så godt barna har det her i landet vårt, heldige gutten din med betevenn og pizzasurrer. Jeg elsket sinkpottene dine nettopp på grunn av håndtakene. Sommerlig og deilig hos dere. Her ble det desverre kalt og regn igjen, men solen er fremme innimellom. God helg til deg og dine : )

A home far away sa...

Så fina vårfoton, du är väldigt flink på att ta foton!!

Kram Gunilla i Singapore

Anonym sa...

hej!

jag tycker så mycket om att kika in här,du har väldigt mysigt,och så fina bilder!

ha en bra dag,kram!