søndag 3. mai 2009

Maihelg og Maileg ♥

For en nydelig helg dette har vært! Vi har vært i Vrådal, på hyttetur med svigerforeldrene mine. Og i dag har vi vært på hytta til mamma og grillet, hun har nemlig bursdag i dag! Gratulerer så mye mamma


Om fredagen hadde vi nærmest sommertemperatur.. Folk badet og vi koste oss i varmen. Her er ungene på vei til lekeplassen:)


Man skal tidlig krøkes...


På sykkeltur:)


Jeg har tidligere skrevet om Oleas hus på bloggen, en nydelig kles- og interiørbutikk som ligger i Fyresdal. Nå har butikken også åpnet i Vrådal, gjett om jeg er glad! Vi er nemlig der flere ganger i året, og butikken ligger kanskje 100 meter fra oss...
n
Jeg har kjøpt litt nytt til Mailegene, denne gangen ble det bare utstyr og ikke kaniner. Min snille svigermor kjøpte litt til meg (eller var det Augusta?:)) også. Jeg kjøpte den herlige vogna på bildet over..

Denne kjøpte svigermor til oss, en høystol til babykaninen!


Og den passer til settet jeg har fra før.


Denne var også en gave, en vugge! Med rosaprikkete sengetøy:)



Og et strykebrett med strykejern kjøpte jeg. De har nok å styre med disse kaninene...


....både stryke...


..og lage mat:)


Må nok innrømme at det er jeg som har den største begeistringen for Maileg her i huset foreløpig. Men Ferdinand har begynt å vise litt interesse, og leker med dem på sin måte...


Det går mest i at de "panger" hverandre, han driver og slår dem sammen.
k
Bilder fra den nye Oleas hus butikken kommer i neste innlegg:)

Helt til slutt, jeg har fått en utfordring fra Living white og Englefryd, tusen takk til dere:)
Den går ut på å komme med et godt interiørtips! Kan ikke si jeg har så mange revolusjonerende tips å komme med, tror det beste må være å alltid ha friske blomster i hus! Huset kan være så rotete og støvete det bare vil, men med levende lys og blomster på bordet, blir det koselig alikevel, synes jeg ihvertfall!
ø
ø
j
ha en flott kveld!

22 kommentarer:

fru rosa sa...

Jeg syns innredningstipset ditt var veldig bra! Elsker friske blomster! For noen nydelige Maileger du har, med så mye søtt utstyr! Virkelig fristende å løpe i butikken og kjøpe, selv om vi har så mye leker fra før. Det er godt jeg har TO små jenter, så har jeg en god unnskyldning til å kjøpe inn litt nytt til barnerommet. :) Hvordan får du til å lage sånne hjerter når du skriver innlegg forresten?

Hulda sa...

Vet du, jeg blir alltid så glad av dine innlegg! Du har jo så nydelige mailegting. De tingene er så søte! Måtte smile da jeg så Augusta med interiørbladet. :-)

Cathrine sa...

ååå så mye lekkert.. herlig!! dette må jeg vise jenta mi<3

gratulerer med mamman din.. min prins har også sin dag idag.. 2 år :) ha en fortsatt fin kveld,,

Frøken Lykkelig sa...

Nydelige Maileg'er og for en samling du har!!! Utrolig!!!!

Kjempefint!!

opp ei trapp inn ei dør sa...

Så mye fint du har fått tak i til mailegene dine (eller augustas??) :) Og, jeg må si meg veldig enig i interiørtipset ditt! Blomster og lys gjør susen:)

Englefryd sa...

Så masse flott til mailegene. ser ut til at dere har hatt en super helg. Helt enig med deg ang blomster, prøver å ha friske blomster til hver helg jeg. det er så koselig.

Klem

Raija sa...

Veldig bra tips må e si! E bruke som regel å prioritere friske blomster sjøl, og no e d mye blomstertanka i hodet mitt, for e skal gifte meg i juni og har enda ikke funne ut kossn brudebukett e skal ha ;)
Flotte unga, herlig vær og koselig m maileg! Glede meg til neste innlegg!

borghild sa...

Herrrlige maileg-ting! Du har jo snart (eller var det Augusta;) en liten landsby av kaniner, men det er jo ikke så rart, to kaniner blir jo fort til fler;-) Og interiørtipset ditt er jeg helt enig i! Ha en fin uke! Klem B:-)

Sissy's Hus sa...

Hallo frøken!! :)
Må spørre om hva slags sykkelvogn dere har... Likner på vår som er en Croozer! :) Gleder meg til å bruke den nå. Skal vaske syklene til uken!

Ellers ser det ut som lillesøster og storebror koser seg sammen. Og storebror koser seg med MAileg! hahahha.. Selv om han leker med dem på sin måte.
Jeg husker jeg brukte lillebror sin Playmobil til Barbie-bil da jeg ikke hadde det selv... Hihi.. Man tager det man haver.

Klem og enda en klem
Christina

Det hvite hjerte sa...

Så mange skjønne Maileger du har og alt det flotte tilbehøret du har fått deg, heldige du!
Jeg elsker de også :)
Ha en flott ny mai uke, klem

huset med det rare.. sa...

Så søte kaniner du har! Finnes det en egen serie med møbler til disse eller er det til dukker? De var jo så søte.. Barna dine også, bare for å ha sagt det og!

Ha en fin ukestart i morgen!

Jannicke sa...

Det tipset benytter jeg (nesten) daglig! Friske blomster er et must!!
Herlige bilder!
J.

Shabby Charm sa...

Så utrolig skjønne Maileg bilder du viser. Så mye fint du har! Min datter har foreløpig kun kaninene, men det kommer helt klart møbler etterhvert :)

Ellers er jeg ening med; friske blomster MÅ man bare ha!

Ha en fin uke, klem til deg

Emmas Verden sa...

Deilige,skjønne Maileg kaninene..får aldri nok av dem ;)Nydelig bilder hos deg Silje..Ha ei fin uke!!!Klem Anne***

Anita sa...

Heia vennen! Sååå koselig innlegg også så mange fin Maileg ting du har skaffet deg!! EN vakker dag i dag også. Jeg skal ut og sykle nå, snart, må bare vente på at det skal bli litt varmere! Kos deg!

home 4us sa...

Herlige bilder av mailegene. de ser jo virkelige ut:)

Hanne sa...

De er altså så fantastisk søte, disse maileg-vennene. Og ikke ante jeg at det fantes så mye tilleggsutstyr til dem. Er det for seint å kjøpe sånne når ungene er 13 og 15? Mor har vel også lov til å leke??
Ønsker deg ei flott uke!

Silje sa...

Du har så mye nydelig maileg ting. Veldig koselig og flotte bilde du viser frem.

Jeg har lurt på og kjøpe noen mailig til jenten (egentlig til ho mor da.

Klem Silje

Merete sa...

Så skjønne maileg-kaniner m utstyr du har!! geniale for ein kan ha dei til pynt når ikkje ungane lekar med dei :)
Fin mandag til deg!

in my garden sa...

Ja de har mye å gjøre,kaninene dine,he he.
Men søte er dem jo.
Høres ut som du har hatt en fin lang helg du også,jeg har også heldigvis hatt fri og innviet camping sesongen i sverige.Kjempe deilig og av og til kunne ha det mer primitivt og samtidig slappe helt av.Hadde man vert hjemme hadde jeg garantert ordnet med noe i heimem.

perler på en snor sa...

Å de er så søte de kaninene og alt tilbehøret, jeg får så lyst å kjøpe noe til meg selv...eh jeg mener til jentene mine...hehe

Ineke van den Akker sa...

Just love these rabbits!