torsdag 21. mai 2009

Kjøkken

En fridag med familien midt i uka er helt herlig! I dag har vi vært mye ute sammen med naboene, vi har grillet, og spist nystekte vafler etterpå:) Jeg har også fått vasket litt på kjøkkenet. Det blir noen bilder derfra i dag:)


Kjøkkenet vårt er et Herregaard-kjøkken fra Sigdal. Vi tilbringer mye tid på kjøkkenet, og jeg synes det er et koselig rom å være i!

Jeg har fått opp en lang hylle over døra inn til stua, her står de gamle tingene plassert.


Syrinbuskene vi har i hagen har begge blomster i år, men ikke nok til å plukkes! Derfor må jeg ut på tur i nabolaget for å plukke, og i dag fant jeg et perfekt sted med masse syriner (på et offentlig sted altså;))



Rörstrand-krukkene er noe av det fineste jeg har.


Som jeg har skrevet på bloggen tidligere, er kjøkkenbordet og stolene fra mitt barndomshjem, så de betyr ekstra mye for meg. Vi har seks stoler, og tre ekstra lemmer, så bordet kan bli ganske langt.




Vi har induksjonstopp på komfyren, og det er vi veldig fornøyde med. Vannet koker opp kjemperaskt, og ting brenner seg aldri.



ha en riktig god helg alle sammen!


Til Merete: Takk for koselig hilsen! Maileg får du kjøpt hos bl.a strandlykke.no!

27 kommentarer:

Jannicke sa...

Et fantastisk flott kjøkken! Tror kanskje fargen er nokså lik til vårt kjøkken! Ser du har godt med benkeplass, det skulle jeg gjerne hatt mer av.
Høres ut som at dere har hatt en super dag! Grilling og vafler..
Ikke gale det på en torsdag!!
Ønsker deg en fortsatt fin himmelsprett! Klem J.

Kine sa...

Koselig kjøkken:) Kos dere i helgen!*klæm*

Line sa...

Så koselig kjøkken dere har! Også så fint og med ekstra sjarm at det er kjøkkenbord og stoler fra barndoms hjemmet ditt.

De blå krukkene er sååå koselige!

Er nesten så jeg kjenner syrin lukta komme ut av pcen her nå :)

Alltid så koselig bilder å finne inne hos deg.

Kos deg videre på denne fri dagen midt ukes :)

Klem fra Line.

Mitt lille hjem sa...

Første gang jeg er innom bloggen din!
Ble bare sittende her jeg å titte :)
Flott kjøkken og fine bilder!

Håper det er greit at jeg legger deg til hos meg,
for her vil jeg tilbake å bli inspirert :)

Ha en fortsatt fin langhelg!

Barneboden sa...

Kjempeflott kjøkken :-)

Bare ett lite tips til deg som har barn :-)

http://www.barneboden.no/

Marita sa...

Så fina bilder du tagit.
Ett vackert kök ni har!
~Marita~

MarnyAlice sa...

so flott kjøkken du har, skjlne godt du tilbringer mykje til der :o)

konkurranse hos meg om du vil delta :o)

Klem M :o)

Drømme verden min! sa...

Flott kjøkken du har! Så på Herregaard vi også, men vi fikk ikke noe tilbud fra sigdal så da ble de valgt bort.

Håper dere får en fin helg!

Ligger en liten utfordring til deg inne hos meg, gi et interiørtips. Om du ikke har hatt den allerde.

Hilsen fra drømmeverden

Anita sa...

Heia! Er så koselig hos dere, ett skikkelig godt hjem for dere alle! Nydelig! Så koselig med en sånn ekstra fri dag, desverre er min turnus sånn iår at jeg jobber mange røde dager i mai, og det syns jeg er pyton! Sååå kjedelig når alle de potensielle langhelgene blir borte! Meeen, tjener bra da! Så du skal på jobb i morgen, ekstra bare da eller hele helgen?? Hater fredagskvelder jeg, men kanskje greit hvis det bare er den ene dagen. Vært rolig hos meg på jobb idag, og Joh. har pakket masse for turen i morgen og da er det jo greit å ha vært på jobb, syns det er litt kjedelig å pakke for tur!

Dere får kose dere i helgen, så snakkes vi til uken! Klemmer fra Anita!

jordbærpiken sa...

For et flott kjøkken du har! Gøy å se så fine bilder. :)

Guttemamma sa...

Dere har et nydelig kjøkken ;Silje og de møblene er utrolig fine!! KOmmer på kaffe jeg....:-)

Christinas låvebutikk sa...

Herlig innlegg med masse fint!
Ha ei god helg du også:0)

Det hvite hjerte sa...

Flotte bilder fra
kjøkkenet deres!

Nydelig syriner,
det skulle min mann
plukke til meg for
to kvelder siden, hmmm..
det har vi visst glemt
bort begge to!!

natta

Prinsesse Elin sa...

Du har sånn et koselig kjøkken, vet du det. Jeg liker så godt skapene, plassen og ikke minst interiøret....veldig pent:O)
Ha en mydelig fredag. Klem fra Elin:O)

Hanne sa...

Ah - sjekk DET kjøkkenet da! Skjønner godt at dere er her MYE.
Ønsker deg god helg.
Pludrehanneklem

Tonerose sa...

Hjemmet ditt er så vakkert - bloggen er kjempekoselig og inspirerende lesning! :o)

Ønsker deg og dine en vidunderlig helg!

Hverdagen vår sa...

Så flott kjøkken:)
vafler hørtes godt ut, det må jeg prøve å få stekt etter jobb om lørdag-

Ha en flott helg!

Klem fra E)

Lynetmor sa...

Hei, for et flott kjøkken du har! Likte det kjempe godt. Ønsker deg en fin helg :-)

Anita Kristin sa...

Så flott kjøkken du har! Skulle likt å ha et sånt et, men det blir nok ikke det denne gangen.

Ha ei fin helg!

in my garden sa...

Et flott kjøkken har du virkelig.Skulle gjerne hatt større kjøkken jeg også,for her lages det mye mat.Måtte prøve havrekjeksene dine,syntes de ble gode og sunne.Fortsatt god helg!

Anonym sa...

Dere har et veldig hjemmekoselig kjøkken og vafflene fristet veldig :)

Sol sa...

Jeg har sittet her og beundret de flotte bildene fra kjøkkenet ditt flere ganger.....så koselig og lekkert. Ønsker ddeg og dine en flotte helg!

OdaAnna sa...

kjøkkenet ditt er så lekkert!! Så detaljert og gjennomført:)

Synnøve sa...

Kjempeflott kjøkken dere har, et slikt stort, trivelig kjøkken jeg drømmer om å få en gang... :) Og liker så godt der bordet dere har der, er jo også så koselig når det har en ekstra betydning for en også :) Ønsker deg en fortsatt trivelig helg! Synnøve :)

My book sa...

Så flott kjøkken dere har :) Så hjemmekoselig og lekkert gjennomført :)

Min Lille Drøm sa...

Heisann snupp!
Bare elsker kjøkkenet ditt rett og slett;)
Håper vi ses til uka..klemmer

Anonym sa...

Hei,

Utrolig koselig kjøkken du har! Vi har akuratt bestilt oss Sigdal Herreård kjøkken. Jeg har noen spørsmål til deg:-) Hvilken farge er det på deres. Er det standard hvit eller...........også lurte jeg veldig på hvor du har fått kjøpt de lekre flisene?