lørdag 9. mai 2009

Herlig lørdag!

Dette har vært en herlig lørdag! Været har vært skiftende, og vi har knapt passert tomtegrensa vår, men dager som dette er blant de beste synes jeg!


Plenen trengte sårt en klipp, og da hjalp både store og små til:)

Veldig stas med eget utstyr, i passende størrelse! Jakkene ungene har på seg har vi arvet av barna til en skjønn og gavmild jente, bloggen hennes kan du besøke her!


Nabojenta ville også hjelpe til, her triller hun og Ferdinand trillebåret sammen! De søte små:)


Rett etter at vi var ferdige kom det en skikkelig regnskur, og da gikk jeg inn og bakte havrekjeks!




Kjeksene ble veldig gode, oppskrift kommer i neste innlegg! (hvis ikke hadde dette innlegget blitt fryktelig langt!)



Verandadørene har stått åpne hele dagen, gardiner som blåser i vinden gir en herlig sommerfølelse!


Og så var det barne-tv og lørdagsgodt. Jeg har endelig funnet igjen godteskålene jeg kjøpte til ungene for flere år siden (altså lenge før ungene ble født.. Jeg har tre, så det gjenstår å se om det blir behov for den tredje noengang:)) Det er ingenting som minner meg mer om lørdagsgodt enn slike skåler. Min beste venninne og søsknene hadde slike, og jeg husker så godt de kom frem hver lørdag i barndommen. Og praktiske er de også, siden de er laget av "tre"!
m
m
m
ha en flott lørdagskveld!
m
m
Vi får besøk av gode venner, og skal visst spille "Buzz", hva nå enn det er:)
m
m

21 kommentarer:

Kerstin sa...

Så koselig at alle er med på hage rydding... en kjekk og samlende aktivitet det... og når belønningen er havre kjeks og godteri blir dte nok ikke vanskleig å få de med seg en annen gang heller...
vakre bilder...
klem O=)

Guttemamma sa...

Alltid så koselige innlegg fra deg,Silje!! Og du er jo drømmekvinnen, baker og stuller og steller!!
Ps. tre er gull!!!
Klem fra Anette

Hulda sa...

Mmm, ja slike lørdager er fine! Så koselig dere har hatt det, både inne og ute. De havrekjeksene så gode ut, du fikk dem så jevne og fine. Fine bilder, og artig med skålene med gotteri som du forbinder med barndommen. :)

Sissy's Hus sa...

Hihi.. Hjemmekos i hagen! :) Ser ut som om de små har kost seg med gresset!
Søte skåler... Gøy at de begge har like. Vi hadde også det da jeg var liten.

Ønsker dere en super kveld!
Klem klem
Christina

Det hvite hjerte sa...

Skjønne utebilder
fra hagen!
Været har skiftet
som livet selv her
hos oss også!
Ha en fin lørdagskveld!
klem

Livs Lyst sa...

Så koselig. En skikkelig familiedag! Og så flink du er til å bake da... Det har jeg mye å lære altså......

(Ja, vi bor ganske nærme hverandre. Tenker du kan drive litt mer med detektivarbeidet ditt ;O) Hihi. Så skal jeg se om du til slutt finner det ut fordi jeg røper meg i et eller annet innleg...)

Hi...! :O)

Hilsen L-jo

Anita sa...

Nydelig innlegg, igjen Silje! En fin hagedag for dere og en koselig konfirmasjons dag for oss! Heldige med været selv om det har vært sur vind! Sånne skåler som du serverer lørdagsgodter i har jeg også fra min barndom, har 4 som du godt kan kjøpe, men det blir nok ikke billig;0) Nå er det light svartbrus og bena høyt som teller:0) Ha en flott helg fortsatt! klem!

huset med det rare.. sa...

Så heldige dere har vært med vær og vind.. her har det vært fint, men blåst skikkelig så det har blitt kaldt.
Ha en god buzz-kveld, det blir nok gøy!

Anitas hus sa...

ja, været er skiftende om dagen. Hadde vi bare ikke hatt den kraftige vinden så hadde det vært mye deiligere ute.
Vi rakk akkurat å klippe plenen i dag vi også, så kom regnet. Så da ble det litt shopping istedet;)
Skjønne bilder av barna!
Når jeg var liten fikk jeg frukt med eggedosis som lørdagsgodt, det var lørdag for meg (før stjerneposen overtok^^,))
Kjempe søte skåler og barna vet jo at det er noe godt på gang når du tar de frem tenker jeg.
Ha en fin Buzz kveld, har aldri spilt det jeg heller, men det skal visst være gøy.
Klem fra Anita:O)
Ps. Ser frem til oppskriften:)

Line sa...

Koselig med sånne tuste dager.
Spesielt når de små syns det er så stas og gøy å hjelpe til.

Fristende kjeks!

Ha en fin helg videre! :)

fru rosa sa...

For noen nydelige bilder! Dere er heldige som kunne være ute i hagen i dag. Her har det regnet og regnet... Gleder meg til kjeksoppskriften, for de så kjempegode ut! Og Buzz er jo kjempegøy! Ha en finfin kveld!

Maret sa...

Så flotte bilder, og så flottare veir du må ha hatt. Her har ikkje vert ute-stunder denne dagen. Kraftige regnbyger med hagl...

Ha ein fin søndag.

Shabby Charm sa...

Nydelige vårbilder! Kjeksen så kjempe god ut.

Hørtes ut som den perfekte familiedagen :)

KLEM

in my garden sa...

Hei igjen,ja koselig med slike dager også.Barna syntes det er gøy å få lov til å hjelpe til.Det er jo ekstra koselig å se at tøyet blir brukt,blir ingen nr 3 her i huset nemlig,he he.
De kjeksene så skikkelig gode ut,ser ut som du er glad i å bake.Det er jeg også.

Andre etage sa...

Så bra du får med alle på et slikt "familieprosjekt".
Deilig å bruke tiden ute nå på denne årstiden.
Så kjempe gode ut de havrekjeksene. Og det er noen flotte bilder du tar:)
Ha en fin søndag

Ragnhild W sa...

Herlig innlegg - og så herlig m hagearbeid! Du har en utrolig koselig blogg :) Og jeg la spesielt merke til den flotte mugga du haffe roser i! Er det ministrå?

Silje sa...

Så grønt og fint det er hos dere nå! Herlig, kom skikkelig i sommerstemning av innlegget ditt!!!:)

mettemaja sa...

Herlig for unger å ha hageutstyr. Linus'en min elsker å "hjelpe" til han også!

Hulda sa...

Måtte bare innom deg og takke for veldig koselig hilsen. :) :)

Drømmen om en eplehage sa...

Herlig med slike utedager. Her ikke værgudene så medgjørlige så poden annonserte at han ville hjem igjen og spise. Da satt han altså på trappen og spiste lunch mellom hekkeplantingen, men mente da at han ville inn for det var kaldt. *ler høyt*

Ha ei skjønn uke, klem!

Anonym sa...

Deilig at dere har grønn plen allerede :) Koselig å begynne me hagenstell :)