fredag 15. mai 2009

Blomsterbord

Nok en deilig mai-helg står foran oss, med nasjonaldagen og det hele:) I dag har det vært 17.mai-feiring i barnehagen til ungene, med tog, potetløp, pølsebod og alt som hører med!


Det har blitt plantet enda litt mer hos oss de siste dagene, i år har jeg virkelig fått øynene opp for stemor. Synes de er flotte å se på, de vokser seg store, og er ganske rimelige. Har dem mest i hvitt og blått, men har akkurat sett noen rosa i et interiørblad, tenk så fint det hadde vært da...:)

Og i går kom "blomsterbordet" frem på verandaen. Det kommer fra butikken til pappa skrotnisse, og var et av funnene denne uka. Min første tanke var at det skulle males, men nå er jeg ikke så sikker. Synes det gjorde seg godt nå også. Den gamle kassen er også fra pappa, den fant jeg der i fjor.







Under pottene har jeg satt porselensskåler med rosemotiv (også fra pappa). Det har jeg blant annet sett hos Trines hus og hage, som er en av yndlingsbloggene mine.


Vannkannen kjøpte jeg for en billig penge på Europris denne uka.


Emaljefatet og de små terracotta-pottene kommer også fra pappa skrotnisse.



Augusta er klar for festdag i barnehagen.


Her er hun i kjent positur, løpende vekk fra mamma...:)


Småtrollene mine:)


Vi har vært i barnehagen hele dagen, etter toget var det foreldrekaffe. Ungenes mormor og oldemor var også med, det var koselig!
j
Tusen takk for tilbakemeldingene på senga til A. Jeg har enda ikke fått vasket den, for jeg må spørre dere (igjen:)), hva bør jeg vaske den med?? Salmiakk?
h
Trekningen av sommergaven skjer i kveld, og vinneren blir annonsert i morgen:)

Sol fra blå himel, blomster på bordet og fyr på grillen...
g
g
g
g
Jeg ønsker dere en riktig god helg!

19 kommentarer:

Miss.T sa...

Herlige sommerbilder !!! Nydelig kåpe på lille A : ) hun er heldig som har så masse lekre klær.
Flott blomsterbord.

Ønsker dere en flott 17 mai helg : )

Hulda sa...

Så fint det ble med blomsterbordet på terrassen. Søte bilder av ungene også. :)

TANTE HILDE sa...

Så mange fine sommerbilder,mange søte blomster.Du er så god på sette ting sammen. Du skulle vært dekoratør. Søte bilder av barna og. Tenker det var stas med 17 mai feiring i barnehagen. God helg og ha en flott dag på nasjonaldagen vår. Vi sees jo! Klem fra tante

Andre etage sa...

Du tar så nydelige bilder. Og jeg blir alltid så i sommerstemning av å besøke bloggen din.
Flotte blomster, og fin stemning i hagen din.

Ha en nydelig helg:)

Emmas Verden sa...

Så mange flotte bilder :) Her har barnehagen gått i tog idag..øvelse gjør mester ;)Tror nok jeg hadde brukt salmiakk ja..det tar all skitten :)Ha en fin 17.mai!!!Klem Anne***

Hege sa...

Hadde nok laget et godt salmiakk-vann, det bruker å fungere for meg :-)
Nydelige unger og en deilig tid-nyyt den!
Ha en fin 17 Mai, klem Hege.

Marita sa...

Så fina och våriga bilder. Härligt med blommor.
Hoppas det är okej att jag lägger länken till bloggen din bland mina favoriter..
~Marita~

Sissy's Hus sa...

Nydelige blomster og en nydelig liten rød jente!!! :):):) Hihi..
Snuppa mi var også nydelig i rødt den dagen de feiret 17.mai i bhg.
Rødt er min desidert favoritt farge til snuppa mi!

Ønsker dere en flott 17.mai!
Klem fra
Christina

Bea's verden sa...

Flotte bilder. :o)


Ønsker dere en riktig god helg.


Klem fra Bea

Hildegunn sa...

De er bare såååå fantastisk skjønne de små trollene dine altså....herlig jente med skjørt og greier.
Og nyyydelig og koselig plante bord da, du får det gjort ser jeg.

Mia sa...

Heia Silje! Og jeg som glemte helt å nevne syrinen i innlegget mitt... hihhii. Ja, er ikke det en herlig tid. Jeg ser at det flomstrer jo så vakkert hos deg. Stemor hører til favorittene mine også, og de finnes jo i de herligste farger (men som deg pleier jeg å ende oåå med hvite og blå da...) Lille Augusta ser bare så nydelig ut, der hun er festpyntet og klar. Jeg ønsker deg og dine er herlig 17. mai helg!

Ida sa...

Masse flotte bilder!

Fantastisk blomsterbord - og alldeles nusselige og skjønne sjarmtroll :)

Ha en fin 17.mai!

Klem

Anita sa...

Hei Silje! Sååå fint på terassen deres, koselig og personlig med alt det ulike stasjet!! Veeeldig fint og lurt med roseasjetter under pottene!! Så fin lille A er i kåpen og kjolen sin, høres koseli ut med 17.mai feiring i barnehagen!! Var på seinvakt i går og skal det idag også jeg :0} Så det blir Joh. som får det meste av styret til i morgen. Vi skal visst få vite om vi kommer inn i slutten av mai, myyyyye tidligere enn jeg trodde, men det er jo bra! Nå står alle opp her, kos dere masse i dag OG ekstra masse i morgen! Klemmer fra Anita!

jordbærpiken sa...

Nydelige bilder og nydelige blomster! :)

Det hvite hjerte sa...

Skjønne pyntede 17. mai barn på vei til barnehagen! Det var første gang i går at vi ikke hadde barnehagebarn og feiring der og det savnet jeg faktisk veldig!
Det er så hyggelig med slik markering av den flotte nasjonaldagen vår :)
Ha en fin 17. mai feiring i morgen også! klemme klemme deg :)

PS! Like skjønne blomster på terrassen din som alltid - smil!!!

Kine sa...

SÅ herlig:) God 17 mai til dere!*klæm*

Jannicke sa...

Så flott blpmsterbord!
Likte godt hjertet med stemor!
jeg har også akkurat fått øynene opp for stemorsblomster..
Liker spesielt godt mini-stemorsblomstene..
17.mai hilsen til deg.

Line sa...

Så herlige blomster og sommerbilder!

Vask senga med salmiakk og grønnsåpe - bland 50/50.

Ønsker deg og dine en fin 17,mai.

Klem Line. :)

My book sa...

Så fint blomsterbord. Lukter nesten sommeren :)

Kjempesøte, finkledde barn også :)