lørdag 25. april 2009

Sjørøverbursdag!

I dag har vi hatt barnebursdag for Ferdinand, sjørøverbursdag, akkurat som han ønsket seg! Det er kjekt med inspirasjon på nettet, bl.a fra min bloggvenninne Borghild, som hadde sjørøverbursdag for sin sønn i fjor!




Jeg har ikke engang tall på hvor mange vi har vært i dag, men over 20 er det ihvertfall! Barna fikk sitt eget bursdagsbord i "miniformat", mens de voksne spiste på spisebordet i bakgrunnen.



Muffins med "fluffy" glasur og hai-lys!


Sjørøverskip ble det også, en litt mindre utgave av det vi laget til nevøen vår tidligere i år. Søsteren min lagde ostekake til oss (den med gult gelèlokk), den faller alltid i smak hos gjestene. Tusen takk søstera mi, som forresten hadde bursdag dagen etter Ferdinand:)


Alle de små gjestene fikk hvert sitt sjørøverflagg...

...og sjørøver-godtepose, som de fanget med håv!


Augusta koser seg, vi har hatt et nydelig vær, så da var det deilig å være ute!

h
Takk til alle våre kjære venner som kom på besøk ♥


god helg!

26 kommentarer:

Anita sa...

Ser ut som en toppers dag for en treåring:0) Her er det prikker i fleng. Vetle er nå helt full, skal ta litt bilder i morgen. Klager lite gjør han også! Utrolig grei gutt! OG Joh. er bortreist helt til onsdag! Kjekt hva;0) Slapp iallefall halve arbeidshelgen min:0) Nå skal jeg finne meg noe godt og kose meg litt før det blir en tidlig kveld! Ble veldig lite søvn i natt:} Kos dere masse alle fire! klemmer fra Anita!

Hulda sa...

Skikkelig sprek sjørøverbursdag dere har hatt i dag. :) Mange små, ville sjørøvere der, tipper jeg. ;) Du er skikkelig flink med dekorering av bord. Smart å strø gullpenger på bordet. :)

Fru Fjeldhammer sa...

så herlig, du er alltid så flink med slike temaer og kaker og div..

Klem klem

MarnyAlice sa...

oy for ein koseleg bursdag du har laga :) sjørøvar temaet vart nok suksess :)

artig signere innlegga med sin eigen signatur ja, so det må du få deg :)

Fortsatt god lørdag, og søndag :)

Klem :)

Det hvite hjerte sa...

oj oj oj, for en herlig sjørøverbursdag!!!!!!!!

heldige ferdinan som har så flink familie som laget slikt et selskap for ham!!!

ha en herlig kveld silje, og tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min!

klem

Jannicke sa...

Dette var gjennomført til tusen!!
Utrolig kjekt å se bilder fra en garantert vellykket dag :o)

God helg, nå får du ta deg en velfortjent hvil!

Klem J.

Guttemamma sa...

Du er og blir en super-super mamma,Silje!!

Mitt og Mine sa...

Dette kan du!! Er helt imponert!

Så gjennomført og stilig!!

Fant mye inspirisasjon her til kommende gutte-bursdager...

Ha en fortsatt fin lørdag!

Klem M

Anita sa...

Så gøy med skjørøver bursdag.. Det ble en skjørøver skute her også når vi feiret 3 års dag i feb. Var veldig populært:)
Så skjønn liten prinsesse i lilla tøy fra noa noa.. Har den kjolen til voksen på meg i dag:)))

Ha en fin vår dag i morgen..
Klem Anita

borghild sa...

Så koselig at du har latt deg inspirere:-)
Du har som vanlig laget kjempefine bord, og muffinsene med haiene var jo superkule:-) Lurer veldig på hvilket tema vi skal ha for bursdagen i år, hovedpersonen selv har foreslått Spiderman, men mammaen er jo ikke så begeistret for disse -man'ene;-) vi får se hva vi blir enige om:-)
Og til slutt må jeg sende en forsinket bursdagshilsen til Ferdinand!!! De blir store, disse barna...;-) Klem B:-)

annhelen sa...

Er imponert over hvor fint du har pyntet både bord og mat. Håper dere hadde en trivelig feiring for bursdagsgutten.

Benedicte sa...

Wow, for en flott bursdag:)) Den falt nok i smak for de små, og de store forresten!

Nå er lørdagen straks over, så ønsker deg og dine en god søndag:)

OdaAnna sa...

Så flott! Det må være midt i blinken for en liten sjørøver:) Gjennomført og stilig!! Du er flink!

Lottas Himmelrom sa...

Hei!Så utrolig flott gjennomført bursdag. Kunne tro det var laget for et blad/magasin eller noe;)Så flink du er. Jeg er utdannet konditor og er mektig imponert:) Hvor har du kjøpt de fine haiene? Klem fra Lotta

Livs Lyst sa...

Skal si deg at du er et drivjern når det gjelder bursdagsfeiringer og gøye ting som tema!! Imponerende!!

Og ja, jeg har blitt "stamgjest" oppe hos din far! Veldig gøy å gå og lete etter ting der og faren din er jo trivelig da!

Hilsen Ljo :O)

Silje sa...

Så utrolif flott du har ordnet det! gjennomført og flott!:) Her i huset skal vi ha bursdagsfeiring på torsdag til prinsessa i huset, gleder oss tiøl det. Alltid slitsomt men gøy med bursdager!:)

Charlotte sa...

Super cool med sørøver-tema. Bordet med alle kagerne ser lækkert ud. Og så herligt du har fundet haj-lys, sådan nogen har jeg ikke set før.
Jeg er sikker på at det blev en alletiders fødselsdags-fejring. :-)
Super flotte billeder!
Nyd søndagen!
Klem, Charlotte i DK.

Carpe Diem sa...

Kjekt med bursdag. Her hadde me discobursdag i går, 6 åringen insisterte på disco, og da blei det det:)
Ser ut som store og små har kosa seg hos deg, masse godt å ete, og flott dekka bord.

Anita sa...

Han er ikke så veldig plaget, selv om det nok ble litt lite søvn i natt :0} Ane har nesten ikke prikker i forhold og er fin så lenge hun får febernedsettende:0) Her har det også skyet over, mendet er 15,5 grader og veldig deilig da! Gjør minst mulig idag jeg, Ane er hos en nabo og koser seg og Vetle ser tv! KOs dere fortsatt! Klemmer fra Anita!

Fire Hjerter sa...

OI, det var en skikkelig gjennomført sjørøver bursdag. Tenker hovedpersonen var fornøys. Og så fine bord du hadde dekket.

Charlott sa...

Hei Silje!

For en nydelig side du har! Ser ut som dere har hatt en fantastisk bursdag. Theodor ønsker seg også sjørøverbursdag, så her er det bare å hente inspirasjon! :) Nå har jeg også fått meg en kakeblogg, blir en rein side for kakene mine.. men takk for tipset! Det var morsomt å lage. Ha en fortsatt fin dag.
Klem Charlott

Anonym sa...

Alltid like morsomt å se innleggene dine fra barnebursdager :) Du er så kreativ og kake/godis-bordet så herlig ut :)

Rekkehuset sa...

Det ser ut som en topp dag for en liten gutt! Jeg har prøvd å foreslå for min at han kunne ha sjørøverbursdag, men han er fortsatt helt opphengt i Cars, så jeg tror ikke jeg kommer unna LynetMc-Queen kake i år heller;-) Det er uansett moro for både unger og mammaer med "tema-bursdag"! Ha en ny fin uke, klem fra Hanne.

fru rosa sa...

Wow! Så heldige barn som får komme i en så kul bursdag! :) Liker bloggen din kjempegodt, og følger med deg. Ha en herlig søndagskveld.

in my garden sa...

Ser ut som du har kommet deg fint gjennom all bursdags feiring.Flott bursdag du har laget!
Masse gode kaker,fornøyde barn og heldig med været,ja kan vel ikke klage da.Ønsker deg fortsatt en fin søndags kveld.

Elin Villung sa...

For ein koseleg blogg ! Fekk lyst til å ha meg ein bakedag ! så no vil eg lage knekkebrød og havrekjeks som eg fann her på bloggen din. Takk, takk !