onsdag 1. april 2009

Påskekaffe ♥

I dag har vi hatt noen kjære familiemedlemmer på påskekaffe ♥ Det var også en liten feiring for Ferdinand, som fyller tre år om tre uker!



Jeg er så glad i det grønne serviset vårt fra Figgjo, og i går fant jeg noen servietter som passet perfekt i fargen! Tror jeg må kjøpe noen flere pakker av dem.



Påskeskålene har blitt tatt i bruk, de skal nok fylles med mye godt i løpet av påska!





Jeg bakte en kake som heter "Dronningens drøm", sjokoladekake med vaniljekrem i midten. Jeg synes den ble litt for godt stekt, så det har irritert meg i kveld! Jeg pyntet med sjokoladeegg fra Anton Berg. Jeg bakte også kraterboller og boller med vaniljekrem, det er nesten standard hos meg!




Tenk at det endelig er APRIL! En av de beste månedene i året! I dag har Ferdinand gått litt uten strømpebukse, og ungene lekte litt på verandaen, og kom inn med skitne små lanker, fulle av jord. To deilige vårtegn!
l
l
l
ha en flott kveld!
k

m
m

37 kommentarer:

Kine sa...

Så mange søte påsketing,og du dekker på lekkert SOM VANLIG;) Alt står bra til her,litt mere hektisk enn vanlig da,men det er bare gøy!
Ha en fin kveld videre Silje!*klæm*

Hulda sa...

Virkelig friskt, vårlig og pastell hos deg i dag, Silje! Jeg falt for borddekkinga di, de serviettene var virkelig fine! Passet jo så godt til serviset. Herlige ranunkler også. Ja, tenk, det er april! Tenker alltid på Jeg velger meg April, av Bjørnson i april. :)

frk.B sa...

Åh, her fikk jeg lyst til å sette meg ned. Dette var et fantastisk pyntet bord! Nydelig servise!!
Ja, og så yndlingsblomstene-ranukler!
WOw!!! S K J Ø N T!
God påske:)

Englefryd sa...

Mmmmm den kaken så jo skikkelig yummi ut da. kjempe flott du har dekket bordet, lekkert servise, elsker pastell farger.

Klem

Linda sa...

Så nydelig alt sammen!
Vakre og friske farger sammen, og den kaka så aldeles nydelig ut :o)

Ha en flott kveld:)

LaneBane sa...

Hei!
Så nydelig blogg du har! Kommer virkelig i påskestemning av å se på bildene dine! :) Familien din er jammen heldig som får komme til så flott dekket bord!

Hilsen fra Lane

Lynetmor sa...

Hei, så fint som du har pyntet :-)

SiljeVanilje sa...

Får skikkelig påske og vårfølelse av disse bildene!!:)Kjempe lekkert bord!:)

Blir alltid like glad når jeg ser du har oppdatert bloggen, bloggerundens høydepunkt!;)

Klem fra Silje

Livs Lyst sa...

Ranukler er bare det nydligste! Og ekstra fint i "påske"farger! Dette var koselig!

Hilsen Ljo :O)

Blå-hvit samlemani sa...

Sp koselig du har dekket. Serviettene var kjempestilige til serviset...

De sjokoladeeggene til Anton Berg er for gode!. Jeg kjøpte to poser som snacks til oss voksne, men ungene kastet seg også over dem...

Ha en fin kveld

Jannicke sa...

..ser du fikk bakt påskekake du også :o)
Kjempefin ,o)

jeg hadde med rester av min på senvakt i kveld, stor suksess!!

Nydelig dekket bord...

Klem.

Nostalgia sa...

Så koselig du har dekket :-) Kjempelekkert med grønt også de serviettene da !
Har deler fra samme serviset selv, bare i gult- det heter "Grethe" :-)
Ha en deilig påske!

Klem, Nostalgia

mettemaja sa...

Så nydelig! Blir alltid inspirert hos deg.

Living White sa...

ÅÅÅ dette var fint:)

MumsiMumsan sa...

Så herlig vår og påske bilder! Man må jo bli i godt humør med bildene dine, og den kaka så kjempe god ut!!! Ha en flott påske! Mumse klem fra meg!

fru Dings sa...

så utrulig fint du pynta til besøket! kjekt å lesa hos deg, blir inspirert til å finne fram noko påskepynt og lage da koselig! :)

Hanne sa...

Veldig, veldig lekkert og inspirerende! Ha en fin dag!

minimum sa...

du er kjempe flink til aa pynte naar du "bare" har kaffebesoek - men saa har du jammen mange mange forskjellige aa dekke med!!

Jorunn sa...

For noen fantastiske bilder!!! Helt nydelig det grønne kaffeserviset ditt, og all den koselige påskepynten du har!! Og må ikke glemme ranuklene :) Du har et herlig hjem Silje!!
Nyt dagen!
Klem

Anita sa...

Såå nydelig pyntet bord!! Det serviset er jo såå vakkert! Den kaken så veldig god ut, en drøm for ei som sitter på hendene sine for ikke å gå i kjøkkenskapet og ta en kvikklunsj:} Hadde planer om å bake krater boller en dag, etter inspirasjon fra deg! De ser såååå gode ut! Idag har vi vært på frokost både i bh og på skolen OG Ane og jeg har vært på MRL, dvs Ane har vært i barnepassen! Nå sover hun og jeg gjrø minst mulig! Skal m Amalie på turn kl 15! Kos dere masse! Klem!

Ingeborg sa...

Så mye godt du lager!

Er det mulig å legge ut oppskrift på "kraterbollene" og Dronningkaken?

Charlotte sa...

Dit påskekaffe-bord ser vældig indbydende ud. Så lækkert med det grønne service og smukke blomster.
Utroligt flot kage altså!
Og ja, allerede er det april måned. Det er jo så dejligt.
Hilsen Charlotte
http://www.herhosmig.blogspot.com

Ragnhild W sa...

Åååååå, for et helt fantastisk nydelig innlegg! Jeg kunne simpelthen kjenne lukta av våt jord og påskegodt! Du er altså en fantastisk husmor, Silje! Klem fra fast leser (uten egen blogg)!

aase sa...

Som vanlig utrolig herlige innlegg fra deg silje!! Lekkert påskepyntet er det hos dere, jeg har ikke kommet så langt jeg da....

Ønsker deg og dine en vakker, solrik og deilig påske!!!!

Hulda sa...

Takk for tips om bladet, skal se etter det i dag. :)

Tante Hilde sa...

Kjære Silje. Tusen takk for alt godt stell igår.Unger,dekket bord og kaker var alt helt nydelig. Utrolig mye flott påskepynt.God påske til dere alle 4. klem fra Tante Hilde

Ingrid sa...

Nydelig pyntet bord, Silje! Herlig med de ranunklene i så mange fine farger! :) Og serviettene var jo bare helt supre til serviset ditt! Jeg holder med deg i å hamstre av dem...
Koselig påskestemning, rett og slett! :) Ha en fin dag!

Anette sa...

Ikke mange som pynter så koselige bord som deg Silje!! Og jammen har du ange flotte serviser:-9
God påske i påskestuen!!
Klem

Drømme verden min! sa...

Så masse fine farger hos deg! Og lekker borddekking (som vanlig:)
Skulle gjerne hatt en bit av den kaken der, fikk vann i munnen. Men litt sent å begynne å bake nå, kanskje imorgen;)

Nå er det vår, herlig!

Det hvite hjerte sa...

Wow for et dekket bord og for enn SJOKOLADEKAKE!!! Den fikk jeg lyst til å smake og gjerne med et rosa marsipanegg på, du er så herlig Silje, jeg vet ikke om noen som er mer huslig enn deg!!! Herlig!
Klem klem

Frøkena i huset sa...

Så fine farger du hadde dekka bordet med!:) April er en fin måned, godt å tenke på at vi bare har mer fint i vente i månedene som kommer!

Liker bloggen din kjempegodt!:)

Maret sa...

Så koseligt selskap du må ha hatt...

Ha ei fin påske.

lavendel mio sa...

For et lekkert dekket bord...er helt stum jeg:)Ååå den kaken da...
Dette serviset er så nydelig:)
Ønsker deg en nydelig påske,klem:)

elizabeth sa...

For en nydelig blogg du har! Fantastik flotte bilder, og ikke minst et fantastistk hus! Du har det akkurat sånn jeg drømmer om å ha det! Gleder meg til alle de nye inleggene dine :) Ha en flott påske!

Anonym sa...

For noen nydelige bilder :)

Toril (foreldremanualen) sa...

Her var det jammen påskestemning - God Påske!

sue sa...

徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社,徵信,徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務