mandag 27. april 2009

Mandag

Så er det mandag igjen. Synes det bare er mandager og fredager jeg:)
I dag har jeg fri, og ungene er i barnehagen. Da gjelder det å bruke tiden godt, og få gjort masse hjemme. Foreløpig har jeg ryddet mest opp etter forrige ukes bursdagsfeiringer, det trengs jammen å vaskes etter fest også!


Tok noen bilder av huset da jeg var ute for å hente posten i sta. Som jeg skrev for ikke lenge siden er det tre år siden vi flyttet inn her nå. Fra det var klart at vi skulle bygge, var jeg hele tiden sikker på at jeg ville ha rødt hus. Jeg synes det er så koselig, og landlig, som er min favorittstil:)

Blomstene på trappa vokser til, kan nesten ikke vente med å plante enda mer jeg!

I blomsterkassene har jeg plantet hvite stemor.



god mandag!

24 kommentarer:

Line sa...

Så fine vår bilder!

Ha en fin fridag videre! :)

Fotballmamma sa...

flotte bilder, så utrolig fine de blomsterkassene under viduet var, hvor har du fått tak i de?
ha en strålende fridag

Lynetmor sa...

Hei, så fint hus dere har :-)

Hanne sa...

Kjempefint hus! Og deilig vårstemning med alle blomstene. Litt tidlig å plante ut her jeg bor, men i dag er det umiskjennelig VÅR i lufta. Endelig ble det for varmt å ha vinterjakken på!

Hulda sa...

Nydelig åpningsbilde av den hvite stemoren. Skal snart plante stemor ut jeg også. Den er jo hardfør. Huset deres er ordentlig koselig!

Jannicke sa...

SÅ nydelig de hvite stemorsplantene var!

Ha en fortsatt fin fri-mandag!
Klem J.

My little footprints sa...

Hos deg spirer det og gror så koselig ;) Jeg har ikke turdt å plante ut enda siden vi faktisk måtte skrape is på bilen for en uke siden.. får se til neste uke eller til helga ;) klarer liksom ikke å vente en evighet heller..hihi.. Synes det er utrolig koselig med rødt hus! Vi skal male vårt også, men egentlig bør vi vel ikke male huset før om ca 8 år.. men sååå lenge vil ikke jeg vente! Huset vårt er gul/oransje, passer ikke i det hele tatt, starter nok opp med litt maling i sommer ja! ;)
Ønsker deg en fin uke!
Klem Beth

Hvit Stil sa...

Herlige bilder, og utrolig fin rød farge på huset!

Klem og god fri dag

Det hvite hjerte sa...

Herlig Silje, det er bare skjønt alt sammen!!!
Nydelig hus, nydelig blomsterkrukker&kasser, du er så utrolig flink!
Ha en herlig mandag du også!

Livs Lyst sa...

Hei Silje!
Så koselig det er borte hos dere! Kjører noen ganger forbi vet du. Tror jeg vet hvilket hus det er. :O)

Og ja, du må nok ta deg flere turer opp til "Skrotniss"!!! Hihi. Jeg finner noe hver gang jeg og det er en opplevelse hva han finner på å si av artige ting og oppmuntringer. Veldig trivelig!

Og så må du ta deg en tur til 70%-butikken på lørdag mellom 1000-1400. I gågata i Langesund. Jeg kjørte ut der i dag for å kjøpe litt mer, men de har bare åpent på lørdager. Og butikken er IKKE tom!!

Lykke og hell til deg! (Og kanskje vi ses der ute?!! Hihi.)

Hilsen Ljo

Kerstin sa...

Du har et flott hus...detaljene rundt vinduene var nydleig..
Flott pyntet også=)
Nyt dagen Klem O=)

fru rosa sa...

Så fint huset ditt ser ut! Og nydelige blomster. :) Det er koselig når det er vår og det spirer og gror ute.

Vi skal begynne å bygge hus i løpet av året vi også, så her på bloggen din kommer jeg nok til å finne mye inspirasjon. Liker den landlige stilen jeg også. Ha en herlig mandag! :)

Grip dagen sa...

Så skjønt med fioler - og så godt som de lukter!
Det er vår, det!
Ha ei flott uke!
Klem Marit

Smineset sa...

Nydelige bilder. Får skikkelig vårstemning! Nydelige detaljer på huset deres også.

Ønsker deg en strålende dag! :-)

Bo med barn sa...

Huset ditt er så flott!! Synes kombinasjonene med den rødfargen, hvite vinduer og blå dør er så fint. Det hadde vi også før (selv om vi jo har et helt annet type hus).

Ønsker deg en fin ny uke:) Klem

Min Lille Drøm sa...

Alltid alldeles herlige bilder hos deg vennen..
Nå må jeg også få plantet litt, i fjor frøs mye av det jeg hadde derfor hadde jeg planlagt å vente litt, men nå må vi ha litt flotte farger på trappa her også;)
Ses onsdag..gleder meg:)

Frk. T sa...

Så nydelige bilder - flott inngangsparti og vakre blomster.. Du er så flink til å dekorere!

Ha en fin kveld,

Klem: )

Haust sa...

Så koseleg de har det utfor huset dykkar! :)

Hildegunn sa...

Oi oi oi ! Her var det blitt fint utenfor, så utrolig koselig !
Liker så godt det inngangspartiet deres.Jeg lurer fælt på hvordan vårt skal bli.Det passer ikke med slik overbygg hos oss, men vi har jo en balkong over inngangsdøren med 2 flotte søyler ned så...vi får se hva vi får til.

Flower Power sa...

Lenge leve Stemorsblomsten! Godt med en blomst som tåler noen kalde netter.....:)Nydelige bilder!

Fint hus dere har også....enig at rødt hus er koselig. Vi bodde i et rødt hus i skogen for noen år siden, men nå er huset vårt sort.....litt kjedelig kanskje, men det passer huset ganske godt.

Ha en fin kveld:)))

Jenni - Snickarsbacken sa...

Hej!

Heeeelt underbar blogg du har! Så vackra bilder på ert härliga röda hus, interiör och söta barn! Förstår att ni trivs i ert hem!

Hälsningar Jenni

Anita sa...

Såå fint på trappen din!! Har vært en liten tur på Plantasjen idag og kikket, gleder meg sååå masse til å handle mere:0)) Kos dere!

Krabat sa...

Deilig med en dag alene! Jeg skal snart ha eksamen, så mine fridager går til lesing. Gleder meg til å kunne ordne litt i huset jeg også, etter eksamen. For en fantastisk kake-blogg! Hvor bor hun?
Ha en fortsatt fin uke. Snart fredag igjen, nå : ) Anne

Living White sa...

Det ligger en utfordring til deg på bloggen min:)