tirsdag 14. april 2009

Hagen i midten av april ♥

Nydelige april

I dag tok vi en tur ut i hagen etter middagen, Ferdinand og jeg plantet og sådde litt, vi kikket litt rundt i hagen, og ungene lekte på lekeplassen.




Endelig er hagen fri for snø, gresset og plantene har fått hard medfart i vinter stakkars.


Solbærbusken er full av skudd, og de lukter solbær allerede! Deilig:)


Knopper på syrinbusken.


Tulipaner og påskeliljer er på vei opp. Disse plantet jeg for tre år siden, og har ikke gjort noe med dem siden. Alikevel kommer de opp hver vår. Tror jeg skal plante flere til høsten:)


Årets første tur på lekeplassen. Den er vår nærmeste nabo, veldig kjekt:) (huset vårt synes i bakgrunnen)


Jeg kjøpte en 10-pk med stemor på Rema 1000 i dag, for 39 kr. Så da ble det litt nytt på trappa.




Ferdinand og jeg har sådd busktomater. Blir spennende å se om de vil vokse og trives!


Inne igjen fikk ungene seg et varmt bad, og etterpå spiste hele familien kveldsmat. Min flinke mann baker brød flere ganger i uka, det smaker ekstra godt. Nå sover barna, og vi slapper av i sofaen. En perfekt ettermiddag, på en helt vanlig hverdag:)
ø
ø
ø
ha en flott kveld!
n
n

17 kommentarer:

Englefryd sa...

Utrolig deilig å komme i gang i hagen. Jeg har raket så masse plen at nå har jeg vannblemmer i hendene, hehe.
Så flink mannen din er da, baker brød og greier. Må være seilig.

Klem

Benedicte sa...

Åh, hørtes ut som en flott dag:) Er nok enda en stund til hagestell her i nord, men snaart!

Kan jeg spørre hvordan du fikser hjerte i skriften?

TANTE HILDE sa...

Det var en koselig ettermiddag.Blir spennende når det begynner å spire og gro.Vi har holdt på ute i ettermiddag vi og.Det er en god følelse. NÅ ER VI IGANG SILJE !!!! God uke til deg og dine. PS synes jeg kjenner lukten av ferskt brød.....

Anette sa...

Elsker sånn ettermiddager, blir jo fler av dem nå som det er blitt lysere!! Ha en fin kveld, det skal vi!!
Klem fra Anette

Anita sa...

Åhhh! kommer på hjemmebakt brød jeg, er såååå lysten på no godt! Tar litt tid å avvenne etter påske kosen:0} Så koselige bilder fra hagen deres! Har plantet litt stemor på trappa jeg også, men desverre har rådyrene herjet fælt med de så de ser litt stusselige ut! Tror jeg må finne meg en brødskive jeg, med no sunt på;0) KOs dere!

Anita sa...

Kostet 499,- syns ikke det var så ille, for det er 160x 240 og det er jo ganske stort! Klem igjen!

Nina i Paradiset sa...

Så mange flotte saker i sink du har da! Og ett nydelig minidrivhus!
Vi har vært ute de siste dagene, men her er det ytterklær-nekt og høy kjolefaktor... (oppgitt!)
;)
Klem

Naija sa...

hej

det är kul att påta i trädgårn..vilken tur du har som har en karl som bakar!

Line sa...

Åh, endelig er hage sesongen i gang igjen! :) Finns ikke noe bedre vårtegn enn det!

Ekstra koselig er det når de små skal være happy helpers! :)

Kos deg i kveld med din bakende mann ;) Så flink han er!

Spurvemor sa...

å SÅ KOSELIGE BILDER ,BARE HERLIG MED DE SMÅ NÅR DE KAN VÆRE UTE OG LEKE.NYE TING OG OPPDAGE ,NÅR VÅREN KOMMER.FOR BÅDE STORE OG SMÅ.EN FANTASTISK TID...

Drømmen om en eplehage sa...

Vi skulle plante i går, men så gikk garasjen i vranglås så jeg fikk ikke ut utstyret. Glad bilen sto ute og at Eplekarten kommer hjem i morgen ja!

Herlig å finne på slikt med ungene. Og så blir man så deilig trøtt etter en slik dag.

Ha ei god uke!
Klem

Hulda sa...

KOSELIG innlegg, Silje! Hverdager er fine de. :) Her har jeg vært en liten tur i byen etter jobb, kjøpt endel saker som jeg skal lage noe av, og så fant jeg en nydelig bluse i vintagestil, fra KappAhl. Merket het Vintage Stories...

Det er deilig med april! Jeg blir så glad når jeg våkner om mårran og ser at sola skinner! Det spirer og gror her også, ei herlig tid ja!

Hildegunn sa...

ÅÅÅ så nydelige og koselige hage-bilder ! Nå fikk jeg lyst å pusle litt med hage og sant.Bare synd at jeg har en syk liten tass på 1 år som trenger min fulle pleie nå og 3 andre til som går her og skal ha hjelp til det ene og andre.Men en vakker dag kanskje ....får mine grønne fingre utfolde seg..he,he

Jannicke sa...

En mann som baker brød!! Jammen er du en heldig jente ;o)

Flotte vårlige bilder!

klem fra J.

Hildegunn sa...

Hei igjen
Ja jeg har alle de 3 minste ( 5år, 3 år og litt over 1 år) hjemme på dagtid ja hver dag.
Så det blir ikke gjort stort her heller....har en AKTIV 1 åring.¨
Men han sover som regel i 2 timer ca og hvis de andre 2 da holder litt fred kan jeg få gjort litt,men som regel bare gjør jeg minst mulig når han sover.( for å få litt pause)
Men i dag var det så deilig ute, og innimellom megling og styring tok jeg litt bilder fra terreassen.

Anonym sa...

DEILIG med vår :) Herlig å se at naturen våkner til live igjen :)

lavendel mio sa...

Ja det er så deilig å holde på ute nå:))
Våren er bare så herlig, og det er masse fint vær i vente:)
Klem:)