torsdag 16. april 2009

Forandring fryder!


Denne måneden er det tre år siden vi flyttet inn i huset vårt. Mannen min har bygd det, og gjort det meste selv. Vi er (heldigvis) fornøyd med de aller fleste valgene vi tok, og huset passer oss veldig fint!


Men av og til får jeg "ras", og får fryktelig lyst til å ommøblere litt.. Men det går liksom ikke helt! Tingene har sin plass, og mange ting kan ikke flyttes pga størrelsen, vinduer eller ting på veggene. Så da blir det til at jeg flytter litt om på de mindre tingene i stedet, pynt og dill og dall!


Den lille skjenken bak spisestua er kanskje det stedet som blir hyppigst "ommøblert". Litt av grunnen er at de minste barnehendene i huset ikke rekker opp her, så her kan både glass og fattigmannssølv stå:)
l
Utsikten fra her jeg sitter og blogger i sofaen:)


Hjørneskapet i tv-kroken har alltid hatt de øverste dørene åpne, men den siste tiden har jeg synes at det har gitt et litt rotete uttrykk, og tingene ble flyttet lenger og lenger inn på hyllene, pga nysgjerrige barn... Så nå er dørene lukket, og det føles mye ryddigere her!



I tallerkenhylla står kremhvite tallerkener med blått motiv, de er fra butikken til pappa skrotnisse.

Jeg liker eføy med store blader, og de er mye lettere å holde i live:)


da ønsker jeg alle som er innom en riktig god helg!
j
klem fra Silje.

34 kommentarer:

Anette sa...

Du har det knallfint, Silje!!
KOs deg i ditt fine hus og god helg!!
Klem

moni sa...

det ble virkelig fint:) kjempefint det skapet som du har lukket dørene på:) forandring fryder ja, det er det ingen tvil om:) jeg elsker å gå rundt på kveldene og flytte på pynteting og dill:) ønsker deg en flott kveld:)

Kerstin sa...

Dere har et kjempekosleig hus både utvendig og innvendig... Utrolig vakre bilder.. gjennomført stil

Klemmer=)

Englefryd sa...

Så utrolig flott dere har det hjemme!! Fantastisk mange flotte møbler. Likte særlig det skapet i tv hjørnet rå godt.
Og ja, forandring fryder, jeg får også en liten sånn runde iblant, og særlig nå på våren:-)
Ha en fin kveld!!

Klem

MarnyAlice sa...

so fint du ha det i huset ditt :)
Klem :)

Lena sa...

Så koselig du har det i stuen din:)
Likte veldig godt tallerkenhyllen, nydelige fat!!
Ha en flott helg du også:)

Mitt og Mine sa...

Så flott du har det!! Og så mange flott gamle møbler...og nye ;)

Klem M

Lovise sa...

Koselige bilder fra huset ditt. Skjønner at dere nyter å bo der.
Kos dere videre.

Sissy's Hus sa...

Du har det så koselig hjemme hos deg, Silje! :)
Åhhhh, som jeg ønsker meg hus!!

Klem fra
Christina

Gry Hege sa...

Så utrolig flott du har det hjemme. Masse nydelige bilder som man blir skikkelig inspirert av :)

Klem :)

Erikas små gleder sa...

Så fint du har det. Veldig god smak har du. Kan tenke meg det er hyggelig å komme til deg og drikke te.

Ha en fin kveld! Klem fra Erika

opp ei trapp inn ei dør sa...

Du har det kjempe fint hos deg!
Huset deres er utrolig fint, heldig du som har en så handy mann! God helg:)

Anita sa...

Hei Silje! Såååå lyst og lett hos dere! Kjempefint! Skapet ditt er jo bare sååå fint! Har dere store planer i helgen da, jeg skal være med på no NAV sommerjobb messe noen timer på lørdag ellers er det tid for kos, igjen;0) KOs dere masse! Klemmer fra Anita!

Grip dagen sa...

Forandring fryder har vært mitt motto siden jeg var liten.
Jeg har alltid likt å ommøblere!

Det er gøy å se hvordan andre møblerer sine hjem. Spennende med litt ny inspirasjon.
Og deres hus ser utrolig fint ut! Lyst, delikat og kreativt!
Synes du er kjempeflink, Silje!
Vårlig klem Marit

Tyra sa...

Dere har det virkelig fint hos dere, Silje!!
Vakkert hus, vakre detaljer, og ikke minst, farger...

Ha en fortsatt strålende dag!!
Klem fra Cathrine

Jannicke sa...

Du har et nydelig hjem!
Kjekt å få se :o)

Ha en fin fredag!
J.

Hverdagen vår sa...

Kjekt med forandring-
Huset deres er flott, ønsker deg en flott helg

Klem

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Heisan Silje. Du har detså lekkert at det er en fryd. Får også slike ommøbleringsras men sliter med det samme som deg, ikke lett å plassere pga hinder av ymse slag.
Kos deg i ditt flotte hus og riktig god helg.
Klem

Hanne sa...

Nydelig hus både utvendig og innendørs. Takk for titten.
Ønsker deg GOD HELG!

Naija sa...

hej
vad härligt at ah ette getritat hus och byggt!nu när våren är här så vill nog alla ha en frändring hremma :)

Emmas Verden sa...

Kjempekoselig hjemme hos deg Silje ;)Nydelige skap..jeg er på jakt etter et stort skap..kanskje jeg finner et på loppis i Sverige til sommeren?Ha en fin helg!!!Klem Anne

Lynetmor sa...

Hei, så fint som du har det! Ha en kjempe fin helg :-)

Anonym sa...

Deilig og lyst dere har det hjemme :) Veldig koselig :) Et slikt hus drømmer jeg om selv en dag. Er på din alder, men bor i leilighet :)

Ingrid sa...

Hei Silje!
Håper du har hatt en fin påske! Jeg er nå tilbake på bloggen etter en fin ferie hos både foreldrene mine og svigers.
Veldig flott stue dere har.. så hjemmekoselig og gjennomført.
Ha ei fin helg sammen med familien!
Klem

Livs Lyst sa...

Veldig koselig å se hvordan du har det i ditt fine hjem! Kjempe fint!
(Og det er du som er skrotnisses datter! Så koselig. Hei! :O) Jeg har vært der oppe en del kan du si. Sist jeg pratet med han, sa han at du var hans datter. Og nå skriver du det jo også selv her!)

Koselig å titte inn hos deg!

Hilsen Ljo (borte i gata)

Miss.T sa...

ahhh... du har det så lekkert !!!
Kjekt med litt forandring av og til.

Ønsker deg en strålende helg : )

OdaAnna sa...

Det er så detaljert, gjennomført og delikat hos deg:) Ønsker deg en fin helg!

Blå-hvit samlemani sa...

Det tar så lang tid for meg å vaske huset til helgen... Jeg blir likesom ikke ferdig med å flytte rundt på saker og ting....Da koser jeg meg...( og av og til blir jeg skikkelig frustrert over de tingene jeg har, og ønsker meg noe helt annet)

Du har så mange fine møbler, jeg trenger virkelig mer skapplass etterhvert... Har dere kjeller på huset? Deres er temmelig likt vårt, og vi bygde i 1995. Jeg hadde bestemt meg for Sørlandshus. Er kjempefornøyd med huset.

Ha en fin helg!

TANTE HILDE sa...

Det er virkelig stil hos deg. Du er utrolig flink.God helg til dere. Nå skal jeg ut i hagen. HERLIG !

Hulda sa...

Virkelig trivelig hos dere! Landlig og koselig stil du har. :) Jeg liker så godt det slitte bordet deres, og sjenken. Ja, visst er det artig å ommøblere en gang i blant. Litt vanskelig å gjøre det her også, spesielt når det gjelder sofaene, de må liksom stå der de står. :) Kos deg i helga, Silje!

Anonym sa...

Kom tilfeldig over bloggen din og må innrømme at jeg er blitt hekta, så mange nydlige bilder,det er en fryd å kikke innom, en blogg å bli inspirert og glad av :)

Landliv sa...

Så mange nydelige detaljer! :sukk:

Og så moro når man har skapt det SELV! Eller iallefall mannen din da, men du har sikkert vært med på mange avgjørelser :-)

in my garden sa...

Hei,hyggelig at du hvar innom bloggen min.Har lenge tenkt på om dette hvar noe for meg.Har jo vert innom din og andres blogger lenge og fått inspirasjon.Må nok innrømme at jeg nå er blitt bitt av blogg basillen jeg også.Veldig gøy å titte hos deg,selv om min handler mest om hage.Du har det jo alltid så flott,jeg får også ganske ofte omøbelerings ras.Da får min kjære hetta,så det meste blir gjort når jeg er alene.he he

Ingunn sa...

Så fint du har det Silje.

Ingunn