onsdag 29. april 2009

Dukkevogn

For noen dager siden fikk jeg en koselig kommentar fra Sissy, som jeg har blitt kjent med gjennom bloggingen. Vi har døtre på samme alder, og hun lurte på hvordan det gikk med Augusta. Så skrev hun at datteren hennes lekte med dukker og lagde "mat" til familien. Jeg stusset litt, og tenkte at "jøss, det gjør ikke Augusta...". Så kom jeg på at kanskje det er fordi hun ikke har så mye sånt å leke med!


Leker har vi masse av her i huset, for all del, og på rommet hennes har hun mange fine ting. To dukker har hun også fått, Og ferdinand har fått dukkevogn av mormoren sin, men den er litt for stor til henne. Derfor dro Augusta og jeg på en liten jenteutflukt i går... (forresten, som dere kan se på bordet har mor hatt lunsjbesøk i dag;))


...og hun kjøpte denne fine dukkevogna for bursdagspengene sine! Nå triller hun rundt og er så fornøyd. Jeg mener ikke at jenter bare skal ha jenteleker, og motsatt, for all del. Men det er jo moro å ha noe som passer til ei lita jente da:) Og broren er ikke så frykelig interessert i å låne bort lekene sine heller...


Matchende sengesett kjøpte vi også.


Er melka passe varm tro?


Sover du?


På tide å stå opp!


Stolt "mamma" med sin nye "baby".


Og biler duger fortsatt det også:)


Og helt til slutt, visste dere at en skritt-teller også kan brukes som mobiltelefon? Det tror ihvertfall Augusta:) (legg merke til sovesveisen;))



god onsdag!

26 kommentarer:

Hanne sa...

Koselig historie om ei helskjønn jente! Såååå søt med sovesveis!

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Vilken liten sötnos och vilket vackert hus du har.
Kram Lotta

SiljeVanilje sa...

Så søt ei lita jente!:) ..og dukkevogn!:)

fru rosa sa...

Så skjønn ho er! Og for en nydelig dukkevogn! :)

Guttemamma sa...

Herlig bildeserie og det ser ut som om dukkevogn og dukke var på sin plass!!
Klem

Marihøna sa...

Så søt dukkevogn og så grom jente du har :)

Anonym sa...

Trivelig innlegg :)

Landcharm sa...

Skikkelig søte var de, både prinsesssa og vogna.

Sissy's Hus sa...

Hihi.. Så god hun er!! :)
Våre søte små er ikke så veldig forskjellige.. Snakke i mobilen er gøy! :)
Snuppa mi leker også med biler, men det er å lage mat som er det morsomste! Hahaha...

Jeg skal ta meg en tur på KID også skal jeg kjøpe noen søte gule blomster! :)

Ha en GOD kveld!!
Klem klem

ps Jenta mi kjører rundt med dukken sin i brio vogna si.. hihi..

mali-mo sa...

Så koselige bilder!!! Kjempeskjønne Augusta!!! Hun har fått seg helt lik dukkevogn til lillemalien min! Den er kjempestas her ihuset ennå, selv om hun nå er 2 1/2 er det fortsatt den vognen som er favoritten ;) Også BRIO komfyren. Den har vært en leke som blir utrolig masse brukt ;)

Lenge siden jeg har lagt igjen noen ord hos deg, måtte skynde meg ruundt på en mini-hilserunde idag ;)

Henriette sa...

Så koslege bilete av ei nyyydeleg lita dokkemamma:0)

Hos oss og har ungane hatt tilgong til både bilar og dukker, men eg ser at ungane stort sett vel tradisjonelt likevel. Litt rart, men vistnok ganske vanleg. Så lenge dei får velga sjølv synes eg det er heilt greit:)Stressar ikkje med det ;)

Ha ein fortsatt fin kveld.
Klem:0)

Tante Hilde sa...

Den vogna var utrolig koselig.Ikke rart hun syntes det var stas.Klart det er gøy med noen jenteleker.Du og Mari lekte utrolig mye med dukker sammen. Det har vi noen bilder av.klem fra tanta di

Englefryd sa...

Så søt. Dukkevogn må man ha:-)
Ligger en utfordring til deg inne hos meg om du er intr:-)

Klem

opp ei trapp inn ei dør sa...

Tenker den skjønne lillejenta di koser seg masse med den nye dukkevogna! Den var jo såååå koselig da, og så fint med rutete trekk på dynen!

God kveld (eller natt) fra meg! :)

borghild sa...

Så skjønn:-) Her lages det også mat i lange baner, og vi får stadig stukket en kopp eller flaske opp til munnen med beskjed om å smake: Mamma ha?? Og hvis mammaen kanskje ikke er helt oppmerksom, så kommer et :MAMMMMAAA HAAAAA!!! Ser iallfall stor forskjell på våre to små, Sander fikk både dukker og biler å leke med da han var liten, men kastet dukkene vekk og foretrakk klart bilene. Kajsa har vokst opp med nesten bare gutteleker, men styrer og steller sånn med dukkene at det er helt villt. Hun har til og med utviklet sin egen teknikk for å holde dukken når hun skal kle den, setter dukken mellom beina og krysser dem, slik at hun 'låser' dukken, kjempevittig!!:-) Klem B:-)

Min Lille Drøm sa...

Fantastiske bilder av ei skjønn jente!
Tusen takk for en koselig lunsj i dag..
Fikk plantet i mange potter i dag og gjort litt i hagen, dukene fra Kid ble så bra synes jeg..
Nå sitter jeg foran bloggen etter en joggetur faktisk!!! Nok er nok...av flesk altså!
Klem;)

Det hvite hjerte sa...

Herlig!

Likte spesielt godt "stå opp bilde"
"stolt mamma" og "skritteller mobilen"

lo litt her nå for manken til herlige bilder som virker splitter levende skal man lete lenge etter, skjønne skjønne Augusta din :)

Ha en god natt, klem ann-christin

Balke gård sa...

Tusen takk for kommentar, veldig hyggelig å stikke innom deg, så mye fint og så mange kaketips!!! Kommer snart tilbake, mvh M:-)

Hege sa...

For en dukkemor:-)
Kjempefin dukkevogn, tror jeg hadde maken stil på min da jeg var liten-morsomt å se igjen!
Koselig blogg-kommer snart igjen.
Klem Hege.

Hverdagen vår sa...

Så herlig jente!
Flott dukkevogn hun har fått også, det ser nå ut som det var stas og være på trilletur med dukken sin.

Håper dere får en flott langhelg

klem Eli

Lise sa...

På tide jeg legger igjen en kommentar nå, etter å har vært inne på bloggen din daglig i et år!
Du har et kjempekoselig hus, og du er så flink med dekorering og interiør! Ser du har samme kjøkkeninnredning som meg (herregaard fra Sigdal) :-)
Både den store og lille dukken, samt dukkevognen er kjempesøte:-)

Mitt og Mine sa...

Augusta er bare sååå utrolig søt da - og med den sveisen... hi hi.

Klart hun måtte få seg litt dukke utstyr - og jammen var det flotte saker.

Super fine bilder har du tatt også!

Ha en kjempefin helg!
Klem M

Anita Kristin sa...

Det er alltid like koselig å kikke innom bloggen din.

Så flott vogn hun har fått seg. Det står på ønske lista her i huset og. Her lages det også mat. Morsomt å se hvordan Minste jenta hermer etter storesøster og skal lage til, eller helst bare ta over alt sammen til storesøsters fortvilelse.

Ha en flott dag

Jannicke sa...

Søt dukkevogn til en nydelig liten prinsesse! Artig hun så ut med sovesveis og travel opptatt i "telefonen"... De tar etter oss, små apekatter!! ;o)
Klem til deg.

sue sa...

債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社

Retro I love sa...

Først må jeg bare si for en fin og spennende blogg du har :D
Deretter må jeg spørre om hvor du fikk tak i dukkevognen? Har lett etter en sånn lenge...