søndag 19. april 2009

Bursdagsfest!

Ferdinand fyller tre år neste uke, og skal feires tre dager til ende! Første selskap gikk av stabelen i dag, med besteforeldre, oldemor og tante på besøk!





Risbrød fra Minde er en fast favoritt hos oss:)



Det stolte bursdagsbarnet, endelig har gråtass-traktoren kommet frem! Han har fått utrolig mange flotte gaver i dag, klær, leker, bøker og penger.


Lillesøster storkoste seg ute i sola, med leking og kaker.



Slik så kakebordet ut! Svigermor bakte snickerskake, mens jeg bakte boller, og mannen min bakte gulrotkake.


Siden været har vært helt strålende i dag, spiste vi kaker og drakk kaffe ute på verandaen. Ungene i nabohusene kom også innom, og fikk smake litt kake de også:)
l
Nå er det bare å lade opp til neste feiring...:)


ha en flott ny uke!

k
jeg er fortsatt veldig dårlig til å svare på hilsenene dere legger igjen... Beklager det! Denne gangen lover jeg å svare alle som legger igjen kommentar! (og nå har jeg sagt det...:))

41 kommentarer:

Kerstin sa...

Gratulerer med bursdag i huset... Så herlig innlegg..virkelig til å bli glad av... Bursdagsbarnet var nok sikkert fornøyd kan jeg tenke meg=)

ha en fin uke :O=)

Bjørkely sa...

Hei hei!
Det er så gøy med bursdag! Rødt og blått og polkadott, det var flotte skåler! :)

Miss.T sa...

SÅ koselige bilder fra bursdagsfesten !!! Ser dere har hatt nydelig vær dere også : )

For noen vakre klær på lille A : ) * sukk *


God søndagskveld !

Ida sa...

Så utrolig flott pyntet! Gjennomført - men slik er det jo med alt du gjør - du har virkelig talent der altså !

Herlige herlige barn ! Så stolt treåring og superskjønne lille Augusta! Gratulerer så mye!

Kunne godt tenkt meg å nyte solen på terassen deres - kjempefint!

Kose dere masse videre med fest og feiring :)

Klemmer

Kine sa...

Så koselig du har pyntet,helt nydelig!Søte små:) Ha en fin uke*klæm*

Cathrine sa...

så herlig.. for et flott selskap. og flotte farger. vi feirer 2 årsdag om 2 uker.. masse folk, gleder meg :) vakkert hus dere har

Lynetmor sa...

Hei, gratulerer med bursdagsbarn :-) Og så fint som du har dekket på! Ha en fin uke :-)

Gry Hege sa...

Gratulerer til bursdagsbarnet som har bursdag til uka. Gøy med feiring i flere dager. Slik har vi det her hos oss også når Kevin fyller år :)

Kos at dere kunne feire ute også :)

Ha en flott søndagskveld :)

Klem :)

Snøstorm sa...

Gratulerer til bursdagsgutten. Vi har vært i bursdag til en liten jente som ble 4 i dag og det var koselig. Skikkelig imponerende bord synes jeg. Men må inrømme å bli mest imponert over mannen som baker. Det har aldri skjedd her hos oss. Nå liker jeg å bake, men en gang på 15 år kunne han vel forsøkt seg... :P

borghild sa...

Fargekombinasjonen rød/blå var helt nydelig!! Tenker Ferdinand koste seg masse, og etter bildene så forundrer det meg ikke om alle dere andre gjorde det samme!:-) (Selv om ikke 'bestemor' fra Kr.sand var der, he he;-)
Ønsker deg og dine en fortsatt fin søndagskveld! Stor klem fra Borghild:-)

Linda sa...

Gratulerer så mye med bursdagsgutten :)
Så koselig dekket bord, og koselig uteplass!

Ha en fortsatt fin søndagskveld:)

Klem Linda

Livy sa...

Gratulerer så mye med bursdagsgutten! Så skjønne barna dine er Silje :-) Den vakre kjolen har jenten mine også bare i rosa - synes det er stas når jentene er like:-)

Ser ut som dere har hatt en fantastisk helg! Ønsker deg en fin start på den nye uken.

Klem fra Livy

Guttemamma sa...

Gratulerer med den gode Ferdinand!!
Og Silje, når det gjelder bordpynting...Finn Schjøll go home:-)

Emmas Verden sa...

Gratulerer med den kjekke karen!!! Så flott på Gråtass traktoren ;)
Og mamma`n har som vanlig pynta så flott ;) Kos dere med all feiringa..flere dager til ende :)
Tvillinggutta her i huset fyller 4 år den 28. så det er ikke lenge til det blir ballonger her også ;)
Ha ei flott uke!!!
Klem Anne***

Krabat sa...

Det er alltid en fryd å se et dekket bord hos deg, Silje! Artig kombinasjon av prikker og farger. Gratulerer med eldstemann!
Det er ikke vanskelig med pelargonier. De ordner seg selv. Når utesesongen er over, klipper du dem ned og setter dem i kjelleren. Jeg vannet dem ikke i det hele tatt, og i mars hadde det kommet nye spirer på planten. Jeg satte dem i vinduet, og nå blomstrer de som bare det. To klarte seg ikke, da. Men jeg har tre igjen. De trenger bare litt vann hver dag. Snart er det tid for å plante dem ute igjen. Ha en god ny uke, du også!

MarnyAlice sa...

gratulere med 3 år til Ferdinand :)
kjempefint bord du har dekka!! eg har fått sansen for polkadottar :)

Klem M :o)

Det hvite hjerte sa...

heia,

grautlerer
med lille store
Ferdinan, hipp hipp hurra
for ham!!!

og 3 år har han
blitt for meg
ser han gjerne
4 år ut, så kjekk,
stor og fin gutt!!!!

nydelig pyntet bord
og deilige kaker & boller,
herlig å kunne kose
seg utendørs en slik
herlig vårsøndag!!!

ha en fin ny uke!

klem
ann-christin

Emmeline sa...

Gratulerer med dagen til dere:) Må jo bare få kommentere de fantastiske fargene i innlegget her. Blått og rødt med polkadotter;) Knallfint!!! Det morsomste var jo at hele innlegget ditt matcher... Lillemor sin kjole matcher serviettene og kjøkkenduken, og husveggen står til serviettene mens markisen matcher koppene:) Men det er ikke GreenGate kopper har jeg rett??? Har du funnet polkadottkopper i denne fine fargen i et annet merke? Da vil jeg gjerne vite hvor;)
Som vanlig har du iallefall tatt noen knallfine bilder. Det ser ut for å ha vært en super dag. Ser jo også at du og mannen har motsatt bakefordeling som oss. Her baker mannen boller og jeg tar kakene. Det er liksom ingen som liker mine mursteiner. Ikke jeg engang;) Ha en fin fin kveld videre...og du Silje. Det med å ikke rekke over i kommentarfeltet vet jeg ALT om. Du trenger jammen ikke stikke innom hos meg bare fordi jeg kommenterer hos deg. Jeg skylder kommentarer i FLENG i hele Blogglandia;) Klem

Emmeline sa...

Hei igjen og takk for raskt svar. Du var visst innom meg mens jeg var innom deg:) Så morsomt!! Det går helt fint med den lille mannen vår nå...Det er merkelig med det. De vanskelig tingene er på en måte litt letter å snakke om når de er over;)Søstrene Greene skal få et besøk så snart jeg har muligheten og jeg GLEDER meg til det!! TUDELU!

Benedicte sa...

Så koselig bursdagsbord, da:)) Gratulerer med lillegutten, huff de blir fort store...
Ble nesten sulten av å se alle bollene på bordet, hehe!!

Nostalgia sa...

Så koselig det så ut ! Vakkert bord og deilige kaker. skjønn var lillesøster i kjolen sin også :-)

Ha en deilig uke !

Klem. Nostalgia

Anita sa...

Gratulerer:)

Så nydelig du har dekket:)
Kjempe fine farger, og det må enn ha når de små fyller år:)

Ha en fin uke:)

Klem Anita

Lovise sa...

Du så koselig feiring i sola. Det var så fint med rutete duk og deilige boller. Håper det ble like koselig som det ser ut til:)

Aina sa...

Så koselig pyntet, helt i min smak;0)
Og ungene var sååå fine.
Gratulerer til bursdagsgutten, og håper dere får en fin ny uke!

Jannicke sa...

...nydelig dekket bord,
gjennomført til tusen!!

Lykke til med videre feiringer!!

God natt til deg.

Anonym sa...

Hei,
Så flotte bilder fra et koselig fødselsdagspyntet hjem...

Kan jeg spørre hvor du har kjøpt den fine hvite sittegruppen du har på terassen, nå er jeg på jakt etter nye utemøbler og det er ikke mange som selger tremøbler lenger, dessverre...

Mvh: Hilde B.

Carpe Diem sa...

Gratulerer med lillegutt;)
Så fint bordet vart, med blå og rød greengate. Koseleg med kaffi og kaker på verandaen, det er så nydeleg ute no.
Ha ei flott veke;)

Livs Lyst sa...

Så flink du er til å gjøre det koselig!! Kjempe herlig på verandan der også!

Og javisst var det jeg som var oppe hos den koselige Skrotnissen :O)
Jeg sa det til han, at jeg hadde skaffet han noen nye kunder. Hihi. Det er en del som har spurt etter veien opp dit. Og jeg har jo hatt med meg x-antall venner opp dit også. Var der senest i går igjen! Veldig kuult sted å lete etter skatter og veldig hyggelig og morsom far du har! :O)

Ha en kjempe fin mandag!
Hilsen Ljo

Hverdagen vår sa...

Gratulerer til bursdagsbarnet:)

Så flott bord du hadde dekt.

Herlig barn og flott sommerstemmning:)

Ha en flott uke.

Eli

Naija sa...

hej
suck tänk om man fick fira sin födelsedag tre dagar i sträck :o
så söta barn

Sissy's Hus sa...

Åhhh.. Så utrolig fint du har pyntet!! :) Tenk at gutten din blir 3 år! Tida går så fort.
Snuppa di var jo også bare helt nydelig i den kjolen da.. Jeg ELSKER rødt på søte små!

Håper du får en kjempe fin uke!
Klem fra
Christina

Drømmefangeren sa...

Gratulerer med 3 åring :) flott bursdagsbord.
Den var veldig fin den duken på borde ute på verandaen.. det er vel for mye å håpe på at det er en plast/teflon duk ?

Rekkehuset sa...

Gratulerer med 3-åring! Det er stas med bursdag i den alderen; har liksom skjønt hva det dreier seg om. Så fint du har dekket og heldige dere var med været:-)

Therese sa...

Hei hei Siljemor. Så koselig og flott du hadde gjort det til bursdagsselskap da. Nydelig farger. Skjønne barn. Kjolen til Augusta var jo veldig koselig. Flotte stolputer du har til utemøblene dine. Prøver å finne noen stolputer jeg også. Mangler det enda. Fortsatt ingen baby her. Håper det kan skje noe snart. Ønsker deg og familien en flott kveld. Klem

Mitt og Mine sa...

Oi...her var et mange kommentarer...du får litt av en jobb ;)
Men ikke rart du får tilbakemeldinger på dette, for dette var ett utrolig søtt, fint, elegant bord. Likte fargekombinasjonen kjempe godt...

Håper resten av feiringene går bra!!

Hipp hurra for bursdags gutten!

KLem M
...og takk for kommentarene hos meg..har ikke vært så flink med kommenteringen selv!

Charlotte sa...

Tillykke til fødselsdagesbarnet. 3 dage med fejring er bare herligt. :-)
Sikke fint bordet blev. Det ser vældig indbydende ud. Lækkert med Green Gate sagerne!
Jeres terrasse er rigtig flot. Nydeligt med hvide møbler til det røde hus. Skønne billeder.
Hilsen fra Charlotte
www.herhosmig.blogspot.com

Frau Putz sa...

Åh... så flot.
Så farvekoordineret.
Så lækkert.

Stilig fødselsdagsfest - og så meget lækkert spiseligt... Jeg bliver helt sulten :o)

Gratulerer med de 3 år om en uge.

Maret sa...

Så flott bursdagsselskap du har laga til. Kjekt å sjå kor ungane dine veks til...

Ha ein fin dag..

Anonym sa...

Noen av favoritt-innleggene mine fra bloggen din er innlegene om bord-dekking (selskaper) og baking :)

Ser ut som om dere alltid har det så koselig :)

Frk. T sa...

Så lekkert pyntet bursdagsbord, gratulerer med dagen til din lille søte!: )

Ønsker deg en fin kveld,

Klem

Pia sa...

Det ligger en award til deg på bloggen min.