fredag 13. mars 2009

Vår på trappa

God fredag alle sammen!

Endelig er jeg tilbake på bloggen, etter noen dagers ufrivillig opphold. Vi har hatt litt trøbbel med dataen, bilder har blitt slettet, med og uten vilje.. Nå er rett og slett alle bildene våre borte.. Ser ut som at vi får dem tilbake igjen, men det tar lang tid. Pga alt styret har jeg knapt turt å slå på pc'en. Men nå håper jeg at ting ordner seg!


Om onsdagen var det et fantastisk vårvær hos oss, og da bestemte jeg meg for å pynte til vår på trappa. Det har jeg hatt lyst til lenge, men alt snøværet har ikke akkurat vært til inspirasjon! Ihvertfall, jeg tok en tur på Plantasjen etter jobb, og FOR et syn som møtte meg.. Masse flotte farger, og gule blomster i alle varianter. Det var tydelig at våren hadde kommet dit ihvertfall!


Det er så koselig med litt blomster på trappa, selv om det fortsatt er meter med snø her. Siden det blir noen minusgrader om natta, setter jeg blomstene inn da.


Noen kyllinger med klips på kjøpte jeg og, så det er litt påskestemning også:)


Den gamle trekassa kjøpte jeg på antikvitetsmessen forrige helg, den er fra Frankrike.






De siste dagene har det kommet enda litt snø her, men det er ingen tvil om at våren nærmer seg. Snøen smelter, det drypper fra takrennene og vi våkner til fuglekvitter om morgenen!

Slik ser påskeliljene ut i dag, de springer mer og mer ut for hver dag. Deilige vår!




Her kommer (den superenkle) marengsoppskriften:
4 eggehviter
2,5 da sukker
0,5-1 ts vaniljesukker
stivpiskes, så puttet jeg massen i en brødpose, klippet hull i et hjørne, og formet små "topper". Stekes midt i stekeovnen på 100 grader, i ca 50 minutter.
k
De ble ganske gode, forsvant fort her i huset ihvertfall:)
k
k
k
j
ha en riktig god helg!


27 kommentarer:

HildeS. sa...

Så koseleg og fint du har pynta på trappa.
Det hjelpe på vårlengselen å pynte litt, og det har eg tenkt å gjere i morgon etter jobb.
Ha ei fin og god helg.
H

Jannicke sa...

Virkelig vårlig og påskestemning på trappen!
Dette må være den vårligste trappen jeg har sett på denne siden av året!!! Koselig ;o)
Klem fra J.

Guttemamma sa...

Herlig du har gjort det, Silje! Jeg har også vårinnlegg om trappa vår i dag, god helg!!
Klem fra Anette

Anita sa...

Heia vennen! Har savnet deg! SÅå fint det er på trappa de nå. Nydelig med sink og vårblomster i skjønn forening. på min trapp er det fortsatt ericar fra i høst:} Får se hva jeg får gjort til uka:0) Hadde tusefryd i fjor og det skal jeg ha i år også. Så utrolig tragisk med alle bildene deres, håper dere finner de!!!!! Nå har jeg akkurat kjørt Amalie i en bursdag, Johnny på kick-off i Oslo så nå skal vi tre som er igjen kose oss med kylling og ris og etter på blir det potetgull:0) Imorgen kveld er det jobbing og søndag på dagen. Syns arbeidshelgene går veldig fort og det er bra:0) Kos dere masse masse i helgen! Klemmer fra Anita!

Sissy's Hus sa...

Alltid like koselig hjemme hos deg! :)
Synd at pc'n din er ødelagt. Her hjemme tar vi backup av alle bilder på ekstern harddisk. Gubben er litt redd for å miste dem!

Ha en fin helg..
Klem fra
Christina

lavendel mio sa...

Ja nå er det endelig vår:)
Nydelig pynt på trappa.

Ha ei nydelig helg:)

Maria sa...

Så vårlig og fint. Likte så godt hvordan du hadde det i den "hylla" ute. :)

Klem Maria fra Idekroken

Anonym sa...

Deilig med lysere tider og vår i luften :) Planter ved inngangspartiet ønsker en velkommen og gjør det stemningsfullt :)

TANTE HILDE sa...

Herlig med så koselige bilder av vår.Finn Schjøll har uttalt at en ser hordan folk har det inne ved å se på inngangspartiet. SÅÅÅ den skal du ha..... takk for praten idag ! Klem fra Tante

aase sa...

Åhhhhhh, så nydelig silje!! Her er liksom ikke snøen borte fra trappa engang her da!!! bare vent til den smelter litt....koser meg her hos deg så lenge!

Imorgen skal jeg hjelpe Monaslykkebo og flytte, hun vil ikke være naboen min lengre...buhu!!

Ha en vakker helg og kos dere masse!

Det hvite hjerte sa...

Nydelige vårblomster & vårstemning på trappa deres Silje, du er utrolig flink!

mali-mo sa...

Så koselig det var hos deg nå da, det var ordentlig "vårete", og veldig påskestemning ;) Kjøpte noen løkplanter på IKEA idag, men har ikke orket å stå ute i regnet og plante dem...hehe. Håper på litt opphold mellom regnbygene imorgen ;) God helg!

Hulda sa...

Så flott, Silje! Så mange skjønne detaljer, og så heldig du er som kan sette ut blomster allerede. Gleder meg til det går an her. Virkelig vårlig og vakkert på trappa hos dere.

Takk for kjempekoselig kommentar. :)

Nina`s hjem sa...

Herlig med alle de fine bildene du har lagt ut! Virkelig vårstemning! Håper på å få gjort det her også før påske..men er litt surt og kaldt her foreløpig.
Ønsker dere en riktig god helg!

Englefryd sa...

Skikkelig flott vårstemning på trappa. Gleder meg såååå til våren nå. Litt nedtur da det lå nysnø i gårdsplassen i går morges. Nå er det virkelig nok snø:-)
Ha en super helg.

Tove sa...

Tusen takk for rørande kommentar på bloggen min.... Ein annan fordel med å besøke stranda på kveldstid er at temperaturen som regel er varmare då enn på dagtid. I allefall om det er flo! Kan love deg store opplevingar om du besøker stranda ilag med ungane ein sommarkveld. Og kveldsmaten smakar aldri så godt som då!

Ynskjer deg og dine ei god helg!

Crinoline sa...

Nydelig vårstemning på trappen din. Jeg er ikke motivert til det enda på grunn av all snøen. Ønsker deg en fin helg.

Aasemor sa...

God kveld. Påskestemning allerede hos deg. Kjøpte faktisk de samme kyllingene med klyper som du hadde kjøpt. Skal ha dem på vrihasselgrein sammen med egg til påske. Koselig blogg du har og en nydelig kjole din datter Augusta har fått.

Line sa...

Så herlige vår bilder!! :)

Grip dagen sa...

Så vårlig og fint! Det er hyggelig å ha levende blomster og personlig pynt på trappa.
Nå synes jo jeg at skiltet ditt var ekstra personlig, da...
Koselig!
Klemmer fra Marit

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Så kjempefine vårbilder du har tatt :) Lengter etter våren...

Ha ei herlig helg :) Godklem

A-mora sa...

Så koselig du har pyntet på trappa:))

Ha en fin helg:))

Fjordheim sa...

for noen herlig vårbilder du deler med oss.
Koselig når en kan pynte litt på trappa. Tørr nok ikke det riktig enda. Er redd jeg glemmer å ta inn blomstene om kvelden. Og her er det ganske mange kuldegrader enda om natta.
Ønsker deg ei flott helg :)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Du, der ble jeg inspirert med et smell til å innta hagesenteret og handle blomster til trappen.
Takk snille deg for nydelige bilder og herlig inspirasjon.

Ta deg en tur inn til meg og prøv vinnerlykken, jeg feirer.

Ha en god helg og kos deg med dine.
Klem

Merete sa...

nydeleg pynt på trappa di!! eg blei så inspirert at eg handla inn blomar i dag og har pynta ute ved inngongspartiet her hos meg og :)

Herfra Til Evigheten sa...

Koselig trapp, tror jammen meg at jeg må en liten tur på Palntasjen i morgen jeg.....!
Takk for inspirasjonen!!!

Ha en deilig søndag kveld!

Kristin sa...

For et flott hjem -og nydelige barn du har! Jeg titter stadig innom hos deg, og har fått mye inspirasjon. Kom over bloggen din da jeg søkte på maileg:)

Jeg har falt helt for barnemøblene du har i lekekroken! Har lenge vært på utkikk etter noe lignende, og nå har jeg lett og lett etter møblene dine, men har ikke funnet de. Så jeg lurte på om du kunne være så snill og fortelle hvor du har kjøpt de?

Kristin