mandag 2. mars 2009

Vår i vinduskarmen ♥

Riktig god mandag alle sammen:)

I går var mamma og jeg på antikvitetsmesse i Tønsberg, det er fast tradisjon med en jentetur til messene som er i området her vi bor:) Disse turene er små høydepunkter i hverdagen for meg, og som jeg har skrevet før, er mamma og jeg et bra shopping-team:)


Dette skjønne lille skapet ble mitt, og alt som er inni og oppå også egentlig! (jeg måtte jo ha noe å fylle skapet med;)) Jeg plasserte det i kjøkkenvinduet over vasken, sammen med en løkblomst og en lykt i zink, så ble det litt vårlig, og det er koselig å titte på når man vasker opp!


Påskestemning i vinduet

Denne lille egghøna kjøpte jeg også i går, av det antikvitetsglade venneparet vårt! (Takk for handelen S og J:) ) Det er den minste og søteste egghøna jeg har sett, og den måtte jo bare bli med hjem






Jeg kjøpte en del ting hos ei koselig dame, og fikk med dette gamle glansbildet på kjøpet.



En ny, gammel bamse har også flyttet inn hos oss. Mamma fortalte at den kalles Drøbak-bamsen, fordi den er laget der. Så slitt og fin, med smekke og alt.


Jeg kjøpte litt flere ting også, blant annet denne.. Bilder kommer senere:)
Takk for en fin tur mamma!

Ellers har jeg fått strikkedilla, det hadde jeg aldri trodd kom til å skje.. Ikke de som kjenner meg heller tror jeg! Men det er så moro å pusle med slikt. Bilder av resultatetene kommer etterhvert, men ikke ha store forventninger, "prosjektet" begynte med at jeg måtte lære meg å legge opp masker!
ø
k
k
ha en flott uke!

17 kommentarer:

Solstad sa...

Så masse fint du har funnet deg da ....den bamsen var bare hel-skjønn :)))
Spennende med strikkeprosjekt ;) ..gleder meg til å se hva det blir av de herlige fargene.
Kan jeg spør deg hva fargen på soverommet deres heter ?? ....den ser så nydelig ut ...blå sant ???

Hulda sa...

Å, så heldig du har vært da! Det skapet var skjønt, falt for det straks jeg så det. Så herlig påskepynt også, det glanset var også så fint. Fine gamle leker også. Lurer på hvordan noen har hjertet til å gi fra seg slikt.

Anita sa...

Heia vennen! GLemte helt antikvitetsmessen igår jeg, såå dumt! Tenkte på det idag og lurte på om du hadde funnet noe fint, og det hadde du helt klart! Så skjønt lite skap, og små påsketing! Strikke prosjektet ditt lurer jeg veldig på nå, spennende! Håper vi får se bilder snart!! Ihelgen har vi hjulpet venner med å fuge ett bad, dvs Joh. har fuget og jeg har kost meg;0) Nå har jeg akkurat vært på trenig og koser meg "alene" hjemme! Joh. er i Oslo på møte! Kos dere masse dere også! klemmer fra Anita!

Guttemamma sa...

Herlige gamle og skjønne saker du har fått tak i!! Skapet i vinduet er supersøtt!! Ha en flott uke,Silje!!
klem

TANTE HILDE sa...

Så mye koselig du kjøpte på messa.Skapet var veldig artig.Moro å pynte opp når en kommer hjem med så mye fint.Der er du kjempeflink. Blir spennende å høre om strikkeprosjektet. Klem fra tante

Två systrar sa...

Men du!!! Vilket underbart skåp du hittade!! Lyckliga du! Grattis!! Kram C&M

Blå-hvit samlemani sa...

Er enig i at antikkmesser er topp! Nesten like gøy som loppis, og mindre stressende...

Det skapet var skikkelig stilig, og det passet jo så fint til alle hønene dine... jeg må bare finne frem min påskepynt. Vanligvis kommer jeg på den rett før vi reiser på påskeferie, og siden vi ikke tar med oss pynten på fjellet, så blir det lite brukt...

Nå skal jeg jammen finne frem litt jeg og!!

Ha en fin uke!

Blå-hvit samlemani sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Silje sa...

koselig og vårklart i vinduetr ditt nå ja :)
bamsen var aldeles herlig!

Merete sa...

knallskjønt skap du har fått tak i :) og jammen er dei herlege alle dei små tinga du har sett inni og oppå det!
herleg nå når våen nermar seg ;)

Besta sa...

Så koselig skap du fikk kjøpt deg og masse søtt å ha inni.
Ha en fin dag.

Krabat sa...

Nesten gang må du si fra når det er slik messe, altså : ) Her i Oslo-området er det lite med det og ofte veldig dyrt. Kjempesøte ting! Så fantastisk å pynte til påske slik. Jeg gleder meg allerede! Selv om det er mye snø, er lyset tilbake mer og mer. Mye å glede seg over!

Anonym sa...

Så koselig med påske-pynt :) Nille har også fine glass-kyllinger som ser gamle ut, krakelert. Og billige er de også!

Drømme verden min! sa...

Så mye fint! Fikk litt påskesteming jeg;) Det skapet likte jeg veldig godt.

Ha en fin uke!

Mia sa...

Så vakkert og vårlig det var i vinduskarmen din da, Silje! Det lille skapet er bare helt bedårende, og jeg skulle nok gjerne hatt en slik en, jeg også... Heldig er du som fikk tak i det.

Synnøve sa...

Oi, så heldig du var på antikvitetsmesse da...! Skulle ønske jeg også hadde slikt i nærheten :/ Skapet var jo så flott, og alt inni også :) Gøy med strikkedilla! Selv om her går det strengt tatt i hekledilla da, men skulle kanskje tatt opp igjen strikkepinnene også... ;) Ha en fin dag! Synnøve

Tove sa...

Gratulerer så mykje med strikkedilla!!! Eg har også fått dilla, noko som er meir enn fantastisk (med tanke på at eg aldri har strikka ein maske)! No har eg strikka skjønne halsar, vestar og anna småpjusk til både meg og ungane! Ha ein fin søndag!