søndag 15. mars 2009

Sitron

Mandag denne uka fikk vi middagsbesøk av noen av de beste vennene våre, med deres lille datter. Vi har faste "middagsdater", og er hos hverandre annenhver gang. Veldig koselig, og jeg synes det er litt fint å ha slike ting å glede seg til i ukedagene også, alt trenger ikke skje i helga:)


Jeg dekket på med sitronserviset vårt, det er fra PP, og jeg synes det er et av de fineste servisene vi har. Jeg kaller det gjerne påskeserviset vårt, for vi bruker det alltid da. Men det passer jo fint ellers i året også. Det er malt av Ferdinand Finne, og vi har det både til middag og kaffe.

Servietter i samme serie, i helgeglassene.


Det er motiver både inni og utenpå koppene og fatene.







Papegøyefatet er kanskje den flotteste delen av serviset synes jeg. Litt gøy at motivene er ulike fra del til del også.


Suppeskåler.


Av middagsgjestene våre fikk vi disse nydelige, langstilkede rosene! Tusen takk:)
k
k
k
k
Søndag igjen da dere... Ha en flott ny uke!
k

k

22 kommentarer:

Jannicke sa...

Flott servise,
og nydelig bord!
Klem.

Englefryd sa...

Så sant det. Alt trenger ikke å skje i helgene. Jeg jobber hver tredje helg, og da synes jeg det blir så lite helger igjen til alt vi har lyst til å gjøre. Men det må jo ikke nødvendigvis være helg for å møte gode venner:-)

Flott servise.

Jorid ღ sa...

Så utrolig fint og fresht servise ;-) Likte det kjempegodt!

Klem Jorid

Lene sa...

Det er noe spesielt med denne tiden av året. Lyset, sola, fuglesang og lyden av snø som smelter. Jeg er veldig glad i påsken. Den har mye av det som jeg elsker med julen, mye kos og familietid. Ble så inspirert av de to siste innleggene på bloggen din, at nå skal jeg begynne å finne frem påskepynten min. Ekstra stas blir denne påsken med nyfødt baby i huset. Ja det er deilig med vår!

Ha en fin søndagskveld!

Lene.

Fjordheim sa...

Så koselig da, å ha slike avtaler i hverdagen. du har et flott servise å dekke på med.
Ønsker deg ei flott uke :)

prinsesselinn sa...

hei på deg,
for en fin tradisjon.
Og for ett flott servise.
Nydelige motiver,
Ha en finfin uke;)

minimum sa...

Mamma likte også det service veldig godt og kjøpte en stor middags tallerken til meg som jeg har til kake fat - har fått veldig mye skryt av det!!
Og det er sant det - et perfekt påske service, effektiv farge"klatt" for å si det sånn!
Ha en fin uke!!

Miss.T sa...

Det var et koselig servise !! du har jammen mye flotte ting du Siljemor : )

Hulda sa...

Virkelig flotte bilder av et nydelig pynta bord, og servise. Det er virkelig spesielt og fint. :)

Guttemamma sa...

Nydelig Silje!!
Ønsker deg en vårlig og fin uke!!

Silje Mari sa...

Kosleig med faste middagsavtaler:) En god ide jeg må ta med meg..Hærlig servise og vårlig fint bord forresten!

Sissy's Hus sa...

Så nydelig servise! :) Elsker gult til våren.. Det er så friskt og lystig! Hihi..

Klem fra
Christina

opp ei trapp inn ei dør sa...

Koselig servise med fine farger som passer godt nå!

God ny uke til deg også:)

lavendel mio sa...

For et koselig service du har.
Nå kom påsken for fullt altså,fikk så godt humør av de bildene:)
Ha ei fin uke,klem:)

Det hvite hjerte sa...

Herlige gule sitronbilder :)
Ha en fin ny uke

TANTE HILDE sa...

Så koselig påfunn.Koselig med besøk. Det serviset er veldig flott.God uke til deg og ...HIlsen Tante

Krabat sa...

Jeg kjenner at påsken nærmer seg når jeg ser innlegget ditt, Silje! Herlig gult alt sammen. Flott servise! Ja, det er viktig å kose seg på hverdagen også. Har du forresten lest innlegget mitt om barnebøker? http://kavat.blogspot.com/2009/03/mange-fargrike-sma.html Tror den telleboken hadde vært noe for datteren din etter hvert. Ha en fin uke, så stikker jeg innom igjen til helgen : )

Ingrid sa...

Kjempefint, påskeaktig dekket bord hos dere! Så artig at du har servietter i samme serie som serviset! :) Heldige de middagsgjestene, sier jeg bare!

Landliv sa...

Du det serviset har jeg lagt merke til... det har søskenbarnet mitt også, og jeg tror det er endel år siden det gikk an å få tak i det. Heldige du! Forstår at du er glad i det :-)

Enig med deg at det er trivelig å få til ting i hverdagen, ikke bare helgefest men dele hverdagslige gleder også!

Livs Lyst sa...

Bilde av huset deres: NYDELIG!

Jeg ønsker meg også et rødt hus.... i skogen! ;O)

Hilsen Ljo :O)

BO sa...

Så fint! Sånne tallerkaner har eg og. Fekk dei jul for maaaaange år sidan. Brukar dei så sjelden, men eg er så glad i dei! SÅ friske! Gler meg til påske, då skal dei brukast! Takk for at du "minte" meg på dei! :-)

Kristine sa...

Hei!
Dette servicet har jeg selv, og jeg elsker det! :) Vi er heldige vi! ;)
Men! Jeg ser at du har servietter i samme stil, hvor har du fått tak i de?? Skulle gjerne hatt de jeg også! :)
Mvh Kristine :)

kristinejense6@hotmail.com