søndag 22. mars 2009

Påskeutstilling og pizzaverksted


Jeg har lenge hatt denne "hylla" liggende. Den har vært min i mange år, fra jeg bodde på jenterommet hjemme. Etter den tid har jeg ikke helt visst hva jeg skulle bruke den til, og den har ikke vært i bruk. Men nå har den kommet frem, og den står på hylla vi har i gangen. Tanken er at det kan være et "årstidskap", og at innholdet kan byttes ut etter ulike årstider og høytider.
Idèen har jeg fra den nydelige bloggen Haust, som for øvrig er en av mine favoritter.
Hun og ungene har utstillinger i en vinduskarm, akkurat nå er det vårutstilling der. I høstutstillingen hadde de nydelige, hjemmelagde fluesopper, det kan du se under "oktober 2008" på bloggen hennes.

Akkurat nå står det mest pynteting i hylla, men jeg håper den etterhvert kan fylles med hjemmelagde ting fra små barnehender. Kanskje kommer det noen små kyllinger nærmere påske? Til sommeren kan vi finne steiner og skjell på stranda, som kan pynte opp. Et lite utvalg av årtidens blomster passer også inn:)






Denne brosja har moren til min beste venninne heklet til meg, jeg fikk den da jeg hadde blitt mamma til Ferdinand. Den betyr mye for meg, fordi jeg er så glad i denne dama.


Om fredagen var svigerinna mi på besøk, den eldste søstra til mannen min. Hun bor i Oslo, så vi ser henne ikke så ofte som vi gjerne skulle. Ungene er veldig begeistret for tante Anette, de leker og har det så moro. Som dere såvidt kan se på bildet har hun lange, brune krøller... Gjett om jeg skulle ønske at et av barna våre arvet det håret! Men det ser ikke sånn ut gitt:)


Siden Anette er vegetarianer, tenkte jeg vi kunne ha et pizzaverksted, at alle laget sin egen pizza. Da kunne man velge selv hva man ville ha på! Vi har aldri hatt det her hjemme før, men vi skal absolutt ha det igjen, det var stor suksess, og ungene elsket det!


Ferdinand er i full sving.

-det er vel lov til å smake?


"HELT TOMT!" -sier Ferdinand, og holder opp et fat. Og det var jo ikke rart, alt havnet jo på hans pizza.. En god del ble pellet av etterpå..


Det ferdige resultatet! Pizzaverksted kan absolutt anbefales, for store og små!
b
b
b
b
ha en fin dag!

24 kommentarer:

Landcharm sa...

Koselig påskeutstilling, og en nydelig hylle. Pizzaverksted er alltid suksess.

Hulda sa...

Dette var virkelig nydelig! Du ga meg masse inspirasjon her, fikk lyst til å fjøre noe lignende. Likte fargen på hylla så godt også. Helt skjønt! Pizzaene så veldig gode ut!

Ida sa...

Heisann! Nok en gang har du inspirert meg - både med hyllen og med pizzaverkstedet!

Så utrolig fin den hyllen din var - og utrolig flott med tingene inni - ikke dumt den idéen til Haust - jeg tror jeg må stjele den videre :-)

Pizzaverkstedet var jo helt genialt - gjett om vi skal ha noe slikt i uken :-) Det blir nok stas!!! Kjempefine bilder - ungene dine er supersøte!

Ha en fin søndag! Klem

Kerstin sa...

Virkelig flott påskehylle.. Likte patinaen på kassen....herlig pizza kos dere har..Nyt søndagen
Klem O=)

Ingrid sa...

Hei Silje!

Ser ut som ei koselig helg hos dere! :) Vi har nettopp kommet inn fra skitur og aking nå.. sol og deilig vær! :)

Kjempekoselig med den hylla du skal bruke til årstidsutstillinger... har kikket på den koselige ideen hos Posidriv/Haust jeg også. Koselig å ha et sted for ungenes kunstverk.

Pizzaverksted er lurt ja.. det har vi hatt noen ganger vi også. :)

Kos deg siste delen av helga da!
Klem

Maliva`s verden sa...

Koselig innlegg og kjempe kul hylle....Fortsatt go`søndag til deg fra Maliva

Drømme verden min! sa...

Å den hylla ble så fin, så bra inspirasjon! Alle årstidene har jo noe vakkert med seg. å la barna være med på å lage mat er så koselig, og pizzaverksted var bra ide;) Takk!

Nydelig blogg har du!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei på deg Silje! For et nydelig og koselig innlegg. Hyllen din er jo et syn, så skjnn og utstillingen for å markere årstider osv høres utrolig trivelig ut.
Kos deg med dine og ha en fin søndagskveld.
Klem

Solstad sa...

Flott utstilling :)
Deilig med pizzaverksted ...det har vi også hatt en gang ....trur vi må ha det igjen snart ;) Det såg veeldig godt ut !akgb71@hotmail.com

Camillas blogg sa...

Skal si du har dekorert hylla fint:-)

Pizza er alltid godt!

Ha en super uke!

Haust sa...

Knallfin påskeutstilling, og så var det berre nydeleg farge og patina på hylla di!

Eg vart forresten svært pizzasvolten, god idé å la ungane lage sin eigen pizza! Det skal vi jammen prøve ein dag.

Ha ei god veke! :)

OdaAnna sa...

Så stilig utstilling! Kjempekoselig:) Det er så viktig å sette pris på barns kunst, og dette var jo en flott måte å gjøre det på! Pizzaverkstedet så ut til å være en suksess!!

Mitt og Mine sa...

Takk for svar på "problemet". Skjønner ikke helt hva som skjer, men på bloggrollene rundt om ligger tt 2 dager gammelt innlegg. Kjempe irriterende!!

Men nok om det...Den hyllen din var kjempe fin!! Har kikket litt rundt på bloggen din, og jeg synes du har en kjempe fin stil..! :) Barneommene dine er jo helt nydelige!

Ha en fortsatt fin søndag!!

Anita sa...

Hei vennen! Såååå koselig med det "skapet", og for en god ide og dekorere det med småting etter årstid!! KOselig med pizzaverksted også, det ønsker Amalie seg til sin bursdag og nå kan det jo endelig gjennomføres! Tidligere har vi invitert alle jentene i klassen + andre veninner og da har de blitt ca 20 stk og det er litt voldsomt med pizzalaging da. Mens nå har de begynt og kun be noen, og da åpner det seg noen nye muligheter! I morgen er det Vetle som har bursdag, blir selskap på tirsdag med nok barn og laaaang kake/godis bestillingsliste;0) Langesund turen har vært helt topp for Amalie, kos for meg også da! Nå er det Himmelblå og snart natta, sover sååå dårlig når jeg sover borte, så det ble ikke mange timene i natt:} Men, men.... Ha en kjempefin vår uke! Klem!

Jannicke sa...

Flott påskehylle,
en "knakende" god ide!! ;o)
Likte spesielt godt vasen med påskeliljer og pusekatter!
Yndig og vårlig!

Englefryd sa...

Kjempe koselig ble det med den hylla da. God ide. Tror vi må prøve et sånnt pizzaverksted en gang, sikkert kjempe stas for barna.
Ha en flott uke:-)

Line sa...

Den hylla gjorde seg der! Ble utrolig fint!

Og et vakkert påske stilleben!

Ha en fin mandag og start på uka! :)

Anonym sa...

Du har den mest inspirerende bloggen.Får så mange flotte tips,når jeg stikker innom.kjempefin hylle,og så lurt å gjøre den årstidbasert:) kommer til å prøve meg på pizzaverksted neste gang vi skal lage,det må jo være kjemekoslig får store og små.Har 2 barn på 5 og 2 som sikkert kommer til å digge det:) Ha en kjempefin mandag. Hilsen Linda

borghild sa...

Nydelig farge på hylla, og jeg husker også utstillingene som Haust har vist, kjempegod idé!! Så ut som om dere koste dere med pizzalagingen også, det er jo så greit når alle får det de har lyst på!:-)
Så gøy at du skal til Kr.sand! Du må iallfall innom Den blå dør i Kristian IV's gate, der har de både Maileg og litt barnetøy + keramikk og ting fra bl.a. House Doctor. Nesten vegg i vegg med Den blå dør ligger en butikk som jeg ikke husker navnet på, men det er egentlig en slags malebutikk. Men de har masse fint til barn fra Sebra, bl.a. noen nydelige puter og sengetøy... Det har også nettopp åpnet en 'ny' barnebutikk (har drevet i andre lokaler under navnet Moni før) med klær fra ulike leverandører og litt interiør fra Rice. Litt 'dansk' butikk, den heter forresten Paula og ligger i Skippergata. Rett over veien for Paula ligger Bånsull med masse herlige treleker, ulltøy, garn osv. Og mens du er i Skippergata kan du også gå innom Drømmeplassen og kjøpe både interiørting og byens største (og dyreste;-) boller med sjokolade!!:-)
Og i går så jeg på en blogg at det var åpnet en ny interiørbutikk i Markens gate 20, Dittas Værelse, må få tatt turen dit selv en dag:-) Ellers kommer jeg ikke på noen andre litt spesielle butikker i farten, føler jeg har glemt noen, men sier i tilfelle ifra:-)
Du... Mens jeg skriver dette kom jeg til å tenke på en ting... Har ikke du sagt at svigermoren din jobber på Noa Noa, og nå sier du at hun bor her i byen, det er ikke hun som eier/driver butikken, vel?? Når jeg begynner å tenke på det, synes jeg nesten Ferdinand ligner på henne også, eller...:-)
Ellers har du helt rett når du antar jeg har litt fri denne uka:-) Skal jobbe tom torsdag, så skal jeg ikke på jobb igjen før tirsdag i neste uke, herlig!!:-) Klem B:-)

Anonym sa...

Nam nam, nå ble jeg sulten :) Hjemmelaget pizza må jeg visst også ha snart, det så jo så fristende ut!

aase sa...

Herlig silje!! Pizzaverksted er populært her også!! Jentene vil gjerne det når de har med noen hjem!!

Så flotte bilder av kassa de også, klart den må stå framme!!

Klem aase

Therese sa...

Hei, hei Silje. Takk for koselig kommentar inne hos meg. Nydelig påskeutstilling Silje, virkelig flott hylle altså. Du får det til. Har du tenkt på å starte din egen interiørverden?? Der kunne du gjort det stort. Her hjemme er ting ganske ferdig. Det meste er vasket og klart. Nå venter jeg bare på en nyinnkjøpt lekegrind, den har vært utsolgt så ting har tatt litt tid. Litt rosa ja, he,he. Er jo det jeg kan vise frem av babyting, men det kan nok hende det kommer ei lita tulle : )Er alt bra med dere der hjemme? Mann? Hørte Ferdinand hadde fått kyssesyken, håper det går bra. Ønsker deg en god uke. Hilsen oss fra bygda.

Mine øyeblikk sa...

Kjempefin hylle!

Grip dagen sa...

Den kassen er noe av det flotteste jeg har sett!
Jeg elsker den grønnfargen, sjarmerende slitt!
Og så mye fint og fantasifullt du har fyllt den med!
Det var til stor inspirasjon!
Tenk så mye gøy du kan pynte med til ulike årstider.

De pizzabildene minner meg på at det er tid for mat.
Snakkes.
Klem Marit