fredag 27. mars 2009

Påskepyntet hus

Siden det har snødd sidelengs i nesten hele dag, måtte vi finne på noe koselig inne! Vi fant frem esken med påskepynt, og begynte å gjøre huset klart til påske!


Som til jul liker jeg at pynten skal være tradisjonell. Så nå er stua fylt opp av kyllinger, kaniner og påskeegg.


Ferdinand hjelper til, han har selvfølgelig en mening om hvor tingene skal stå;)



Jeg har flere gamle påske-skåler, og er veldig glad i disse. Ting som har en historie betyr ekstra mye for meg.

j
Det har blitt litt påskestemning i tallerkenhylla også.


Små, dunete kyllinger har jeg stort hjerte for.

Og kaniner da.. Men det vet dere jo:)


På den gamle hylla står påskeegget jeg hadde som barn. Det har jeg mange gode minner forbundet med.


to shabby kyllinger, kjøpt på antikvitetsmarked.




Da lillemor våknet fra formiddagsluren sin skulle selvfølgelig kyllingene utforskes!


...slik kommer nok vinduskarmene til å se ut hver kveld;)




Jeg var jo så heldig at snille pippilotta kjøpte to maileg-påskeegg for meg! Da jeg så at butikken (som også har blogg!) Fryd for øyet hadde små egg som kan henges på grener, spurte jeg om det var mulig å kjøpe noen og få dem sendt i posten (siden jeg bor et stykke unna butikken). Det gikk, og takket være super service er eggene nå på plass i stua! Grenene de henger på er litt puslete, men da jeg gikk ut i joggebuksa i snøstormen tok jeg fra det første treet jeg fant!


Nydelige egg, i rosa, lyseblått og lysegrønt- de kan åpnes og har samme prikker inni som de store eggene.


Påskekyllingen Ferdinand lagde i barnehagen i fjor er på plass i vinduet.


Og i dag har Ferdinand og jeg hatt vårt eget lille påskeverksted. Vi lagde slike kyllinger...


Og Ferdinand lagde påskekort. Han er på vei til Kristiansand med bestemoren sin nå, og har med kylling og kort i sekken, som han skal gi til oldemoren sin på 90 år.



Til dere som fortsatt henger med ønsker jeg en....
RIKTIG GOD HELG!

30 kommentarer:

Mitt og Mine sa...

Jeg er helt og fullstendig imponert over mengden påskepynt du har!! Så utrolig koselig! Her var det pynt i alle mulige former og stiler - helt herlig!
Måtte smile litt av barna dine -for mine barn er helt like - flytter på all pynt jeg prøver å sette frem!

Håper du har en fin fredagskveld!!
Klem M

og takk for koselige kommentarer hos meg i det siste ;))

Emmas Verden sa...

Ja hos dere var det jammen påskestemning ;) Koselig!!!Ha ei fin helg :)Klem Anne..

Maret sa...

Så koselige påske-bilder. Artig med slikt som ungane har laga...

Ha ei fin helg.

Tove sa...

Så utrolig koslig det ble med all påskepynten:) Men nå pynter du jo kjempefint hele året da, hihi
Masse flotte bilder

Ha en flott helg!

Min Lille Drøm sa...

Så flott med mye påskepynt Silje, så ut til å ha vært en koselig dag..
Har bare vært hjemme her i dag vi også, deilig med sånne rolige inne-dager.
Hpåer vi ses snart igjen, kanskje til uka allerede?
Klem;)

OdaAnna sa...

Så utrolig flott Silje!! Så mye koselig pynt du har, og så fint du setter det sammen og danderer. Vakkert!!

mi-rachel sa...

så mange søte påsketing.

Hulda sa...

Koselig at du tok kontakt med meg på facebook da. :)så skjønne kyllinger, her var det virkelig mange pippiper. :) Jeg tenkte å kjøpe litt løkblomster til påske, lage litt dekorasjoner. Men, det kjøper jeg ikke før i neste uke, vil jo ikke at de skal blomstre før påsken begynner. Håper jeg finner noen små stemor også. :)

Maria sa...

Så koselig innlegg, skikkelig god stemning hos deg! Og så fine ting Ferdinand har laget til oldemoren sin:)
Det blei ikke åpen dag på meg heller i dag. Jeg hørte ikke meldnga di engang jeg, enda mobilen lå rett ved siden av meg så jeg liksom skulle våkne av den. Sov som en stein!
God helg til dere og!

Anette {foreldremanualen} sa...

Så koselige kyllinger! (tror vi må handle inn litt pynt i helga...). Måtte også titte litt på barnerommene dine igjen - de er så utrolig flotte!

Ha en super helg! ;-)

Frøkena i huset sa...

Så koselig pyntet!:) Nesten sånn jeg får lyst å sette igang med pyntinga selv! Skjønne de var de kaninene med gulerøtter på en snor! Og ikke minst eggene som hang på greina! Mye flott pynt!:)

Linda sa...

Sååå koselig påskestemning! Her var der virkelig mye pynt også :)

Vakre barn du har :)

Ha en fin helg!

Anita sa...

Åh! De små eggene var helt skjønne! Tror vi må en tur på Fryd i morgen jeg!! Kjempe koselig pyntet hos deg! Nå er jeg på facebook, kikker litt rudnt så får vi se hvor mye jeg kommer til å være der! Er du aktiv der eller?? Ha en strålende helg!

opp ei trapp inn ei dør sa...

Skal si du har mye koselig påskepynt! Stas for barna med alle de små kyllingene rundt omkring:)

God fredagskveld til deg!

frk.B sa...

SÅ koselig å se at noen pynter sånn til påske! Ser ut som dere har et veldig koselig hjem:)
Ble inspirert til å trekke frem noen av mine påsketradisjoner fra jeg var liten.
God helg!

Anitas hus sa...

Så koselig innlegg fra deg Silje. Du har jo utrolig mye påskepynt!
Lo godt av lille tulla som plukket på kyllingen, på bilde etter ser det ut som hun har tatt liv av den der den ligger livløs i vinduskarmen. Årets påskekrim? Hvem drepte kyllingen^^,)

Ja, så har vi fått vinter igjen. Huff, også nå som det endelig hadde begynt å minke på snøen. De melder regn igjen i morgen så jeg håper den forsvinner like fort som den kom. Nå vil jeg ha grønn plen, ikke hvit;)
Ha en fin helg Silje!
Klem fra Anita:O)

Fröken Tindra sa...

Vilka underbara foton du har på din blogg! Många vackra saker att kika på. Gillar alla dina söta kycklingar och kaniner! De är så söta att plocka fram till påsk.
Ha en fortsatt skön helg!

Anonym sa...

Så koselig du har pyntet til påske.Synes du har slik en fin blogg.Og det som rører meg mest er alle de gode minnene og tradisjonene du lager for de herlige barna dine.Det er så viktig,og noe de garantert vil huske når de blir voksne.Håper du får ei fin påske med de du er glad i.

Charlotte sa...

Så meget fint påskepynt du har. Hvor ser det hyggeligt ud! De små dunede kyllinger er vældig søde. :-) Og æggene i pastelfarver, som hænger på grene er lige min smag. Super flot!
Hyggeligt (koseligt) at din søn og dig har lavet påskepynt og et kort.
Nu må jeg op efter min påskekasse og få lidt pynt frem i huset.
Tak for kigget ind i dit påskepyntede hjem.

Hilsen fra
Charlotte i DK
http://www.herhosmig.blogspot.com

Hanne sa...

Kjempefint påskehus!
Og jeg blir som vanlig i godt humør av både bildene dine og teksten som ledsager dem :-)
Goood helg fra en av dine følgere

Dagny sa...

Trur eg snart må på loftet å grave fram litt pynt. Blei i påskemodus at all den fine pynten din :-) Men kjenner eg meg sjølv rett blir det ikkje før u i veka...

Ha ein fin laurdag!

Hjerterom sa...

Hei
Skikkelig koselig påskestemning med dere jo :)
Så koselig du har det!
Nydelige barn :)
Gøy for barna å være med å pynte :)

God helg til deg og dine

Siw

Anonym sa...

Det er så stas for ungene å få lage påske/jule-pynten selv! Husker hvor stolt man var som liten når man hadde mekket sammen noe fint :)

Christinas låvebutikk sa...

Så søt da! Barna må borti alt som er "nytt"!!
Så koselig pyntet hos deg!
God helg!

Metteflette sa...

Åh, så herlig du har pyntet! Skikkelig påske hos deg :-) Syns du alltid gjør ting så gjennomført men allikevel personlig og sjarmerende! Stor klem fra Mette

ENGEL sa...

såååååååååå koselig!!!!skikkelig stemning!gleder meg til å plukke fremjeg også;O)god helg!kos deg!

Therese sa...

Hei hei Silje. Så flott du har pyntet til påske da. Helt vidunderlig. Du har utrolig mye påskepynt. Du har kanskje spart opp i noen år. Jeg er igang å spare. Er alt bra med dere? Jeg har vært så forkjølet i helgen. Uff, har liggi rett ut jeg. I morgen er det bursdagsfeiring for Jørn, koselig. Ha en kjempe flott søndag. Hils. Klem

[morgrethe] sa...

Hallo Silje.

Har vært på kosetur på bloggen din.
Nydelige bilder av nydelige motiver.

Fortsatt god helg:-)

Sissy's Hus sa...

Så fint du har pyntet! :) Får skikkelig påskestemning.
Har bestilt de eggene selv!! :) Gleder meg til de kommer i posten.

Jeg tenker selv på læreryrket. Det frister ikke akkurat med 4 år på skolen siden jeg allerede har gått 4 år, men vi får se hva jeg gjør.
Håper jeg finner en jobb som passer meg..

Stor klem fra
Christina

Drømme verden min! sa...

Det er alltid så koselig å besøke dere! Så hjemmekoselig. Også så mye påskepynt du har, mitt utvalg er nok litt mindre. Men får ønske meg litt hver påske, så blir samlingen stor tilslutt:)

Fikk så inspirasjon at jeg tar frem vaskebøtta og pynter jeg og!

Gleder meg til påske nå!

Ha en fin uke, fra drømmeverden