torsdag 5. mars 2009

Hiv o'hoi..

Om tirsdagen fylte min nydelige nevø fire år! Han er en herlig gutt, og eldstemann i ungeflokken til søstra mi og meg. Mannen min og jeg bakte kake i år også, denne gangen ble det en...


... SJØRØVERSKUTE! Det var mannen min som gjorde mesteparten av jobben, han er vel flink?;)



Spørs om ikke det må bli en sånn når Ferdinand fyller tre i april.. Han nevnte noe på det selv ihvertfall:)


Som dere ser har sjørøver-seigmennene vært på tokt, så skuta er full av gullpenger.



Gavene til bursdagsgutten, søtt og tøft i salig blanding, det passer vel for en fireåring.



Må også ha med litt fra fotoseansen vi hadde før vi dro hjemmefra. Jeg ville så gjerne ha noen fine bilder av ungene i finstasen...

Det begynte forholdsvis bra. Ungene er plassert på krakken, og pappa gjør sitt beste for å underholde mens mamma knipser (med verdens tregeste kamera...)


Men tålmodigheten til lillesøster er raskt oppbrukt, her er det dørhåndtaket som frister..



Tilbake på benken. Augusta ser en smule skeptisk ut. Pappaen gjør så godt han kan for å få frem smilene...


Og DER gikk det! Se hvor søtt Augusta sitter med hendene og føttene sine:) Legg også merke til de skitne vinduene...


...og her ser vi hvorfor de er sånn:) Unger er unger:)




HA EN FLOTT HELG ALLE SAMMEN!
takk for at du er innom!

35 kommentarer:

Tonje sa...

Så herlige unger du har!!! NYDELIG bilder av nydelige unger:))

Kan nesten ikke tro at mannen din har bakt den flotte kaken??
Kjempefin!!!

Ha en god helg du også.

Klem Tonje

Mitt og Mine sa...

Såå herlig innlegg! Så søte barn du har. Vet alt om å få to eller tre unger til å se bra ut på bilde samtidig..hihi.

Den kaken var utrolig flott!

Ida sa...

Nyyyydelige barn - og litt av en likhet!! Herlig fotoseanse.. hihi.. kjenner til problemet med trege kamera og utålmodige barn.. :D

Så.. råtøff kake.. jeg er imponert! hva sa bursdagsbarnet??
Dere er så vanvittig flinke!!


klemmer fra ida

Gamleheksa sa...

En slik onkel og tante skulle alle ha, som kommer med den flotte kaka!!

De to på benken er jo bare til "å spise opp" de også ;)

Miss.T sa...

For en flott kake !!
Nydelige barn du har : )

tinemor sa...

For en stilig kake!
Minsteprinsen på 6 år fikk se den her, og han ble helt vill: En sånn en skulle han ha å på neste fest!!!
Skjønne unger
-Ikke alltid like lett å få de til å smile inn i kameraet samtidig nei.
Det vet jeg alt om.
Men bildene dine ble skjempeskjønne!
Klem

Living White sa...

Så fine de var..skikkelig søte:)

Kaken var kul, syns ideen med gullpenger i midten også var knalltøft!!

Nr. 5 sa...

Så utrolig stilig kake. Dere er jo rene konditor-paret :) Og så flott bildet ble av ungene!

Ha en fin kveld

Klem fra nr. 5

Merete sa...

ohh..knallflott kake!! tippar den fall i smak hos 4-åringen :)
herlege småtassar du har!
God helg til deg og ;)

Maret sa...

Så søte små...
Kunne tenkt meg eit etter festen bilde også..
Det er der vi ser om festen var vellukka..

Ha ein fin kveld

borghild sa...

Så skjønne ungene er, og så godt å se at andre har slike 'fingermerkervinduer' også - ikke bare hos oss!;-) Ha en fin helg! Klem B:-)

Lovise sa...

Herlig, både ungene og kaka. Og mannen også,- flink å pynte kake! Og så du da,- flink med kameraet.

Guttemamma sa...

Ja, om han begynner tidlig på jobb så er han iallefall en racer til å bake!! :-).
Skjønne ungene dine...!!
ha en strålende helg,Silje med go'e unger og flink mann!! Klem

Linda sa...

Flotte kaker og vakre barn:)

Ha en fortsatt fin kveld!

Anitas hus sa...

Så herlige unger! Dette kunne jo nesten ha vært Emil og Ida, tjihi^^,) Du fikk noen flotte bilder iallefall, selv om det måtte jobbes litt;)

Kaken var knallfin, og så flink mann du har! Ser dere på da damene dro? Jeg var helt imponert over pappaen som bakte både sjørøverskip og prinsesseborg til datterens fødselsdag! Min mann var like imponert for å si det sånn;)

Snart helg Silje, de truer med mer snø i helgen, men jeg håper de tar feil. Nå vil jeg ha vår!
Ha en fin helg iallefall.
Klem fra Anita:O)

Prinsessa sa...

Nydelige unger og for en kake. Dette må jo være drømmen for en liten Sabeltan fan. Vi har noen av disse guttene i barnehagen. Å for en innlevelse når de kommer om morraen med hatt og sverd og er sikker på at jeg ikke kjenner de igjen men blir isteden redd for å ha fått en Sabeltann på besøk.
he he
De er så herlige i denne alderen.
Du har en meget flink bakende mann. Holder han kurs for andre menner som er mer vant til å komme til dekket bort???

opp ei trapp inn ei dør sa...

For noen sjamerende barn du har:) Nydelige!! Og den kaka...utrolig inponerende!! Flink mann du har;)

God helg:)

MonaLisa sa...

Oj for noen nydelig unger da!!!Skjønne som drops! Og kak var svintøff, herremin for ett proskjet da. Flinke dere!! Klem

Rekkehuset sa...

Flink mann! Og som alltid; skjønne unger! Ha en riktig fin helg, hjertelig hilsen Hanne.

Metteflette sa...

Har mannen din laget kaken???!!!!! Utrolig! Ellers et herlig innlegg med herlige unger og nydelig innpakkede gaver. Alt du gjør er så gjennomført Silje :-) En fryd å se! Ha en flott helg du også! Klem

Fru Mylder sa...

Fine bilder av ungene! Og litt av en kakebaker du har i hus! :)

Ha en fin helg!

Fotballmamma sa...

For en flott kake, og for noen nyydelig barn du har! (:

Thea sa...

For en kul kake! Wow sier jeg.. Det må være en fornøyd 4 åring:) Og så søte unger da...:) Likte navnet Augusta veldig godt også da.. Ha en flott helg:)

Bo med barn sa...

De er rett rundt hjørnet. det sto på ordrebekreftelsen at jeg skulle fått de idag, så de er nok her snart:)

Venter veldig jeg også. De nærmeste dagene kommer det MASSE nytt. Fine treleker og masse fine sommertekstiler:))

lavendel mio sa...

For noen skjønne barn du har:))
Jammen har du en flink mann som lager kake også:)
Go helg til deg og dine:))

Tre Kusiner sa...

Herlig inlegg! Kjempe tøff kaka og søte små ungar. Du er flink! G

Min Lille Drøm sa...

Nydelige bilder av ungene Silje, får ikke nok av dem..:)
Tusen takk for en fin dag i dag, begge mine sovnet i bilen hjem i dag, så det ble en ekstra tur for å la dem sove litt.
Ha en god helg snupp!
klem

Drømme verden min! sa...

Ungene dine er så herlige! Og barn er barn og skal få lov til å være barn. Vi kan ha rene vinduer når de er blitt store.

Har mannen din bakt den fine kaka? Skille likt å se min mann gjøre det..hehe.. Gøy med bursdagskaker;)

Ha en super helg!

OdaAnna sa...

Så flott kake:) Så koselig at dere baker til nevøen, kan faktisk huske innlegget fra i fjor at dere gjorde det da og:) Så koselig!! Barna dine er bare vakre!!! Og du, sånne vinduer har alle småbarnsfamiler tror jeg:)

Anita sa...

God morgen vennen! Det er veldig koselig tradisjon dere har som baker en skikkelig barnekake til tante/onkel barna deres!! Og som alltid er den jo såååå fin! Midt i blinken for de små, og imponerende for oss voksne:0) Her i huset er det også mannen som står for pynten, av kaker! Jeg har masse ideer også må han gjennomføre;0) Skjønne bilder av de små i finstasen! Syns det er sånn bilder som er så koselige jeg!! Ikke helt oppstilt! Snør det hos dere?? Her laver det ned, skikkelig nedtur! Er jo meldt regnvær, og det hadde passet bra for da hadde snøen blitt enda mere borte, men nå kommer det bare mere:0} Det er bare Ane og jeg som er oppe, kos synsjeg! Amalie har ei venninnne på overnatting så det ble litt sent igår. Og idag skal vi bort på middag hos noen venner og da kommer det også til å bli sent, så da skal de få sove litt:0) Noen store planer i helgen dere eller?? Dette blir visst langt, skal få somlet meg til en epost snart jeg! Kos dere masse i vinteren! Klemmer fra Anita!

pippilotta sa...

Hei!!

Sååå sjønne barn,kjempefine bilder!

De Maileg eggene har jeg kjøpt på en butikk i sandnes som heter SMAK,der har de mye fra Maileg:)
Min favoritt butikk:)

Jeg kunne sikkert kjøpt å sendt til deg viss du ikke finner noe sted?! Vet hvor frustrerende det er å ha LYST på noe,og ikke får tak i...hihi:)

Anonym sa...

Så fine bilder og så fine antrekk ungene hadde :)

mettemaja sa...

Herlige bilder!! Tror vi også må lage en sånn kake til 3årsdag i april. Men - jeg ser IKKE for meg at pappaen i huset blir med på å lage den... ;)

Marihøna sa...

Så flott kake, tøffsøte gaver og nydelige unger! God helg :)

Det hvite hjerte sa...

Vidunderlige barn også så skjønne i lyseblått!!! Det elsker jeg å bruke særskilt om sommeren på våre barn også!
Kaken var rett & slett helt proff, hils å si det til mannen din, jeg tar av meg haten :)
Håper dagen har vært hyggelig for små & store i selskap! Alt lå jo til rette for det, herlig fotoseanse også! Skjønne A & F
Klem klem :)
Ann-Christin