fredag 6. februar 2009

Vårgrønt


Ute daler snøfnuggene ned, og det synes jeg er herlig! Det er jo februar, og vinter tross alt:) Men inne vil jeg gjerne ha litt mer vårstemning, og i dag har jeg byttet ut pynten på skjenken i stua.


Jeg er klar over at det ikke er påske før i april:), men jeg har tatt frem noen høner og egg alikevel. Da blir det liksom vår med èn gang for meg. Sammen med det står løkblomster og lys, og kunstige gåsunger.

Jeg drømmer om at vi kan kjøpe oss nytt kamera i løpet av våren. Jeg er fortsatt veldig lei meg for at jeg druknet speilreflekskamearet vårt.. Bildene blir ikke like bra når de tas med kompaktkamera, det er helt sikkert.



Disse har jeg kjøpt på antikvitetsmarked, i Tønsberg tror jeg.







Augusta har fått ny strikkejakke i en nydelig vårgrønn farge. Det er hennes bestemor, min svigermor, som har strikket den:) Gleder meg til å ta den i bruk:)


Og Ferdinand har blitt hektet på filmene om Emil i Lønneberget, til min store glede! Jeg elsker filmene selv, liker så godt å kikke på interiøret og hvor koselig de hadde det. Så i dag koser vi oss inne i snøværet med film og bøker, og nå skal vi bake skoleboller!

Månedsbilde for februar, fra boken Årets saga av Elsa Beskow.


ha en riktig god helg!


32 kommentarer:

Hulda sa...

Å, for et vårlig og vakkert innlegg! Det ble så fint på sjenken. Gleder meg til å gjøre det vårlig inne selv. Bruker å gjøre det til bursdagen min, 4.mars. Bildene dine er vakre. Boka Årets saga har jeg og. Tror jeg må ta en titt i den, er så mye fint der. Klem, kos deg! Ps! Takk for en fin blogg!

Herskapelig shabby sa...

Så fine bilder! :)

Ønsker deg ei fin helg!

~Bomull~ sa...

Å nå fikk jeg vårstemning med engang her, kjempe fint det ble på sjenken. Gleder meg til varmere tider. Fin den genseren var. Ha en fin dag :)

Maliva`s verden sa...

Ja her hos deg kom jeg virkelig i vårstemning,selvom det snør og snør her hos meg..Go`helg til deg og dine:O)

Rekkehuset sa...

Fikk nesten litt vårstemning nå, selv om det snør her også:-) Det er kjekt med vinter, men våren er etterlengtet.
Synes du tar flotte bilder jeg!!

Ha en fin helg, klem Hanne.

Prinsessa sa...

Jakka til Augusta er nydelig. Jeg liker så godt sånn en grønnfarge. Hlner og egg er vår. Jeg koser meg på kjøkkenet jeg også med både egg og høner.Synes det er koseig å ha slike ting fremme om våren. Uansett om fet er februar eller april. Ha ei herlig helg:O)

Henriette sa...

Så flott det vart på skjenken din:) Kjekt med vår inne når det snør ute:)

Nydeleg jakke. Det er så kjekt å få slike ting:)

Ha ein flott dag.
Klem:0)

Kerstin sa...

Oisan her var det virkelig vårstemning SiljeO=) Så koselig du har pyntet på sjenken din . Så lyst og kosleig. Flott jakke også Likte fargen så godt jeg.

Ha en fin morsdagshleg. Klem Kerstin

tinemor sa...

Nyyyydelige bilder!!!

Anita sa...

Heia vennen! Sååååå utrolig vårlig og fint hos deg!! Her snør det også så det er nydelig kos å være inne! De løkblomstene var utrolig fine, nydelig! Årets saga har vi også og den er såå fin, Ane kommer ofte med ElsaB sine bøker å vi må lese og nyte;0) Var forresten innom bokhandelen idag på jakt etter flere, men ingen på salg akkurat nå! Pleier å ligge ett par av henne på salgs bordet, til min lykke;0) Nå strikker jeg votter til Amalie, og koser meg! Ungene leker nede! Skal straks se HomeandAway, tror jeg! Nå kom Ane her og spør etter perlene, så jeg får vel hejlpe henne! Kos dere masse i helgen! Klemmer fra Anita!

Anonym sa...

Fine løkblomster!
Mmm, dere skal bake skoleboller :) Ble fristet til det samme ;)

tante Hilde sa...

Hallo igjen.Koselig innlegg.Vi liker blomster du og jeg.Sonja er flink til å strikke. Du er heldig som har henne. Koselig kveld igår.Gøy å drømme litt..... Klem fra tanta di

Grip dagen sa...

Rålekkert!
Så vårlig og sart. En blir varm og hjertet av å se slikt. Nydelig.

Ha ei herlig helg, Silje.
Klem Marit

Jannicke sa...

Så flotte bilder! Vår (og påske) stemning til tusen! God helg!

Cathrine sa...

for et koselig innlegg... mye positiv energi. Vårlige vibber.. det elskeer vi :D ha en flott helg

Nr. 5 sa...

Heisann

Kom sjikkelig i vårstemning her nå jeg :) Og ikke minst påskestemning, hihi.
Å de bildene i årest saga er så fiiine, vi har også den boken :)

Ha en fin helg

Klem fra nr. 5

Marten sa...

Å, så fristende! Nå gleder jeg meg til våren! Så fint med den heklete løperen under, og lysslyngen bak. Liker stilen! Ha en fin helg!

Therese sa...

Hei,hei og go kveld. Takk for koselig hilsen på den nye bloggen min. Ja, jeg er fornøyd med det. Nå blogger jeg når det er naturlig for det. Sist ble det så mye jag og mas for min egen del. Er ikke så lett å få alt slik man ønsker med en gang. I like måte, lenge siden nå. Her hjemme er det greit. Jørn er ikke helt i slaget,så det er litt tøft. Han er på jobb i bergen og jeg har tatt kvelden. Har begynt å få godt med kynnere, ikke vant til det. Greit å hvile så mye som mulig nå. Er alt bra med dere? Er barna friske? Flott innlegg, skikkelig vårstemning. Ha en strålende helg. Klem Therese, ps. mamma synes det er topp i butikken til pappaen din.

Fruen på skogmo sa...

Så hærlig ett innlegg! Hører snøen smelter, fuglene kvitrer og kjenner solen varmer jeg nå. I like :o)

God helg!

Emmeline sa...

Nydelig og vakkert innlegg. Syns du tar veldig lekre bilder jeg... Jeg har jo fått nytt kamera, men det har ikke blitt den store fotograferingen så langt. Jeg har så lange dager på jobb at det er mørkt når jeg kommer hjem i sekstiden... Håper å få knipset litt i løpet av helgen. Jeg har også planer om å få tak i noen søte løkblomster og gåsunger... Hermegåsa. Må bare ta inn noen grener inspirert av deg og av Mia som begge klarer å pynte så vakkert ved hjelp av enkle midler.
Kyllinger har jeg ikke tatt frem enda ( tror ikke jeg har noen her engang,) Alle kyllingene ligger på hytten--og det ser jo ikke ut for at vi kommer dit i påske engang... To murerbøtter gjør ikke et kjøkken av seg selv- Men nok om det ville bare ønske deg en god helg. Takk for alle koselige hilsener og all inspirasjon!!!

Olstad sa...

Ett utrolig hyggeligg innlegg. Så fin den jakken var. Riktig lekker farge og form.

Ha en super helg.

Tee sa...

kjempekoselige bilder!!!! sukk.... elsker vår pynt og vårfølelser!!! :) Må nok ut og finne litt vårlige blomster imorgen ja!!!

ha en god helg!

Sissy's Hus sa...

Kjempe fine bilder! Skulle ikke trodd at de er tatt med kompaktkamera! :)
Synd at du ikke får deg et nytt kamera med det første, men skal du ha så skriv en melding til meg, sambo jobber i elektrobransjen og han vet hvor den billigste er, han driver med pris-sjekker.. :) Ifjor fikk vi oss et Canon Eos 1000D til 3400,- :)! Så vidt jeg har skjønt et kupp! Haha..

Ha en flott dag!
Klem
Christina

Livy sa...

Riktig god helg Silje!

Nydelige vårlige bilder fra deg! Vi nyter våren inne og vinteren ute - det liker jeg for en stund :-)

Klem fra Livy

Det hvite hjerte sa...

Fikk helt påskestemning her nå Silje, nydelig innlegg som alltid!
Jaken til A så veldig koselig ut, skjønn farge som sikkert blir fin med sart rosa til.
Likte godt månedsbilde for februar også! og enig med deg det er hyggelig at vi har fått masse snø!
Idag har vi innedag med den litt pjusk frøken og har bakt muffins som skal pynes om litt. Nam nam...
Ha en fin lørdag og takk for hyggelige ord på bloggen min.
Klem fra det hvite ♥

Emmas Verden sa...

Hei Silje :)Takk for hyggelig hilsen..Ja her var det vårlig hos deg..deilig :) Gleder meg til våren!!!Kos deg og nyt morsdagen :)Klem Anne ;)

mali-mo sa...

Nei, du er vel søt da! Full vår hos deg..og påskepynt (smiler), hihi. Men hos meg er det nå en og annen helårsjuleting som henger oppe ennå, og julen varer jo som kjent helt til påske?

Artig at dere også koser dere med Emil. Lillemalien er helt forelsket tror jeg, og stirrer så oppslukt på Emilfilmene at hun nesten glemmer å puste. Og syns pappaen er FRYKTELIG skummel da ;) Så hun springer rundt her hele dagen og roper eeeeeeeemiiiil, men den skumleste stemmen hun klarer, og morske rynkede øyebryn. Hehe. Koser meg med filmene (og interiøret hehe) jeg også.

God morsdag!!!!

mali-mo sa...

Og strikkejakken var jo kjempeflott da!

Ida sa...

Åh, heeerlig! Syntes bildene dine er sååå fantastisk flotte og stemningsfulle - fikk assosiasjoner til fuglekvitring, kakao, kvikklunsj, snø i fjellet og ski på beina - ja, med andre ord påskeferien :) Er jo ikke så veldig lenge til - egentlig!

Druknet du speilreflekskameraet ?? Ojdå.. hvordan gikk det seg til ? Jeg har klart det med den forrige laptopen og mobiltelefonen - begge på samme bad. For å si det slik - det er ikke lurt å blogge mens småen sitter i badekaret - for det er visstnok VELDIG gøy å hive en bøtte med vann mot mamma når hun ser opptatt ut.. ffffiiiiizzzz.. sa det da ;-D Og mobilen gikk i do - da jeg sto på alle fire bøyd over doen for å vaske og den begynte å ringe.. den vibrerte seg utenfor kanten av hyllen over do - og plask.. fiiiiizzz der også ! Kjedelige greier !!

Årets saga har kjempemange fine bilder - har lyst å bruke dem på puter, poser og duker.. hmm.. kanskje jeg skal få fingen ut :)

Takk for nok ett inspirerende innlegg! Håper du har hatt en kjempefin helg! Klemmer

Livy sa...

Gratulerer så mye med morsdagen i dag Silje!

Stor klem fra Livy

Caroline sa...

Å så deilig at du sprer vårlengsel i dette snølandskapet:))

Nydlige bilder.

Ingrid sa...

Så herlig vårstemning hos deg!!! Det må jo være lov til å snike inn noen påske-aktige ting... Jeg holder på å brodere påskeduk, som jeg håper skal bli ferdig til denne påska - begynte for et par år siden eller tre... hehe
Gleder meg sååå til vår og påske nå! :) Og 3-årsdag, som er rundt påsketider. Mange fine ting å se fram til.
God helg videre! Klem