onsdag 25. februar 2009

Onsdag...

..og ikke så mye nytt fra denne kanten. Dagene går som de pleier. Ungene er endelig friske igjen (*bank i bordet*), og snart er det jammenmeg helg igjen;)


Jeg skulle besøke farmoren min på sykehjemmet i går, og hadde derfor en god grunn til å dra innom en blomsterbutikk:) Jeg kjøpte en blomst til farmor, og noen nye ranunkler til meg selv. (de forrige sto nemlig så kort..) Blomster er noe jeg velger å unne meg, selv i litt "trange" tider:)


Jeg var tidlig ferdig på jobb i dag, og det var så deilig å komme hjem og se at sollyset flommet inn gjennom vinduene! (ikke bare deilig da, for ALT synes jo;)) Siden det var så fint dagslys fikk jeg knipset litt i huset også, selv om det ikke er så mye nytt å vise.. Det blir visst mest blomster denne gangen også:)


Jeg kjøpte to buketter med ranunkler (en hvit og en rosa) og en bukett med brudeslør. Det ble en stor bukett, og tre små. Da kan jeg ha blomster flere steder i stua, og nyte synet når jeg går forbi.





Det blir nesten litt "brudebukett-aktig" med brudeslør synes jeg, men det pynter jo fint opp da.


Og endelig har jeg fått meg en julerose!! Det har jeg hatt lyst på lenge, og har beundret alle de vakre utgavene jeg har sett i interiørblader. Og i blomsterbutikken i går sto den der, bare èn igjen.. Jeg gikk faktisk frem og tilbake til kassen med den flere ganger, men fant til slutt ut at den måtte bli med hjem. Da blomstermannen som ekspederte meg sa at de er ganske vanskelige å få tak i, og at de hadde grabbet til seg et parti når de fikk mulighet, ble avgjørelsen min tatt!


Så gjelder det å holde den i live nå da! Ifølge blomstermannen klarer den seg ute, så nå "avklimatiserer" jeg den, og forbereder den på kulde og snø.. Er det noen som har noen tips om stell? Jeg tenkte å ha den på trappa, der har vi jo overbygg også, kanskje det hjelper litt på kulden.


Dette bildet synes jeg ble litt fint, det er ikke redigert heller. Så et lite kompaktkamera til 800 kr kan da gjøre nytten sin det også.




Til slutt må jeg ha med et bilde av den nydelige kjolen Augusta fikk i bursdagsgave av min kjære venninne Monica og familien hennes. Er den ikke bare nydelig? Marikken-kjole heter den:) Og jeg likte den så godt at jeg måtte bestille den i rosa også;) Tusen takk til dere ♥
OPPDATERING: Kjolen er fra Linus & Lotta, linuslotta.com.
æ
Og helt til slutt måtte jeg ha med denne nydelige sangen (eller verset da) av Astrid Lindgren. Som jeg har skrevet før, går det stort sett i Emil her om dagen, tror hele familien kan de filmene utenat nå.. I en av dem synger nydelige lille Ida denne sangen, og den er så fin, og gir håp om lysere tider:
l
l
7
Du skal ikke tro det blir sommer hvis ingen kan sette litt fart

på sommeren og gjøre den sommerlig

for da kommer blomstene snart!

Jeg gjør sånn at blomstene blomstrer;

jeg gjør hele engen så grønn!

Og nå, nå har sommeren kommet

for nå har jeg jaget bort snøen!




ha en flott kveld!

i morgen skal ungene på karneval i barnehagen...:)

27 kommentarer:

Silje sa...

nydelig blogg du har, og ett svært vakkert hjem!
Hvor i alle dager fikk dere tak i marikken kjolen, jeg sikler litt her nå!!! ;)

Hulda sa...

Vet du, den sangen der gir meg gåsehud. Den er rett og slett skjønn, både tekst og melodi.

Flotte blomsterbuketter, jeg bruker også å kjøpe brudeslør, det står så lenge. Av og til kjøper jeg ei grein eller to, og deler opp og setter i små vaser. Jeg har bursdag onsdag i neste uke, da må jeg kjøpe litt ekstra blomster og pynte opp med. :)

Syns den hvite sjenken din var så fin!

Miss.T sa...

Nydelige blomster !! Deilig med sollys inn i stuen, endelig lysere tider. Marikken kjolen var NYDELIG!! hvor kjøper man den ???
MÅ HA : )

opp ei trapp inn ei dør sa...

Ja, hvor får en tak i marikken-kjoler? Den var bare helt nyyydelig! vakre blomster også;)

Sissy's Hus sa...

Du lager så flotte innlegg!! :) Nydelige blomster..

Hvor har dere bestilt den kjolen til A?? Den var bare HELT nydelig..:)

Klem fra
Christina

mi-rachel sa...

så fine bilder!
har du tatt alle med det kompaktkamera?
fine blomster også.

TANTE HILDE sa...

Hei min venn.En vakker sang som det er godt å bli minnet på. Fint innlegg med blomster. Alltid koselig.Den kjolen var veldig søt.Gleder meg til å se Augusta i den. Supert at barna er friske igjen. KLEM FRA TANTA DI

Miss.T sa...

Jeg fant kjolen. En stk. blå er bestillt : )

Merete sa...

Nydelege bilder av ranuklar i herlege fargar!!
Ja, sant det er kjekt når sola endeleg skin inn gjennom vinduet og gjer det lyst og triveleg og gir supert lys til fotografering :)
koseleg du har det i huset ditt!

Missfryd sa...

Her var det mange flotte bilder og skjønne detaljer med blomster. Nydelig!

Anita sa...

Nydelig! Jeg har sååå lyst på ranukler til helgen jeg også! Koselig sang! Ane synger en annen Ida sang, og det er den hvor hun synger; "lille jag, lille jag, lille søte Ida" men Ane synger lille søte Ane istede og skjønner ikke hvorfor vi ler:0)))) Nå sover de alle her og jeg skal snart legge meg jeg også, er sååååå trøtt om dagen, sliten! Lurer på om jeg mangler litt jern! Imorgen er det aften vakt også er det helg! Ha en koselig helg! Du forresten! Jeg venter på mail om barnehage historien jeg;0) klemmer fra ANita!

Kerstin sa...

Hei Silje ....herlig innlegg..dette likte jeg virkelig.Vakre blomster..Ranukler er vakre de røde var nyedlige selv om jeg er svak for hvite. Og vet du jeg har også ønsket meg Julerose gått frem og tilbake med den, men desverre satte jeg den fra mg,.
Marikken kjoler er så søte.. sydde slike kjoler til min datter når hun var liten.

Og sangen ja... den vekker noen minner hos meg.

takk for et herlig innlegg.Ha en fin uke videre Klemmer Kerstin

Ingrid sa...

Hei Silje!
Hver gang jeg ser i blogrollen at det er en oppdatering fra deg, så gleder jeg meg til å gå inn! :) Det er alltid så koselige innlegg hos deg! Vakre blomter og fine bilder fra stua di!
Ha en fin kveld og lykke til med karnevall-oppkledning i morgen! :)

Guttemamma sa...

Nå har jeg kost meg det herlige innlegget ditt, Silje!! Nydelige bilder, blomster og jeg SER jo at solen skinner hos deg!! Den sangen er skjønn, i fjor på sommeravsltuningen til klassen min hadde vi Astrid Lindgren forestilling, helt herlig. Vi hadde laget masse silkepapirblomster som ungene delte ut til foreldrene mens de gikk inn til scenen mens vi spilte Kringkastningsorkesterets versjon av "Du skal ikke tro det bllir sommer". Grøsser på ryggen når jeg tenker på det, det var så vakkert og stemnningsfullt!
Kjolen var skjønn, tenk deg bare, brune legger i den og små skitne føtter på gresset...:-)

Anitas hus sa...

Du har alltid så flotte blomster. Her ute har vi ikke mestergrønn (jeg VIL HA mester grønn!!!), vi har kun lokale blomster forhandlere. Den ene har 15 pk. flerfarget tullipaner, den andre har roser og det til en langt høyere pris en min kjære mester grønn. Utvalget er bedre jo bedre på Rema1000! Må alltid innom mestergrønn når jeg er på Down town, det er så kjekt med ta 3 betal for to også. Synes jeg får mye blomster for pengene der;) God kvalitet også... Hihi, nok skryt av mestergrønn, skulle jo nesten tro jeg var medeier^^,)

Det er iallefall koselig og pynte opp med friske blomster. Særlig på denne tiden.
Julerosen var også helt nydelig, håper du får den til.

Skjønn kjole også, skjønner godt at du ville ha den i rosa også.
Ha en god natt!
Klem fra Anita

Prinsessa sa...

Ranukler er vakre men de visner så fort på bladene her i huset. Vet ikke hva jeg gjør glat med dem men de varer ikke noe særlig lenge hos meg.
Det er herlig med solskinn og god vær. Jeg har fri men her er det et tåkehav så jeg tenner på starinlys, fyrer i peisen for å skape litt god stemning. Ikke vår stemning men altså vintersteming. Koselig det og. Ha en herlig kveld, Silje.
Klem:O)

Mitt og Mine sa...

Så deilige blomsterbilder!! Ble skikkelig vårsyk nå.. :) Nydelig kjole. Kjøpte noe lignende til min eldste når hun var litt mindre . Så søt...
Ha en fin fin dag!

MonaLisa sa...

Mmmm dette innlegget var topp altså! Det gjorde meg glad:)Blomster i hele huset har jeg sansen for, og openget med at du suser forbi og får ett klimt er genialt. En liten dose med vår her og der! Nydelig hjem du har og!! Ønsker deg en superduper dag med sola. klem

kristin sa...

For en skjønn kjole, måtte inn å bestille blå i både 1 og 2 år så har jenta mi i noen somre fremover:) Dåpsinvitasjonene ble forresten kjempefine, har fått flere tilbakemld på hvor kreativ jeg er, hmm...;) Ha god helg!

Synnøve sa...

Hei på deg! Nydelige bilder av ranunklene dine, lekkert med brudeslør til... Og jeg er helt enig, blomster unner jeg meg selv i de trange tider ja, det er ikke det samme uten :) Utrolig sjarmerende kjole, skjønner godt at den heter Marikken-kjole! Ha en fortsatt fin dag! Synnøve :)

sortekatt sa...

Koselig innlegg, er også avhengig av blomster, og det at jeg jobber i blomsterbutikk betyr stor tilgang,hehe:)
Julerosen tåler ned til ca.minus 5
Du kan fint ha den på trappen,men til du får plantet den i jorden kan du sette den litt lunt hvis det blir veldig kaldt.

Ha en fin kveld:)Klem Mona.

kleiva sa...

Hei!
Så fin blogg du har!!
Kristin

Anonym sa...

Nydelig flott blogg du har her :) og utrolig skjønne blomster du har kjøpt deg :)Veldig koselig å følge bloggen din, du har så fine inspirerende innlegg!

Ha en strålende helg!

Livy sa...

Heisann Silje!
Nydelige vårlige bilder du viser! Det er så herlig med dagslys igjen! Jeg unner meg også blomster, blir i godt humør av det ;-)

Så bra at barna er friske, her avløser det ene det andre, men det går vel over snart håper jeg!

Ja jentene våre begynner å bli store nå, er en herlig tid! Så skjønn kjole også, spørs om ikke det blir en slik her også ;-)

Ønsker deg en kjempefin helg!
Stor klem fra Livy

Anonym sa...

Enda et fint innlegg fra deg :)

Anonym sa...

Hei Silje. Jeg vil bare si at du har en NYDELIG blogg. Du skriver alltid så mye fint, og har noen utrolig vakkre bilder. Ønsker deg en God Helg
Hilsen Kristin

Madicken sa...

For en nydelig bukett med ranukler og brudeslør.

Takk for inpirerende blogg!