fredag 27. februar 2009

Løvinne mot sin vilje..

Som jeg skrev i forrige innlegg var det karneval i barnehagen til ungene i går! Det var ikke lett å vite hva man skulle kle ut en aktiv ettåring og en trassig snart-treåring som...


Jeg er litt imot å bruke masse penger på slike ting også, og tenkte egentlig å lage noe til Augusta selv, dvs gjøre det enkelt med hvit body og strømpebukse, og kaninører og hale feks. Men da ei venninne sa hun hadde et løve-kostyme jeg kunne låne, takket jeg selvfølgelig ja til det:)


Som forventet ville lillemor IKKE ha på hetta hvor løvehodet var. Ikke snakk om.. Hun rev og slet i den helt til den var av.. Jeg synes lillegutten til Drømmen om en eplehage hadde så fine værhår da han var løve, men fikk ikke helt til å tegne samme på Augusta.. Hun prøvde nemlig å spise kajalen jeg brukte:)



Skummel løve..


Her nærmer vi oss klare for avreise. Ferdinand var veldig opptatt av løvens hale, eller tisselass, som han kalte det...
k
k
Med Ferdinand gjorde vi det enkelt, og brukte Pinky-kostymet vi kjøpte i Dyreparken i fjor sommer. Han er SVÆRT bestemt om dagen, og jeg tror ikke noe annet hadde kommet på tale. Jeg ville tegne fregner i ansiktet hans, men NEI! Kjekt med egne meninger:)

Så er det helg igjen da:) Herlig! Vi skal på familielunsj- og middag i helgen, men ellers har vi ikke store planer. Men siden det snart er mars, vil jeg prøve å gjøre det enda mer vårlig her hjemme!
k
Tusen tusen takk til dere som så trofast skriver hilsen hos meg! Jeg er så dårlig til å skrive tilbake, selv om jeg titter innom dere! Må prøve å bli bedre der altså..
g
ll
l
god helg!

26 kommentarer:

Nina`s hjem sa...

hehe...måtte le jeg. Kjenner igjen meg og mine.
Følte også jeg var litt lettere irritert når jeg fikk vite de skulle ha karneval med kostymer. Synes det er for dumt å skulle bruke masse penger på kostymer man bare bruker en gang. Kan jo heller lage noe enkelt i barnhagen med en hvit t-skjorte eller noe.
Man skal jo ha nisse-drakt til jul og nå er jo så mange bynt å kjøpe egne klær til Lucia-feiring også. Jeg synes det av å til blir vel mye. Spesielt siden ungene er så små...og ikke helt skjønner så mye av det heller.

Lillesnuppa var i allefall skjønn i Løve-kostymet!!:)

Ønsker dere en riktig god helg!

Anonym sa...

Det er virkelig morsomt å tenke tilbake på karnevalene i barnehagen :) Blir fine minner av det :)

Sissy's Hus sa...

HAhahahahah.. Så søt! Kan tenke meg hun var litt irritert på lua! hahah..
Snuppa mi var hula-danserinne! Måtte le da hun gikk runt og svinset og svanset med kostymet sitt.. SÅ stolt!! Måtte virkelig le av henne! :)
Barnehageass. sa at hun nærmest måtte legges i utstyret, men de fikk det av. Haha.. Men det måtte på med en gang hun sto opp!

De er så skjønne!

klem fra
Christina

Hulda sa...

Ja, sånn er det, ikke alle har like lyst til å kle seg ut. På sfo, der jeg jobber, ble det ikke karneval, men maskeradefest.:) Alle skulle lage maske på sfo, vi har noen fine maler der. Enkelt og greit, og i tillegg kreativt. :)

Fine bilder av de små og av blomstene dine. :) I morgen skal jeg også kjøpe blomster og pynte med.

Kine sa...

hehe så søt:) Her hadde vi en politigutt i karneval på onsdag,råtøff! Ha en fin helg!klæm

Fotballmamma sa...

For noen fine karnevalsbarn! Skjønner godt at hun ikke ville ha på den løvedrakta..den så jo ikke videre behnagelig ut..
God helg!

Det hvite hjerte sa...

Skjønn løve og skjønn Pinky, han ligner jo også med den lyse luggen!
Ha en fin helg med familien!
Klem

Merete sa...

skjønne karnevalsungar!! alltid styr med å få kostyme på slike små..
ønsker deg ei god helg :)

ENGEL sa...

næmmen så søt da!!!!god helg!og ikke bare du som har det synspunktet på karneval;)

Anita sa...

Heia! Men skjønne er dem!! Nydelige unger! Sånn ute lue som Augusta har har Ane også, har hatt den i to størrelser:0) Har du sett tv2 nyhetene`?? Var innslag der fra jobben min, det med selen! Var ikke på jobb jeg altså, men.... Takker for mail, skal svare deg en dag til uka! Nå er det rødvin, potetgull, søm og Tomas og Harald! Kos dere masse hele helgen så "snakkes" vi snart!! Klemmer fra Anita!

Guttemamma sa...

Skjønningene!!

aase sa...

Løvehodet eller ikke, nydelige barn har du uansett!!

Her er karneval sjelden problem, de lager noe selv, eller finner fram noe vi kan bruke!! Har heller aldri brukt mye penger på slikt!!

Her skal det fikses og ordnes litt i helgen, speil henges opp, puff males og jeg skal scrappe, mens aasemannen jobber på sykehuset!!

ha en flott helg silje!!

Ingrid sa...

Morsomt! :) Lurer på hva jeg skal kle opp lillegutt med når det blir karneval her... kanskje det blir kanin... Hvor får du forresten tak i slike gammeldagse pysjer som du har på F? De er så søte!
God helg!

Karianne sa...

Hei, jeg har fulgt bloggen din en stund og tenkte jeg skulle si hei. Jeg håper du har lyst til å gå inn på min blogg også. Du har en veldig fin blogg. Hilsen Karianne fra Ålesund

Prinsessa sa...

For en skjønn løvinne. Jeg digger henne. Husker så godt igjen de første karnevalene prinsessa var på. Ikke alltid like stas å bli utspjåka når man er 2 liksom. he he
Å iallfall ikke når de ikke skjønner bæret av det som skjer. Har problemer nok med å i det hele tatt ha forståelsen for å måtte ha på klær i utgangspunktet.
Ha en herlig helg dere også. Klem fra Elin:O)

Dorthe sa...

Hejsa.
Rigtig sød løve:-) og skøn
pinky....
Ønsker dig en rigtig god Weekend.
Klem Dorthe

prinsesselinn sa...

veldig søt Løve og sjørøver;)
regner med de koste seg,
ha en flott helg

rod i hob sa...

Kjekt med egne meiningar.... Eg var 6år, størst av alle ungane i barnehagen og sku abdolutt væra BABY!!! Jammen fekk eg lov og... så nesten 2 meter høg og med tutta!! Stas å sjå bilde av seg sjøl øve 20 år seinare.... NOT! DÅ sku eg virkelig ønska at mamma kledde meg ut som løva istedenfor ;-)

GOD HELG!

Marie sa...

Så söta dina barn är och dottern är ju supergullig i sin lejondräkt!

Ljuvliga bilder på ranunklerna i förra inlägget!

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

Maret sa...

Det blir sagt at ungar som tidlig viser eigen vilje, kjem langt her i livet...
Flotte var dei.

Ha ei fin helg.

Drømmen om en eplehage sa...

Ha, ha, ha!
Så herlig :o) De kunne vert ett skikkelig missfornøyd radarpar våre to. Like lite løvevillig.

De skulle bare visst hvor bedårende de er!

Håper dere har ei fin helg!
Eplekos fra meg

NUSSE sa...

Så morsomt kostyme! Har en ettåring selv og vet hvor vanskelig det er å få tak i små kostymer..for ikke å snakke om dyrt ja. Kjempeherlige unger du har :-)
Klem

Lykken bak døra sa...

Så skjønn i løvekostyme, da :p Er enig med deg i at det er liten vits å bruke mye penger på kostyme, men når man får låne er det jo helt greit!!

Ha en riktig fin søndag :)

TANTE HILDE sa...

Nå har vi kommet oss hjem etter en helg på hytta.Gledet meg til å ta en titt på bloggen din.Augusta var herlig som løvinne.Godt å ha en storebror som passer på. 1 MARS Idag og jeg gleder meg enormt til skikkelig vår.Ha en fin kveld og uke Siljemor. Klem fra tante Hilde

Krabat sa...

Artig med karneval, Silje! Nei, det er stae unger man har. Kaisa var veldig fornøyd som prinsesse, da. Men kronen... nei, den ville hun ikke ha på hodet : ) Ja, nå er det mars! Synes det virker lenge til våren likevel, med så mye snø som vi har i år. Jeg får titte på blomsterbildene dine i mellomtiden. God ny uke!

Jatte sa...

Aww, så skjønne unger <3

Kjempekoslig det ble i kjøkken vinduet ditt også :)
Du er virkelig em kreativ skjel :)

Klem Jatte.