søndag 8. februar 2009

Hjemme hos mamma

Riktig god morsdag alle sammen!

I dag har vi spist morsdagsmiddag hos mamma, med søstra mi og familien hennes. Vi fikk servert nydelig svinestek og multekrem til dessert! Jeg knipset noen bilder mens vi var der (120 for å være nøyaktig..) og her kommer noen av dem! Det blir bare kjøkkenbilder i dette innlegget, så kommer resten i neste.


Mamma har et kjempeflott hjem, med mange gamle ting! Jeg får alltid masse inspirasjon når jeg er på besøk hos henne.


Bamse brakar koser seg i sola i kjøkkenvinduet. For et nydelig vintervær vi har hatt i dag!

Som sagt har mamma mange flotte gamle ting, og veldig mange av møblene hennes er gamle. Hun har et stort kjøkken, så her tilbringer vi mye tid når vi er på besøk.






Koselig servise.


En gammel lekekomfyr, med masse flott tilbehør.





Dukkeservise i porselen, med stråmønster!

Dette er kanskje det fineste serviset jeg vet om. Nydelig mønster.


En hylle i kjøkkeninredningen.


Gammel bamse her også, mamma er veldig glad i det:)


Til slutt må jeg bare ta med synet som møtte meg da jeg kom inn i blomsterbutikken i dag, var det ikke nydelig?
kk
Jeg har hatt en flott morsdag i dag. Ble vekket klokka 10.30 (kan ikke huske sist jeg sov så lenge...) av at ungene og mannen min kom inn med frokost til meg. Brød med nykokte egg, melk og sjokolade. Og levende lys, de vet jeg er glad i det:) Vi var en tur ute i vinterværet også, før vi dro til mamma. I kveld blir det film og smash:) Og sikkert litt blogging...
ll
ll'
ll
ha en flott kveld!

29 kommentarer:

Guttemamma sa...

herlig start på dagen du og ser jeg!! Og så lekkert hos moren din, skjønner hvor du har arvet sansen fra...:-), klem fra Anette

Fjordheim sa...

Så mye flott det var hos mor di. Forstår godt at en blir inspirert i slike omgivelser.
Herlig morgen du hadde. Virkelig godt det noen ganger.
Ha en flott kveld :)

Det hvite hjerte sa...

Masse flotte bilder fra huset til mamman din, skjønner nå utrykket, eple faller ikke langt fra stammen!
Ser ut som du/dere har hatt en hyggelig morsdag, kos deg med film & godis til kvelds, Silje :) Klem

Therese sa...

Hei, hei silje. Så flott morsdag du har hatt. Virkelig flott hjemme hos mammaen din. Lekkert interiør. Ja, du har arvet flotte gener av din mor. Go morsdag. Ha en flott søndagskveld. Hils. Klem therese.

Villa Creme sa...

Husqvarna minikomfyr og barneservise med stråmønster!!! Så nydelig det var:)

Kerstin sa...

Så utrolig flott kjøkken din mor har. Skjønner godt dere koser dere sammen der.Så mange flotte detaljer:
Skjønner du har hatt en fin morsdag. Det er bra. *Ønsker deg en fin uke Klem Kerstin

Nina`s hjem sa...

Veldig morsomt at du vis så mange flotte bilder fra din mors kjøkken! Regner med hun blir stolt! Virkelig koselig med alle de gamle tingene.

Frøken Lykkelig sa...

Ja det må jeg si var et flott hjem og flott kjøkken din mor har! Masse fine gamle ting og veldig ryddig!!
Nydelige påskeblomster!!! Herlig at våren begynner å nærme seg!!!

Frøken Lykkelig sa...

Ja det må jeg si var et flott hjem og flott kjøkken din mor har! Masse fine gamle ting og veldig ryddig!!
Nydelige påskeblomster!!! Herlig at våren begynner å nærme seg!!!

Emmas Verden sa...

Så flott det er hos din mamma!!! Elsker gamle ting og hun hadde mye fint :)Jeg fikk ligge til 10 idag og det er ikke ofte ;)Ha en fin kveld!!Klem Anne ;)

TANTE HILDE sa...

Høres ut som en flott dag.Mange koselige bilder fra kjøkkenet. Hun har utrolig mange flotte gamle ting.Jeg elsker den lyskrona,den er vakker.Ha en fin uke.Klem fra tante HILDE

Lavendula sa...

Så fint mammaen din har det, da! Og middagen hørtes deilig ut.

Klem

Gry Hege sa...

Gratulerer med morsdagen :)

Så flott det var hos mamman din...masse nydelige bilder. Skjønner godt at du finner inspirasjon der :)

Ha en flott kveld du :)

Klem...

Hulda sa...

Moren din har det veldig fint, det kan du hilse henne å si. Ser at du har arvet litt av stilen hennes. :) Flotte saker, jeg falt spesielt for de søte dukkesakene, og bamsene.

Synet utenfor blomsterhandelen var jo bare så fint! - VÅR! -

Lille Lavendel... sa...

For ett flott hjem mamman din har! Hadde vært inspirerende å se flere bilder derfra!:) Og den lille lekekomfyren er absolutt "vil ha"! :)

aase sa...

Så herlig dag du har hatt!! Slik skal det være!! Nydelig kjøkken hos din mor du!! så utrolig mange vakre ting hun har. Du kan vel gjette at jeg hadde likt meg der ja!!!

Livet er heeerlig sa...

Så mange flotte bilder, skikkelig fint hjemme hos din mor :)
Håper du har hatt en finfin morsdag
*Siv*

Sissy's Hus sa...

Hihi.. Hatt en flott dag ser jeg! :)
Her er det også Smash.. Hihi..

Klem fra
Christina

Therese sa...

Så flott. Det blir sikkert kjempe gøy. Går det bra på skolen?Har ikke fått spurt deg om det? Trives du? Lykke til. Kos deg. Formen er fin, men savner vel kroppen før jeg fikk litt bekkenbunnsplager. Men skal ikke klage da, er jo ikke mange uker siden jeg kjente noe. Har bestilt en del nye ting til babyen. Blant annet en stående vugge som jeg skal ha på soverommet og lekegrind. Har ikke hatt det før. Kjempe gøy. Har også vasket tøy og stryki en del som jeg har pakket ned i rene skuffer. Koselig. Vi ser på filmen på tv3, den er skjønn.

OdaAnna sa...

Så flott det er hos mamman din! Skjønner hvor du har interiørgenene dine fra:) Så hyggelig morsdag du har hatt:)

Tulip sa...

Nydelig kjøkken mammaen din har.
Koselig å spise middag borte!

Høres ut som en fin dag!

♥LiNda♥ sa...

åh, for en lekker lysekrone! ♥

Anita sa...

Hei vennen! Så utrolig fint og personlig hos mamman din!! Dukke serviset er bare så fint da, min favoritt! De hvite serviset med "bulker" har jeg tenkt å starte å spare på, kanskje, (må få en godkjenning på koppene fra mannen)! Kjøpte en fløtemugge på ett loppemarked for ett års tid siden og falt helt for det! I går var en skjønn dag her også, selv om den nok ble noe anderledes enn jeg hadde planlagt. Jeg skulle sy masse og kose meg inne, men vi var ute nesten hele dagen og koste oss der istede! Blir innekos på meg idag istede!
Du! Ble nysgjerrig på den barnehage historien jeg, send en mail da! Kos dere masse, og hold dere friske! Klemmer fra Anita!

Hildegunn sa...

Oi, for ett NYYYYdelig hjem din mor hadde-skikkelig koselig.
Håper du hadde en bedre morsdag enn meg...her var jeg hjemme alene med alle 4 ungene og hadde spysyken hele gjengen( utenom meg heldigvis).Mannen var på gutte tur. Så denne helgen var rett og slett pyton, men heldigvis er vi over det værste nå.
Men morsdagen var ikke akk noe å skryte av denne gangen, men det tar vi og igjen.
Ha en flott uke da !!

Albertines verden sa...

Hei. Koselige bilder fra mamma`n din. Deilig å se blomstrende vårløk også. Så gøy, ser at datteren din heter det samme som min. Er ikke så ofte man ser det. Ha en fortsatt fin uke!

Lovise sa...

Hei så lekkert det var hos din mamma. Skjønner at du koser deg der, ja.

Nettelita sa...

Hei Silje snupp!
Og takk for sist! :)
Endelig har jeg kommet over bloggtørken, og håper å være tilbake med innlegg jevnt og trutt!
Du viser som alltid masse fint, og jeg har vært inne på bloggen din støtt og stadig selv om jeg ikke har vært aktiv selv! :) Så herlig kjøkken mammaen din har.. Skjønner godt at dere bruker mye tid der..
Vi skulle fått til å finne på noe en kveld, sammen med Monica! Er ikke like sosial lenger, nå som jeg er i full jobb! Men behovet er der.. :)
Håper alt er bra med dere!
Klem

Aina sa...

Moren din har et koselig kjøkken, det dukkeserviset og lekeovnen var jo så nydelig. Lysekronen også.
Ja, sydde alle bordkortene, men fikk hjelp til å stappe og sy de igjen, heldigvis;0)
Glad jeg gjorde meg litt ekstra flid med kortene, for det var jo fullstendig utplukket når det gjelder blomster...tenkte ikke på at det var morsdag, blomsterbutikkene var jo ribbet;-P
Ha en fin tirsdag!

Klem A.

Anonym sa...

Hei Silje

Kjempefin hjemmeside du har. Koselig å se bilder av ungene. Nå gleder vi oss til Marianne og Gunnar kommer oppover til Lofoten. Ha en fin dag! Hilsen Randi