fredag 23. januar 2009

Min favorittdag!


Fredag er min favorittdag Arbeidsuka ligger bak en, og hele helga foran en! Denne helga har vi ingen planer, og det er litt ekstra deilig!
¤
Zinklykta på bildene har jeg hatt lyst på lenge, sikkert et halvt år. Men jeg har vært flink og latt være å kjøpe den!:) Men da jeg så den til halv pris i går, slo jeg til!



Et sølvfat på spisestuebordet har fått lys i vårlige farger, og en liten blomst også.
¤
I dag har ungene og jeg hatt fri, og vi har hatt besøk av min kjære venninne Monica, med bloggen Min lille drøm! Etter at jeg begynte å jobbe på dagtid, og har mye mindre fri, er det en av tingene jeg savner mest, de ukentlige treffene med Monica! I dag har vi spist og skravlet, mens de eldste barna har lekt og de yngste har sovet. Toåringene har blant annet tømt en krukke med krem utover badegulvet;)


Snøen har lavet ned i hele dag, og da er det ekstra deilig å vite at man har to dager fri, og strengt tatt ikke trenger å gå ut av huset før til mandag:)


Vårstemning på kjøkkenbordet.
Nå skal jeg opp å skifte på sengene:)
god helg, og takk for at DU er innom!

33 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!Så flott blogg du har:)og så er du så flink å oppdatere.kjempefin lykt og deilig å få inn litt vårfarger i heimen,dere har det utrolig koselig.Har ingen egen blogg,men blir veldig inspirert av din,så følger med titt og ofte.Ønsker deg ei riktig god helg:)Hilsen Linda

Synnøve Olava sa...

Så koselig du har det..., kjempeflotte bilder fra huset og stedet der dere bor.

Fredag er min favorittdag, jeg har fri og kan fylle dagen med det jeg måtte ønske!

Koselig blogg, håper det er greit at jeg har lagt deg til i link listen min!

xoxo

Ønsker deg en god helg!

Guttemamma sa...

Så enig, fredagen er favorittdagen her og! Har vært hjemme med mellombror i dag, og da blir jo helgen ekstra lang...støvsugd og vasket bad, men ellers bare kost oss!! Koselig på bordet ditt!! Og lykten var jo kjempefin! Riktig gd helg, klem fra Anette

Jannicke sa...

SÅ koselige bilder! Virkelig stemningsfullt...
God helg!

Anita sa...

Heia!! Sp fin lykt du har kjøpt deg, lurt å vente litt;0) Også så fint du har ordnet på lysfatet, koselig! Nydelig med sånne fylte ildtopper! Nå har heldigvis Vetle blitt mye bedre, spiser FrenchFries og drikker brus!! Første han har spist siden mandag! Lettelsen er stor og stemingen høy! Fredag er absolutt den beste dagen i uken ja, og absolutt den verste dagen å jobbe, har fri altså, men hater fredagsjobbing! Imorgen har jeg planer om en bytur med bare Amalie, for det har jeg lovet henne lenge nå, hun har så lyst til at vi skal handle litt perler så hun får laget seg og oss noen smykker! En skikkelig jentetur:0) Ha en strålende helg! Klemmer fra Anita!

Solstad sa...

Takk og god helg til deg også :)
Du har det bare såååå koselig hos deg :)) KLem

Carpe Diem sa...

Hei.
Stemningsfulle bileter og ein fin blogg.
Det er gøy når det ein har sikla på lenge kjem på salg. Følelsen av å ha gjort eit kupp er god, iallefall når det er ein så fin ting.

Ha ei flott helg:o)

Kerstin sa...

så fin lykt du har kjøpt deg. Elsker sink lykter. Deilig med slike dager der en kan kose sseg med gode venner.O=)

Nydelig blomster du har pyntet med.

Fredag er en herlig dag, selv om en er sliten den dagen. Nyter å sette meg ned å slappe av.
Nyt helgen Silje. KLem Kerstin

Hulda sa...

Lykta er nydelig! Sånn flaks å finne den til halv pris. Flott med ildtop på bordet sammen med lys.

Her skal vi også kose oss i helga, har fått det nye magasinet til Jeanne d'Arc Living i dag. Så flott!

NUSSE sa...

Så utrolig koselig stemning du lager!

:-)

Christine Louise sa...

Så utrolig vakkert du har det :)
Fredag er også min favorittdag :)
Ha en flott helg.
Hilsen christine ;)

Gry Hege sa...

Skjønner godt hvorfor du synes fredag er favorittdagen din.....det er den hos meg også. Er så deilig å senke skuldrene når man kommer hjem fra jobb og vite at det er to dager foran deg med bare avslapping og kos :)

Fredagen prøver jeg også å ikke vaske eller gjøe noe....vi bare slapper av og koser oss :)

Ha en aldeles strålende helg :)

Klem....

TANTE Hilde sa...

Hei igjen Silje. Artig å følge med bloggen din. Det Var en veldig koselig og gammeldags lykt. Du vet at jeg er glsd i lykter !
Koselig med litt vår inne nå.Du må hilse til de to små og Kjetil. Mange klemmer til deg fra Tante HIlDE

Jatte sa...

nydlig vårstemning hjemme hos deg :)
Ha en deilig helg :)

Klem Jatte.

Kine sa...

Ja fredager er deilige!!Synd helgen går så fort..Nydelige bilder du viser,du har det alltid så gjennomført koselig:))) ha en knallfin helg!!!klæm

Min Lille Drøm sa...

Hei igjen vennen:)
Tusen takk for en flott dag, alltid koselig sammen med dere.
Fine bilder av den herlige stemningen hos deg, blir skikkelig vår stemning av sånt:)
Klem Monica

Min Lille Drøm sa...

Hei igjen..
Babycall'en er her vettu, fant den oppi alt kaoset her. I ettermiddag bestemte jeg og mamma at vi skal bestille mat til barnedåpen alikevel, så da var det gjort.
Nå har jeg nettopp sittet på finn og kikket etter bil, nå er jeg fed up av den vi har altså!!
Ellers må jeg skryte av at lillegutt sover her nå, etter en knapp halvtime med sutring:)
Ellers har vi funnet en seng hjemmme hos mamma og de som Theodor skal få i løpet av neste uke, det er den gamle senga mi, og den skal males hvit og kan bli ganske fin tror jeg;)
kos deg videre snupp!

Krabat sa...

Kommer alltid innom deg hver fredag. Da vet jeg at huset ditt er fylt med en ekstra koselig stemning : ) Herlig med "blank helg"!

Anettes hus sa...

Så nyyydelig lykt du har kjøpt deg! Klart man må slå til når ting er på salg;)

God helg!

Klem Anette

home 4us sa...

Fine bilder. Det er så koselig hos deg, både ute og inne. Henter masse inspirasjon hos deg:)

Anitas hus sa...

Sååå deilig vår inne hos deg! Ja, vi har mer enn nok snø nå. Det er så koselig å pynte opp med litt pastellfarger. Blir glad av slikt:O)
Nydelig lykt du har fått og det er klart at du måtte kjøpe den når den var på halv pris! (Det sto jo navnet ditt på den^^,))
Ønsker deg en fin helg Silje!
Klem:O)

Det hvite hjerte sa...

Nydelige stemningsbilder igjen, Silje!
God helg til deg og dine!
Klem fra det hvite ♥

Det hvite hjerte sa...

Nydelige stemningsbilder igjen, Silje!
God helg til deg og dine!
Klem fra det hvite ♥

Frøken Lykkelig sa...

For en nydelig lykt!! Kan aldri få nok av lykter altså!! De er så fine. Og deilige blomster med friske farger! Det er så godt, nå når det blir lysere ute. Ha en flott helg :-)

Grip dagen sa...

Tusen takk for fine ord, Silje.
Min farmor er 80, og jeg vet at ingen lever evig. Men ho har betydd så uendelig mye i alle år. Da er det så vondt å se henne så redusert. Ho har så mange planer, så mange ting ho ennå har lyst å gjøre. Ho bobler av liv - nå bare inni seg.

Det var et flott innlegg du hadde denne gangen. For noen deilige bilder!
Det oser lys, vår og håp av dem.
Takk!
Ha ei fortsatt fin-fin helg.
Klem Marit

Miss.T sa...

Koselige bilder du viser. KJekt med halv pris salg. Den var veeldig fin den lykta de

God helg.

Maret sa...

God helg til deg og....

Så mange fine lys du har...

Tre Kusiner sa...

For ein inspirerande blogg. Kjem definitivt igjen her:). GOD HELG. Fredag er ein herleg dag... heilt enig! Gunnhild

Marias skriblerier sa...

Enig med deg, fredag er en deiiiiliiig dag!

gupe sa...

så mange flotte bilder..det ligger noe til deg på bloggen min..fortsatt god helg..klem:)

OdaAnna sa...

Så herlige bilder:) Og helt enig, fredag er den beste dagen! God helg videre!
Lykten var kjempefin!!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei Silje! Håper du har hatt en fortreffelig helg hittil. Ser bare uendelig vårlig innendørs hos deg, ute er det verre hihi. Heldigvis ikke snø her, jeg er fornøyd med vinteren. Ute er det sol og blå himmel, gleder meg til en rusletur ute.
Lykten var skikkelig stilig, og så til halv pris, lykkens ost!
Klem

Livy sa...

God formiddag!
Håper du har hatt en fiiin helg! Nydelig lykt du har kjøpt:-)

Ønsker deg en fin ny uke!
Klem fra Livy