lørdag 3. januar 2009

Lys & luft

Når jula er ute av huset (dvs nå står all julepynten samlet på stuebordet..) vil jeg helst ha det lyst og luftig rundt meg. Jeg liker å ha litt færre ting fremme enn ellers, og heller ha noen grønne planter for å få litt liv i interiøret.



På kommoden har en del ting blitt tatt vekk, og nye ting kommet til. Da jeg skulle ta vekk julepynten i går kveld gikk det litt fort i svingene, og Josef falt ut av julekrybba og ned på den ene antikke osteklokka jeg har.. Heldigvis ble bare skålen knust, mens klokka er like fin.


Noen kunstige peon-knopper ligger til pynt.




Jag hadde ikke hjerte til å ta vekk alle kulene i fattigmannssølv selv om jula er over.


Jeg har satt et gammelt sølvfat under den ene osteklokka, og lagt en liten rund duk imellom.




Etter å ha sett mange flotte tulipanbuketter rundt om på bloggene, ville jeg kjøpe en selv i dag, men fargene de hadde i blomsterbutikken var ikke så fine. Derfor ble det roser i stedet, de er jo flotte de også:)



god helg!

29 kommentarer:

MeyBiMe sa...

God helg til deg også :-)
Herlige bilder du viser!!!!!
Jeg fikk skikkelig vår-følelser her :-) Deilig å ta ut jula nå! Jeg styrer på her også.
Heidå :-)

Benedicte sa...

Deilig med litt lysere tilværelse. Flotte bilder du viser:)

Ha en fin dag!

Besta sa...

For noen nydelige roser.. og skjønner bilder ellers.

My home is my Castle - by Kari sa...

Å så nydelige bilder :)
Nydelige farger...
Jeg elsker både peon og roser :))

Klem,Kari

vårt lille hjem sa...

Eg blir alltid så glad når eg ser dei fine bilda dine! Nydelige blomster og interiør. Ønsker deg ein fin-fin laurdagskveld:)

Maliva`s verden sa...

Oh så mange nydelige bilder,ingenting er vakrere enn roser da..Fortsatt go`lørdagskveld til deg:O)
klem fra maliva

Tulip sa...

Flotte bilder. Deilig å rydde ut jula, og finne frem noe lyst igjen!

God helg:)

Kerstin sa...

Dette var helt nydelig. Herlige roser, avkker farge. Og alt det fine du viser da. Det lille skapet på veggen din var kjempefint

ha en fin helg=)

Klem Kerstin

Hulda sa...

Måtte bare sitte her og virkelig NYTE bildene dine, Silje! Så luftig, lette og herlige! Fikk ideer nå til hvordan jeg skal pynte når jeg tar vekk julepynten. :) Nydelig på kommoden, under glassklokka og i den hylla over kommoden. :)

Det hvite hjerte sa...

Deilige rosa blomster, nydelig vårstemning! Nyt det!
klem det hvite hjerte

Forgjengelige ting sa...

Dette var et vakkert innlegg. Fargene gjorde meg glad!! Takk skal du ha""

ENGEL sa...

så koselig!nydelig farge på rosene!her har akkurat sølvtøyet blitt pussa!går an å gjøre det på januar også;)))
hehe!ha en flott aften!

-Mia- sa...

Så mange fine bilder fra hjemmet ditt!! Flott blogg du har! Ha en fin kveld! Klem-Mia

Guttemamma sa...

Deilig og vårlig!! GIkk det bra med Josef da,hi hi....har beholdt noen sølvkuler fremme jeg også!! Ha en fin kveld, klemmer

Litt av Mitt, Jorunn sa...

Nydelige bilder! Får jo helt vårstemning her :0) God helg til deg !

Lindas Hus.. sa...

Hei Silje!Nydelige bilder hos deg.
Herlige roser,flott å få ut jula.
Her er det bare julestjerna og treet igjen,skal ut i morgen.
God helg!Hilsen Linda :))

Ingrid sa...

Hei Silje!
Godt nyttår!! :) Jeg er omsider i bloggemodus igjen.. etter litt bloggtørke i jula. Blir litt annet som står i fokus da..
Koselige bilder hos deg. Det er jo så deilig å få kasta ut jula.. Merkelig det der altså.. det blir så rent og lett i stua liksom. Har fått et mer vårlig preg her i går og i dag jeg også..
Kos helg videre! :)

Hildegunn sa...

Nyyydelige bilder du viser !!!!!!
Husbyggingen blir nok litt utsatt da vi ikke får lån enda.Men håper vi er i gang etter sommeren en gang.Like greit siden jeg venter baby i juli akkurat når vi hadde tenkt å flytte inn egentlig.

Grip dagen sa...

Endel av fattigmannkulene mine ligger også fremme enda. De er ikke JULEPYNT. Bare PYNT... he, he.

Synes de skaper fin stemning sammen med annen dekor, blomster, mose, blonder osv.

Synd at fatet ditt ble knust. Han Josef, altså...
Men viktigst var det jo at osteklokka holdt da. Heldig med den.
Håper du vil fortsette å gi oss mansse inspirasjon i året som kommer.
Gleder meg!
Klem Marit

Herskapelig shabby sa...

veldig vemodig for meg å ta ut jula i år. Normalt hiver jeg den ut 1. nyttårsdag og nyyyter det. Men i år har jeg jobbet så mye at jeg liksom ikke har fått nytt julestemningen nok, og vips så er det over liksom. MEN, i morgen skal den ut, snufs! Men, kjenner jeg blir skikkelig inspirtert av dere bloggdamer, for det blir jo lysere å få den ut... Nydelige bilder du har tatt Silje, og jeg kjenner at det blir sikkert godt, kanskje ;) Klem fra meg

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Utrolig skjønne bilder Silje, nydelige komposisjoner og farger, vakkert!
Har jo fått nytt kamera og prinsessen har en lyslenke med silkepeoner, jeg fotograferer som en gal og prøver å gjengi fargene og lyset så godt jeg kan, men det er ikke lett, puhh.
Ha en fin søndag.
Klem

Krabat sa...

Ja, lys og luft, det minner meg om din blogg det, Silje. Alt rundt deg er lyst og vakkert. Jeg skjønner at det er vanskelig å ta bort fattigmannssølvet, selv om det er kuler. Det er så fint til hvitt landskap og det flotte lyset som kommer nå! God vinterdag!

Mor Kari sa...

Godt nytt år, Silje!
Du tar så nydelige bilder- en fryd for øyet, som jeg koser meg med!
Jeg er så svak for det gamle pastellfargede serviset ditt.Syses det er så flott å blande fargene. Har spart noe av det selv, men vanskelig å få tak i kopper- det er vel gjerne de som går først i stykker.

Anita sa...

Hei Silje!! Det er bare så vakkert hos deg!! Liker alt som alltid jeg! Imorgen er det full fart hos dere da! Går sikkert flott, men skjønner at du er spent! Bra at K. kan være med gullet dag 2 og 3 da!! Nå er Joh. og trener og barna er hos naboen og leker så det er bare meg for første gang siden julen startet!! Her er det også tomt for pynt! Utrolig god følelse! Nå skal jeg sy litt til før alle plutselig er hjemme! KOs dere og lykke til i morgen! klemmer fra Anita!

Tee sa...

Å vakre vakre rosene!!! Min absolutt fav blandt blomster!!! Elsker den rosa-grønne fargen!!! Jeg gleder meg til våren nå... sol, lys...grønt!!! Masse grønt!!! Sukk... Julen er deilig, men den er deilig når den er over også... merkelig det der?

godt nytt år!

LYKKEBO sa...

Vel overstått nyttår til deg:) Nydelige bilder..Og de rosene var fantastisk fine..

Ønsker deg en herlig ny uke:)
Klem----*

Anna Lisa`s hjerteblogg sa...

Ja det var deilig å rydde vekk jula. Følte eg ikkje fikk puste når eg hadde alt det julerøde rundt meg. Nå er det fornemmelse av litt vår i huset. Deilig. Fine nydelige bilder du viser. Du har det fint
Klem

Fru Mylder sa...

Kjenner igjen behovet for luft etter jul, så her forsvant julepynten 1. januar. Nydelige roser du har kjøpt!

Godt nytt år til deg og dine!

mettemaja sa...

Veldig koselig stemning hos deg! Grønne planter er herlig etter jul. Jeg er mester på julestjerner jeg da...har alltid et par til jul, og de er umulig å kverke. Alt annet derimot....hmm...