onsdag 7. januar 2009

Hvitt og vinterlig ♥

Nå er jula ryddet helt vekk, og igjen står et hvitt og vinterlig hjem. Det har faktisk aldri vært så "minimalistisk" hos oss før, men nå må det meste av pynt reddes fra små barnehender.. Augusta når opp til vinduskarmene nå, og åpner både skuffer og skap. Vi har to ganske forskjellige barn, det ene er stille og rolig, mens det andre er viltert og utålmodig. Morsomt å se forskjellene fra de er såpass små:) Med Ferdinand trengte vi aldri å rydde vekk noe som helst.


På kommoden i stua rekker ikke lille snuppelure opp, så her er det både pynt og planter.

Når jula pakkes vekk, pleier tingene i stua å bytte litt plass. Forandring fryder:)



Hva er bedre å gjøre en kald og mørk januarkveld enn å bestille en sydentur? Det gjorde vi i går, og til sommeren reiser vi hit:

bilder fra ving

Her burde det være mye å kose seg med for store og små:)
tenk at det er onsdag alt....
ha en flott kveld!

28 kommentarer:

fru fryd sa...

Så koselig blogg du har! Jeg er innom titt og ofte... Masse koselig inspirasjon å hente her!

Ha en god kveld

Anita sa...

Hei! Så nydelig med hvitt og lett! Har det sån istua vi også, gir god og ryddig stemning nå syns jeg!! Godt med jul og da, men alt med måte:0) Så godt med en sydentur i vente, hvor skal dere?? Har kanskje planer om en tur til varmere strøk vi også iløpet av året, må vel bare finne ut hvor og når! KOs dere masse! Klemmer fra ANita!

Silje sa...

Utrolig fint du har det!:) Så deilig det må være og komme seg til utlandet en tur!!!:)

ENGEL sa...

heldiggrisen!!!!!jeg og vil til varmere strøk!!!!

mali-mo sa...

Det er så fint hjemme hos deg at!

Og ørbittelittegranne misunnelig på dere som skal på sydentur...brrr. Har lengtet til varme i hele dag jeg ;)

mettemaja sa...

Kjenner meg igjen i små barnehender som når opp... Linus har fått tak i, rullet bort i, åpnet opp, pirket borti, havnet oppi - hihi - ALT! Med andre ord - LITE - pynt i lange tider da han var mindre. Tror han er omtrent på alder med sønnen din; blir 3 i april. Stor forskjell på brn ja... Veldig deilig å kunne pynte med det man vil, men sjarmerende med nysgjerrige barn også!

gupe sa...

Så utrolig koselig blogg du har,kikker innom ganske ofte..ja noen og en hver kan ønske seg til varmere strøk i denne kulda..klem:)

Livy sa...

Heisann!
Så deilig med sydentur da!!

Kjenner til det med "plukking" på alt, det er slik her i huset også! Også så utrolig lange armer de får når de bare vil, helt utrolig hva hun får tak i! Vi har også en av hver, Vic rørte aldri noe mens lille S er meget nyskjerrig av natur:-)

Ønsker deg en fin kveld i ditt nydelige hjem!

Mange klemmer fra Livy

Verandasol sa...

Heihei, så heldig du er som kan se frem til en tur til varmere strøk! Og for en utrolig flott tallerkenhylle du har. Ønske seg ønske seg :)

Tulip sa...

Så fint det var! Deilig å få litt mer plass og lys inn etter jula er kasta ut.

To ulike unger sier du? Det høres veldig kjent ut...
Vi har samme greiene her, den eldste er rolig og tenkende, den yngste er motsatt og handler først og tenker etterpå...
Men moro at søsken blir så ulike, det får frem personlighetene i større grad enn om begge var helt like!

Likte det grønne hjertet du har laget/kjøpt/ fått(!?) Det som ligger foran lyset. Lekkert. (Sånne ørsmå detaljer legger jeg merke til!)

Vestlykkjas kosekrok sa...

Hei så koselig blogg og fine bilder.. ha en fprtsatt fin uke og kveld :-)klem bente

Miss.T sa...

ÅÅÅ sydentur !! herlig. Lengter etter varme nå jeg..konstant kald for tiden.
Det er godt vi går mot lysere tider : )

Hulda sa...

Falt for den tallerkenhylla di, så vakkert du har dekorert den med ulike ting. Har det sånn her også, at ting får ny plass etter jul. Har fortsatt juletreet her, men har tatt mye pynt i kveld. :)

Ida sa...

Heisann! Morsomt at det du skriver om Ferdinan og Augusta - for jeg regner med det kanskje vil bli en forskjell her også! Med Christoffer har vi nemlig alltid kunne hatt både pynt og duker på bordet - han har aldri rørt noe av det! Men denne i magen vil nok gi oss litt mer utfordringer der kanskje..hihi!

Deilig med nedpakket jul :) Selvom det er fint når den står på - blir det mer ryddig og rent når julen er borte :) Jeg føler meg litt mer klar for vårfarger jeg nå :-)

SYDENTUR... heeeeeldige dere! Hvr er dette da? Dubai... hihi :-)

KLemmer

white country dreams sa...

tittei :) kom tilfeldigvis inn på siden din, og her var det jammen koselig :) huset ser kjempefint ut og jeg liker den lyse lette stilen din.

vi planlegger husbygging i landlige omgivelser, og når jeg ser slike blogger og bilder blir jeg bare enda mer inspirert :)

ha en fin helg :)

hei fra elisabeth

prinsessa sa...

Å så flott du har det,Silje. I natt kom snøen her og det blir litt feil men vi får bare kose oss, ta på oss bikine, sette på sommer musikk og late som det er vår. he he. Ha en herlig torsdag:O)

Bo med barn sa...

Så ut som om dere har gjort et herlig valg med tanke på sommerferien!

Du, hvilke kaniner synes du er finest. Liten, medium eller stor. Utseende..?? Og hva med tilbehør, er det noe? Det er maaange å velge mellom så tips mottas med takk:)

Klem Lena

Inger-55 sa...

Hei!
Jeg er ofte på besøk hos deg, men har ikke skrevet noe før. Nydelig blogg du har. Den virker så hjemmekoselig!
Ønsker deg en flott dag!

aase sa...

Du må nok redde noen av dine flotte gamgle ting fra nysgjerrige barnehender ja!!! De er jo nydelige da men det er jo bare å glede seg til du kan ta det fram igjen!!

Tenk så deilig å ha en sydentur som inspirasjon gjennom lange kalde vinterkvelder.........håper jeg også!!! Det var bare kronasjehaugen som burde vokst litt!! Vi får se....

A-mora sa...

Så nydlig du har det:)) Lyst og lett:))
Ha en fin kveld

Det hvite hjerte sa...

Så fint og hvitt og delikat det ble!
Dette syden stedet så fantastisk spennende ut for barn, hvor er det?
Klem det hvite hjerte

Marihøna sa...

Hei! Å, så så deilig ut med sydentur! Er det Viva Bahia på Alcuida, Mallorca? Vært der 2 ganger. Gled dere!

Anita sa...

Så koselig du har det inne! Er innom rett som det er, men så var det dette med å legge igjen en kommentar da.

Her har vi det på samme måten. Minste frøkna har begynt å reise seg etter bordet, og det hun når tak i, det tar hun. Heldigvis når hun ikke det som står opp på bordet enda. Så vi får vel rydde vekk det som står rundt omkring, i første omgang.

Så deilig med sydentur. Godt med en skikkelig ferie.
Ha en fortsatt fin kveld.
Anita Kristin

Frøken (male)STRØKEN sa...

Kjæmpefint!!!

å det så skikkelig flott ut der du skal på ferie :)
Selv reiser vi om 6 daga til thailand :) kan ikkje si eg grue meg da snø-målestokker har snydd ned her :P

Bo med barn sa...

Tusen takk for supre råd!! Jeg skal sjekke utvalge nøye.

Når du sier de små mener du de små eller de som heter baby? :)

Klem Lena:)

Marihøna sa...

Hei igjen! Det er nok fint på Viva Tropic også :) Noe å se frem til dette da. Deilig!
Ha en strålende dag!

Bo med barn sa...

Så deilig med fridag da! Det har jeg også...men jeg jobber jo litt hele tiden da..så fri og fri. Fri til å disponere min egen tid! Det er deilig det:)

Jeg vet ikke helt hvor lang tid det vil ta. Skal på messen om 14 dager og da bestiller jeg. Skal gi deg beskjed jeg så fort jeg vet noe..:)

Lori sa...

I love white all year long, but especially in winter! Your home is beautiful!