mandag 5. januar 2009

Hverdagsliv

Så er hverdagen tilbake igjen da. På godt og vondt. Jeg liker at ting er som de pleier, med vaner og rutiner i behold. Men verst av alt er det å ikke få sett mer til ungene synes jeg. Når man jobber går ettermiddagene så fort, og vips er det bading, kveldsmat og leggetid. På denne tiden i fjor var jeg i mammapermisjon og lille A var bare en måned.. Skulle gjerne hatt permisjon litt lenger!

I går hadde vi ihvertfall en herlig dag, i det nydelige været! Siden det var ganske mye som skulle gjøres her hjemme, reiste vi ikke avgårde på tur, men var litt ute i hagen og stelte. (Det ble en kort tur, mange minusgrader og unger som ikke vil ha på votter er en dårlig kombinasjon!) Ferdinand viser stolt frem fuglematen vi har hengt opp!


Vi hang opp masse ny mat til fuglene, her er Augusta med å hjelper til (ved å spise opp brødbitene fuglene skulle få;)).


Foran ved verandadøren har fuglemateren kommet opp, og noen epler har fuglene også fått.



Da vi kom inn igjen måtte vi ha noe å kose oss med, så her er ungene i gang med å bake sjokolademuffins! (med hjelp fra mor altså:))


Ferdinand tar oppgaven veldig seriøst!
Det er vel lov å smake litt?:)


Og slik ble de til slutt:)
Augusta har begynt i barnehage i dag, og det ser ut til å gå veldig bra! Storebror er også der, så han kan passe litt på:) (også en oppgave han tar veldig seriøst!)



ha en flott kveld!

28 kommentarer:

ENGEL sa...

å så gode og søte de barna dine er!!!de lyktene er flotte!!!eggehvite og perlesukker???smelter det ikke når du brenner lys??

Bo med barn sa...

Så koselig fuglemateren din er! Er spent på om fuglene spiser epler på din kant av byen, for her nekter de plent! :)

christinasinteriør sa...

He he! Så artig disse storesøskene!
Nam nam! Dette så veldig godt ut!
Ha en fin kveld!

Tulip sa...

Ja viktig å tenke på småfuglene på denne årstiden!
Nydelige muffins dere har laget!

Lykke til med tilvenning i barnehage!

borghild sa...

Så koselige bilder!:-) Tenker fuglene satte pris på maten i kulda, her skal vi passe to kaniner i et par uker, og siden de bor ute i burene sine, synes vi så synd på dem siden det er så kaldt:-( Men de er jo vant til det, så det er vel sånn det skal være, vi fikk iallfall høre av eierne (som selv har dratt til syden;) at vi måtte ikke ta de inn for lenge, det ble for varmt...:-)
Spennende med ny hverdag for Augusta også, men da er det jo litt trygt med en storebror som passer på:-) Sånn er det med våre to også, og de er stadig inne på hverandres avdelinger og hilser på:-) Ha en fin uke! Klem B:-)

rod i hob sa...

Så flott innlegg :-)
Nydelige ungar -ser ut som om dei har de som plomma i egget!! Fuglamatarane va kjempefine. Viktig å gi småfuglane mat i desse daga :-D

Ha en super kveld!!

Rekkehuset sa...

Kjempekoselig fuglemater! Er veldig artig for både store og små å følge med på fuglenes liv:-)
Ungene dine er altså så søte (er de alltid så blide?)!
Storebror føler seg nok ekstra stor når han kan passe på lillesøster, og det er helt sikkert en fin hjelp for henne i oppstarten - sånn har det i alle fall vært for oss:-)

Benedicte sa...

Åh, de muffinsene så kjempegode ut:)
Jeg har fått muffinsformer i silikon i bursdagsgave! Skal testes ut snart:)

Lykke til med barnehagestart, går helt sikkert flott, det!

Ha en fin kveld:)

Sissy's Hus sa...

Så gode de ser ut... mmmm.. Elsker sjokolade!! Hihi..

Skjønner hva du mener med full fart i hverdagen.. Skulle gjerne hatt litt mer permisjon, men det får heller komme med nr.2. :)

Så søt storebror er som passer på lillesøster! :) Det fortsetter de med. Jeg har både en storebror og en lillebror som passer på meg enda.. Hihi..

Klem
Christina

Ingrid sa...

Så koselige hverdagsbilder! Helt enig med deg - det er hverdagene som er best, med sine rutiner. Selv om jeg elsker høytider og spesielt jul, så er det godt med hverdager igjen.
Koselig fuglemat dere har ordna! :)

Blå-hvit samlemani sa...

Den fuglematen din er så koselig. Vi liker også godt å sette ut mat til fuglene, uten at det ser lite lekkert ut da!

I dag har jeg såvidt begynt å ta bort julen, syns alltid det blir så tomt, og nå er jeg fullstendig klar for å male noe....bord eller vegger....hmmm

Ønsker deg en fin uke

Minmill sa...

Skjønner godt hva du mener med hektiske hverdager. Bare husk å kos masse med de små, selv om ettermiddagene er kort. Herlige bilder av de små når de lager muffins. Ser ut som det ble litt smaking.
Fant forresten noen linker hos deg til butikker i Sandefjord. Noterte meg dem. Jeg skal til Sandefjord i slutten av uken. Var noen av butikkene verdt besøket?

Tyra sa...

For noen skjønne unger!! Ja, tida den går fort, så det er bare å kose seg masse når man kan...Min 16-årige datter har flyttet til sin far for å få kortere skoleveg (hvertfall den offisielle grunnen, den virkelige grunnen er vel at hun liker å sove om morgenen og han bor 5 min unna, mens jeg bor en halv time...)Men vi koser oss når hun kommer hjem hvertfall!
Og joda, det ER lov å smake!! Det gjør jeg ennå, og kommer vel aldri
til å slutte med det...
Klem fra Cathrine

Prinser og Prinsesser sa...

Artig med rødlig epleknask til fuglene - har jeg ikke tenkt på!

Fjordheim sa...

Så herlig bilder. God mat til fuglene og ikke minst, gode muffins til dere.
Ønsker deg ei flott uke, selv om den sikkert blir travel med jobb og barnehage.

Anita sa...

Hallo vennen!
Så nydelige de to på kjøkkenet! Fulgemateren er veldig fin! Klarer visst ikke helt å følge med på når du plubliserer innlegg nå jeg! Har trappet litt ned på kveldsbloggingen, får se hvor lenge det varer;0) Nå skal jeg sy ferdig lukkekanten på det store teppet mitt! Godt at minstevennen finner plassen sin i bh! Trygt med en liten bror som kan passe litt på da! Syns det var veldig godt her, Vetle og Ane gikk i samme bh.! Får maile litt en dag tror jeg! Koselig det! Kos dere! Klemmer fra ANita!

Frøkna på Heimstad sa...

Nydelige barn! Hmm..synes det er leeenge siden mine var så søte og små... kjempefin blogg forresten! Har snust litt i den i dag, og JA! Blogging OG pepsi max! Unik kombinasjon;-) Ha en fin dag;-)

Bo med barn sa...

He..he..så fuglene på Hovenga spiser heller ikke epler..? Ja, ja da er de ganske like da. Men veldig fint ser det iallefall ut.

Du den fuglemateren din i kurv er så fin. Vet du hvilken leverandør den er fra?

Ha en fin kveld du også:)

MillaCamilla sa...

Hei Silje

Jeg sendte deg en mail tidligere angående hvor du kjøpte Durance skyllemiddel. I dag fant jeg det i 1. etg. på Steen og Strøm i Oslo, et tips til andre lesere hvis de og leter etter produktet.

Flott blogg du har!

ENGEL sa...

takk for tipset!!!skal prøve meg i morgen!!!!

-Mia- sa...

Så nydelige barn! Koselig fuglemat og de muffinsene så goe ut! :-)

Bo med barn sa...

Jo...liker tingene deres veldig godt. Sendte de en mail i høst, men de svarte aldri... Jeg får prøve å ringe dem! De har nydelig ting.

Skal sjekke ut Madley's :)

Miss.T sa...

Herlige ungene dine ! Flott Ferdinan passer på lille A i barnehagen ; ) hehe. Likte godt den fuglemateren din. Enig at ettermiddagen flyr avsted. Etter middagen er inntatt er det litt leking og så vips er det leggetid.

Ha en fin uke !

aase sa...

Så mange flotte innlegg siden sist jeg var her silje!!! Utrolig flott og så deilig med litt vårfarger!! Jeg er redd for å begynne for tidlig jeg!! Vet med meg selv at jeg blir lei når snølasset snart kommer, for det gjør det vel??

takk for nydelig inspirasjon hos deg!!!

Bo med barn sa...

Jippi. Nå har jeg akkurat fått en avtale med Maileg om å begynne å forhandle varene deres. Kaniner kommer!!

Lindas Hus.. sa...

Hei Silje!Ja hverdagen når barna er små går fort.Bra at di trives i barnehagen.Koselig når en kan bake litt sammen.Ha det fint!
Hilsen Linda :))

Det hvite hjerte sa...

Herlige søte barn både ute med fuglemat og inne med baking og deig i hele fjeset, nam nam... :)
Bloggen din er så skjønn og full av kjærlighet og gjør meg så glad!
Nydelig måte å ordne med fuglemat, du gjør alt så ordentlig! Stor klem :) det hvite hjerte

Villa Creme sa...

De muffinsene så gode ut! Både røra og det ferdige resultatet... Så fine og spesielle navn du har valgt til barna dine:)