søndag 18. januar 2009

Barnas eget hjørne ♥

Vi har lenge hatt en lekegrind stående i stua, men siden lille A nå er over et år, er det sjelden den har vært i bruk. Den har blitt lagringsplass for ungenes leker, og egentlig tatt mye plass. Selv om det er kjekt å ha et sted å plassere en vilter snuppe trygt, har vi alikevel valgt å ta den bort i dag. Og slik ble det i stedet...



En liten lekekrok for ungene! Den står i stua, men kjøkkenet er rett innenfor. Så her kan de leke og ordne. Ferdinand har vært på overnatting hos bestemor og bestefar i natt, og da han kom hjem i dag begynte han å ordne tingene sine her med en gang. Biler og leker ble plassert i rommet i slagbenken, og han fant frem tegneblokk og farger.


Dukkevogna kjøpte jeg da jeg var gravid med F, det var et røverkjøp(synes jeg da;))! Tror den kostet 150 eller 200.

Dukka som sitter oppi har på klær jeg har bestilt fra Timoteis lille butikk. Det var julegave til Augusta fra oss den første julen hennes:)


Jeg har lenge vært på utkikk etter gamle barnemøbler, men det er nok ikke lett å få tak i. Jeg kan jo ikke vente evig heller:) Disse har jeg kjøpt nye, og de er i perfekt størrelse for to barn på ett og to.


Postkasse fra Bruka, boks fra Åhlèns og fargestifter fra Noa Noa.


Lille snuppelure tester ut lekekroken:)
ha en flott ny uke!

38 kommentarer:

Emmas Verden sa...

Sååå koselig for barna :) Kan tenke meg de koser seg i den kroken!!! Og dukkevogna er jo et funn!!!Ha ei strålende uke Silje!!Klem Anne ;)

pillepalle sa...

Ikke det verst å bli barn i huset ditt, synes jeg! Så nydelig er barnehjørnet! Kjempeflott!

Ha en fortsatt fin søndagskveld!

Kine sa...

Så flott en krok da,vi har også kastet ut lekegrinden og laget lekehjørne der hehe..så morsomt!
Vet du,jeg har akkurat en slik dukkevogn,fra da jeg var liten jeg;) Men kalesjen trenger egentlig å bli trekt opp da..men fungerer til sitt bruk!Ha en fin ny uke Silje!klæm

Livy sa...

Så koselig krok dere har laget! Her kan jeg tenke meg det blir mye lek og morro fremover! Så utrolig vakker Augusta er:-)

Jentene mine har også en slik rød postkasse fra Bruka, den henger i barnehøyde mellom dørene til rommene deres - det er støtt og stadig post i den:-) Dukkevognen er jo uuuutrolig skjønn da - det er hva jeg kaller et skikkelig KUPP!!

Ønsker deg en fin søndagskveld Silje!

Mange klemmer fra Livy

Carpe Diem sa...

Ein kjempekoseleg leikekrok:)
Ha ei fin veke.

Nooria sa...

Kjempekoselig! Mine barn har lignende møbler i sin krok i stua, og de brukes daglig... også av storebror som har passert fem år ;-).

pippilotta sa...

Såå koselig lekekrok for barna dine,har så lyst på små møbler til mine også etterhvert....så gøy for de å sitte å tegne og kose seg ved sitt eget bord:)
Ha en fin uke!!

Klem Pippilotta:)

Min Lille Drøm sa...

Så fine møbler da snupp!
De fikk jeg også lyst på til mine..Tror jeg fant dem på Finn i går.. Hva kostet det for hver av delene?
Så skjønne ting også..du er jo som alltid helt fantastisk flink til å få det til!

Frøken Lykkelig sa...

Kjempekoselig barnekrok!! Det er så nydelig med hvitt og røde elementer:-) Veldig fint!

Det hvite hjerte sa...

Åh så koselig krok for barna, veldig sjarmerende. Liker så godt det lekehuset, hvor får man tak i det?
Klem

mali-mo sa...

Nydelig barnekrok du har laget til : vi holder på å få til noe fo rlillemalien på kjøkkenet, det er vel der vi kommer til å oppholde os de nærmeste mnd mens vi renoverer stuene ;)

Jeg har kjøpt barnemøbler på IKEA, og så leter jeg etter en liten gyngestol eller noe slikt. Tenkte å snekre en liten skammel selv, sånne gamle barnemøbler er jo, som du skriver, nærmest umulig å få tak i.

Og den dukkevognen!!!! DÅÅÅN! LItegranne lysegrønn av misunnelse her jeg sitter! Neida ;) Men FOR et funn! Helt nydelig!

Krabat sa...

Åh, den lille Maileg-musen har Kaisa også : ) Jeg har kjøpt litt mer Maileg-ting til Kaisas 2-årsdag nå etter stor inspirasjon fra deg. Her i Oslo har de best utvalg av Maileg på "Riktige leker". Nå er det bursdagfeiring neste lørdag, og jeg har lest litt i bloggen din under etiketten "bursdag". Der så jeg marshmallows på grillspid med sjokolade. Hvordan lager du dem? Det med faren din handlet om ulike butikker i ditt distrikt der du kunne handle brukte ting. Tror det var i Varden. Ha en fin uke, da Silje! Det er et lyspunkt i vintertilværelsen å lese din blogg. Klem fra Anne

christinasinteriør sa...

Så koselig og fine leker! Her er det jo bare roteleker, lego og bratz i skjønn forening! Får ikke til barnerommene jeg!
Skal hive nå når det våres! Hva skal man med alt!
Her var det bare vakkert og gjennomført!
Ha ei fin uke!

Dagny sa...

Kjempefin krok for ungane! Fekk nesten lyst til å slå meg ned her eg også ;0) Koooseleg!

mettemaja sa...

Å, sånn dukkevogn hadde jeg da jeg var liten for nesten 30 år siden!!! Med hjerter på stoffet også.

OdaAnna sa...

Snakk om gjennomført lekekrok:) Så fin og innbydene. Skjønner godt de koser seg der:) Ønsker deg en fin uke. Klem Ann-Cathrin

Hulda sa...

Her var det virkelig koselig - i barnehjørnet. :) Så søt dukkevogn, for ikke å snakke om den søte lille jenta. :)

Guttemamma sa...

Superkoselig!! Det er så deilig å legge til rette slik at de setter i gang selv...

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Hei på deg,
det ble en koselig lekekrok,med ei søt snuppelure :0)
Lavendelbadet ble veldig delikat!
Firstende å bli sittende litt ekstra...
Og så må jeg bare si at ranunklene med følge av waxblomstene,fra det koselige søstertreffet du skrev om,var heeeelt nydelige!
Ønsker deg ei hærlig uke!
Kjerstiklem

Anita sa...

Såå koselig! Har sammen erfaring med lekegrind så til ANe kom den ikke fram engang! Helgen har vært sååå koselig og fredelig, og nå er det jo bare såååå skjønt ute! Skal en tur på jobb på dagsenteret fra 11-15, mens de faste der skal på 1.hjelpskurs! Imorgen er den store operasjonsdagen, Vetle er fortsatt frisk så da.... Skla bli veldig godt å få gjort det! Nå skal jeg sy litt før jeg drar! Kos dere masse alle sammen!

Bea's verden sa...

Så fint det ble. :o)
Ikke rart at F ville ha bilene sine i sjenken med engang:o)

Klem fra Bea

Henriette sa...

Så koseleg lekehjørne:)
Nyyydeleg dukkevogn, og koseleg boksar. Kjempeflott.

Ha ein flott dag.
Klem:0)

Fru Petersen sa...

ååå, så søtt! jeg er tilhenger av at barna får ha en liten puslekrok i nærheten av de voksne. Vi har et innfelt rom i veggen i stua vår, foreløpig er dt lesekroken vår, men når jeg finner en slagbenk i rett str skal det ordnes for barna der! med puter, pledd, høresill og bøker.. gleder meg! :)
Også har du vært på H&C ser jeg, sto å lurte på mye av de samme tingene til mitt bad, men ungene var med meg så jeg måtte bare la det være..får handle i ro og mak senere ;) Ha en god uke Silje, du er vanvittig flink til å få det til!

Dorthe sa...

Hejsa..
Så fin legekrogen blev.
Mange fine ting de har der, rigtig sød dukkevogn.
Ønsker dig en god uge.
Klem Dorthe

Minmill sa...

Så mange herlige leker i rødt og hvitt. Tenker ungene koser seg her i stuekroken. Og det er jo i stuen ungene helst vil være. De er jo sosiale vesener og vil være der de voksne er. :)
Ha en fin uke videre.

My little footprints sa...

For en herlig lekekrok! Er nok supert for barna og de synes nok dette var toppers! ;) Er enig i at gamle barnemøbler er utrolig fine! Er mye på loppis og det er noe jeg ser svært sjeldent! Er nok enig i at dette er mulig vanskelig å få tak i!
Dukkevogna var flott! Jeg fikk en dukkevogn fra tanta mi for en stund tilbake, som hun hadde fullstendig "ødelagt" i mine øyne. Her var det lilla maling, rosa maling, blå maling, gull maling, klistremerker og gullfargede blondekanter som hun hadde limt fast med limpistol. Den så virkelig ikke ut. Jeg holder på å pusse den opp nå, men det tar en stund for å si det sånn ;)
Klemmer

opp ei trapp inn ei dør sa...

Kjempefin lekekrok! smart å bruke plassen etter lekegrinda til det. Du har (som du sikkert vet) en veldig koselig blogg, har fulgt med på den lenge, men har først nå fått meg blogg selv så jeg legger deg til på lista mi. Håper det går bra!

Nå er det leggetid her, god natt:)

Herskapelig shabby sa...

Så koselig krok ungene deres fikk! Ungene her har også en krok her, og den er flittig i bruk. Går mest i matlaging og servering her om dagen, de to minste kan holde på lenge og sulle med å dekke på og av, styre og stelle for dukkene, hverandre og evt større gjester som måtte dukke opp :)

Den dukkevogna di var virkelig et funn! Nydelig var den, og det var sannelig tuppelura di også :)

Livy sa...

God formiddag!
Har en kamerat som bor i Sverige så jeg fikk pakka sendt til hans adresse - dvs ingen toll og heller ingen porto siden det var gratis frakt over 500 - veldig fornøyd:-) Men tror ikke fraktkostnadene var så høye til land innen norden. Men det står det mer om på sidene deres.

Ønsker deg en fin dag!
Klem fra Livy

Timotei sa...

Hei!
Nå tror jeg det er lenge siden jeg har kommentert hos deg, Silje. Det er travle dager og det blir stadig mindre tid til blogging. Ja, og så mister jeg nesten oversikten over hvem jeg har kommentert hos og ikke. Det var et skikkelig fint lekehjørne du har laga i stand! Og veldig koselig å se at dukkeklærne du kjøpte av meg er i bruk!
Postkassen var så herlig synes jeg!

ceciliegrut sa...

Kjempefint! Og med så flotte leker går det selvsagt ann å ha de i stua. Har kjøpt noen litt finere ting til lillemor her også, så gjør det ikke så farlig om hun pynter med tingene sine rundt omkring. Ikke like fint å ha leker i vinduskarmer og på tv-skjermen alltid. Kjøpte et sett med sånne Moskva-dukker (er det det de heter)? De er ihvertfall knallfine både for henne og mamma.

Tante Hilde sa...

Tante HIlde
Det blei utrolig koselig. Lekekroken var smart for begge gullungene. Badet blei også supert med innslag av lavendel.Du får det til. Igjen tusen takk for hyggelig besøk fredag.Blomsten står vakkert.Ha fortsatt en fin uke.

Ida sa...

Fantastisk! Alt du gjør blir så herlig gjennomført og lekkert:)Det er virkelig utrolig inspirerende og deilig å besøke deg :)

Jeg får fortsette søken etter lekehuset..hihi.. fikk iallefall nok av inspirasjon til hvordan jeg skal pynte rommet til lillemann ;)Takk!

Formen.. joda.. den er vel egentlig bra! :) Litt vondt i bekkenet - sover litt dårlig - litt halsbrann - litt vel STOR mage som er i veien for ALT og VELDIG lei.. hihi.. men ikke verre enn det ! Er jo ikke i jobb nå - så er flink til å hvile.. sovner rett som det er ;-) 4 uker igjen idag.. plutselig er han her.. jeg gleder meg!

ha en fiiin uke! Klemmer

Fruen på Skogmo sa...

Gurimalla så kreativ du er! Har sittet her lenge å drømt meg bort, og fått mange kreative ideer til heimen. Tuusen takk for at du vil dele med oss andre! Du er bare helt utrolig ;o)

Håper det er i orden at jeg linker til deg?? Er så tungvindt å gå om andre for å finne deg vøttø ;o)

Ønsker deg ei finfin uke!

Tilda sa...

Vilken fantastisk barnhörna! Superfin! :)

Tyckte om din blogg! Jag kommer definitivt tillbaka!

[morgrethe] sa...

Å... det var en koselig lekekrok.

Har kost meg med mange koselige innlegg under her. Er så imponert hvor flink du er til å ordne i huset ditt. Her hos meg blir ikke mye flyttet på. Etter jul prøvde jeg å sette noen kunstglass som har vært på kjøkkenet inn på stua. Nei.... det stemmer liksom ikke. Det er ikke lenge før de er på den plassen de har stått i "alle" år.
Nå går det fort mot helg igjen Silje.

Mamma'n og Hedda Kristin sa...

Hei på deg. :)

Jeg forelsket meg helt i det koffert-huset - hvor har du kjøpt det?? :)

map79 sa...

Hei,
for en flott blogg jeg har funnet her!!! Sitter og leser alle innleggene med Maileg etikett - og finner samtidig så mye annet fint! Denne dukkevognen kjenner jeg sug i maen etter. Husker du hvor den er kjøpt? Ellers venter vi faktisk vår første Maileg kanin i posten fra strandlykke nå - Cupcake jente - syns hun ser ut til å være en fin start på samlingen!