søndag 28. desember 2008

Zink og mus i hus...


Rett før jul bestilte jeg noen varer fra Lena med den nydelige nettbutikken Strandlykke. Hun hadde tilbud på julepynt, og da klarte jeg ikke å dy meg:) Som mange andre i blogglandia er jeg veldig svak for tingene fra Walther & co, og jeg kjøpte litt ting derfra! Jeg har dessverre fortsatt ikke fått tak i lyshusene deres...

Tusen takk for handelen Lena! Varene ble forresten overlevert i en skolegård en tidlig desembermorgen:) Lenas jenter går på samme skole som jeg jobber for tiden, verden er ganske liten:)





Jeg bestilte et stort hjerte også.


Jeg har glemt å vise dørmatten vår! Jeg synes den er så koselig. Den ligger egentlig på innsiden av døra, men jeg har lagt den på utsiden her for å få et bedre bilde av den:)


I den fine boksen jeg fikk av venninna mi Monica til jul, lå blant annet polkagriser! Det er så godt, og passer perfekt til jul:)


Vi var en tur i byen i går, og spiste lunsj med mamma, søstra mi og hennes sønn. Etterpå ville mamma vise meg en kåpe hun hadde sett i en nyåpnet barnebutikk her i byen, hun hadde så lyst til å kjøpe den til Augusta.. Som sagt så gjort, og vår heldige lille jente har fått seg denne nydelige røde kåpen! Takk snille mamma:)




For å virkelig få den rette julestemningen har vi like gjerne fått mus i huset.. Høyst ufrivillig dessverre.. Katten vår har luke inn til vaskerommet, og musene har trolig kommet inn der, med eller uten hjelp fra Mons.. Nå har de små luringene gnagd litt her og der, de har blant annet spist på en topp jeg akkurat har kjøpt, som lå til vask. Og jammen har de ikke funnet frem til kjøkkenet også.. Så nå pågar det en intensiv musejakt her.. Gode råd mottas med takk;)
ha en flott kveld!

24 kommentarer:

A-mora sa...

Så mye fin julepynt:))
Kåpen var kjempesøt.
Mus, æsj. Håper dere får den ut av huset snart. Jeg er livredd mus.

Ha en fin kveld

Hulda sa...

Så fint! Jeg er også vill etter denne sinkpyntent, trenger jo ikke å ha den oppe kun til jul, syns jeg. Jeg kunne tenkt meg et sånt sinkhjerte, flotte! Håper dere blir kvitt musene!

Fru Fjeldhammer sa...

Så flott julepynt..
Heldige augusta med nye kåpe, hun blir nok bare skjønn!

Mus i hus, er min største skrekk..... lykke til!!

Klem

Guttemamma sa...

STAKKARS dere, tror det hadde klikket for meg....feller og gift, er vel ikke annet eå gjøre. Pluss å tette så godt en kan...., men mus trenger bare 6mm åpning for å komme inn...æsj. hadde vasket som en gal og jeg :-(.
Flotte ting du har kjøpt iallefall, Silje og flott kåpe!! Stor klem, lykke til med jakten...

Ida sa...

Uæh! Mus.. det er noe herk! Hadde dem i hus når vi bodde i ett gammelt trehus for endel år tilbake - eneste som hjalp var flittig jakt ! Vi dekket igjen alle mulige innganger - la ut musefeller og håpet på det beste - de forsvant tilslutt ! USJ!

Herlig julepynt - ser meg litt rundt nå i salgstider - gjøre noen kupp og glede meg til julen 2009 ;-)

Helt enig med deg - den dørmatten var kjempesøt! Burde absolutt ha investert i en selv - vår begynner å se ganske "nedtråkket" ut :-)

Augusta kommer til å bli en riktig så vakker jente i den kåpen - liker slike klær utrolig godt. Litt sånn gammeldags preg over dem!

Ha en fortsatt nydelig og forhåpentligvis "musefri" romjul! Klemmer fra Ida

MeyBiMe sa...

Stakkars deg :-/
Mus i huset er ikke noe nei.....
Håper dere får tatt dem raskt før de ødelegger hele huset!
Så mange flotte innlegg du viser!!!!
Du har det virkelig vakkert!!!!!
Strandlykke er en super nettbutikk!!!
Og jeg elsker denne zinken jeg også!!
Jeg var heldigvis så heldig og fikk tak i 3 slike hus :-)Men denne pynten i zink som du viser skulle jeg gjerne hatt også!!!
Ha en fin juletid videre :-)

Anonym sa...

Musefeller virker! Garantert!

Livy sa...

God kveld i stua!
Her var det mye fint! Blir som sagt tidligere bare mer og mer glad i zink, synes det er så lekkert!

Så flott kåpe hun har fått av moren din, helt nyyydelig!

men du; MUS!?! Hadde hyyyyylt hvis det var meg! Mannen min hadde nok fått litt av en jobb med å få de ut av mitt hus! Har ingen gode råd til hvordan du skal få dem ut annet enn musefelle da...

Lykke til med musejakten! og riktig god romjul!

Klem fra Livy

Emmas Verden sa...

God jul til deg Silje :)
Nydelig julepynt...jeg er også glad i zink..og det er kjempefint sammen med rødt..(og alle andre farger..)
Ønsker deg og dine alt godt for det nye året!!!
Klem Anne ;)

Maliva`s verden sa...

Vakre bilder..bare "Love it":O)
klem fra maliva

Anita sa...

Hallo snuppa!
Så fin julepynt, på salg?? Må innom hos strandlykke å se jeg nå! Nydelig kåpe Augusta fikk da, mine to jenter fikk grå kåper til jul og de er bare såååå skjønne! Velidg koselig å ha også, sånn at de er ordentlig kledd også i fin stas! Skjønne er de begge dine små! Også så fine klær! Nå er Amalie på overnatting hos ei venninne, og vi spiller PS, Indiana Jones og spiser potetgull:0) Har akkurat spist kalkun rester pizza, var faktisk ganske godt! Håper dere koser dere masse, masse! I morgen skal vi på forundersøkelse med Vetle, han skal ta mandlene i slutten av januar! Og på tirsdag sk lvi til Sandefjord, tror jeg! Amalie skal turne, og jeg vil innom den kombinerte brukt og nytt og spiseri butikken! Så noe fint der før jul og håper det er der fortsatt:0) Skal du fortsette i din skolejobb etter jul, eller? Begynner lille Augusta i barnehagen 5.januar? Nå skal jeg visst spille! Kos dere masse! Klemmer fra Anita!

Det hvite hjerte sa...

Hei,
Så uhyggelig med mus i huset - håper dere fanger de like fort som de kom i hus!

Kåpen var et syn for seg selv og helt uimotståelig vakker, gleder meg til å se Augusta i den!
(du får vise bilde ved en annen anledning)

Og tingene dine i sink, hjerte & hest (jeg ELSKER jo hester & hjerter) var midt i blinken, skal se om jeg kan få tak i noe lignende, og igjen Silje din Blogg er Best i Verden, du er Blogger nr 1 og den første jeg oppdaget og det er så hyggelig å være på besøk i Bloggen din, jeg drømmer meg bort i alle de herlige innleggene dine, fortsett slik og riktig god romjul! Klem Ann-Christin

My home is my Castle - by Kari sa...

Så mye fint du har kjøpt deg :))
Og den kåpen var jo bare lekker !!

Jeg er livredd mus, og har dessverre ingen råd å komme med...
Håper dere får alle UT !!!

Klem,Kari

MonaLisa sa...

Zink er tøft!!!! Flotte bilder a gitt!! Ha en fin kveld!! Klem

Krabat sa...

Sink er nydelig! Uff, mus... Jeg trodde det hjalp med katt i huset. Håper dere blir kvitt dem. Det er nok best å stenge alle mulige innganger og hull i veggen. Lykke til! Hva heter den nye butikken? Hvor ligger den? Nydelig kåpe! Klem

Bo med barn sa...

Så flotte bilder du har tatt av tingene "mine". Tror jeg må ansette deg som fotograf jeg:) Det så virkelig innbydende ut!! Og takk for utrolig hygelig omtale...*smil*

Kåpen var helt nydelig.

Ønsker deg og dine en fortsatt flott jul...og skulle du ønske noe mer kommer jeg gjerne en tur opp i skolegården vet du:)

Minmill sa...

Gudameg så kjipt med mus i huset. Tror jeg hadde fått panikk med en gang jeg. Har dessverre ikke tips, men håper dere finner ut av det. For all del, steng katteluka. Iallefall mitt tips så langt.

Synes du hadde handlet deg mye fin julepynt. Er veldig glad i sink til selv, men etter en liten stue renovasjon har sink tingene blitt liggende på loftet. De kommer nok ned igjen etterhver. Ingen hast.

Ha en fin uke Silje.

Hilsen meg.

mettemaja sa...

Så mye nydelig du viser her. Den kåpa var bare skjønn! Heldige lille Augusta!

[morgrethe] sa...

Iiiiiikkkk.... mus! Jeg er typen som spretter opp på stolen.

Nydelig julepynt, og Augusta er heldig som har fått en så fin kåpe.

I morgen skal vi ha den store byttedagen og eventuelt finne noen godbiter på salg. Dunjakke står på ønskelisten til min eldste datter.
Må legge meg nå, for jeg trenger å være uthvilt da;o)

Ha ei fortsatt fin romjul Silje.

Randi sa...

Så utrolig mye vakkert du viser fra ditt hjem. Har scrollet meg nedover her og sukker henført over alt det vakre. Sånt som jeg liker veldig godt selv.
Men jeg klarer aldri å holde meg til en stil, så det blir en lett blanding her.

Ønsker deg en fortsatt fin romjul med din familie.

Hålands sa...

Hei hei Silje;)
Så utrolig fine innlegg hos deg..rekker ikke få med meg alle jeg, men så gøy når jeg endelig får det til:)
Du gir meg ros jeg ikke fortjener, men tusen takk vennen min..det varmer virkelig.
Tenk nå er det snart over, nyttår blir vi bare hjemme, mamma og pappa kommer og spiser med oss og ellers skal vi ta det rolig. Det får bli sånn når vi har en som liker å rocke om natta her:)
Så herlige barna var i antrekkene fra RoseLille, det er et kjøp jeg ikke angrer på faktisk, selv om det ble litt mer enn forventet.
Håper vi ses snart vennen, kanskje vi da kunne fått til å gå ut bare du og jeg...
Fortsatt god Jul!
Klem Monica

Maret sa...

Er innom for å ønske Godt Nyttår..

Fru Jensen's sa...

Åå, så mye flott på en gang!
Zink er så fint!
Nydelig kåpe lille jenta di har fått og!

Ha en fortsatt fin og forhåpentligvis musefri romjul!!

Marie sa...

Hej!

Tack för världens gulligaste kommentar hos mig, jag blev jätteglad ska du veta!

Så mycket fint du har köpt, zink är verkligen vackert

Önskar dig och din familj ett riktigt Gott Nytt År!

Kram Marie