lørdag 13. desember 2008

Jul på trappa

I dag måtte jeg forte meg å ta noen bilder ute før det begynte å regne! Jeg var så redd all den nydelige hvite snøen skulle forsvinne. Heldigvis laver det ned ute nå, så det ser ut som det fortsatt kan bli hvit jul:)

Velkommen-skiltet har jeg bestilt fra Veslehuset. Det er flott laget synes jeg!



Gamle barneskøyter henger på døra med noen grankvister.



"Drivhuset" i zink har jeg fylt med kongler, granbar og en lysslynge.













Slik ser det ut når mørket faller på..




Håper dere alle har hatt en fin Lucia-dag! Vi har bakt lussekatter, og vært på besøk hos søstra mi. Ungene våre leker så herlig sammen:) Vi feiret forresten denne dagen sammen i fjor også vi Trine!



Girlander med Luciaer pynter opp i loftstua..


...og det gjør denne Lucia-jenta også! Jeg kjøpte den i Sverige for lenge siden.



Og Lucia-figurene er på plass i vinduskarmen. Alt er som det pleier:)



ha en flott helg alle sammen!


ps: Dere som har spurt om de små kransene jeg har i gangen, beklager at jeg ikke har svart! De er kunstige, og kjøpt i en lokal interiørbutikk. Vet dessverre ikke om de er av noe spesielt merke.
Du som spurte om stjernene i forrige innlegg, de er kjøpt på Nille:) De er egentlig klistremerker, og kostet 17 kr:) ds

31 kommentarer:

Ida sa...

Sååååå mange fine bilder - og så vakkert det er hos dere! Hvis ikke julenissen stopper hos dere for ett visitt så vet ikke jeg ! Her var det ordentlig innbydende, hjemmekoselig og gjennomført på samme tid! Du er kjempeflink!

Så deilige ut de lussekattene - mine fikk desverre i seg litt for mye safran ! :/ menmen.. det ble en koselig bakestund ut av det likevel :)

Likte veldig godt det siste bildet med luciakoret - utrolig herlig!

Ha en kjempefin kveld - og send gjerne over litt nedbør i form av puddersnø her til Bergen også !

klemmer

Anita sa...

Hallois! Så kjekt at jeg har fått med meg flere på bolleveiingen!! Kult med noen sånne spesielle ting, som andre kan le av, men som lager de fineste boller:0) Veier av samme grunn som du, eier ikke øyemål! Har ikke fått bakt idag, men har fått gjort litt annet + at vi ikke er helt iform her. Idag har vi kjøpt oss nye dyner og julete dynetøy, som nå er vasket og lagt på, spørs vel om det ikke blir natta snart! Sov utrolig drålig inatt, men løste en rekke verdens OG julegaveproblemer istede;0) + at jeg fant ut at de dynene vi hadde var litt for tynne *ler*! De blir sommer dyner istede! Vi har kost oss med fondue i kveld, snadder for både store og små! Nå er det litt godis og Military Tatoo (?)! KOs dere masse dere også! Klemmer fra Anita!

Anita sa...

Glemte å si at det er blitt sååååå utrolig staselig og fint inngangspartiet deres! Kjempefint! Skal få pyntet litt på trappen her i morgen, tror jeg!

Kerstin sa...

Inngangspartiet ditt er bare så innbydende og fint. Og du har jo pyntet så fint også da=)

herlig med bollerO=)

Ha en fin kveld0)
Klem Kerstin

Monica sa...

Flott inngangsparti:)

Størhuset sa...

Så nydelig velkomst gjestene dine får, sikkert fint på kvelden med det lille drivhuset. Ha en din helg

frøken fryd sa...

Så koselig et inngangsparti du har!! Er sikkert kjekt å pynte når det er under tak :-).
Fortsatt god Luciakveld.....:-)

Hjemmekoz sa...

Kjempe mange flotte bilder!
Du har det bare så lekkert.
Utgangspartiet ditt var nydelig.
Ha en fin kveld!

Petunia sa...

Så koselig du har pyntet! Jeg er ikke så glad i snø, men håper at det blir hvit jul her i Bergen. Det er liksom noe eget med det og det blir ikke det samme som når det er julivær (10 plussgrader og regn).
Ha en fin adventssøndag!

Guttemamma sa...

Her er det lett å føle seg velkommen ja, utrolig hyggelig inngangsparti!! klem fra Anette

Det blå hjertet - Cec sa...

Jippi - så mange ideer jeg fikk nå. Kjenner at jeg har begynt å få dilla på sink! Liker veldig godt det gråe og røffe...

Det ser nydelig ut hos dere. Håper du koser deg i førjulstida (jeg tipper det...)

C.

Hulda sa...

Så koselig du har gjort det på trappa. Virkelig mange fine foto du viser. Likte så godt luciafigurene, og det girlanderet var virkelig søtt. :)

Tante Julie sa...

Så koselig det var ved inngangspartiet ditt da !

Fjordheim sa...

Herlig bilder.
Så nydelig ved inngangen hos deg. Flott pyntet. Må bare få tak i et par gamle skøyter. Ikke helt det samme med de gamle langrennskøytene i str 45 som jeg har på loftet. finest med et par hvite. Ekstra fint syns jeg de va med de du har som er i barnestørrelse.
Lussekattene såg virkelig gode ut. Rakk ikke å lage det i år jeg. Det ahr nok vært litt for mye annet på programmet.
Ha en flott 3. søndag i advent :)

Livy sa...

Så lekkert inngangspartiet deres er! Ekstra koselig blir det når snøen ligger på bakken. Jeg har ikke fått hengt opp kransene på vår dør enda, men håper å få gjort det i dag. Jeg har fått hentet litt granbar som ligger forann døra, det lukter så deilig jul *smile*

Ønsker deg en fin og fredfull søndag!

Klem fra Livy

OdaAnna sa...

Så flott det er ute hos deg:) Lucia-samlingen din er så sjarmerende, husker jeg så den hos deg i fjor, og tenkte akkurat det samme:) Mange flotte innlegg, men flotte bilder i det siste:) Ha en flott søndag!

MonaLisa sa...

mange fine bilder da, av ett strålende godt interiør! Du er bare RÅ! klem

Magny sa...

nydelige bilder...
fin søndag til deg~~~~

A-mora sa...

Så mange fine bilder:))
Så lekkert inngangsparti dere har.
Så flink du er som har baket lussekatter:))

Ha en fin søndag

liven sa...

Så fint hos deg både ute og inne:o)
Kikker i blogger for å få inspirasjon til å pynte utenfor her!!
Her hos deg fikk jeg masse......
heldig du visst snøen ligger ennå....blir så fin julestemning da!!
Her på Vestlandet er jo det alltid så skiftende......så man kan aldri vite!!

Ha en fin søndag:o)

tulipanerogkrystaller sa...

For noen flotte bilder.

Nydelig inngangparti.
Ønsker virkelig velkommen.

Lussekattene ser veldig gode ut.

Ha en fin 3 søndag i advent.

Hilsen Marit.

Henriette sa...

Så utruleg koseleg det var pynta. Snakk om julestemning!!! Absolutt nydeleg:0)

Klem:)

Synnøve sa...

Så koselig, akkurat slik jeg kunne tenkt meg et julepyntet inngangsparti...! Kjempefint! Dessverre har vi ikke noe særlig inngangsparti å skryte av her, sukk. Får nyte bildene av ditt i stedet da ;) Og krysser fingrene for at snøen blir liggende her også! Er så mye bedre enn våt slaps... Ha en herlig søndag! Synnøve :)

Miss.T sa...

SÅ koselig du har fått det på juletrammen din !! knallflotte luciafigurer , de var søte : )

Bo med barn sa...

Hei Silje.

Pakken er klar:) Har sendt deg en mail... Håper vi ikke har misforstått hverandre vedr. henting.

Ønsker deg en fin søndag.

Sender du meg en mail..?

Rekkehuset sa...

Så koselig pyntet hos deg, både ute og inne:-) Lusekattene så veldig gode ut, kan nesten lukte nystekt-lukta! Ha en fin uke, klem.

Anita sa...

Kort innom før trening! Hvis du googler knekkebrød møllerens, så får du fram den oppskriften som jeg har brukt! Mye bedre enn de med rug syns jeg! Lykke til!

Liv Elin sa...

Så mange fine stemningsbilder ! Sike grilandere hadde vi også når jeg var liten - hvor finner man tak i såtn nå til dags? :)
Her vil jeg gjerne komme innom flere ganger - håper det er ok at jeg legger deg til blogglisten min ! :)
Ha en fin førjulskveld!

aase sa...

Så lekkert du har pyntet hos dere!!! Sansen har du helt klart!!

Ikke like lekkert å pynte trappa her,et snøfall og alt er borte!!Vil ha overbygget inngangsparti jeg også..............

Herlig den guirlanderen med engler også!!

Maret sa...

Så flott inngangsparti, likte veldig godt dei gamle skøytene som hang der..
Blei vinterstemning som berre det....

Fru Mylder sa...

Så koselig det ble! Fine bilder med mye julestemning i!