søndag 7. desember 2008

Jul i hallen

Tusen takk for tips ang pepperkakedeig! Jeg skjønner at ferdigkjøpt er en vinner i år:) Og takk til dere som har sendt oppskrift, og takk til skjønne Mali-mo som har tilbudt seg å sende meg en pakke med deigen fra ikea (det hadde vært kjekt siden jeg bor 2 timer unna nærmeste ikea-butikk:)).

Utålmodig som jeg er søkte jeg litt på nettet etter oppskrift i går, og fant en til slutt! Resultatet ser dere lenger nede.


Først kommer noen bilder fra vår julepyntede hall!
















Jeg har pyntet mye med zink i hallen, det passer fint til jul synes jeg!








Og her ser dere noen av pepperkakene våre! De ble ganske lyse og milde, men det synes jeg er godt, og passer fint når man har småbarn i hus:) Oppskriften fant jeg her!



Tenk at det er 2.søndag i advent allerede.. Vi skal på middag til svigerforeldrene mine i dag.
¤
ha en flott dag!

23 kommentarer:

Blå-hvit samlemani sa...

Så fint det var i hallen din. jeg har nesten ikke pyntet noenting jeg. De små kransene dine var så koselige, er det ekte granbar. Jeg bruker bare ekte granbar npr jeg lager kranser. Håper jeg skal få laget kransene mine i morgen...

Ha en fin uke!

Henriette sa...

Så fin hallen din var. Likte så godt den litle benken din. Kan eg spør kor du har fått fatt i den? Er på jakt etter ein benk til hallen vår skjønar du, og den såg akkurat passe stor ut:)

Ha ein flott sundag.
Klem:0)

Hulda sa...

Så fint det ble i hallen med julepynt. Ser at du er glad i å pynte til jul, det ble fint. :) Likte så godt det gamle speilet og englevingene på til pynt. De små kransene, hvor får man kjøpt de? Jeg har kjøpt en stor, på skeidar, men skulle gjerne hatt et par små til skapdører. :)

Lovise sa...

Heia.
For noen flotte bilder du har tatt. Det oser av julestemning hos deg. Deilig å se på.
Og julebaksten med barna,- herlig.
Nyt søndagen.

Drømmen om en eplehage sa...

NYDELIG!
Hvitt og rødt er så fint... Sukk!

Du, de kransene på skapet, er de i plastikk og hvor er de fra? Var så søte!

Ha en fin 2.søndag i advent og ikke forspis deg på pepperkaker!
Klem

ENGEL sa...

koselig du har pynta.og sååå mange pepperkaker;)kos dere!

rod i hob sa...

Kjempefin blogg du har :-)
E ofta inne her å kikke! Nydelige bilder og flotte tekster. Du har allerede mottatt mange fine awarder, men det ligger en å venter på deg inne hos meg og :-) Ha en fortsatt fin kveld!!

Nettan sa...

Å vilken mysig hall ni har! Å va himlans fina de där ljuslyktorna som det stod 47 på var! Var kan man hitta sådana tro??
Kram Nettan

sortekatt sa...

Så fint i hallen!!
Min jul er også mest hvit og rød, det er nyyydelig:)for ikke å snakke om de pepperkakene,namnam..
Ha en fin kveld:)

Cecilia sa...

Så fint du hr pyntet til jul, sinkhuset som står på hylla di var fint. :)

Ha en strålende uke.

Cecilia

Guttemamma sa...

Så koselig en gang du har!! Flott benk og koselige puter!! Pepperkakene ser da strøkne ut, vi bakte i går og de bærer preg av å ha blitt pyntet av 5 barn...

Guttemamma sa...

...og jeg spør som de andre, hvor har du fått tak i de fine kransene??

Frk Mille sa...

Så kjempe nydelige bilder i fra hallen din. Var så fint pyntet!

Tusen takk for tipset om feilen i linken min. Jeg har nå måtte rette opp i det med å lage ny blogg. Skal funke nå med å trykke på navnet mitt.

Huset på kollen sa...

Herlige bilder, flott med sink, hvit, litt rødt og noe blomster! En award til deg venter hos meg :)

Kerstin sa...

Så ni koselig det så ut i gangen din. her føler en seg velkommen med en gangO=9 Herlig ¨å høre at du fant ut av pepperkaekdeigen=) resultatet så bra ut
Klem kerstin

Metteflette sa...

Åh, jeg skulle gjerne vært gjest i ditt julehus! Så herlig du gjør det! Joda, jeg bruker hjortetakk i deigen. I oppskriften er det hele 6 ts!!! Men det smaker jo ikke som det lukter heldigvis :-) Ungene sa de smakte som de skulle så da ble de godkjent i år også! Stor klem fra Mette

Tyra sa...

Så koselig du har pyntet i hallen din!! Innmari lekkert med den lysslyngen og zinkdetaljene!
Ha en fortsatt strålende advent!!
Hilsen Cathrine

Ingrid sa...

Så koselig det ble i hallen hos deg, Silje! Og pepperkakene ser gode ut.. Ser deg forresten i speilet når du står og tar bilde.. :)
Kos deg videre med jula som nærmer seg!

Tove sa...

Så fint du har pyntet:) Og litt lyse, milde pepperkaker er det jeg også liker best, hihi. Vi har kjøpt ferdig deig i år vi.., men lyse kakemenn det må jeg lage fra bunnen av, og helst gange oppskriften med 5, for de er gode de:)

Ha en fin uke!

Herskapelig shabby sa...

Så herlig julesteming det var her inne!!
Ligger en liten ting til deg på bloggen min! Ha en fin dag, klem

Nettelita sa...

Som alltid her hos deg viser du så utrolig fine bilder! :)
Det skatollet var kjempe fint, og veldig koselig med så mye fin pynt!
Så bra at pepperkakene til slutt ble vellykket! Her i huset blir det kjøpe deig.. Har aldri prøvd meg på å lage deigen selv.. :) Og har nok desverre ikke den tålmodigheten din, så hadde en deig blitt dårlig hadde jeg gitt opp! :)
Håper du trives i den nye jobben din forresten!
Klem

Trines Hus og Hage sa...

Hei Silje!
Nydelig i hallen din! Så mange fine lykter du har. Likte spesielt godt sinkhuset ditt. Herlig!
Pepperkakene dine så gode ut også.
Trine

Minmill sa...

Gurimalla, så fint du har pyntet til jul i hallen deres. Nyyydelig synes jeg. :o. Blir helt super inspirert. Kakene deres så også deilige ut. Ha en fortsatt strålende og super dag