tirsdag 30. desember 2008

Godt nytt år!

Jeg kan ikke noe for det, men med èn gang jula er over (dvs etter nyttår for meg) begynner jeg å glede meg til våren! Lysere dager, løkblomster, påske.. Det er så mye å glede seg til fremover! Og forhåpentligvis får vi et par flotte vintermåneder først, med snø og kulde!


Mamma har spist lunsj hos oss i dag, og jeg dekket bordet i vårlige farger, med serviset fra Figgjo. Jeg samler på det i alle farger, og synes det er så fint å kombinere dem.


Duken er en gardin fra Ikea.


Vi spiste nybakt fletteloff, eggerøre, spekeskinke, ananas, hjemmelaget jordbærsyltetøy og enda litt mer. Snart er det noe slutt på denne frotsingen dessverre...:)



Ferdinand og jeg lagde "islykter" i går! Han skulle hjelpe med å putte de nykjøpte eggene ned i eggkurven, og da ble det ikke helt uventet knust et par stykker.. Da brukte jeg eggehviten til å pensle på syltetøyglass, og strødde sukker på etterpå. Til slutt ble de pyntet med silkebånd!


Deilig å kunne ta frem pastellene igjen!


Ferdinand koser seg foran peisen, i sin nye pysj. Jeg elsker slike gammeldagse pysjer. Nå sover ungene søtt, og jeg koser meg med blogging (og pepsi max da...:))


Takk for året som har gått, og jeg ønsker dere
et riktig godt nytt år!

40 kommentarer:

Hulda sa...

Så fint! Har det sånn jeg også, når vi begynner på januar. Da er det ikke mer enn 2-3 måneder før de første frøene skal sås til sommerplantene. Flott borddekking. Har noen bilder med julborddekking som jeg tenkte å vise snart. :) Det er jo enda "lov" :) God nyttårsaften i mårra, og takk for fin bloggkontakt. :)

Fru Fjeldhammer sa...

Masse flotte bilder som alltis!!

Godt nytt år til deg og dine også!!

klem

Marias skriblerier sa...

Nydelig dekket bord! :D Og vakre islykter!

Det hvite hjerte sa...

mmmm... så herlig å se så vårlige bilder midt i romjulen!!!
Deilig jeg elsker jo hvit og rosa så dette falt i smak!
Og den skjønne Ferdinannen med herrepysj og herlig smil!!!
Søtnos!
Kos dere den siste dagen i året i morgen også håper jeg på mange nye Bloggstunder i året som kommer!
Stor klem og Godt Nytt år, Silje!
I love Your Blog!

Blå-hvit samlemani sa...

Så herlig og vårlig det var hos deg da! Jeg nekter i grunnen å kaste ut juletingene jeg, venter lengst mulig...

(men så noen nydelige primulaer i dag, og da fristet våren)

Kos deg på nyttårsaften!

Kine sa...

Lekkert,som alltid!!!
Godt nyttår til deg og dine også:)
klæm

Sol sa...

Godt Nytt År til deg også. herlig å se slike lyse og lette bilder...

Guttemamma sa...

God kveld i stua! Så herlig med det rosa og det flotte erviset ditt!! Vårlig og skjønt! Lisemoren lærte meg det, du velger liten på bildestr. i blogspot og "ingen" istedenfor under eller evd siden av bildet. Da kan du klikke to ganger på bildene når de kommer opp og flytte de rundt. Ikke prøvd med fler enn to, ble så ivrig etter å prøve med en gang...:-). Ferdinands fine pysj har vi her i huset og, liker og den stilen kjempegodt! Noa noa ja...,budre virkelig vært medlem for jeg handler så og si alle klærne mine der. Tør ikke si hvor mange tusenlapper som gikk i går, men det hjalp med tre gavekort....Har du fanget krapylene som hadde inntatt heimen?? Ønsker deg og dine en fin feiring i morgen og et godt nytt år! Gleder meg til å følge bloggen din i 2009! Klemmer fra Anette

Gamlå sa...

Godt Nyttår til dere alle.

hilsen Gamlå

Kerstin sa...

Herlig ... lengter i allefall etter våren nå. For her var det virkelig vårstemning:O=)

Nydelige buketter.. og de is lyktene var så søteO=)
Takk for dette blogg året. Vi blogges i 2009 håper jegO=)

Klem Kerstin

janne - kathrine sa...

Har kost meg med masse flotte bilder her nå. Har visst ikke vært innom deg på en god stund :-)

Ønsker deg en fin nyttårsfeiring og et riktig godt nytt år!

Gry Hege sa...

Så flotte bilder du har tatt....får skikkelig vårfølelse når jeg titter på de. Og med tanke på at vi ikke har vår her oppe i nord påmange mnd enda, så er det koselig å drømme seg bort i flotte bilder :)

Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år.

Klem fra Gry Hege

Tante Julie sa...

Kjempefint, igjen !
Godt nyttår til deg også !

My home is my Castle - by Kari sa...

Ønsker deg et riktig Godt Nytt År :)

Klem,Kari

OdaAnna sa...

Så fint bord, herlig å se slike farger igjen! Ønsker deg og dine et godt nyttår:)

Bo med barn sa...

Tusen takk og et flott nytt år til deg også. Nå reiser vi til fjells for å feire nyttår:)

Huset på toppen sa...

Så koselig og fint du hadde dekket det til lunsj,liker så godt pastell farger og gleder meg til lysere tider og våren jeg og:-) Godt Nyttår.

Nyttårs klem fra Linda

Tove sa...

Du kan verkeleg dette med å lage ei heilt eiga stemning på bloggen din! Var så godt å sjå vårfargane igjen!!! Ha ei flott og trygg nyttårsfeiring i morgon!

Anonym sa...

Heisann!
For en fantastisk flott blogg du har! Oppdaget den først i kveld. Det var jammen på tide. Her må jeg følge med!!!
Jeg har nå lest meg flere måneder tilbake her.
OG VERDEN ER IKKE STOR!!!
Jeg fant ut at jeg har vært i butikken til faren din tidligere i dag. Hva er "oddsa" for d, da?
Spennende butikk!
Jeg vil ønske deg og dine et riktig Godt Nyttår! Kos dere i morgen!
Nyttårs hilsninger fra Linda.

Aina sa...

Vår, jeg får helt sommer-følelse av det innlegget her jeg.
Og gjett om julerød pynt skal pakkes bort igjen 1.nyttårsdag;0)
Det eneste jeg vil beholde en stund til er juletreet, veldig fornøyd med det i år hehe..

Takker for året som har vært, for inspirasjon og koselige kommentarer.
Håper vi bloggest i 2009 også!

Nyttårs-klemmen på forskudd fra meg.

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Godt Nyttår til deg og dine!
Så deilig å se friske farger, har kjøpt en stor bukett med blomster i vårlige farger som jeg nyter, skikkelig fargeklatt, herlig.
Klem

Nooria sa...

Tusen takk for hilsen i bloggen min og godt nytt år til deg også! Jeg satt også å koste meg med pepsi max i går :D.

Ellers så kan jeg jo gjenta (som jeg tror jeg har skrevet før) at ungene dine har noen nydelige navn!

Det vårlige bordet du dekket var nydelig, og gir en deilig forsmak på våren vi har foran oss :-).

Emmas Verden sa...

Er ikke helt ferdig med jula enda...men gleder meg til kjøpe primula og få litt vårfølelser..
Har igjen kalendernisser så det er bare å gi meg et pip ;)
Vil ønske deg en kjekke kveld og alt godt for det nye året!!!!
Nyttårsklem fra Anne ;)

Metteflette sa...

Kjære Silje! Er så glad jeg oppdaget bloggen din og det har vært så koselig å følge deg! Håper du fortsetter inn i det nye året! Godt nytt år til deg og dine! Stor klem fra Mette

Livy sa...

Så lekkert dekket! Du er virkelig så flink til det! Ser kjempe koselig ut:-)

Ønsker deg og dine et riktig Godt Nytt År! Takk for at vi har fått følge deg og din familie igjennom året som har gått, gleder meg til det som ligger forann!

Kos dere masse i kveld!

Mange klemmer fra Livy

ENGEL sa...

takk for alt du har delt med oss i 2008-måtte 2009 bli et minst like trivelig blogge år her inne!masse klæmma!
pssst:glede mæ te å hiv ut jula!!!!!!!!!!!!!

Anita sa...

Hallo, kjære du! Såååå fint dekket bord!! Skikkelig smak av vår!! Nylaget syltetøy og greier!! Og de lyslyktene var veldig fine, sånne må vi lage og, men ikke idag! Liker veldig godt ditt pastellservise også! Nå skal snart nyttårsaften bordet dekkes her, kalkunen er klargjort og vi koser oss:0) KOs dere masse masse ikveld, så sees og snakkes vi til neste år!!!! Det vil jeg! KLemmer fra Anita!

Helene sa...

Hei Silje
Er innom for å ønske deg et godt nytt år.

Klem

Stubbetufsa sa...

Hei! Takk for titten! Jeg har nettopp oppdaget deg, og jeg ble begeistret for de fine fargene i bildene dine! Fin inspirasjon også, det med å male glass med eggehvite og rulle dem i sukker ble jo knall! Kommer igjen! Ha et fint nytt år!

Anitas hus sa...

Å så fine bilder du viser. Godt å se litt vårlige farger igjen. Jeg også gleder meg til våren og mannen min synes jeg er en evig opptimist, for hvert år den 1. januar pleier jeg og si; Å så deilig, nå er det bare tre måneder til april!!!
Han synes det er fryktelig lenge til, men jeg synes det går fort, tjihi^^,)

Tusen takk for all inspirasjon og glede du har delt med oss i blogglandia i året som er gått og jeg ser frem til å følge deg i det neste!
Riktig godt nytt år ønskes til deg og dine!
Klemmer:O)

MeyBiMe sa...

Å, det var deilig å se slike flotte vårfarger her inne på bloggen!!!!!
Jeg GLEDER meg masse til våren nå...og ta bort julen og få inn litt friske lyse farger igjen!!!!
...Misforstå ikke...jeg elsker julen også :-)
Det så skikkelig koselig ut frokostbordet!!!

MeyBiMe sa...

Godt nytt år til deg forresten!!!!
Måtte det bli ennå et spennende og kreativt år her inne i blogglandia!!!

Marianne sa...

Nydelig vårbord! Serviset ditt er flott, elsker sukkertøyfargene. Jeg har grønnt og gult, på utkikk etter fler : )
Godt nytt år fra Marianne

ruinene sa...

Her var det virkelig fint!

mali-mo sa...

Godt nyttår!

Kjempeflotte bilder. Må ha vært herlig å komme på besøk til deg til en sånn fin oppdekning og deilig mat ;) Så flink du er!

Fine bilder, med en fantastisk koselig stemning, jeg liker meg alltid like godt he rhos deg ;) Og Ferdinand var herlig i pysjen sin! Lillemalien har fått seg en lignende, rosa-og hvitrutet, str 2 år. Sååå søtt ;)

God natt fra meg ;)

Krabat sa...

Godt nytt år, Silje! Ja, jeg er enig i at det er hyggelig med nyttår og lyset som kommer tilbake. Juletreet mitt skal likevel få stå en uke til. Jeg fikk noen fine bilder av min svigerinne som hun hadde kjøpt i Porsgrunn. De ligger på bloggen min nå. Kanskje kjenner du butikken? Vet ikke hva den heter, men hun selger visst alt mulig koselige ting der. Håper nye glede og muligheter vil komme til deg i det nye året. Klem fra Anne

Hverdagen vår sa...

så flott og vårlig det var hos deg og de lyktene var jo så utrolig fine, jeg må nok kopiere den ideen og prøve meg jeg også, håper det er greit?

Ønsker deg og dine ett godt nytt år

Klem

Anette sa...

Heisann! :-)

Jeg ELSKER Figgjo sine serviser! Veldig lurt å samle på forskjellige farger, de passer jo godt sammen (og så er det sikkert lettere å få tak i!). Selv samler jeg først og fremst på Daisy serviset, men har mye forskjellig.

Ha en fortsatt flott helg! ;-)

Haust sa...

Så koseleg lunsjbord med koseleg servise! Eg vart jammen svolten! :)

Ha ei fin veke...

Frau Putz sa...

Fantastisk fin idé med "islygter" - nu ved jeg, hvad jeg også kan bruge knuste æg til (Ud over marengs...)
Fin blog du har. Mange flotte billeder - også af dine børn - og fine farver.
Jeg kommer tilbage :o)