tirsdag 23. desember 2008

God jul alle sammen!

Tenk at nå er jula her! Aldri før har desember gått så fort synes jeg.. Vi har kost oss så mye denne måneden, og selv om jeg gjerne skulle ha rukket å gjøre enda mer, er det jo ikke for seint! Vi har fortsatt mange fine desemberdager foran oss!




Eggkurven er fylt opp, og skal gi oss mange gode frokoster:)


Kjøkkenhåndklet jeg var så heldig å vinne hos Lisbeths lille verden har kommet frem, men, som jeg sa til mannen min, det er kun til pynt:) Det er så lekkert at jeg nesten ikke tør ta på det!





Juleduken ligger på kjøkkenbordet, den kjøpte jeg på en antikvitetsmesse i år.






Juletreet står mellom sofaene i år, på grunn av ei aktiv lita snuppe:) Men det fungerer veldig fint, og nå kjenner vi den deilige lukten av gran når vi ser på tv! Jeg hadde egentlig ikke planer om å kun pynte med hvitt og sølv, men siden så lite av treet er synlig fant jeg ut at det ble ryddigst sånn.


Putene i sofaen har fått på gamle putetrekk med broderi.









Nå ser vi på "Kvelden før kvelden" og nyter at freden kan senke seg og at alt er klart til jul. (fletteloffene skal stekes, og julestrømpene henges opp, men SÅ er vi ferdige:))


Jeg ønsker deg en fredfull og god jul!


28 kommentarer:

Hulda sa...

Veldig koselig hos deg også, Silje. Du har omtrent samme stil på kjøkkenet som meg, den gode gammeldagse. Sånn julestemning er den beste, syns jeg. Flott alt sammen. Du må ha ei god jul. Varm hilsen fra Hulda.

Gry Hege sa...

Så koselig og flott det var blitt hjemme hos deg. Skikkelig julehus :)

Vil ønske dere alle en flott jul. Kos dere masse sammen :)

Store juleklemmer fra Gry Hege

Anita sa...

Nydelig hos deg!! Min sånn kjøkkenduk, skal ligge på stua i år, passet så fint der syns jeg, men lille Ane har brukt den som pledd i kveld så den må strykes igjen, IMORGEN! God jul Silje-mor! klemmer fra Anita!

Emmeline sa...

Du har det så fint. Deilig og svalt, samtidig som du har disse lekre gamle dukene og nissene. Virkelig kjempekoselig. Her hos oss er det litt magert med julestemning. Noen tente lys, blomster og røde duker. Ikke akkurat et julehus, men det får duge så lenge vi er i en lånt leilighet i noen dager.
Måtte innom for å ønske deg og dine en riktig god jul:) Kos dere masse og så blogges vi forhåpentligvis igjen ganske snart!
Juleklem fra meg

Det hvite hjerte sa...

God lille julaften! Nydelig som alltid å titte inntil din Blogg! Det er julestemning og ro i sjelen å se på alt det fine du har gjort istad, du er så flin!
Riktig God Jul og nyt julehøytiden og fridagene med familien!
Varm juleklem fra meg :)

Huset i Hagen sa...

Så julefint og koselig det var hjemme hos deg! Ønsker deg en GOD JUL! Juleklem fra Anita

Kerstin sa...

Så nydelig pyntet, det kjøkkenet dit er jo bare en drøm=)

Ønsker deg og dine også en fredfull og hyggelig jul=)

Klem Kerstin

Høvebakken sa...

Kjempe koselig på kjøkkenet ditt! God Jul til deg og dine.

Tante Julie sa...

Kjempekoselig !
Kos deg gjennom hele jula !

My home is my Castle - by Kari sa...

Åh så oselig du har det :)
nydelige bilder du viser.

Ønsker deg og dine en riktig God Jul :)

Juleklem,Kari

Bo med barn sa...

Kjære Silje

Ønsker deg og dine en avslappende julefeiring (det ønsker jeg meg).

Lena:)

Anitas hus sa...

Nydelig julehjem Silje og jeg ser vi har ganske likt tre i år;)
Ønsker deg og dine en riktig god jul!
Klemmer fra Anita:O)

Blå-hvit samlemani sa...

Ønsker deg en Riktig God Jul!

Blå-hvit samlemani sa...

Sjekk ut denne nettsiden Silje, Jeg er forelsket!!! 8 det er jo mulig du vet om disse, men de var helt nye for meg)

Har allerede skaffet meg fluesoppopphengene, men ønsker meg flere....( har hintet til mannen)

sukk!
http://www.brink.cc

trykk på -
my grandmother

HIlsen Kristin

Synnøve sa...

Hei hei! Ja desember har bare rast avgårde, men det er enda godt det er flere dager igjen til kos :) Herlig julestemning hjemme hos deg, og nydelig gave fra Lisbeth... Ønsker deg og dine en riktig god jul :) Synnøve

prinsessa sa...

God jul til deg også, Silje.
Ønsker deg og familien en fantastisk julehøytid. Klem fra ElinO:)

MiaMaria sa...

Hejsan!

Så vackert pyntat i dit hem....

Önskar ju dig också en fröjdefull jul............
MiaMaria

Aina sa...

Å så koselig pyntet hos deg, du har slike festlige gamle nisser som jeg ønsker meg.

Jeg ønsker deg en god jul!

Juleklem fra meg.

Benedicte sa...

Utrolig koselig julehus!! Kunne flytta rett inn, hehe:)

God jul til deg og dine!

A-mora sa...

Så koselig det var hos dere:))
jeg har en sånn nissegutt med telys i.

Ønsker deg og dine ei rikti god jul:))

Klem

Wibeche og Rune sa...

Dere har det så koselig hjemme hos dere:)

Ønsker deg og dine en riktig god jul:)

Livy sa...

Kjære Silje!

Ønsker deg og dine en riktig God og fredfull jul!

Du har pyntet og gjort det så utrolig koselig rundt deg i ditt flotte hjem!

Kos dere masse!

Mange klemmer fra Livy

Fjordheim sa...

Så koselig det er pyntet til jul hos deg.
Ønsker deg ei riktig god og fredfull julehøytid :)

Ragnhild W sa...

For et flott julehjem! Ønske deg og familien en riktig god jul og et godt nytt år! Klem fra Ragnhild (fast leser uten egen blogg)

Millas hem sa...

En God fortsättning till er!
Så fina dina små värmeljushållare är, och ditt kök är sååå fint!
Kram Camilla

Fru Petersen sa...

ååå, er det ikke bare gøy når man kan begynne å dele oplevelser med de små! :)det er så deilig når de er små, men også veldig koselig når de blir større og begynner å skjønne ting!

Så artig at foreldrene dine har bodd her da! her er det bare 4 boliger som var lærerboliger hvor de ansatte bodde, så det må være et av de husene her da! :) Faren din har kanskje også vært med å plantet metervis med ripsbusker som vi frotser i hver sommer ? :D

Ha fortsat noen fine juledager, det var noen nydelige bilder du viste her! Hærlig julestemning!
Klem til deg

Anniche ♥ sa...

Så utrilig gjennomført og lekkert det er hos deg da !! Og kjøkkenet ditt er en drøm:) Fortsatt Deilig Jul til dere alle 4 :) klem A

Anette sa...

Så morsomme de nissene på det nest nederste bildet er! Ser ut som skikkelige gamle nisser?