torsdag 11. desember 2008

Desemberdager

Tenk at det er under to uker til jul. Jeg har litt blandede følelser i forhold til det kjenner jeg:) På en måte er det jo det store høydepunktet, og en herlig tid! Men på den annen side er det jo liksom så brått over, og et helt år til neste gang! Ja ja, jeg nyter hver desemberdag, nyter at det er nydelig snø ute, og fyr på peisen og levende lys inne.

Og jeg kjente jeg ble både stolt og glad da Ferdinand og jeg bakte hvite kakemenn tidligere i dag. Midt oppi julebaksten sang min lille pode første linje av "på låven sitter nissen", og det har vi ikke hørt han gjøre før. Det er en av sangene de lærer i barnehagen før jul. Da måtte vi fram med en jule-cd og spille den høyt, og jeg tror den ble spilt ihvertfall 10 ganger.. Mens Ferdinand rocket som bare toåringer kan:)


Lysestaken til kubbelys kjøpte jeg nylig, på rema 1000! Til den nette sum av 49 kr:)





Jeg har vært så heldig å få denne awarden av flere stykker, tusen takk alle sammen! Beklager at jeg ikke linker til dere og gir den videre, men jeg har så liten tid til blogging om dagen, er kun korte turer innom. Men tusen takk til dere som har gitt meg den, jeg setter stor pris på det!


ha en flott kveld!

10 kommentarer:

Anonym sa...

ååååå hvor har du kjøpt de sølv stjernene du har "slengt" utover på bordet?? - jeg leter etter pynt til mammas 60 års dag og hadde håpet å finne noe lignende

Hulda sa...

Så flott pynta, likte sølvpynten. Den staken fra Rema var virkelig fin! Helt utrolig at man kan finne slikt der. Må sannelig se i dag, når vi skal dit og handle. Jeg syns det er deilig at jula nærmer seg, er så lei av å gå på jobb nå, kjenner at jeg trenger ferie og kos hjemme. Juledagene er så lange og late. :) Men, fint å gå ut med hundene også, de koser seg da. :)

Ønsker deg ei fin helg! ps har en julegave-giveaway hos meg. :)

Sissy's Hus sa...

Åh så fint bord!! Du er så utrolig kretativ, Silje! ;)

Kan tenke meg det var gøy å høre Ferdinand synge.. Jeg nyter alle de første tingene snuppa gjør, selv om hun er 13 md og ikke går enda.. Hoho.. Hun likner på sin mor som var 14 md før hun gikk!
Nå er hun fryktelig opptatt av borte/titt tei!

Er enig i det du sier om julen og at det brått er over.. Tiden går så fort! Jeg nyter virkelig julen tidlig på høsten for å få mest mulig ut av den!

Ha en fin helg!
Klem
Christina

Wibeche og Rune sa...

Så fint du har pyntet. Du er flink:)

Ingrid sa...

Hei! Så koselig julestemning hos dere! Her har også prinsen begynt å synge på diverse julesanger fra barnehagen.. Var koselig med Lucia-frokost der i dag!
Kos dere videre med førjulstida - som nesten er halva moroa synes jeg. Som du sier, når jula først kommer så er den så fort over igjen også...
:)

Minmill sa...

så fint bord du har dekket. Rema er jo ikke så verst noen ganger.

Ha en fin dag

Anitas hus sa...

Nydelig bord Silje.
Ja dagene bare flyr avgårde og jeg kjenner pannikken kommer sigende. Vet ikke helt hvorfor, for jeg er greit i rute, men men, jeg er vel bare sånn, litt småstressa.
Den lysestaken var kjempefin, men her på Rema har jeg bare sett den i knall rosa og det passer ikke helt hos meg, tjihi^^,) Vurderer frem og tilbake om jeg skal kjøpe julehuset som de har der, men jeg ønsker meg ett i sink eller hvitt, men de har bare røde...
Klart at mor blir stolt når sønnen har lært sin første julesang. Unger er herlige.
Ønsker deg en flott helg!
Klem:O)

Anita sa...

God kveld i stua!
SÅ masse fint du viser idag også! KJempefint med stjerner sammen med mosen og sviblene!! Tenker det er godt med helg hos dere jeg nå, mye jobbing på deg!! Nå har jeg akkurat nattet Amalie og ei venninne av henne! Spørs vel om de sovner med det første, siden de ville ligge sammen i den store sengen nede! Men kos da! De har laget julegaver og julekort i hele kveld! Kjempefornøyde:o) Johnny sitter her og sover og klager over vondt hals og vondt hode! HEldigvis har jeg hatt det! Imorgen skal vi handle inn resten av julegavene og spise lunsj i byen! Kose oss! Nå skal jeg hysje de to nede, kos dere hele helgen! Klemmer fra Anita!

Johanne sa...

Hei Silje !
Så koselig innlegg !Du er virkelig flink å skape harmoni rundt deg. Artig å lese om Ferdinand som er begynt å synge julesanger..savner litt tida då ungane var små...men dei er like nydelig i dag..berre på ein annan måte :):)
Eg òg synest tida går litt for fort...hadde tenkt og fått stoppa opp og nyte litt meir..sjølv om eg gleder meg over kvar dag ! Har lagt deg til i mitt blogg-arkiv..håper det er ok :)koselig å titte innom bloggen din :)
Ønsker deg og dine ei fortsatt fine helg !
Klem frå Johanne

Grip dagen sa...

Nå er det lenge siden jeg har vært innom her... Har kost meg med burdagfering, julepynting og pepperkakebaking.
For en herlig stemning hjemme hos dere, Silje!

Nyt de siste dager frem mot jul! Jeg har også alltid likt ventetiden godt, og tatt vare på det fine ved alle forberedelsene.
I år har det pga Skulehuset vært altfor travelt. Jeg har sprunget gjennom desember, føler jeg...

Ja, ja. Det blir jo jul neste år også...

Mange juleklemmer fra Marit