torsdag 4. desember 2008

Bakedag!

I dag har jeg hatt fri, og vi har hatt bakedag! Vi har bakt pepperkaker, serinakaker og risboller. Augusta rakk å bli med bittelitt før hun måtte ha seg en formiddagslur:)




Ferdinand var overraskende tålmodig, han satt lenge å kjevlet og stakk ut figurer. Ikke dårlig for en gutt på 2,5 år synes jeg!


Siden han fikk lov til å smake på alt var han ganske blid og fornøyd:)





De gamle nissene er på plass i kjøkkenvinduene. Jeg samler på slike, og jenta til høyre har jeg kjøpt i år! Jeg fikk den for 50 kr i en bruktbutikk! Lykke:)



Julebrus i julekoppene hører med når man baker!


ha en flott kveld, og takk for at du titter innom meg:)




21 kommentarer:

Miss.T sa...

Det så ut som en koselig dag hjemme hos dere!! kjekke minner for barna og ha med seg i bagasjen.

God kveld til deg også !

Hulda sa...

Utrolig koselig innlegg :) ser at dere storkoser dere alle tre. :) Nissejenta var så søt, og passa så godt der i vinduet. Går det bra med nyjobben?

Fru Mylder sa...

Så fine bilder! Sånn nissejente har stått fremme til jul hos foreldrene mine i snart 30 år, så den betyr jul for meg også. :)

Livy sa...

Åhh så koselig det ser ut! Som dere har kost dere! Til helgen skal vi ha bakedag, gleder meg masse!

Ønsker deg en fin kveld!
Klem fra Livy

Huset på kollen sa...

For en deilig dag da! Skikkelig julestemning :)

Sånn jentenisse som du har kjøpt brukt har jeg vokst opp med, og fortsatt har hun sin faste plass i trappa hjemme hos foreldrene mine til jul :)

Livet er heeerlig sa...

Kjekt med baking. Må si det er noen usedvanlig flotte barn du har :)
Skikkelige sjarmtroll og fotogene. Regner med du er slik som meg som stikker kamera opp i ansiktet i tide og utide hehe
Ha en finfin kveld
*Siv*

Anettes hus sa...

Så koselig dere har hatt det!! Herlig å bake mad barna:)

Klem Anette

Frk. Mille sa...

Julebaksten er en viktig del av førjulstiden. Det gir så god julestemmning. Vi bakte i går og ungene her i huset storkoste seg. Ser ut som mine barn er på alder med dine. Veldig fine bilder av noen søte bakermestere :)

Klem Frk Mille

borghild sa...

Så koselig dette så ut, og ekstra idyllisk med snøen utenfor:-) Klem B:-)

Rekkehuset sa...

Det så ut som en ordentlig kose-dag! Og så søte barna dine er:-)

Nettan sa...

Hejsan!! Va kul att jag hittade hit, vilken fin blogg du har! Verkar ha varit ett lyckat pepparkaksbak! Ä precis vad jag tillbringat kvällen med oxå..så nu luktar det jul här!! Mysigt!
Kram Nettan

Guttemamma sa...

Sånne dager er gull verdt!!!

Rekkehuset sa...

Det ligger noe inne hos meg til deg:-) Klem.

Sissy's Hus sa...

Så koselig! :)
Elsker sånne tradisjoner!
Jula er hærlig!!

Ha en flott helg!
Klem
Christina

Livy sa...

Hei Silje!
En award ligger hos meg til deg.

God helg!
Klem fra Livy

mettemaja sa...

Så nydelige bakste-barn :)

Vero sa...

Jag tror hela bloggvärlden bakar just nu... Ser så gott ut och man blir så sugen så.

Önskar en fin kväll!

Anonym sa...

For en utrolig fin blogg du har. Ble veldig inspirert av å se på.Nydelige unger, veldig fin stil og deilig orden i sysakene. Har ingen blogg selv foreløpig, men en da i mai kanskje..Vennlig hilsen kåne fra Bergen

camillaslykke sa...

Så koselig:)
Flotte bilder, og for en koselig dag dere må ha hatt... kos dere videre i førjulstiden..
Camilla:)

Tulip sa...

Jøss, det får man si!
Koselig å ta seg tid til baking med de små! Selv om det ikke alltid er så lenge de har tålmodighet.

Tenker kakene smaker kjempegodt!

Krabat sa...

Åh, en sånn nissejente fikk jeg av tanten min til jul da jeg var liten : )