torsdag 20. november 2008

Soverommet vårt

Da er endelig soverommet vårt ferdig ryddet og vasket, og vi kan stryke èn ting av listen over ting som skal gjøres før jul:)




Noen har spurt om hva fargen på soverommet heter, og det er gustaviansk blå.
Det er en veldig fin farge som jeg synes passer perfekt på et soverom, den er sval samtidig som den er varm.

Skapet er fra Ikea, det rommer klærne til mannen min, og sengetøyet til ungene. Klærne mine er her! Lampa i taket er fra Åhlens.





Etter at jeg hadde tatt disse bildene klarte jeg det mest utrolige.. Jeg hadde vasket gulvet først, og skulle bære ned vaskebøtta og kameraet. Halvveis i trappa snudde jeg og gikk opp igjen, for Ferdinand ville ha med noen bøker ned som han ikke klarte å bære selv. Da jeg snudde meg for å ta de imot, datt kameraet oppi vaskebøtta!! Jeg fikk det lynraskt opp igjen, og håper det klarte seg. Det er et digitalt speilreflekskamera, og de tåler vel ikke akkurat vann men... Sånn går det når man skal være effektiv.. Så hvis det blir litt stille fra meg framover, vet dere hvorfor.. Også nå som det nærmer seg advent da!



Nå er det en liten gutt som vil lese bok her..
¤¤¤
¤¤
¤
ha en flott dag, og god helg!

39 kommentarer:

Kine sa...

Hei hei:)
Så koselig soverom dere har!!Vi har nesten samme farge på hyttesoverommene,bare at den heter Stadt:)
Nå må jeg se litt på blogger,etter 1 uke uten pc:/
Ha det fint!!!*klæm*

Sissy's Hus sa...

Så utrolig fint soverom!!! :) Deilig med sin egen oase! Hihi..
Kjempe fin blåfarge.

Synd med kamera, samboeren min mistet iPoden sin i en sølepytt og den døde.. Synes såååå synd på han fordi han elsket den greia! Haha..
Får håpe at den ikke er død!

Ønsker deg en fantastisk torsdag!

Klem
C

home 4us sa...

Nydelig soverom dere har. Gustaviansk blå har jeg brukt på guttene sitt soverom på sommerhuset vårt.
Det er sant, den er behagelig samtidig som den er varm.

Ha en flott helg i nyvasket hus:)

Anita sa...

Så koselige bilder! Gustaviansk blå hadde Vetle på sitt rom når han var baby, en nydelig farge!!! Uff, håper virkelig a kamerat klarte seg!!!!!! Neiånei!!! Kos dere meg bøkene!! Nå skal jeg sett igang med en tøffel til også skal jeg sy litt, før jobb! Ha fin dag fortsatt!

Livet er heeerlig sa...

Såååå flott!
Og jeg holdt på å dåne da jeg så walk-in-closetet ditt, herlighet så heldig du er :)
Huff håper det går fint med kameraet. Jeg er en person som gjør slike ting hele tiden, skikkelig klums. Men kameraet har jeg klart å holde fint nå... Min kjære bare venter på at noe skjer med det hehe
Ha en storveis dag
*Siv*

Benedicte sa...

Nydelig soverom! Og jeg er meget svak for den fargen, ja:)

Håper for din (og vår:)) skyld at kameraet ditt overlevde!!

Ha en fin dag.

Bea's verden sa...

Nydelig soverom du har fikset.
Blåfargen var jo perfekt til rommet.

Lappesola sa...

Her var det virkelig fint. Og den garderoben din skulle jeg ha betalt mye for..
Håper kameraet overlevde turen i vaskebøtta.
Hilsen Sol

Rekkehuset sa...

Dere har virkelig et fint soverom! Nydelig sengeteppe og herlige farger. Vi har faktisk også gustaviansk blå på soverommet vårt, men jeg synes den ser enda finere ut hos deg - sikkert fordi du har så mye hvitt til. Jeg slet lenge før jeg fant gardiner som passet, annet enn hvite, og fant tilslutt et rådyrt stoff hos KA international som er perfekt:-) Du er jammen heldig som har egen garderobe! Lykke til med kameraet!

Kerstin sa...

Helt nydelig soverom. fargen er helt herlig!. Og de nattbordene da...
Du har et soverom som er bare så delikat og fint. Klem kerstin

Marianne sa...

Nydelig soverom, liker også den blåfargen. Lykke til med kameraet!

happy in pink sa...

huff og huff...håper det går bra med kamera!!!

nydelige soveromsbilder...:)

klem tara

tinemor sa...

Nei, å nei
Så uheldig!!!
Tørk det godt, med batteri og minnekort tatt ut.
Får håpe det går bra!!!

Nydelig soverom!!
Blåfargen var veldig flott.
Ja, her drømmes det nok mange søte drømmer?!?
Klem

Hjemmekoz sa...

Nyyydelig soverom!

Hildegunn sa...

ÅÅÅ, nyyydelig soverom !!!
Liker veldig godt den blå fargen der- den er så "gammeldags", og varm.
Og virkelig fine nattbord du hadde !

Lycheli sa...

Så utrolig flott soverom!!!

Likte spesielt "nattbordene". Artig med to ulike, gav liksom rommet enda mer personlighet og sjel:)

Fargene var nydelige og lampa fra Åhlens kom virkelig til sin rett. Har sett den i butikken, men ikke helt sett potensialet før jeg så rommet ditt nå;)

Utrolig flott!

Anonym sa...

For en nydelig soverom dåkker har! Kjempefin blåfarge :) Man blir så inspirert av å lese bloggen din, no trur e jammen at e også skal vaske litt! ;)Lykke til m kameratørkinga, sånne kameraer e jo så dyre! (Har tenkt å kjøpe et i julegave til meg sjøl..)
Klem fra Ragnhild W

OdaAnna sa...

Så fint og koselig soverom:) Nydelig farge. Aller mest missunnelig er jeg nok på garderoben din da:)

Fjordheim sa...

Det var et nydelig soverom. Flott farge på veggene. (Likte ekstra godt "skapet"ditt)
Håper kameraet ditt klarer seg. Tørker det godt så kanskje det går bra. Huff ja, vi skal liksom være så effektive hele tiden, og da har det lett for å gå litt galt.
Ha en flott helg :)

Guttemamma sa...

Utrolig fint rom og den blåfargen likte jeg virkelig!! Du er noa-noa fan du og ja...da har du en medsammensvoren i meg!! Utrolig flaks med kameraet da...klem

Det hvite hjerte sa...

Hei hei :)

Et skjønt soverom dere har, så hyggelig med nattbord med stearinlys og en stol!

Blåfargen passet perfekt til huset og den stilen dere har :)

Lykke til med gjennopplivningen av fotoapparatet!!!

Ha en fin novemberkveld :) Klem

Nettelita sa...

Utrolig koselig soverom dere har! Dere har vært veldig flinke til å bygge og innrede syns jeg.. Syns mange sier en må bygge hus tre ganger før en blir fornøyd.. Virker som dere har truffet på første! :) Du er heldig sm er gift med en handy mann! :)
Leste om x i avisa i dag jeg og.. Hihi.. Er veldig glad det ikke ble oss ja! Jeg er mer ei familie jente, enn en fotballenke altså! :)
Håper alt gikk bra med kameraet ditt i dag forresten.. Huff!
Ha en avslappende fin kveld!
Klems

Fruen i Det Hvite Hus sa...

Så hyggelig blogg du har. Masser av flotte bilder.
Ha en fin aften.

Lovise sa...

Et herlig soverom. Jeg er ikke tilhenger av vegger som er blå, men jeg syns faktisk at det var nydelig. Kanskje jeg holder på å skifte smak? Den blåfargen ser jo varm ut???

Lovise sa...

Og skrekk og gru med det kameraet da...er det ikke typisk? Jeg blir framdeles minnet på den gangen jeg tråkket midt i vaskebøtta da jeg gikk ned av en krakk. Tror aldri sønnen min kommer til å glemme det,- selv etter 15 år...

Bak en Sky sa...

Så utrolig koselig!Du var jo så flink forrige lørdag, så kan tenke meg at det er herlig der inne!;)

Anitas hus sa...

Hei Silje!
Takk for bursdagshilsen! Ja nå er formen på oppadgående heldigvis, håper dere også er i bedre form og kan holde dere sykdomsfri frem til jul. Da har vi jo iallefall ikke tid til å bli syke.

For ett nydelig soverom dere har. Likte veldig godt fargen og den sengen din har jeg veeeldig lyst på. Den er vel fra Skeidar?

Håper det gikk bra med kamerat ditt, litt krise å miste det i vaskebøtta, uff...

Ønsker deg i allefall en flott helg!
Klem:O)

Tiril sa...

Et lekkert soverom, flott skap fra ikea.
Fargen var delikat.
Fin helg Tiril

Gine sa...

Så fint! Veldig begeistret for walk-in closeten din! Selv deler jeg min med min mann, men nå kom jeg på bedre tanker gitt ;) Ha en fin kveld. Legger til listen min, og kommer snart tilbake...

Emmeline sa...

Deilige bilder fra LEKKERT soverom:) Knallfin farge, jeg er så svak for blå. Det blir lekkert på et soverom syns jeg. Du har det gjennomført OVERALT i det huset ditt altså. Ser at du har sengetøy som jeg har vært på jakt etter. I blå og hvite striper. Kan jeg spørre hvor du har kjøpt det? Jeg ønsker meg nemlig sengetøy til jul, og det er mye enklere å ønske et helt konkret mønster enn å la giverne slå seg løs på egenhånd for å si det sånn....Men bare om du husker det altså;) Lykke til med speilreflekskameraet. Minner meg om da jeg mistet mobilen i do. Tørket den vha hårføneren,i minst to timer og den funker fremdeles heldigvis. Kos deg med fredagskvelden.

Ingrid sa...

Så koselig soverom dere har!! Gjett om jeg ble fristet til å kjøpe den lysekrona til vårt soverom.. hehe

Ha ei god helg!

Silje sa...

Kjempe koselig soverom dere ha. Du er flink som vasker og står på. Jeg skal ta hele leiligheten nå når det nærmer seg jul. Vudere og få unna eksamen først.

Ha en flott lørdagskveld!!

prinsessa sa...

Dette er et meget vakkert eksemplar av et soverom. Jeg skal male vårt i en slik farge til våren. Jeg er helt forelsket. Nå er vårt grått og jeg driver å fikse det til men det er ikke lett. Har bestilt stoff i stoff og stil til puter og gardiner. Ha en fin kveld. Masse klemmer fra Elin:O)

Pia sa...

Hvilket deiligt soverom dere har:-) Fargen Gustaviansk Blå var helt nydelig.

Knus Pia

mettemaja sa...

Fantastisk flott! Helt nydelig!

Synnøve sa...

Åh, nydelig soverom dere har...! Fargen er bare helt skjønn! Der kunne jeg jammen sovet godt tror jeg :) Flott sengetøy også... Ha en herlig søndagskveld! Synnøve :)

Karna sa...

Åhhh så fint soverom, nydelig blåfarge!

Line sa...

hei!! jeg kom tilfeldigvis inn på bloggen din da jeg søkte på gustaviansk blå- Nydelig blogg du har. så gøy å lese. jeg vurderer nemlig å male en fondvegg på soverommet i gustaviansk blå. hva synes du om fargen nå som den er på veggen? går den til beige dealjer i form av sengeteppe etc?? blir supergla for svar på bloggen min eller mail. klem

Anonym sa...

jeg prøver å finne det garderobeskapet i sortementet til Ikea,men finner det ikke :-( husker du hva det het??
LGB