lørdag 29. november 2008

Snart....

...er huset vårt ferdig julepyntet! Det har gått i sakte tempo, men litt etter litt smyger julestemningen seg frem!



Adventstaken ble slik i år. Jeg valgte å ha ganske store kubbelys, for da kan vi ha dem tent litt hver dag, og ikke bare på søndagene! Jeg er glad i rødt til jul, og liker spesielt godt fluesopper og epler:)



Zinktallene kjøpte jeg for noen uker siden. Jeg fikk jo så flotte adventstall av min hemmelige venn også, de skal brukes et annet sted;)




Maileg-nissene er på plass i vinduet. Som dere kan se er verandaen våt og gresset grønt, ikke helt det været vi håper på til advent men.. Man kan jo gjøre det koselig inne alikevel!



Noen av mine favorittnisser har kommet opp på tallerkenhylla. Jeg må ha noen nisser rundt meg, det blir ikke jul uten! Og det er så herlig å se begeistringen til Ferdinand når han kikker på dem. Antallet nisser og julepynt er alikevel redusert i år, Augusta er både aktiv og nysgjerrig, og river ned det meste:)



Denne kvelden for ett år siden husker jeg så godt. Jeg var høygravid. Det var torsdag, og mannen min, Ferdinand og jeg hadde vært en tur på Plantasjen og kjøpt inn litt til jul, svibler, amaryllis og det man trenger:) Vel hjemme begynte jeg å tømme vinduskarmer og hyller, og plasserte alt på spisestuebordet (jeg er sånn som gjør litt her og litt der, og har tusen baller i luften). Da det nærmet seg midnatt var det på tide å legge seg, selv om jeg helst ville vaske og pynte hele natten! Da jeg akkurat hadde sovnet, våknet jeg brått, og merket at jeg lakk fostervann. "Å nei, ikke nå!", tenkte jeg. Det var 17 dager til termin, og selv om jeg var innstilt på å føde før tiden siden jeg gjorde det med førstemann, passet det bare IKKE! Jeg skulle jo pynte til jul, og stua var endevendt.. Og ikke merket jeg noe heller, ingenting! Men til sykehuset dro vi, og tolv timer etter var lille Augusta født! (fødselen startet ikke før 07).



Så i morgen blir det en liten feiring for vår lille snuppelure, selv om helgens planer ble litt forandret pga sykdom. Men kake og krone skal det bli! Noen bilder kommer nok, selv om jeg fortsatt fortviler over dette med kameraet! Det nye jeg har kjøpt kan ikke helt sammenlignes, og uten bra bilder er det ikke like moro å blogge dessverre..





ha en flott kveld jenter!


14 kommentarer:

Huset på kollen sa...

Flotte bilder, og veldig koselig pyntet - god gammeldags jul :)

Gratulerer med dagen til snuppa i morgen! En spesielt fin dag å ha bursdag på, synes jeg, det er nemlig min bursdag også :) Ha en super søndag!

OdaAnna sa...

Dagen blir spesiell med sånne minner å se tilbake på:) Så flott det er pyntet hos deg. Adventstaken din var kjempefin:) Gratulere med jenta de i morgen!

Den gode feen sa...

Favorittnissane dine var fantastisk skjønne. Kan eg spørre kor du har fått tak i dei? Nydeleg julepynta heim hos deg :)

Sissy's Hus sa...

Hei Silje!
Har et tips til deg... :) Lefdal elektromarked har testvinneren på nybegynnerkamera Canon Eos 1000D til 3495,-!!! Det er veldig billig. Har kjøpt det selv fordi samboeren min er Salgsjef i Eljøp/Lefdal. Kanskje noe å ønske seg til jul? Jeg og Sambo kjøpte det i gave til hverandre!! Er kjempe fornøyd! Elsker det rett og slett.. Bruker kompaktkamera når vi er på tur og ikke gidder å drasse med oss det store.. :)

Kjempe fint pyntet til jul forresten! :)

Ha en kjempe fin dag i morgen sammen med snuppa di!! :)

Go'klem fra
C

Guttemamma sa...

...da har jeg memorert alle tre fødslene mine...gratulerer så mye med din lille!! Så koselig du har pyntet!!! Jeg driver og adventspynter jeg og, storkoser meg!! Klem fra Anette

Hulda sa...

Kan tenke meg at du husker fjorårets 29.november ja. ;) Koselig med bursdagsbarn i morgen da. :) Veldig fine bilder, og de røde fluesoppene er også en favoritt hos meg, vi har pynta med de fra jeg var lita. Hadde tenkt å pynte "buret" mitt noe lignende som du har gjort, men tror jeg skal sette en svibel i det. De er jo så fine slike epler å ha rundt kanten. Søt nisserekke du hadde også. Har en med nissejente og gutt. :)

Du må ha en fin dag i morgen! (DA kommer det et blogginnlegg fra denne kanten også.)

mali-mo sa...

Så koselig! Kjempeflotte de nissene på bordet ;)

Gratulerer til den lille snuppeluren din ;) Måtte flire litt av deg som ikke har tid til å føde for du skal pynte til jul hihihhiii;) SØt historie, og lille Augusta kommer nok til å le av den når hun blir større ;)

Ønsker deg en kjempefin adventstid og håper dere får en koselig bursdagsfeiring!

Maret sa...

Gratulerer, og ha en fin og koseleg søndag...

LISBETH---<-@ sa...

Hei på deg og gratulerer med jenten din i morgen!
Flott dag og feire bursdag på!

Her ser det akkurat ut som du beskriver det var hos deg for ett år siden, begynner og pynte og vips står hele huset på hodet...blir en lang natt for dette gidder jeg ikke våkne til i morgen, får rydde meg ferdig.

Så kjedelig med kameraet ditt da, men et kompaktkamera skal da kunne ta fine bilder også, bruker nesten bare det jeg .
Gidder ikke linser og for mye styr. Du får lese bruksanvisningen nøye, og husk å ta på anti shake funksjonen om kameraet har det da, tror alle nye kameraer er utstyrt med det...den kan gjøre underverker .
Ha en flott 1ste helg i advent.
Klem

Kerstin sa...

Gratulerer med dagen til lille jenta0)

Nydelig pyntet, så herlig stemning=)
Ønsker deg en fin dag Klem Kerstin

Wibeche og Rune sa...

Veldig koselig du har pyntet:)

Gratulerer med 1 årsdagen til jenta di i dag:)

anitas lille lykke sa...

koselige julepynt, gratulerer med 1 åringen.

ENGEL sa...

koselig du har pynta!gratulerer med prinsessen;)klæm

Hjemmekoz sa...

Gratulerer med lille snuppa!
Flott julepyntet;)