mandag 24. november 2008

Èn måned til julaften!


Tenk at i dag er det èn måned til julaften! På denne tida om en måned skal vi til å sette oss ned for å spise god julemat og kose oss med våre nærmeste. I år skal vi feire hos mamma, med tante, onkel, søskenbarn, søstra mi med familie og mormoren min. Det blir fire barn, to på 1 år, og to på 3 og 2, det blir nok liv:)

Vi skal ha lang juleferie i år, og det gleder jeg meg så til! Se på julefilmer, ha lange frokoster og kose oss masse med ungene, det skal bli godt. Kanskje det kommer litt snø også:)



Mannen min skal faktisk ha pappapermisjon i hele desember, så da regner jeg med at det blir syv slag i boksene til jul:)


Denne uka har jeg fri, og jeghar mange planer! Gardiner og vinduer skal vaskes, kjøkkenet skal bli julevasket, og huset skal gjøres klart til julepynting! I tillegg fyller vår lille prinsesse 1 år på søndag, så her blir det bursdagsfeiring hele helga!
at jeg har fått influensa, og NOK en gang er syk, er en liten bagatell jeg ser bort fra. Jeg har ikke TID til å være syk nå!!




Siden jeg har druknet kameraet vårt (nå får jeg ikke slått det på engang...) er dagens bilder fra julebordet i fjor. Da feiret vi hjemme med familien, og lille Augusta var ikke mer enn tre uker! Så fort tiden går...


TUSEN TAKK for hyggelige tilbakemeldinger på soverommet vårt, jeg setter STOR pris på det!
ha en flott uke!

22 kommentarer:

Hulda sa...

Utrolig flotte julebilder! De så skikkelig proffe ut. :) Likte borddekkinga di veldig godt. Stilrent. :) Ja, tenk om en måned på denne tida er alt ferdig, og vi går i finstasen og venter på å åpne pakkene. :) Klem til deg!

MonaLisa sa...

Hei og hopp! JA er det ikke deilig, den måneden går FORT! Stakkars deg da, nå holder det vel med sykdom her i bloglandia!!! Ønsker deg god berding og 1000 takk for god inspirasjon og NYDELIGE bilder! klem

Bak en Sky sa...

Så koselige bilder!!!jeg gleder meg stort til jul jeg nå!Julemiddag og familie!HERLIG!!

Digger bloggen din by the way!;)

Cilla sa...

Nydelige bilder fra et utrolig koselig julebord... gleder meg bare enda mer når jeg ser slike finr bilder:)
Så deilig å ha mannen hjemme så lenge.. Mye juleforberedelser som kan ordnes da:)

Klem

Blå-hvit samlemani sa...

Da vet nok du hva du ønsker deg til jul!

Flotte bilder fra fjorårets jul, jeg har begynt å glede meg allerede. Må få unna litt arbeid før jeg kan ta ferie.

I morgen er minstemann 6 år, nå er jeg midt i kakebakingen... Ganske gøy i grunnen, men litt travelt også. I morgen kommer det familie, så får vi ta barneselskapet etterhvert.

Ønsker deg god bedring og en riktig god og effektiv vaskeuke!

Monica sa...

Nydelig pyntet bord. Enkelt og vakkert:) Gleder meg til jul;)

Kerstin sa...

Så nydelige bilder fra den flotte bordet ditt=)

ja det nærmer seg med storm skritt nå=)

Kos deg Klem Kerstin

Gry Hege sa...

Så flotte bilder ja...var skikkelig koselig :)

Gleder meg som en unge til denne mnd som er foran oss. Og siden jeg jobber i barnehage er desember en hærlig mnd me mye kos og glede. Og det aller beste er jo å pusle hjemme me pynting, baking og julepyntlaging.

Håper at du blir fort frisk så du får gjort noe annet i friuken din enn å ligge syk. Sender mange go bedringstanker til deg.

Klem :)

Bea's verden sa...

Så flott julebordet ditt var pyntet. Vi skal feire jula hjemme for første gang. Så jeg må tenke på julebordet for aller første gang. Og det kan jo bli spennende.
Håper du får en flott uke:o)

rod i hob sa...

Kjempeflott pynta julabord! Her hadde eg blitt glad for å blitt invitert :-)
Ke blei servert??

Klem!

Herskapelig shabby sa...

Så ut som dere hadde en nydelig bord! Herlog tid vi går inn i nå :) Ha en fin kveld, håper du er bedre!

Nettelita sa...

Hei snupp!
Så utrolig fine bilder fra fjorårets jul! :) Du er en mester i bordekking og pynting altså.. Veldig pent og koselig!
Håper du snart er tilbake i full vigør, siden du har litt å stelle med denne uka!
Så koselig at mini-snupp har bursdag 1.søndag i advent da! Det blir en herlig dag..
Gleder meg til å pynte til advent og jul her jeg og.. Wii.. :)
Klem

Det hvite hjerte sa...

Nydelig innlegg, fikk så gode minner om en fantastisk fin julehøytid med deilig dekket bord og mange tradisjoner som holdes ved.

Tenk at det er 24. idag altså 1 mnd, det er nå den beste tiden er syntes jeg, frem til julaften, nyt det!!!!!!!

Gøy med Augusta :) Snart 1 år! Omtrent like lenge som jeg har fulgt den skjønne Bloggen din det :)

God bedring Silje, leit at du er tufs nå, men håper det går fort over og at du får glede av helgen og dens feiringer, hurra for Augusta! Klem

Livet er heeerlig sa...

Så kjedelig med dødt kamera, snufs snufs...
Sant tiden flyr???
Det er helt utrolig...
Kjempeflott dekket bord, du er bare sååå flink til det!
Ha en strålende flott uke
*Siv*

borghild sa...

Så utrolig kjedelig med kameraet, men det gjør ingenting for meg iallfall, å se på SÅ flotte bilder, selv om de er fjorårets!!:-) Har sagt det før, og du er bare utrolig flink til å dekke bord, helt nydelig!!! Her skal vi ikke være mye hjemme i jula, (syden 6-20. des og så rett opp til Trøndelag), så jeg er litt usikker på hvordan vi gjør det med juletreet... For vi MÅ ha juletre, selv om det kanskje ikke vanner seg selv...;-) Klem B:-)

Guttemamma sa...

HUff,det gikk ikke så bra med kameratet nei...:-(. Men jeg har ikke sett bildene fra i fjor og uansett var de jo så fine at folk nok tåler å se de engang til!! Tiltro til mannen din har du iallefall...ser han for meg med kjevle, forkle og (kake)bokser...klem fra Anette

aase sa...

Sykdom er jo så kjedelig da Silje!! Nå må du bli frisk og rask!!! Detvar noen utrolig flotte bilder av deres jul ifjor her!!! Du er jo en reser på pynting,så jeg gledermeg til nye bilder og inspirasjon her ja!!!

Lykke til med 1 års feiring!!!

Line sa...

Så veldig fine og koselig bilder. Bordet var utrolig fint og delikat pynta. Ble kjempe inspirert av bildene.

Ha en fin kveld videre :)

Silje sa...

Så lekkert du har pyntet. Flotte farger, og helt etter min smak.

Inne hos meg er den en konkurranse, stikk innom om du har lyst og bli med!!

Ha en super kveld!!

Mi :) sa...

Hei Silje :)

Så leit med kameraet ditt! Det er så teit når slike ting skjer :S Men masse koselige og stemningsfulle bilder fra i fjor :) Jeg får julestemning og kjenner det kommer noen julesommerfugler i magen min når jeg ser de fine bildene hos deg :) Jeg tror jeg aldri mister den julekriblingen og spenningen jeg kjenmer - og det r så deilig :) Det er det som er så godt med desember også; jeg føler at hele månenden er myk og full av forventning og planlegging og kos :)

Håper du har en fin tirsdagskveld :))

Mi:)

ENGEL sa...

flotte bilder!!!
ja,nå er det stresset begynner du!ojoj så mye jeg har på meg fremover!men-man kan ikke rekke alt,så storrengjøring er utsatt til våren.og deilig er det!

Huldrashjem sa...

Nå har jeg virkelig etter å ha sett på dine bilder fått blod på tann, og vil så gjerne starte pyntinga til jul. Men den må dessverre vente.. men har nå fått masse inspirasjon!
Takk :-P