onsdag 26. november 2008

Jul i loftstua



Jeg har pyntet litt i loftstua, det begynner så smått å bli jul i huset:) Dagsenga har fått på rødrutete sengeteppe, og putene har fått på hvite, gamle putetrekk. I tallerkenhylla har de fleste av julebøkene våre kommet opp, så blir det lettere for ungene å velge bok når vi skal lese:)










På hylla står forskjellige ting fra min favoritt Maileg:)




Jeg har vært i byen og kjøpt nytt kamera i dag, et kompaktkamera. Jeg savner det digitale speilreflekskameraet veldig, så jeg håper vi kan kjøpe et nytt etterhvert. Nå må jeg øve meg på å få bra bilder med dette kameraet!



ha en flott dag!



23 kommentarer:

Aina sa...

Nå skulle du vært her og sett loftstuen vår, jeg har rotet den ned noe helt forferdelig. Slik blir det alltid når jeg skal finne fram hobbysaker og diverse duppeditter fra kott og skap, og det hjalp ikke akkurat at jeg var der og fant i mine normale klær (les IKKE graviditetsklær)
Kom gjerne hit og ta gjør det like koselig som du har det, fine puer og supersøtt fra Maileg.
Lurt å ha fra julebøkene slik forresten.

Ha en fin torsdag!

Anita sa...

Hallo vennen! Syns du har tatt veldig fine bilder jeg og gjort det sååå kos på loftstua deres! Nå er det barne tv her og kjøkkenbordet flyter over av kortlagingutsryt, Amalie har store planer om litt flere kort når hun kommer fra turn! Får vel se om jeg finner litt inspirasjon jeg også! Kos dere! Klem!

Guttemamma sa...

KJempekoselig loftstue!!Maileg er herlig, men dyrt...:-(. Flott samling med julebøker, så lurt å ha de lett tilgjengelig!! Jeg legg alle våre julebøker på hyllen under salongbordet vårt 1.desember!!! Klem fra Anette

henrieta sa...

Så koseleg loftsstova var. Kjempefint med tallerkenhylla full av julebøker. Ei sånn har eg og lyst på.......

Soverommet var og utruleg fint. Trur eg må ta eit tak på rommet vårt, og sjå om eg kan få litt orden i sysakene.....Så trasig med kameraet. Det er liksom ikkje heilt det same med eit kompaktkamera. Har ein speilrefleks høgt oppe på ønskelista til jul i år;)

Ha ein flott kveld.
Klem:0)

Hulda sa...

Så nydelige bilder, og herlig stemning. Falt for de store glansbildene. Hvor har du kjøpt de? :)

Christine Louise sa...

Så koselige bilder :) Likte veldig godt de musene på første bildet. Har du laget dem selv eller kjøpt dem? Klem klem

Anita sa...

Hei. Flott blogg du har. Mye fint å bli inspirert av;o)

Ha en fortsatt fiiiin kveld

Ingrid sa...

Så koselig du har pyntet på loftstua! :) Byttet ut bøkene med julebøker til og med... det så veldig koselig ut å sitte der og lese for ungene! :)
Kos deg videre med juleforberedelsene! Klem

ENGEL sa...

såååååå koselig!har ordna i dag jeg og,men fikk ikke tid å legge inn innlegg:(

rod i hob sa...

Kjempekoselig med jul i loftsstovå :-) Eg har faktisk ikkje funne fram advents ting endå :-) Men dei komme nok!

Ha en fortsatt fine kveld!!

Maret sa...

Så koseleg.....
Eg har "ruska" litt i skuffer og skap for å ha alt klart til 1.des.

Ida sa...

Sååå fint du har det! Syntes disse maileg figurene er supersøte! Syr du dem selv..?

Kose deg med pyntingen - jeg skal virkelig TA AV i helgen :-) GLEDER MEG!

Klemmer

Bea's verden sa...

Så koselig dere har det. Regner med ungene liker seg godt der. Lurt å sette julebøkene i hylla:o)

Nettelita sa...

Nå var det fint i loftstua di Silje mor! :)
Kjenner at jeg gjerne skulle hatt et hus nå i disse juletider ja.. Det må være så koselig å pynte rundt forbi! Det blir lett litt stappa med pynt, når man bor i leilighet som meg.. :)
Så kjedelig med kamera deres! Går det ikke an å reparere? Syns uansett du tok veldig bra bilder med kompakt kamera også jeg! :)

Klem

Og forresten.. Blir du med til Kristin på nyåret?

Rekkehuset sa...

Koselig i loftstua di - og kjempelurt å sette fram julebøkene! Tenker dere koser dere i godkroken med bøker og førjulshygge:-) Jeg liker også Maileg, men foreløpig har jeg bare noen kaniner og en plakat..kommer nok mer!

Marianne sa...

Så koselig du har gjort det!

Wibeche og Rune sa...

Så koselig du har gjort det på loftstua di:) Det nærmer seg jul med stormskritt nå. Julen er en spesielt koselig høytid. Gleder meg:)

Minmill sa...

Det er gøy å begynne og pynte litt til jul. Hengte opp en julestjerne i vinduet selv i dag. Litt tidlig vettu, men pytt. Det er jo gøy.
Forresten koselig loftsstue. Likte godt den hylla med bøker i.

ENGEL sa...

utfordring inn te mæ;)

Anne sa...

Så koselig loftstue du har:) Fin samling av julebøker!
Ha en fin helg=)

mali-mo sa...

Så utrolig julekoselig det var hos deg på loftet nå! Kjempefint med julebøker i bokhyllen, og sengen var så fin som jeleseng ;) Utrolig koselig, jeg bare suger til meg ideene dine!!!!! Ønsker deg en god helg!

prinsessa sa...

Loftstua de er akkurat like vakker som resten av heimen. Jeg elsker musene. Nå står en jente nisse på ønskelista mi fra Maileg og en jente kanin. Jeg har begge mine i loftstua og det er det fineste rommet i huset. Ha en fin fin lørdag og ei knakande god adventshelg. Masse klemmer fra Elin:O)

Barbara sa...

what a wonderful blog....will visit again ...hugs Barbara