søndag 16. november 2008

Glimt fra soverommet


Klokka 22 i går kveld, etter at mannen min og jeg hadde sett mamma mia på dvd, bestemte jeg meg for å begynne julerengjøringen på soverommet! Jeg får gjerne slike innfall sent på kveldene, og har innsett at jeg må gjøre det når jeg har lyst og motivasjon, da går det så mye lettere!



Denne hylla ble ryddet og vasket i går, den har en tendens til å fylle seg opp med alt mulig. Fordelen med å bygge nytt hus er at alt kan tilpasses, så det var nøye planlagt at denne hylla skulle få plass ved siden av skapet fra Ikea. Jeg ville gjerne ha et sted å ha smykker og dilldall:) Hylla er også fra Ikea, jeg har fikset den opp litt ved å feste papir fra Tilda på bakplaten.



Diverse bokser og skrin rommer smykkene mine, øredobbene er i denne:)






Alle boksene med engler på kjøpte jeg på et julemarked for noen år siden.

Neste gang kommer flere bilder fra soverommet, det må bare vaskes ferdig først:)



Mamma og mannen hennes reiser til syden to uker hvert år på denne tiden, og derfor var hun innom her i går med azaleaene sine. Det er en av blomstene jeg ikke får til, men jeg skal gi det et forsøk! Foreløpig er de fine ihvertfall:)

TUSEN TAKK for alle de koselige kommentarene dere skriver til meg! Jeg har alltid hatt et mål om å svare alle som skriver, men det har dessverre glidd ut for lenge siden.. Jeg føler at jeg alltid er på etterskudd med å legge igjen hilsener hos dere, og det beklager jeg! Jeg setter ihvertfall stor pris på de ordene dere skriver, så takk igjen!




ha en flott dag!

33 kommentarer:

Miss.T sa...

julerengjøring på lørdagskvelden : ) hehe...jeg må også jobbe hardt når jeg endelig får ånden over meg : )
likte godt lampen din på soverommet!

MonaLisa sa...

Oj oj, det må jeg si! Du er jammen flink altså, veldig flink! Men lurt å ta det når anden kommer, da blir det gjort i en fei:) Den hylla var drit fin, og veldig fint plassert! Også Asaleane til mamman din da.. de ER vriene, men ikke la de tørke ut så ordner det seg! Klem

Cilla sa...

Ja slike ting må man bare ta når motivasjonen kommer:)
Kjempekoselig soverom dere har. Likte godt den fine blåfargen. Også så smart med den hylla mellom skapet og veggen!

Klem

Gry Hege sa...

He, he....gøy å høre at det er flere enn meg som gjør vaskingen unna seint på kvelden. Er også slik at jeg plutselig kl 10 eller 11 på kvelden kan få ånden over meg og begynne med vasking. Hadde storrengjøring på garderoben min kl halv tolv her en kveld.... :)

Likte alle de fine boksene som du hadde i hyllen din...er litt hekta på små bokser for tiden :)

Rådyrveien sa...

Jøsses! Rengjøring på lørdagskvelden... Ja, hvorfor ikke? Jeg må også ta det når ånden kommer over meg. Har igrunn planer om en økt idag rundtomkring i huset, men ånden er liksom ikke tilstede. Blir nok ikke gjort så mye som planlagt, men NOE skal jeg i hvertfall gjøre... :D
Så praktisk med ei sånn hylle til ting og tang på soverommet. Det lille vi fikk se av rommet nå så jo bare kjempelekkert ut. Gleder meg til å se resten også.
Lampa var lekker!

Ha en fin søndag!

Hilde

PS.
Er Mamma Mia kommet på DVD alt? Hørte at den skulle komme 26. nov. Venter som en unge, ser'u... ;D

Hulda sa...

Skal si du fikk ånden over deg sent i går kveld! ikke dårlig. :) Syns det var smart med den smale hylla ved siden av skapet. Skikkelig fint med papiret i bakgrunnen også. Likte engleboksene dine, søte. :)

Får håpe du klarer å holde liv i azaliaene. Et tips er å vanne de godt. Jeg bruker å sette de i oppvaskkummen og la de trekke godt med vann til seg.

Anonym sa...

hei silje, nydelig farge på veggene på soverommet....kan jeg få spørre hva den heter? Klem Anette

tinemor sa...

Snedig det der...
Jeg fikk også masse energi etter å ha sett Mamma Mia.
En blir i så godt humør av den filmen!!!
Flott soverom dere har, og nydelig lysekrone.
Lykke til som blomsterpasser
;-)
Klem

Sissy's Hus sa...

Nydelige bilder av et flott soverom! Ønsker meg et sånt luksus sted... :) Hihi..

Jeg får også vaskeinnfall når man minst venter det.. Tror ikke gubben er så glad i det da.. Haha..

Ha en fin søndag!

Klem
c

Agathe si sie sa...

Så flotte bilder fra soverommet deres.
Nydelig farge på veggene.Ja, det er bare å "hive" seg rundt når "ånden" kommer over en.
Ha en forsatt fin søndag.
Hilsen fra Agathe si sie.

MOLLY sa...

Så nydelig, og jeg har enneå ikke fått tak i MM på DVD, vi bor visstnok på landet!
Ha en fin søndag:);)

Anonym sa...

Hei Silje!

Det var virkelig lurt påfunn å bruke tilda papir å pynte innsiden av hylla med. Det tipset skal jeg ta med meg. Tusen takk! Du er så flink. Nydleig blåfarge på veggene. Jeg har lenge tenkt å male soverommet vårt blått,og fargen din var akkurat slik jeg hadde sett for meg. Kan jeg spørre om fargekode/navn på fargen? Hilsen en stor fan av din blogg med navn MARIE

mettemaja sa...

Så nydelig hjem du har! Jeg kjenner meg igjen i sånne innfall. Mannen blir helt stressa av meg når ånden kommer over meg på seine kvelder...

Fru Vad sa...

Så flott blogg du har:) Likte godt det du skreiv om kvardagsluksus når du skifter på sengene:) Har aldri tenkt på det på den måten før! Ha ei fin veka!

Tyra sa...

Ååå så nydelig lampe du har på soverommet ditt! Og jeg har veeeldig sans for stolene dere har i spisestuen også...Har nettop kjøpt meg et spisebord, men likte ikke stolene som fulgte med. Har lyst på noen med kryss i ryggen...
Trenger jo noe å sitte på i jula;0))

Hilsen fra Cathrine

Mi :) sa...

Du er mosroms ;) Jeg synes jeg ser deg etter en koselig lørdagskveld - virvlende rundt med støvkost og lavendelduftene såpeklut :) Ingen andre kan vel heller få legge seg når du skal vaske på soverommet langt utpå kvelden :D - lurt triks det der, vi kaller det kvinnelist ;)

Håper søndagen kanskje er litt mer avslappende! Rart hvordan jeg tenkte på deg da jeg skiftet Durance-duftene sengetøy i dag ;)

Ha en koselig kveld, snuppa ;)

Mi:)

Nettelita sa...

Så fine soveroms bilder.. :)
Jeg hadd faktisk tenkt å vise frem bilder av mitt soverom i dag og, men så klikket kameraet..
Vi har kjøpt alt nytt av seng, nattbord og skap, så nå har jeg fått et helt nytt rom! :) Så på fredagskveld stod jeg og vasket vegger og tak! Deilig å ha gjort det..
Ha en fin uke!
Klem

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Rengjøring på Lørdagskvelden, var det Mamma Mia som gav deg overskuddet. I allefall det ble rent og fint, og tingene kommer jo mye bedre frem når det er ryddig og rent, jeg skulle ønske det var jeg som hadde slikt overskudd.
God uke til deg!
Klem...ellen

Tiril sa...

Så nå er filmen kommet på dvd, må få fatt i den, kansje jeg og får slik energi((
Lampen i taket var jo bare lekker.Azaliaen dypper du helt under i en bøtte vann til det slutter å boble, det gjør du annen hver dag, da klarer den seg til over jul.

home 4us sa...

Du gir meg en umiddelbar trang til å ville pusse opp soverommet!!
Uff Stakkars mann. dette må jeg ikke si høyt ennå:)

Nydelige farger og mnage lekre detaljer.

Ha ei fin uke!

Guttemamma sa...

Ja,det må jeg si!! Har tatt bilder av soverommet vårt jeg og, og der er det ikke julevasket!

Ida sa...

For en fiiin lampe! Det er baksiden med å være sammen med en elektriker - det er KUN spotter/downlights som gjelder - og har man først fått det i hus - ja da kan man bare glemme taklamper - for det er visstnok ÙT! (har en da..hihi, som jeg fikk overtalt med til :-))

Morsomt dette med innfall på kveldstid - sånn er jeg også! Jeg kan starte med bodrydding og diverse sent sent - og holde på til solen står opp - om jeg virkelig er engasjert! Etter jeg fikk barn - ble det litt begrenset da ;-)

Kjempefin den hyllen til smånips - og utrolig praktisk! Veldig fint med Tildapapiret bak!

Blir alltid så inspoirert av innleggene dine - du har så mye fint på lur :-)

Ha en deilig uke! Klem

Kerstin sa...

Wow for en driftig dame så seint på kvelden. O=)

Flott rommet deres er, nydelig farge på veggenO=)
Den hylla syns jeg var smartO=)

Klem Kerstin

aase sa...

Azalear er ikke min greie heller gitt!!!!

Julerengjøring må gjøres der og da,heltklart!!! Jeg gikk løs på kjøkkenskapene før jeg gikk på jobb en morgen her!!!
Kos deg i førjulstiden, den har begynt for meg, vi hadde førjulsmarked i helgen så jeg er igang!!

mali-mo sa...

Hahahaa, det er akkurat som jeg kunne gjort det selv. Mannen har forlengst sluttet å heve på øyenbrynene av at jeg tar en husvask eller en runde med støvugeren i 24-tiden. Heldigvis har vi eget hus og ingen naboer som blir "plaget" hehe. Koselig soverom du har, likte lampen din så godt jeg ;)

Bak en Sky sa...

Du ligger ikke på latsiden du....Vasking på en lørdagskveld. Det må jeg si. Det hadde nok ikke skjedd her i huset;)
Tenker et var herlig å legge seg!

Ha en super mandag!

Lovise sa...

Så lurt det var å planlegge in innebygd hylle på soverommet. Godt å samle ting på et sted. Hos meg er det sånne ting på flere steder når jeg tenker meg om. Litt på badet, litt på soverommet og litt i gange. Burde kanskje ha gjort noe med det??

ha en herlig kveld videre.

Gamlå sa...

Skal si dere hadde et fint soverom, og med en slik flott lampe!!

Takk for titten.

Hilsen Gamlå

Grip dagen sa...

Her var det da ryddig og rent!
Du er flittig!
Lysekronen var flott. Jeg har sett en slik på Åhlens. Jeg har veldig lyst på den, men vet jammen ikke hvor jeg kan ha den...
Men finner jeg en plass å henge den, så skal jeg ikke være sen før jeg tar turen til butikken...
Lysekroner er råflott!

Ha det fint!
Klem Marit

Bo med barn sa...

Tusen takk for utrolig koselig tilbakemelding på butikken:)

Idag har det vært helt villt. Alle husene ble utsolgt på en halv time!! Helt utrolig!

Men, jeg får kanskje inn fler hus. Har bestillt flere små og 2 forskjellige store (ett som er litt mindre enn det store, til kr 229,- og et større 18xH24 cm som koster kr 499,-). Snakket med leverandøren på igår og de håpet de fikk inn nok så jeg fikk fler. Krysser fingrene.

Skal jeg holde av noen til deg i tilefelle jeg får inn fler?

Lena:)

pepperkverna sa...

Det var da et nydelig soverom! Hege

Nr. 5 sa...

Hehe, litt av en energi på kvelden :) Heldigvis har vi vaskedame, den beste invisteringen vi har gjort noen gang. Så den helt store julerengjøringen slipper jeg i år....det kjennes godt :)

Har forresten nevnt deg i bloggen min i dag :)

Klem fra nr. 5

Ragna sa...

Så deilig med en smykke-og-dilldall-hylle! Jeg holder på å pusse opp soverommet mitt og hadde egentlig tenkt å henge dilldall på veggen, men nå skal jeg revurdere det tror jeg...