tirsdag 4. november 2008

Funn fra antikvitetsmesse



I helga (før jeg ble syk) var mamma og jeg på antikvitetsmesse i Tønsberg! Vi drar alltid på messer sammen, vi er et bra shopping-team:)


Her ser dere noe av det jeg handlet, blant annet denne Madonna-figuren. Det er en ting jeg aldri hadde trodd jeg skulle få i hus, det er liksom ikke helt meg.. Og jeg vet ikke om den får bli værende heller! Men enn så lenge står den på et sølvfat i stua. Fatet er også nytt, jeg kjøpte tre stykker i ulike størrelser.







Madonnaen er gammel, og var kjøpt på et marked i Frankrike. Så den har ihvertfall en historie!






Lysene med noteark rundt kjøpte jeg også. Nesten dumt å kjøpe når det er så enkelt å lage selv, men jeg synes de var så fine, og prisen var bra også!



Denne hvite bollen fra Egersund fikk bli med hjem...


...og denne hvite kannen også. Og litt julepynt, men det får komme ved en senere anledning!



ha en flott dag!

24 kommentarer:

Magny sa...

så flott madi\onna... ønsker meg det...
og nydelige stemningbilder,- herlig....
klem og takk for titten!~~~~

¨PS! god bedring!

pillepalle sa...

Så masse fint du har fått kjøpt deg. Likte alt sammen jeg!! Bollen er så nydelig.

Ha en fin dag!

Anitas hus sa...

Synes du hadde kjøpt deg masse fint!
Madonna er ikke helt meg heller, men jeg synes de er veldig fine og hadde jeg kommet over en så gammel flott en, så hadde jeg nok gjort som deg jeg også.
Fatet ditt ble nydelig i alle fall!
Likte i grunn alt du hadde kjøpt^^,
Så fine innbydelser du har laget også, klart det må feires skikkelig når det er den aller første bursdagen.
Håper formen til alle i heimen snart er helt på topp igjen!
Ha en flott dag!
Klem:O)

Ida sa...

Så mye fint, også så fine bilder da! Jeg er heller ikke helt 'madonna' - men akkurat den figuren tror jeg hadde fått lov til å bli stående hos meg :) Syntes dcen var nydelig med sitt litt slitte utseende - fine farger var det i den også :)

Ha en strålende dag!
Klem

Hjemmekoz sa...

Så mange flotte funn, og lekre bilder!

God bedring!

Anita sa...

Hei! Likte godt den hvite muggen og skålen jeg da, er absolutt ikke noen madonna fan ennå;0) Men hvem vet! Håper at du er friks igjen, nå er det snart middag her og en rolig ettermiddag står for døren uten noen organiserte aktiviteter:o) Huset fullt av unger nå, men det er jo bare kos! Kos dere dere også! Klemmer fra Anita!

Gamlå sa...

Masse fint du har fått tak i! Likte madonna godt jeg, og kjekt er det at den har en historie.

ha en fin dag videre og god bedring.

Emmas Verden sa...

Elsker gamle ting..hvitt porselen er bare nydelig og tidløst..Har en fokjærlighet for mugger også..Masse fint har du fått kjøpt deg!!
Gleder meg til å se julepynten!!
Ha ei fortsatt fin uke :)
Klem Anne ;)

Cilla sa...

Så mye fint du hadde funnet! God bedring til dere!

Ha en fin kveld:)

BROCANTE sa...

Koselige ting du har funnet. INGENTING er bedre enn en antikkmesse!

Guttemamma sa...

Flotte ting du har kjøpt! Jeg er som deg, ikke helt klart for madonna eller Jesusfigurer i heimen! Synes det passer kjempefint hos mange andre...

liven sa...

Så mye fint du fant!!
flotte bilder!
er så glad i mugger jeg......:O)

Ha en fin kveld:O)

Min Lille Drøm sa...

For en nydelig Madonna Silje! Den må du jo bare beholde! Så koselig at den er gammel og har litt historie rundt seg..
Er ikke noen Madonna her i huset ennå heller, men noe sånt hadde fått bli med tror jeg..blir ikke helt det samme å kjøpe en ny en liksom:)
Håper alt er bra hos dere i kveld, her er det faktisk rolig og vi nyter det i fulle drag:)
Må treffes snart snupp!
klem

Livet er heeerlig sa...

Såååå mye fint :)
Samme for meg med Madonna figurer. Men den du har kjøpt har jo sjel hihi.
Kjempefine bilder som vanlig!
*Siv*

moa sa...

så flotte funn, og nydelige bilder fulle av stemninger..
ha en fortsatt fin kveld!

Silje sa...

Gud så mye flott!! Fin blogg du har!!:)

Heidi sa...

Så mye lekkert du har funnet på messen. Nydelige sammensatte bilder. Stemningsfulle :)

Ha en fin dag!

:-)

Nettelita sa...

Så mye fint som fikk bli med hjem fra shopping! :)
Her er hele huset i omgangsykemodus også! Dvs, jeg og Noah er på beina, mens papsen ligger langflat og tømmer seg begge veier. Heerlig! :(
Jeg regner med å komme meg i jobb i løpet av februar.. Er litt treg, så har ikke fått søkt på noe ny jobb enda! Foreløbig er jeg ansatt på Ullevål.
Men håper ikke det blir noe problem å finne seg noe.. Selv om jeg kanskje er litt kresen! :)
Håper formen deres er bedre!
Klem

Hildegunn sa...

Å, så mange koselige ting !
Likte spesilet kannen.Madonna figur er ikke helt meg heller...

Ingrid sa...

Kjempefine ting du har funnet! Madonna har jeg også tenkt at ikke passer inn hos meg.. men det ble jo fint på fatet ditt. Sjarmerende at den er så gammel og slitt! :)
Ha en fin dag!

Mor Kari sa...

Skal si du fikk med deg mange skatter hjem. Nydelig bolle- jeg er så svak for Egersundproduktene. Har samlet en del oppgjennom årene.

Lilla Lykke sa...

Hei.

Masse fine ting du har funnet på "skattejakt"! Kjempefin blogg, er innom titt og ofte :)

God helg!

Anita sa...

God tur!!! Kos dere masse masse! Jobbe helg her, men ikke idag:o) Store klemmer fra Anita!

Mine Vakre Tanker sa...

Hei snuppetuppa. Takk takk kjære deg. Jeg er skikkelig treg om dagen. Dagene har gått med aktivitieter hver dag. Ja, hvil så fort man kan er viktig, selv om jeg ikke er så flink til det. Skal ofte gjøre noe jeg da, typisk. Nå er det helg, og vi gleder oss. Skal ha middagsgjester her i morgen. Koselig. Hva skal dere da.? Ha en go kveld go mor. KLEMS