tirsdag 11. november 2008

Fattigmannssølv til jul

Først må jeg si tusen tusen takk for de koselige hilsenene dere har skrevet under mitt forrige innlegg! Jeg var så i tvil om jeg skulle legge det ut, for jeg synes liksom det ble så dumt.. Og da var det jo ekstra koselig å lese at det fikk så mange i julestemning!



I dag blir det enda mere jul. Jeg har nemlig vært på to shoppingturer i det siste, i to flotte interiørbutikker som har bugnet av julevarer.. Og da går det som det må gå, jeg handler...:)
Jeg har kjøpt noen nye kuler i fattigmannssølv, det finnes SÅ mye fint i butikkene nå!


De ligger foreløpig godt pakket inn, men når desember kommer skal de fram! Siden vi ikke får inn juletreet før noen dager før julaften, kommer jeg til å pynte opp med kulene i dekorasjoner og i skåler. Det olivenslipte stettfatet disse ligger på er blant mine favoritting (jeg har mange favoritter;)). Det er så tynt og skjørt at jeg nesten ikke tør bruke det.

Resten av tingene jeg har handlet kommer nok på bloggen etterhvert de også;)

¤
Så har jeg fått to utfordringer! Denne har jeg fått av Engel:

4 jobber jeg har hatt:
¤ skoselger på dna
¤ kassadame på meny:)
¤ au pair
¤ sykepleier

4 filmer jeg kan se om og om igjen:
¤ Love Actually, julefilm nr 1
¤ Det meste av Astrid Lindgren
¤ Ringenes Herre
¤ Det meste med Charlize Theron

4 steder jeg har bodd:
¤ Skien
¤ Porsgrunn
¤ London
(jeg har visst bare bodd tre steder:))

4 tv programmer jeg elsker:
¤ Venner for livet
¤ Kongen av Queens
¤ Frustrerte fruer
¤ I syvende himmel (*rødme*)

4 steder jeg har vært på ferie:
¤ Island
¤ Italia
¤ Frankrike
¤ Hellas

4 web sider jeg er innom hver dag:
¤ hotmail
¤ norske interiørblogger
¤ vg nett
¤ min egen og MANGE andre blogger

4 steder jeg ville vært nå:
¤ På shopping med gode venninner i en storby
¤ På en øde sandstrand med min kjære
¤ På opplevelsestur med barna
¤ På juleshopping

4 bloggere som utfordres:
De som ikke har blitt utfordret:)


Den andre utfordringen fikk jeg av Rod i hob, jeg har svart på en liknende før, det kan dere se her!
¤
ha en flott dag dere som er innom, nå går det fort mot desember!

26 kommentarer:

Pulsatilla/ Hagen på landet sa...

Så fine julekuler - du har rett, det er så utrolig mye fin julepynt i år. Jeg må få sett gjennom det gamle...

Anita sa...

3 Nattevakter er masse det!! Kanskje de siste 3 eller? Nå venter jeg AMalie og Vetle hjem hvert øyeblikk med hver sin venn/inne! Spennende og se hvem som skal spise middag her idag;0) Så fine kuler du har kjøpt! Frister veldig å pynte litt nå syns jeg, men må vente!! Skalen tur til byen til torsdag og shoppe litt tror jeg, siden Johnny skal på storbytur må jo jeg kose meg her hjemme;0) Nissen er 65cm, stor og fin! Nå kommer de visst! Hadet bra på natten! Klemmer fra ANita!

Kine sa...

Ja d finnes MYE uberfint i butikkene nå,bare synd jeg enda ikke har funnet den store pengesekken hehe...Fine kuler!!!Ha en fin dag:) klæm

Anitas hus sa...

Utrolig masse fint i butikkene ja, også synes jeg de har veldig mye i fattigmansølv og det er bra for det er jeg så glad i.
Koselig å få vite litt mer om deg igjennom utfordringen.
Ha en fin dag!
Klem:O)

Hulda sa...

Lekre bilder av flott julepynt. Har faktisk mange av de kulene jeg også. Må bare, hi hi.. Flott alpefiol i krukke. Har forresten juleinnlegg i dag, til min hemmelige venn. Du vil nok like det. :-)

MonaLisa sa...

Fattigmannsølv er bare rålekkert. å et skikkelig flott stettfat da - det var SINNSYKT fint - litt misunnelig nesten. Har ønsket meg ett lignende lenge, men uten hell. Skal jamme ta meg en titt på brukthandel/ant.butikk jeg! Ønsker deg en fin kveld

Randi sa...

Helt enig med deg. Fattigmannsølv er utrolig fint:)
Gleder meg til det kommer inn litt penger, så jeg får dratt og handlet også:)

Sissy's Hus sa...

Nydelige julekuler! :)
Gleder meg til jul... Hihi..

Ha en flott tirsdag!

Litt av Mitt, Jorunn sa...

Oj, så mange fine juletrekuler! Må nok skaffe meg noen jeg også ;0) Og fatet og blomsterpotten på nederste bildet var bare såååå nydelig!
Hvis du titter inn på siden min finner du en utmerkelse til deg :0)

Medelålderskvinna sa...

Sååå vackra kulor!
Kram Zinkbaljan

Tonerose sa...

*sukk* - den "potteskjuleren" som den hvite alpefiolen din står i var NYDELIG!! ...kan jeg spørre hvor du har fått tak i denne?

...du er ikke den eneste som allerede er begynt å komme i julestemning! :o) Lekker julepynt du har kjøpt! Vil bare få fortelle deg at jeg koser meg inne på bloggen din, helt herlig blogg du har! :o)

Fjordheim sa...

De kulene var flotte.
Tror jeg må ha tak i noen slike til jul.
jeg ser også på Den syvende himmel, visst det passer slik.
Ha en riktig god onsdag :)

Guttemamma sa...

Nydelige sølv kuler og kongler!! Har også tenkt å ha endel i skåler og boller før de skal på treet i år. Må jo vise frem go'sakene!! Klem og god natt

Anna Lisa sa...

Fine bilder.
Fattigmannsølv er veldig koselig og dekorativt.
Ønska deg ei fin veke vidare.
Klem

Blå-hvit samlemani sa...

Nydelige kuler, jeg har noen av dem selv, og gleder meg til å ta dem frem. I fjor pyntet jeg et trollhassel med hvott og svarte kuler. Kjøpte for en formue i kuler til å ha i gangen, men det var det verdt....

Julepynt er så gøy, men du har da så mange andre vakre ting også!

Kerstin sa...

Så mange fine julekuler du har kjøpt deg. Jeg skal også ut en dag å kjøpe noen flere slike kuler:O=) Ønsker dge en fin dag0) Klem Kerstin

Mor Kari sa...

Nydelige julekuler! De konglene minner meg om min bestemors juletre. Gode barndomsminner!

Anonym sa...

Hei! Kjempekoselig blogg du har. Jeg "oppdaget" den i går, og måtte lese alle innleggene. Virkelig koselig og inspirerende! God førjuls- og adventstid til deg!!
Hilsen Eline

Nettelita sa...

Jeg har fått med meg noen kuler og kongler i fattigmannssølv hjem jeg og! Det er jo så fint! :)
Jeg gleder meg så til å pynte til jul i år! Dette blir jo første julen med egen familie! De årene vi bodde i oslo var vi for det meste hjemme i jula, så det ble moderat med pynting! Jeg har litt å ta igjen nå føler jeg, så gleder meg til 1.desember! Da skal det pyntes. :)
Klem

Miss.T sa...

Åå de fattigmannsølv konglene var lekre !!! jeg handlet en del på salg etter jul i fjor.. gleder meg til å pakke det opp.. vet det er en del fattigmannsølv, men husker ikke hva jeg har kjøpt.hehe.. minijulaften før jul her da : )

Trines Hus og Hage sa...

Hei!
Fattigmannssølv er kjempefint. Jeg er også glad i slike søte kuler og hjerter av fattigmannssølv til jul. Leste og koste meg med det forrige innlegget ditt også. Det var herlig, og fikk meg til å lengte enda mer mot jul.
Ha det fint nå i førjulstiden. Snart desember!
Klem fra Trine

MOLLY sa...

Nydelig pynt og bilder, og koselig innlegg under her;)

Grip dagen sa...

Jeg plukker også med meg litt fattigmannssølv her og litt der.
Samlingen rommer litt nå.
Jeg har også skaffet diverse kuler. De vil jeg har liggende på et fat til pynt.
Da kan jeg nyte dem hele tiden!

Det var også hyggelig å lese hva du mener er JUL i ditt forrige innlegg.
Julen setter dype spor i oss, enten vi vil eller ikke. Da er det godt å la dette bli fine, sterke minner for våre barn.
Jul skal være fred og forventning. Om vi må stresse litt for å bli ferdig, skal ikke ungene få merke det. De skal få så mye tid som mulig.
Mange julehilsner fra Marit

Det hvite hjerte sa...

Nydelig innlegg igjen, og tenk nå er det ikke lenge til jul, det går med stormskritt nå - Heldigvis!
Jeg elsker tiden fra nå og frem til Julaften :)

Ha en fin kveld!

Klem Ann-Christin Det Hvite Hjerte

Lene sa...

Jeg tror jeg gleder meg til jul like mye som deg Silje. Pynte pynte pynte!! Handlet julepynt i dag,det er vanskelig å styre seg...! Dette blir første "ordentlige julen" med trulta mi,hun var så liten de forrige og skjønte ikke stort,så i år skal det bli baking og tradisjoner!

Anita sa...

God helg kjære du!! Må være godt og være ferdig med de 3 vaktene! Fri en stund nå sikkert! KOs dere masse sammen alle sammen! Klemmer fra ANita!