fredag 14. november 2008

Fredagsvask

Helg igjen! Siden jeg har gått av etter tre nattevakter i dag, og mannen min har vært hjemme med to syke barn de siste dagene, så huset så som så ut i dag... Klesvasken fyller seg opp, og de fleste rom hadde behov for litt oppfriskning:)


Jeg har gått løs på klesvasken, og derfor kommer noen bilder fra vaskerommet i dag!

Etter påvirkning fra interiørblader og bloggere kjøpte jeg i sommer tøymykneren fra Durance.
Den lukter nydelig av lavendel, og jeg bruker den når jeg vasker sengetøyet vårt. Da er det ekstra godt å legge seg i nyskiftete dyner! De som leser bloggen min har kanskje merket at jeg er opptatt av dette med å skifte på senger:) Jeg gjør det hver uke, fordi jeg synes det er hverdagslukus det er verdt å unne seg!





Så til noen bilder fra stua i ettermiddag, denne uka ble rosene røde!


Og med den nye utgaven av Vakre hjem & Interiør (som ser HELT fantastisk ut!!) og sjokolade og lys på bordet, nyter jeg fredagskvelden!




god helg!


39 kommentarer:

Kari - My home is my Castle sa...

Så mange nydelige bilder :))

Ja det er herlig med helg :)
Klem, Kari

Ingrid sa...

God helg til deg også, Silje! Så fine bilder fra vaskerommet ditt.. det må være inspirerende med slike omgivelser til arbeidet! :)
Ja - jeg har fått med meg at du har en ting for å skifte på senger.. hehe.. Her blir det nok ikke så ofte som hver uke, men det er alltid deilig å legge seg i nytt sengetøy.
Ønsker deg ei kjempefin helg!!!

Emmas Verden sa...

Fiiine bilder :)
Enig i at nyvasket sengetøy er deilig!!!
Skulle ønske jeg hadde større vaskerom..vi er mange i familien og det blir en del klesvask :)
Ønsker deg en koselig helg for deg og dine!!!
Klem Anne ;)

ENGEL sa...

koselig innlegg!masse god helg tildeg også!klæm

Veronica sa...

akk ja, den som hadde kunnet ta bilder av vaskerommet sitt...
heldige du.
God helg.
klem

Tulip sa...

Det skyllemiddelet har jeg også vært på utkikk etter. Høres så deilig ut med lavendelskyll i tøyet!

Koselig fredagsstemning i hjemmet ditt!
Håper barna er friske.
God helg!

sortekatt sa...

vi selger DURANCE produkter på jobben...jeg er blitt avhengig og det blir flesteparten av kundene som kjøper de også:)var det hverdagsluksus du sa..hihi** Fine bilder du viser, ha en riktig god helg!

Anita sa...

Hei Silje-mor!
Du har ett så nydelig vaskrom også du!!! Skjønne bilder, må være koselig å gå inn og stelle litt der! Rosene her også er blitt røde nå! Litt jul og koselig med forandringer! Har vært og rigget itl loppemarked og fant ett par små ting! Glad jeg da! Tror kanskje de andre syns jeg er litt rar men..... Kjøpte noen jule kuler og tallerkener fasan fra Egersund!! Bilder kommer! Nå er det rødvin i glasset og salt snacks som gjelder! Kos dere masse!

Bak en Sky sa...

Så mange nydelige bilder!KJedelig med syke barn da!Får håpe de kommer seg etterhvert!
Herlig med helg og rene sengeklær!!!!Må vel si at jeg ikke er like flink som deg. ikke rent i senga hver uke her nei...hehe...

God helg til deg!

Ida Mari... sa...

Hei!
snubla innom bloggen din eg, ser ut som om du har ein nydeleg heim og sans for vakre detaljar..Kom enda meir i julestemning etter å ha lest innlegga dine.. :)
Ha ei flott helg.. :)

Miss.T sa...

så koselig du har det på vaskerommet til og med...hadde jeg hatt en slik stemning på vaskerommet hadde jeg vasket oftere : )

tinemor sa...

Så deilig med nyvasket hus!
Aldeles nydelige bilder du har tatt.
Likte hyllen din på vaskerommet!
Ser det er nytt Vakkre hjem, -får vel løpe & kjøpe jeg å
;-)
Kos deg
Og god helg!

mali-mo sa...

God helg til deg også Silje! Kjempefine bilderfra vaskerommet ditt, hadde nok ikke hatt et eneste lite plagg i skittentøykurven jeg, hvis vaskerommet var så fint som dette!!!!

mali-mo sa...

Og jeg skjønner godt det med sengetøyskiftene, har omtrent samme hyppigheten her ;)

Cilla sa...

Med sykdom i huset har det en tendens til å hope seg litt opp ja. Deilig å få det på stell igjen:)
Koselige bilder fra vaskerommet ditt. Jeg er også påvirket av andre blogger og har kjøpt min første flaske med durance vaskemiddel. Lukter så godt!

Stemning sa...

Hei!
Nydelige bilder! så fint å ha det slik når ein arbeider!
M.

Tante Julie sa...

Hei !
jeg er veldig enig i at det er viktig å unne seg litt hverdagsluksus ! Det trenger ikke å koste så mye, men det bittelille ekstra... det er det som gjør oss glade !
God helg til deg !

Gry Hege sa...

For noen flotte bilder fra vaskerommet ditt. Er så koselig å se hvordan andre har det hjemme og få inspirasjon som jeg selv kan bruke ;)

Håper du får en koselig kveld :)

Hjemmekoz sa...

Det øverste bilde der var helt fantastisk!
Den hylla var SINNSYKT fin og fint pyntet!
Du har det så utrolig koselig!
Ha en fin kveld!

christinasinteriør sa...

Så koselig!!
God helg til deg også!

rod i hob sa...

Gu kor flotte bilder!!
Sku ønska eg hadde så fint vaskerom at eg kunne ta bilde av det -He he- Men hos meg står det en stor gassgrill, på gulve står et gammalt toalett og en gammal vask ligg slengt i ett hjørna... He he -Men de komme seg nok snart :-)

God helg!!

Siri sa...

Åh, du har så mye fint, Silje! Når du til og med kan blogge om vaskerommet ditt, blir jeg imponert altså...

Ha en god helg!

-Siri

Ida sa...

Så fint du har det - masse fnie småsaker! :-) Hyllen på vaskerommet og vaskemiddelet så skikkelig deorativt ut! Helt enig med deg - en nydusjet kropp i rent sengetøy - da snakker vi hverdagsluksus :-) !!!

Jeg har tre netter foran meg på jobb - så da regner jeg med det ser slik ut hos meg som det gjorde hos deg på mandag morgen..hihi :-)

Ha en strålende helg!

Klem

Cathrine sa...

så koselige bilder.... <3 virkelig. god helg til deg og dine.

Johanne sa...

Hei Silje !
Såå nydelig blogg du har....med så mange fine bilder og vakre ord. Las det du skreiv om du barndomsjul....og det var fin beskr.av gode barndomsminner. Kjenner meg igjen:) Er så enig med deg ang.jul og tradisjoner... Og eg merker at det faktisk betyr mykje for barna og når vi tar fram den gamle gode pynten år etter år...Spesielt vår heimelaga julekrybbe...den skal eg vise fram på bloggen min når advent tar til :) Er fersk blogger...kun 5 dg.gammal.. :)Før eg tar natta må eg igjen skryte av deg og dine verk...så flink du er !!!og for eit vaskerom...glad på dine vegne...det er min evige draum å kunne ha eit sånt vaskerom ;) Ha ei fortsatt fin helg :)..i ryddig..og nyvaska hus og sengklede...hærlig !! Takknemlig om du vil lagre min blogg på di side...sjølv om den ikkje er særlig spennande endå...så blir den forhåpentligvis bedre etterkvart;)
klem frå Johanne

liven sa...

Så fine bilder og detaljer fra vaskerommet!!
Ja hva er vel deiligere enn å legge seg i nyvasket sengetøy!!
Spesielt når det har fått tørket ute:O)

Ha en fin helg:O)

Kerstin sa...

God morgenO=)

Så fine stemningsbilder fra vaskerommet ditt. Ser ut som du kan nyte å være i dette rommet også.O=)
Er nok enig med deg om å skifte på sengene, men klarer ikke å følge opp helt nei=)
Men at det er deilig uten tvil . Nyt helgen klem Kerstin

MonaLisa sa...

ja gurimalla så godt det er med jul! Og jeg tror du har verdens flotteste vaskerom. kunne tenkt meg å bodd der jeg .) Fnis!! Topp blogg du har, veldig inspirerende og fin! Ønsker deg en superduper helg. klem

Krabat sa...

Det ser ut som du får en fin helg, Silje! Koselig at du også pynter opp på vaskerommet. Med barn i huset tilbringer man mye tid der : ) Stryker du sengetøyet ditt? Da synes jeg det er beundringsverdig å vaske og stryke slikt hver uke! Klem

Garden Angel sa...

Ja det er helt nydelig å legge seg i rent sengetøy! Så enig med deg. Men det hender nok at det går litt mer enn ei uke her altså..
Og vakre hjem er favoritten min!
Kos deg og nyt helgen:)
God klem fra meg(",)

Mi :) sa...

Hei Silje :))
Hadde faktisk tenkt å tipse deg om Rose Lille - har de ikke mye fiiiiint? Jeg har ikke somlet meg til å bestille noe ennå, men gikk det greit? Her blir juleantrekket til Lillepus tradisjonsrikt som vanlig; marineblå matroskjole ;) Tusen takk for superkoselig juleinnlegg - så godt å kjenne seg igjen i - og jeg gleder meg nesten ennå mer til jul etter å ha lest det ;) Julen ER magisk - og ennå herligere nå som man har barn!

Er det ikke helt herlig hvordan Durance gjør hverdagsluksusen med rent sengetøy SNNÅ bedre? Jeg er helt avhening av å skifte jeg også, den følelsen av rent sengetøy er så heeeeeeeeeerlig ;)

Klem
Mi:)

Sissy's Hus sa...

Nydelige bilder! :) Og jeg er helt enig i hverdagsluksusen! Og nyvasket sengetøy er deilig...

Ha en fin helg!

Klem
C

Hulda sa...

Så rent og lekkert dette innlegget var! Virkelig noen flotte bilder du har tatt, av de lekreste saker. :) Koser meg alltid her hos deg, Silje. God lørdagskveld. :)

Haust sa...

Så fine bilete frå vaskerommet ditt! Gid det var eg som hadde det så fint rundt meg når eg skulle ta klesvasken!

Fortsatt god helg! :)

Min Lille Drøm sa...

Hei igjen:)
Tirsdag passer forsåvidt bra det, da er begge barna hjemme her. kjekt å finne på noe da egentlig..
Går sånn tålig greit her, men gruer meg litt til alle dagene jeg har begge hjemme, blir så lite tid til Theodor og det er bare trist, for minsten bare skriker.
Vi kan kanskje ringes i morra kveld?
I kveld har vi faktisk besøk og lillegutt har ikke grått så alt for mye hittil:)
God kveld videre..
klem M

Livy sa...

Kjære Silje!
Åhh for noen herlige bilder du viser i dag! Jeg kjenner nesten lavendelduften helt hit!!

Nydelige blomster og et herlig interiørblad - jeg har kost meg med mitt i dag jeg også!

Tusen takk for de gode ordene fra deg i bloggen min, det varmer så utrolig godt!!

Ønsker deg en fin helg fortsatt!
Mange klemmer fra Livy

Maret sa...

Er innom og seier God helg...

Linda sa...

Mmmm, Durance er herlig! Du er som meg du, skifter sengetøy hele tiden, he he, luksus luksus og veldig deilig :)

Ingunn sa...

Så flotte bilder fra vaskerommet. :)

Ingunn Hjemmets Gleder