tirsdag 21. oktober 2008

Turkist

Av og til handler jeg før jeg tenker. Heldigvis ikke like ofte som før, men innimellom kjøper jeg ting jeg ikke helt hvor jeg skal plassere. Disse turkise skålene er eksempler på det. De er i pressglass, og kjøpt på et antikvitetsmarked. Fargen er nydelig, og formen også. Men hva skal jeg bruke dem til?

Nå står de sammen med blomstervasene i hjørneskapet, og de kommer jo ikke helt til sin rett der..


Dette passer jo fint til å ha sitroner på...:)




Tips om hvor jeg burde plassere dem mottas med takk. Tror de er de eneste tingene jeg har i turkist, så de glir liksom ikke inn overalt:)



ha en fin kveld ♥

18 kommentarer:

Ingrid sa...

Hei!
Kjempefin fasong på dem synes jeg.. og fargen kan jo bli fin når du dekker et bord i de fargene. Ta dem fram feks når det er guttebursdag, til å servere noe på.. og kombiner med et bord dekket i matchende farger.
Ha en fin kveld! :)

Metteflette sa...

Skålene var stilige syns jeg!!! Herlig farge! Har sendt deg mail forresten ;-)

Anette sa...

De passer på et hvitt bord med hvite "pikekyss" (marengs) på!!

Bak en Sky sa...

Hva med å bruke det fatet til badet?sammle såper, parfyme eller neglelakk på kanskje??
klem

Litt av Mitt, Jorunn sa...

Ser du har fått mange gode forslag allerede. Jeg tror de hadde passet fint sammen med glasstingene du fikk hos pappa`n din :0) Du kan jo fylle dem med vann og ha flytelys oppi, eller blomsterhoder. Håper du finner noe å bruke disse til, de var jo veldig fine da!

makiato sa...

Gult & turkost är så fint tillsammans!

Hulda sa...

Men, fine det er de! Herlig farge, nesten så jeg så for meg en middelhavsstrand med turkise bølger :)

Har sendt deg en mail ang adventskalenderen i dag, har du fått den?

Anita sa...

De skålene var veldig fine. Kanskje med noen hvite blomster flytende i, fatet passer fint til å stable noe på. Lykke til med å fine ut hvordan de skal brukes!

Ha en fortsatt fin kveld.

Anita

Det blå hjertet sa...

Synes de var fine - men forstår jo utfordringen din:)

Jeg tror de blir finest hvis alt er lyst og hvitt rundt. Og kan jo passe som fargeklatter, hvis du skulle dekke et bord med innslag av blåe/turkise toner.

Enig med Anette at marengs sikkert er fint oppi. Hvite sjokoladekuler hadde også vært fint (og godt..).

-C

fru Pink sa...

Så herlige, disse elsket jeg! Du har fått masse fine forslag da, så henger meg på de jeg.

Rådyrveien sa...

Hei-hei!
De skålene var jo bare kjempefine.
Hadde sklidd rett inn på mitt kjøkken - hehe! :D
Har selv hvitt kjøkken med tekstiler i mørkeblått, turkis og hvitt. Det er farger som er kjempefine sammen. Har samlet litt stæsj i disse fargene på framskapet mitt i kjøkkenet. (Bilder på siden min.)
Ser du også har hvitt kjøkken. Kanskje de hadde passet som fargeklatter der, f.eks. i vindusposten??

Ha en fin kveld!

Hilde

Anitas hus sa...

Flotte skåler og nydelig farge. Men jeg er litt enig med deg at det kanskje er vanskelig å plassere de, ser at du har fått mange gode forslag. Jeg så de egentlig for meg ute på ett dekket bord en sommerdag... Synes de ga en litt sommerfølelse;)
Ha en god natt!
Klem:O)

Maret sa...

Ser du har mange fine forslag her. Henger meg på den siste, dette må være flott og dekke sommerbordet med....

MiaMaria sa...

Hej Silje!

Vilka underbara bilder!!!!

Vilken härlig färg...de kommer säkerligen få en bra plats.....

Ha´en bra dag!
MiaMaria

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Vad roligt att du gillar julbloggen, jag hoppas att du ska finna lite inspiration framöver.
Kram Lotta

Mi :) sa...

Åh, jeg fikk helt sånn himmelblå følelse av de skålene! Tenk så tøffe de blir med fargerik frukt eller hjemmelaget julemarsipan i fine farger ;) Turkis er jo veldig tøft sammen med orange, så hva med clementiner i førjulstiden?

Ha en super onsdag :)

I dag er der grøtmiddag hos oss, så det er en liten Snuppelupp som gleder seg til kanel og sukker ;)

Mi:)

Millas hem sa...

Hejsan!
Tack för kommentaren hos mig!
Turkos är en himla härlig färg...häftigt med citronen till.
Me and alice har visat ett inlägg med turkosa färger! Titta in där och se ifall du får något tips!
Jag tänker på vatten...så i badrummet eller köket någonstans!
Kram Camilla

Metteflette sa...

Hei igjen! Det er bara masa! Sender jeg e-post til feil adresse eller noe? Bare lurer på om du har fått den eller.....