lørdag 11. oktober 2008

Snøbær

Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg har alltid vært så begeistret for snøbær! Jeg forbinder dem kanskje med barndommen, da min beste venninne og jeg gikk hjem fra skolen og kastet snøbær i gata som vi hoppet på. Også minner de meg om jul! Så da er kanskje det grunn nok:)

Vi har vært på skogstur i dag, i det nydelige høstværet! Og da plukket jeg med meg en del snøbær, og masse annet! Noen av snøbærene ble til en krans, som henger på hjørneskapet i stua.


Andre ble satt i en liten vase i fattigmannssølv.


Her er det som fikk bli med hjem i dag.

Så da laget jeg noen små "blomsterdekorasjoner" som jeg har satt litt rundt i huset.






ha en flott lørdagskveld!
jeg skal lese juleblad, iiiiiii:)

23 kommentarer:

Grip dagen sa...

Snøbær er kjempesøte!
Jeg har sett at en hyttenabo har hele hagen full av slike.
Har vurdert å ta en tur en mørk kveld...
Men så fikk jeg se no rart i hagen vår en dag!
En rar busk som jeg ikke vet hva er - den har jaggu fått snøbær!
Den er liten enda, men da er det i alle fall håp til senere år!

Så fint at du tar naturen med deg inn. Flotte farger!

Ha ei fortsatt herlig helg!
Klem Marit

Kristines verden sa...

Å så nydelig! Er så flott med høstens farger- må bare nyte dem!
Ha en fin kveld- flott blogg du har forresten!

Kjeruben sa...

Oi! Så fin krans! Overlever den lenge inne? Eg har da eit par halvdaue slike busker ute... hm... kanskje eg finner nokre kvistar eg kan lage krans av?
Takk for tipset! :-D
Fortsatt god kveld ;-)

moa sa...

enig med deg - snøbær er kjempesøte, har alltid vært så glad i dem!
Nydelig krans du har laget, flink du!

Anette sa...

Silje, du har virkelig sansen! Lekre høstdekorasjoner og enig i at de snøbærene er veldig juleakige også! Tror nesten jeg må i skogen i morgen...

Hulda sa...

Hei Silje! Så nydelig du har gjort det med snøbærhjertekrans. Slike har vi ikke her nord, kunne virkelig tenkt meg det, så ut til å være fine i dekorasjoner og kranser. Vakre var også de andre dekorasjonene dine, og vasen i fattigmannsølv er skjønn! Takk for tips om isabella, når du likte det, gjør nok jeg det også. Klem fra Hulda.

vårt lille hjem sa...

Du er så flink til å lage nydelige dekorasjonar av det du finn ute! Eg nyt verkeleg å sjå bilda dine. God helg vidare:)

Min Lille Drøm sa...

Skjønne bær og skjønn krans vennen!
Så flink du har vært i dag:)

lilleann sa...

åååå, så mye flott :)
Kjempe fin krans...ble helt stum jeg! :)
Snøbær er jo kjempesøte,så absolutt!
Flotte og vakre dekorasjoner!!

Ha fortsat en god helg :)
*lilleann*

liven sa...

Så fint du har pyntet med disse snøbærene:o)
Men de er vel ikke viltvoksende vel??

Masse fine farger å pynte med på høsten!!

Hespe sa...

Så nydelige bilder! Snøbær (visste ikke at de het det), er kjempesøte og var utrolig flotte å lage krans av. Så flink du er til å lage dekorsjoner :o)

Fortsatt fin kveld til deg!

Anita sa...

Så nydelige ting du har laget!!!! Kommer hit i morgen kanskje så kan du lage sånne dekorasjoner til meg også!!! har så lyst til på tur i morgen og lage bål og grille pølser med pinne brød rundt! har ikke gjort akkurat det før, men det hlres så godt ut:o) Vi har vært på loppemarked idag og handlet litt! Skirvebord til Vetle, nytt lite bord som buret til hamsteren kan stå på, (alt er snart ferdig malt) og så kjøpte jeg ett par porselens ting som nok kommer i bloggen min! Men ikke i kveld for nå er jeg sååå trøtt at jeg nesten ser dobbelt;o) Sov så dårlig i natt, vet ikke hvorfor, men sover desto bedre til natta da:o) Skal en tur på det sammen loppemarkedet i morgen også, nyheter hele tiden der! Nå skal jeg drikke opp vinen min og finne sengen! God natt min skatt, god natt:o)

borghild sa...

Snøbær er bare sååå nydelige!! Men jeg kan ikke finne noen rundt her vi bor:-( Jeg har også lest juleblad i kveld, mannen er bortreist, så jeg har hatt en date med PC'n, KKs og Allers' juleblad og en pose sjokolade:-) Har kost meg, men jeg er faktisk litt skuffet over bladene:-( Det var liksom ikke noe nytt... Islykter har vi da sett før, og oppskriftene var heller ikke så 'nye'. Jeg får kanskje finne fram bladene fra tidligere år også, kanskje jeg finner noe der som jeg hadde 'glemt':-) Ha en fortsatt fin helg! Klem B:-)

sandra sa...

er det snøbær det heter?? de liker jeg også- kjempefin krans!!

Nettelita sa...

Er det snøbær de heter.. Da lærte jeg noe nytt! :) De er så skjønne, og jeg må innrømme at jeg bestandig plukker noen, legger de på bakken og tråkker på de hvis jeg går forbi en busk.. Og Mats mobber meg hver gang for at jeg syns det er så gøy! Hehe..
Veldig koselig og dekorativ pynt har du hvertfall laget! Klem

Kine sa...

Hei på du;)
Joda,de julehjertene er kjøpt på en Black&White butikk her i Trondheim!Er vel fra enten Miljøgården eller HomeArt!
Snøbær er vakre,men har enda ikke sett noen her:/
Lekre bilder du viser,SOM ALLTID!!!!hehe!!!
Ha en fin fin søndag;)klæm

Anemone sa...

Å så vakkert!!

Kari - My home is my Castle sa...

Åhh. snøbær er såå vakkert !!
Jeg har og alltid vært så glad i dem :))
Nydelig krans du laget :)

Klem,Kari

Mor Kari sa...

Nydelig hjerte av snøbær! Har liknende minner fra barndommen.Moro å smelle disse bærene!

Ingrid sa...

Så alldeles nydelige snøbær er! Har ikke tenkt over det før.. de har liksom bare vært der. Men når du bruker dem på denne måten, så ble det jo utrolig vakkert!
Ha en fin søndag!

Hjerterom sa...

Snøbær gjør seg du :) Har jeg ikke tengt på,må jeg prøve!Koselig blogg

prinsessa sa...

Snøbær minner om mormor. Hun hadde hele hagen full av slike og vi synes de var kjekke å bruke i "matlagingn", jeg og mine venninner. he he
Hun plukket inn slike å hadde på bordene.
Så flotte å se på.
Høres ut som du har kosa deg med å lage dekorasjoner.
Her har det vært en rolig søndag. Deilig det og men nå savner jeg familien min og gleder meg veldig til de kommer hjem i kveld:O) Rart det der når man liksom ikke pleier å være borte fra hverandre i det hele tatt så blir det så tomt her hjemme. Ha en herlig søndag, Silje. Kos deg med familien. Masse klemmer fra Elin:O)

Merete sa...

kjempeflott krans du har laga av snøbær!! dei er så fine og dekorative :o) det var fint å ha dei oppi ein vase av fattigmannssølv og! I morgon skal eg jammen ut på tur og plukka nokre bær eg og..veit nemleg om ein busk i skogkanten ikkje så langt herifrå ;o) tusen takk for flott inspirasjon!!