onsdag 8. oktober 2008

Årets saga

Jeg har bestilt noen bøker på nettet, og hentet dem på posten i dag! Lykke på en regntung onsdag:)

Den første er årets saga av elsa beskow, nydelig bok, som jeg har hatt lyst på lenge! tror jeg så den på den gode feens blogg for en stund siden også:)


Boka inneholder månedsbilder, dette er oktober...


...og dette november...


...og til slutt desember! November og april henger innrammet i loftstua, jeg kjøpte dem i gøteborg i sommer. Det er månedene barna våre er født!

Vinterns söta er også en flott bok, med mange fristelser!







Og til slutt bestilte jeg denne, Skandinavisk jul. Har ikke fått bladd så mye i den ennå, men den ser ut til å være helt fantastisk!





Disse bøkene kan jeg anbefale på det varmeste;) Her brenner det i peisen, og jeg gleder meg til å kikke i de nye bøkene når roen har senket seg.

Ferdinand er jo akkurat frisk fra vannkoppene, og vi lurte litt på om Augusta hadde det samtidig. Men det var visst bare en forsmak, for nå har de slått ut for fullt! Så her har vi en varm og prikkete jente med røde roser i kinnene, som helst vil kose på mamma og pappa sitt fang..

ha en fin kveld, og takk for at du er innom!

22 kommentarer:

SOFIESHUS sa...

Hvilke herlige bøker du har fått deg. Liker også Elsa Bekhow sine bøker fra min egen barndom. Lykke til videre i vannkoppenesverden. Er heldighvis ferdige med slik her i heimen. Nå derimot har jeg to gutter med duracellbatteri, snart leggetid må vite;)
Etterpå er det fyring, te, strikketøy og en god film mens jeg venter på min stakkars mann som ennå jobber. Ha en fin kveld!

Min Lille Drøm sa...

Heisann:)
Sånn bok fra Elsa vil jeg også ha!
Hvor får du tak i dem?
Husker så så godt bøkene hennes fra jeg var liten, men mamma vil ikke gi dem opp helt ennå, har jo barnebarn som hun kan lese for.
Håper nettene har gått bra og at vannkoppene går like greit som hos Ferdi, er jo på sett og vis greit å være ferdig med.
Her er lysene tent og vaffelrøra klar for besøk som snart renner inn døra. Var ikke jeg som inviterte denne gangen, men kjære veldig koselig med gjester, men akkurat i kveld hadde jeg håpet på å ha beina høyt og bare ta det rolig.
Håper vi snakkes og ses snart vennen:)
Klem Monica

Fru Jensen's sa...

Så fine barnebøker!
Uff, håper ikke hun blir veldig plaget av vannkoppene! Snuppa her i huset hadde deet i sommer, 1 1/2 uke med konstant kløe og gråting. Stakkars! Men det er jo greit å bli ferdig med det mens de enda er små!
Ha en fin og rolig kveld videre!

Hulda sa...

Kjempefine bøker! Jeg har også den Elsa Beskow boken, veldig fin! :) Herlige bilder, og ord i den. Kunne tenkt meg Skandinavisk jul, den så flott ut. Er det mange gode ideer der? Så nydelig høstbord du har dekket, herlig med fattigmannssølvkulen sammen med konglene i glassklokken.

Sissy's Hus sa...

Åhh.. Den boka har jeg også hjemme! Elsket å se på bildene da jeg var liten.. Hihi..

Kan ikke Augusta sende over litt vannkopper til snuppa mi! ;)

Livet er heeerlig sa...

Så flotte bøker du har fått deg, så bra du klarte å legge fra deg bøkene for å lage et innlegg da :)
Ha en fantastisk flott kveld
*siv*

Nr. 5 sa...

Ååå, de bøkene er så søte. Jeg forsøkte også å bestille de på finn for en stund tilbake siden, men ikke fått no svar ;( Kanskje jeg må prøve igjen, herlige bøker med gode minner :)

Ha en fin onsdagskveld

ENGEL sa...

de bøkene såvirkelig hyggelige ut!!!her er vi heldigvis ferdig med vannkoppene,det varlitt slit da detsto på husker jeg;)her er det slapp kveld med feber og tv og data...klæm

Anita sa...

Hallo Siljemor! Ferdig med nattevaktene nå?? Så nydelige bøker!! Kjøpte en Elsa Beskow bok før helgen jeg, Tante Bruns fødsels dag! Så skjønne bøker fra Elsa Beskow! Skal passe på og kjøpe en i ny og ne:o) har en till ett sted, men finner den ikke akkurat nå! Så nå har lillemor fått kopper! Litt kos også da, når de vil kose! Bare nyt det du!! Nå skal jeg hekle litt tror jeg! Kos deg med fri!! Klemmer fra ANita!

Den gode feen sa...

Sååå fine bøker du har bestilt :) Ja, Årets saga har eg også, og den er såååå fin :) Ha ein fin onsdagskveld :)

Kaffi og lokalen sa...

Så koselige bøker, ja:) Herlig å sitte å bla i... Og mye inspirasjon å finne.. Og så godt for lille-jenta å ha et godt fang å sitte på med prikkene sine...:)

mali-mo sa...

Så flotte bøker du hadde kjøpt da! Så veldig spennende ut den juleboken syns jeg. Elsa Beskow sine bøker er absolutt favoritt hos meg også, syns historiene og bildene harmonerer så fint, og har brukt bildene litt som barneromspynt. Har tenkt å bruke dem som pynt i dukkestuen også (selv om innredningen av den nå få e vente til våren...hehe, sånn er det, av og til tar ting lenger tid enn planlagt ;))

[morgrethe] sa...

Hallo Silje.

Nå har jeg kost meg med x antall innlegg. Nydelige bilder, nydelig blogg og nydelig Silje. Gøy å se deg!

borghild sa...

Det er kjempegøy å hente sånne bokpakker, selv om en vet hva som er inni;-)
Den første boka så jo bare skjønn ut, og de to andre er sånne man kan kose seg med utover nå, spesielt med fyr i peisen i bakgrunnen:-)
Kjipt med vannkopper også, selv om det er litt deilig når de bare vil kose (men ville jo helst hatt de friske, altså:-)
Herlige borddekkinger under her også, du er så flink!!
Klem B:-)

prinsessa sa...

Tror nesten jeg også må bestille disse bøkene som omhandler jul. De virker velidig koselige. Jeg er sikker på at det ikke er noe bomkjøp. he he
På posten venter denne jeanne d arck boka på meg å det der er heller ikke noe bomkjøp. Jeg gleder meg til å hente den og bare sitte å se på bilder for de var nydelige. Å bøker om jul de tar man frem år etter år. Herlige barnebøker. Jeg var så dum å gi mine bøker bort så her er det få av slike foruten alle de vi har kjøpt til prinssa da. Å hun har mange for hun er en lese hest. Leser ut en bok om dagen.
Nå får jeg komme meg i klesvasken for jeg har en prinsesse som reiser på Oslo hourse show i morgen. Ha en fin fin dag, Silje.
Klem fra Elin:O)

Minmill sa...

Den boka med Elsa Beskow gav meg skikkelig minner. Leste det veldig mye av det når jeg var liten. Det er så koselige bilder i de bøkene.

Godt å høre at det er flere som tenker på julen allerede. Be prepared. :)

Mor Kari sa...

Nydelige bøker. Håper du får mye glede av dem!

Livy sa...

Heisann Silje!
Så herlige bøker du har bestilt!
Kunne godt tenkt meg alle sammen jeg! Har en liten utfordring til deg i bloggen min i dag. Håper du tar den:-)

Ønsker deg en super torsdag - snart helg igjen:-)

Klem fra Livy

Minmill sa...

Hei igjen Silje.
Jeg skal ha bursdag for jenta mi til neste uke, og kom over noen sjokolade overtrekte marshmellows hos deg. Likte denne ideen. Men kan du fortelle meg hva slags sjokolade du brukte på de.
Brukte du vannbad?
Jeg blir sååå glad hvis du forteller meg hvordan du gjorde det. :-)

Minmill

Anette sa...

De bøkene ER fantastiske! Har flere vi og, og de bildene...Hvor har du kjøpt de andre julebøkene hen? De kan jeg og la meg friste av...Lykke til med prikkene! Klem

Hildegunn sa...

Hei Silje !
Så utrolig HERLIGE bøker du har fått !
Jeg elsker slike, spesielt den første og siste.
Tror jammen jeg må bestille meg dem.
Ellers har du så koselig hus altså...

Emmas Verden sa...

Hei Silje :)
Elsa Beskow er en favoritt her i huset også..har flere av bøkene inkl. Årets Saga..
Husker godt tante Brun,tante Grønn og tante Fiolett fra min egen barndom..gode minner :)
Vannkopper er vi heldigvis ferdige med alle mann..lykke til til dere :)
Ha ei god helg!
Klem Anne ;)