søndag 12. oktober 2008

Oktoberhelg!

Denne helga har vi nytt det nydelige høstværet, og tatt med ungene ut i naturen! I går var vi i skogen, og i dag har vi vært ved sjøen. Helt skjønt begge deler!


På skogsturen vår spiste vi her, det var rolig og idyllisk, med ender som svømte rundt på vannet.


Vi hadde med solbærsaft og nybakte brownies-muffins! (før noen rekker å spørre om oppskrift kan jeg fortelle at det nok en gang er Toro ferdigmiks:))


Nam:)





Og i dag reiste vi ut til kysten! Vi er heldige, og bor kort vei unna både fjell og sjø. Vi grilet pølser og hadde med oss kjeks. Så mye slankere blir vi nok ikke av disse turene..



Ferdinand fant seg en liten lekestue på en lekeplass, det var stor stas!

Jeg har fått en ny award, det får jeg komme tilbake til:)
¤
ha en flott ny uke!

13 kommentarer:

Nettelita sa...

Det er så nydelig å være ute i det deilige høstværet altså! :) Ser ut som dere har kosa dere masse!
Den butikken i Stavern var så herlig ja.. Fine blomster og koselig tibehør.. Men kan tenke meg den sikkert var enda finere på sommeren! Sikkert mange fler blomster der da..
Ha en fin uke!
Klem

*Hege*-mine små skatter sa...

Så herlige turer dere har hatt:)
Det kom et nytt in nlegg her rett etter jeg fikk lest det forrige;) lurte på hva slags tre eller busk eller hva jeg skal si det er du finner de bærene på????? De var bare så dekorative og fine!!!

Anette sa...

Alltid så god følelse når en har hatt ungene med på tur! Og for et vær,det har vært en utrolig høst! Ha en toppers uke!

borghild sa...

Så ut som en herlig tur i det fine høstværet! Vi har vært på høytidlig utdeling av 4-års boka i kirka i dag, med påfølgende tur til brannstasjonen. Broren til en venninne er brannmann, så vi fikk 'privat omvisning' og ungene fikk både kjøre brannbil, spyle med slangene og kjøre med liften. Litt i høyeste laget for meg, var greit opp til taket på brannstasjonen, men vi skulle da pinadø over dobbelt så høyt!! Så jeg tok fram kameraet og knipsa bilder av de to fireåringene istedet, noe som førte til følgende kommentar fra min venninne: -Du er jammen tøff som tør lene deg såå langt bak over rekkverket;-)!! Jeg hadde tatt på 'langlinsa' på kameraet, og måtte litt bakover for å få tatt bilder i det hele tatt, og plutselig hadde jeg glemt hvor langt det var ned!! Husket det i samme sekund hun sa det, for å si det sånn;-) Ha en fin uke! Klem B:-)

Emmas Verden sa...

Vi skulle også på tur i høstværet,men her ble det så fælt at det gikk ikke ann å gå ut.Det har blåst og regna hele helga..
Så vi har baka..kjekt det også :)
Ha ei fin uke!
Klem Anne ;)

Minmill sa...

Hei igjen, og takk for oppskriften på marshmellowsene med sjokoladetrekk. I kveld har jeg stått laget herlighetene. På tirsdag skal vi ha bursdag, og etter det skal jeg blogge dem. Det er så gøy og hente ideer her i blogg verdenen og en stor takk til deg for denne søte ideen. :)

Kine sa...

Superdeilig med slike turer,og i et så flott vær,så smaker det ekstra godt med litt niste ja;)
Ha en fin ny uke du også!klæm

Haust sa...

Å, det ser koseleg ut! Kunne gjerne tenkt meg å vere med på den rasten med raud saft og muffins! :)

Kaffi og lokalen sa...

Det er jammen ikke verst med høst når været er slik. Herlig!!! Det er vår utsikt på bildet, ja. Og er veldig glad i den. Men skulle vært veldig glad for sånne omgivelser som dere har rundt dere også. Ha ei flott uke:)

Ingrid sa...

Ser ut som dere har hatt ei nydelig høsthelg! :) Vi har vært i bryllup i helga, og det var veldig koselig - og tårevått. Jeg gråter alltid i bryllup... og barnedåp.. Store ting i livet! :)
Hvor kjøper du muffinsformer med ruter (eller andre mønster for den del).. kjedelig med helt hvite alltid.
Ha ei fin uke!

Emmas Vita Hus sa...

Härliga bilder du visar i dag! Visst är det underbart med höstpromenader när det är färger till oänlighet och solen skiner. Har blivit en hel del höstpromenader hos oss med, fast i dag öser regnet ned, börjar längta efter julen faktiskt...

Kram!

pepperkverna sa...

Foe en nydelig tur dere hadde! Håper vi får bli med neste gang! Hege

Det hvite hjerte sa...

Hei Silje :)
For en fantastisk fin helg dere har hatt, nydelige bilder og veldig fint vær så det også ut til :)
Slike utflukter lager gode minner som man lever lenge på til vinteren når man ligger inne (i hi) :)

Ha en fin fin uke :) Klem