fredag 17. oktober 2008

Nytt og gammelt

Fredag igjen;) Endelig har jeg fått tak i et lyshus, det var en veldig snill og omtenksom person som kjøpte det for meg! Her står det på hylla i gangen, sammen med pletter i luften, og en vase i fattigmannssølv som fikk bli med hjem fra blomsterbutikken i dag. Her har jeg fylt den med havsalt og satt et stearinlys oppi!



Ellers har jeg vært en tur hos pappa skrotnisse denne uka (pappa driver bruktbutikk, og kaller seg skrotnisse) og litt nytt (men gammelt) fikk bli med hjem! Blant annet vasen i opalin.


Skålen med lyset i og den åttekantede blomstervasen er også fra pappa! Pappa er så snill, jeg får aldri lov til å betale for tingene jeg finner hos han, dermed blir det noen veldig lønnsomme og heldige turer dit for meg! Noen roser ble også kjøpt i blomsterbutikken i dag, å kjøpe blomser (spesielt på en fredag) er hverdagslykke for meg:)


Så til noen awarder jeg har vært så heldig å få i det siste! Tusen takk kjære bloggvenner!

Denne har jeg fått av det hvite hjerte, tusen takk!!


Og denne har jeg fått av Tove med bloggen tankar fra ein kvardag, en herlig blogg som er verdt et besøk:)

¤
Tove skriver:
* Silje sin - dette er endå ein av dei heimekoslege bloggane eg alltid må ein tur innom. Vakre bileter, vakre ord - må berre nytast!



¤
Jeg har også fått den av anette med bloggen Guttemammas, en nydelig blogg som gir masse inspirasjon!

Anette skriver:

Silje, i http://www.silje-sin.blogspot.com/ skal få den! Du har en veldig koselig "hverdagsblogg" hvor du villig deler bilder av ting du har laget, de skjønne barna dine eller det fine huset ditt!


¤
Så skal jeg gi den videre. Jeg velger tre stykker, skulle gjerne gitt den til mange flere:)

det hvite hjerte: Du er så utrolig flink til å legge igjen kommentarer, og de er så veldig hyggelige også:) Hun har også gitt meg flere awarder, noe som selvfølgelig er til stor inspirasjon:)


anitas hus: Nydelig dame, med en nydelig blogg og et nydelig hus som jeg kunne flyttet rett inn i!


hulda: Fordi hun er så kreativ, og deler liksom alt med oss andre! Hun er ikke den som holder idèene sine for seg selv, men gir dem videre til andre. Du virker så generøs Hulda!



Nå er det helg, skal vi danse, senkveld, walters mandler og pepsi max- kan man bedre ha det??


god helg!

21 kommentarer:

VillaValle sa...

Så flotte ting. Likte godt huset og pletteplanten din! :) Er pappan din skrotnissen i Sykkylven mon tro? Har vært inne på internettsiden hans flere ganger og ser han har mykje fint!
God helg!

Kine sa...

Så heldig du er som har en pappa som er ÅRNTLI skrotnisse hehe...Min far er også det,men ikke av yrke desverre *LOL*
Fine ting du har rasket med deg der:)
Ha en fin kveld,og helg!Klæm

Ingrid sa...

Hei! Mange koselige bilder fra deg! Heldig du som har en skrotnisse i familien da :)
Enig med deg i at blomster er hverdagslykke! Slike til må man unne seg, synes jeg..
Ha ei fin helg, og gratulerer med awards!

Anette sa...

Velfortjent!!Litt sløvt av meg at jeg ikke så at Tove ga den til deg og, gikk litt fort...men det spiller jo ingen rolle da. Hvor har du fått tak i lyshuset??? Jeg har vært så mange steder...har kjempelyst på!! God helg, klem fra meg

Emmas Verden sa...

Pletter i luften er en favoritt hos meg..i mange varianter..
Har to som er kranser og en som vokser inn og ut gjennom en zinkkrone..De varer lenge bare de får nok vann :)
Ha ei super helg!!
Klem Anne ;)

Min Lille Drøm sa...

Så flott et lyshus Silje!
tror de blir veldig koselig til jul også:)Og han pappa'n din er et funn for skrotfrøkner som oss!
Ha en god helg da, så ses vi i morra!
Klem

tinemor sa...

Så flotte ting.
Jeg kjøpte med et slikt søtt hus her å, men det likte minste prinsen min så godt, at det har han okkupert...
Får kikke etter flere.
God helg!

Det hvite hjerte sa...

Heisann Silje :)
Tusen takk for skjønn Award det var veldig veldig hyggelig!!!
Så fine høstbord du har dekket, og sinkhuset var vakkert! Nå koser vi oss med skal vi danse og snart senkveld, fredager er BEST av alt!
Ha en fin fin helg! Klem

Anita sa...

Hei! Jeg har visst ikke sendt noe mail siden bursdagen din og den har du kanskje fått??? Tiden går jo såå fort! Så fine de opalin tingene du har!! Pletter på tråd er så fin! Og er så enig i at det hører med noen friske blomster til helgen, bare ikke når jeg jobber for da syns jeg ikke at jeg får nytt dem sånn som jeg vil! Så denne helgen er det blomster fri! Får heller kjøpe en blomst på mandag eller onsdag for da har vaskedamene vasket her og da passer det perfekt! Fint det lyshuset ditt også! Du får kose deg videre i helgen og i friuken din, så snakkes vi snart igjen! Klemmer fra Anita!

Hulda sa...

Tusen takk Silje! Både ord og award varmet mitt hjerte. Er så hjertelig i dag, skjønner du. ;)

Så fint at du fikk tak i det sinkhuset, har et slikt jeg også. :) Man får visst aldri nok, hihi.. supersøt vase/lysestake i fattigmannsølv.

God helg!

Det blå hjertet sa...

Friske blomster er hverdagslykke - og synes det er en viktig prioritering. Det er nydelig hos deg:)

Merete sa...

Så flott lysthus du har fått deg! pyntar skikkleg opp..og lysestaken i fattigmannssølv er så fin! lurt med havsaltet i bunn slik at du får stearinlyset til å stå oppi der!
God helg til deg!!

Ann-Cathrin sa...

Så flotte ting:) Ha en flott hjelg!

Drømmen om en eplehage sa...

Så koselige ting du viser. Skikkelig eye candy!
Og awaredene var velfortjent :)

Klærne ja... Husker ikke eksakt hva jeg bestilte for, men rundt 600,- tror jeg. Da betalte jeg ca 250,- i toll, så det ble en 850,- totalt. Alt over 200,- må fortolles og da regnes ikke frakten i den summen.
Er vel ikke det billigste, men hadde du sett klærne i virkeligheten, ville du syns de var verdt det. Ikke hverdagsklær synes jeg, men pynte seg i helgen kan alle gjøre. Fått masse kommentarer på Lille hjertet når han har de på seg.

Nå må jeg shine hus, det kryper innpå meg her og jeg tror det er hybelkaninene som har løpetid. Grøss!


Vi blogges :)

Litt av Mitt, Jorunn sa...

Så nydelige bilder du viser! Her var det friske farger og mye fint interiør :0) Så snill pappa du har!

ENGEL sa...

god helg til deg og silje,med alle de flotte sakene dine;)(mmmmmmmm...pepsi og sjokkis....)

Fru Jensen's sa...

Grattis med lyshus, de er kjempefine!
Heldig er du som har en pappa som driver egen bruktbutikk!
Ha en finfin helg!!

Anitas hus sa...

Gratulerer med velfortjente awarder og tusen takk for at du deler en med meg og for de fine ordene du skriver. Ble sååå glad:D

Så mye flott du har skaffet deg. Kjekt med en skrotnisse pappa;) Får prøve å få tatt meg en tur i butikken hans en gang. Var på loppis i dag, men, vel... Der var det mye skrot og mange mennesker som "slåss" om skrotet. Etter å ha blitt dyttet en runde rundt i lokalet forsvant jeg ut igjen uten en ting.

Du får ha en fortsatt fin helg Silje. Imorgen skal jeg på langtur til Åmdalsverk (nesten i Dalen) for datteren skal spille kretsmester-finale-kamp i fotball.
Klem:O)

Solstad sa...

Å for et nydelig lyshus !!!Hvor fikk du tak i det ??? *ønsker meg*;)
Grattis med awardene, vel unt!
God klem

Dorthe sa...

Hei..
Rigtigt fint lyshus, og vasen med lys i ser sødt ud.
Ønsker dig en god uge
Kram Dorthe.

Lene sa...

Du har en nydelig blogg med fantastisk flotte bilder! Er stadig innom og titter og får inspirasjon! Og så ser du så kjent ut, på bildet..!