søndag 19. oktober 2008

Kveld i stua

Hjemme hos oss er det stille og rolig i kveld. Barna sover, det gjør også pus. Han har funnet et nytt yndlingssted på skinnfellen i stolen. Mor og far i huset slapper av på sofaen og snakker litt om planene for den kommende uka. Ganske gjennomsnittlig vil jeg tro:)

Jeg har lagt på en duk på spisestuebordet. Det virket så ryddig når duken kom på synes jeg. Den er en gave fra et vennepar av oss, vi fikk den da vi giftet oss. Jeg har nesten følt at den har vært for fin til å brukes, men bestemte meg for at nå skal den frem fra skapet!


Engelen jeg har fått av mamma har sin faste plass i stuevinduet.


ha en flott ny uke!

15 kommentarer:

Anitas hus sa...

For noen skjønne bilder og så søt pus, så ut som den koste seg godt på skinnfellen. Der liker pusen vår også å kose, spørs åssen det blir når valpen kommer å legger seg der etterhvert, hihi, catfight er jeg redd...
Spisestuebordet ble fin med duk og det er jo bedre å ha en fin duk på bordet enn i skuffen;)
Ha en fin uke Silje, inatt kommer vist uværet;)
Klem:O)

Livy sa...

Herlige stemningsbilder fra stuen Silje! Og du og du for en vakker pus - smelt!!

Det er fint med lang duk på spisebordet synes jeg, da blir det liksom så lunt og koselig og ja litt ryddig.

Livymannen synes det var hyggelig med gratulasjoner fra blogglandia:-)

Ønsker deg en fin start på den nye uken!

Klem fra Livy

tinemor sa...

Nydelige bilder!
Liket duken på bordet, -det hele så så hvitt og gjennomført ut.
Fin uke til deg å!

sortekatt sa...

Enig, så fint med duk på:)Fine fine katten, vi har nettopp fått oss katt igjen, Ilove it! ha en strålende uke:)

borghild sa...

Så heldig du er som har en pus i hus!!:-) Jeg ønsker meg en veldig, men mannen har vokst opp med en mor som er redd for katter, så da kan du tenke deg hvor aktuelt det er;-(
Nydelig spisestuebilder også, alt ser så koselig og varmt ut:-)
På lørdag var jeg inne på en bruktbutikk, og så en vase som stod i hyllen. Da tenkte jeg med én gang på deg, og -så det er sånn opalin ser ut!! Jeg har jo sett før at du samler, og skjønte at det er ikke vanlig hvitt porselen. Det er et flott 'materiale', og gir en herlig glans og farge! Skjønner godt du samler;-)
I dag høljer det ute, jeg har fridag (hurra!), og jeg MÅ gjøre noen ærend (ikke fullt så hurra). Frister ikke akkurat å gå ut, men man tåler jo litt regn;-)
Ha en fin dag! Klem B:-)

Minmill sa...

Her var det stemningsfullt. Nydelige bilder. Enig i at det ikke er vits i å spare på tingene. Bruk dem nå.
Har blogget noen Marshmellows som jeg tror opprinnelig var din ide. Alle jeg kjenner synes de var flotte.

Hulda sa...

Takk for det, Silje! Ønsker deg også en fin uke. Dagene går så fort, er nok ikke lenge til helg igjen.. ;)

Så fine bilder fra stua, syns du gjør rett i å bruke duken, ting skal jo brukes, og den kan sikkert vaskes også. Så søt engel du har i vinduet, og flott med alle de tente lysene. Likte så godt det lille fatet du har under blomsten. Virkelig fint er det.

Og kattepusen koser seg også, ikke så rart. :)

Kos deg, klem fra Hulda.

henrieta sa...

Så koselig blogg du har. Masse nydelege bilete både av interiør og barn.Kjem nok til å kikka innom att. Legg deg til i blogglista mi, og håpar det er greit;)

Ha ein flott fag:-)

Mi :) sa...

Supersøt og god engel ;)

Håper du får en koselig mandagskveld også - her blåser vi nesten bort i dag, så det er herlig å være inne med varm kakao og levende lys ;)

Mi:)

ENGEL sa...

du og!!!!!engelen er så skjønn!!!!!!

Ida sa...

Hei!

Hver gang du har vist bilder av spisestuen min - så ser jeg oppgitt bort på min egen! At jeg ikke tenkte på å velge lyse farger for to år siden - da var det jo så poppis med svarte skinnstoler og mahogni-farget bord! Pynten i sølv og hvitt på bordet gjør liksom ikke helt nytten - menmen, det får holde noen år til ;-) (iallefall til feriepengene kommer til neste år..hehe)

Med andre ord - du har en nydelig spisestue :-)

Anette sa...

Skjønn liten sove-pus og herlige stemningsbilder!!

Ingrid sa...

Hei Silje!
Kjempefine bilder fra stua di! Spisestua er bare sååå lekker med den krona over... :)
Ha ei fin uke videre!

Sissy's Hus sa...

Den katta likner på katta mi! Hihi..
Livet til en katt, hmm, haha.. Deilig deilig!!

meika sa...

Herlige bilde, å nydelige pus! Kan du læra meg koss du lage hjerter i teksten din...?? De e jo så søtt!!

Ha en super kveld!!