torsdag 2. oktober 2008

Kremmerhus

Jeg har begynt å lage litt julepynt (dvs jeg begynte 1.august...) og de siste kveldene har jeg laget noen kremmerhus. En del av dem med rosa- og pastellfarger på, det er ikke egentlig fargene jeg har i huset til jul, men et sted får de vel plass.




Små "karameller"
store kremmerhus

De fleste båndene jeg har brukt er fra Noa Noa, jeg har tatt vare på dem fra gaver jeg har fått. Og i går kom svigermor med mange ruller til meg!


Jeg fant dette gjennomsiktige notepapiret i en hobbybutikk, og synes det ble fint med blondepapiret.

I dag har jeg gått tur med ungene i tvillingvogna. Vi gikk den vanlige runden vår, her møter vi nemlig hester, traktorer og gjess! I dag kom sistnevnte helt bort til gjerdet hvor vi sto, og dermed fikk Augusta sitt første møte med dem:)



-Der er regnbuen!, sa jeg til Ferdinand. Han kikket på meg og sa "Regnkua?"
Herfra kan man nesten se huset vårt,det ligger bak de røde takene.


ha en flott torsdag!

21 kommentarer:

Anita sa...

Så nydelige kremmer hus! Skulle satt meg for å brodere litt jeg nå men er visst ikke kommet ut av bloglandia ennå! Og vips er det HOme and away:o) Nå skal jeg sette igang! Hadet bra!

Hespe sa...

Det var nydelige kremmerhus, og en helt annen stil en det som jeg har laget, og som jeg viser nå i det siste innlegget mitt...

Ønsker deg en fin ettermiddag!

Klem:o)

happy in pink sa...

nydelige, nydelige kremmerhus... kunne hatt de i stua mi alle sammen!!! og for noen søte gakk-gakker da:):)
ha en god dag:))
klem tara

ENGEL sa...

ååå!de kremmerhusene var nydelige!koselig med tur;)

LiNda:) sa...

så nydelige kremmerhus<3
koselig å gå tur!
ha en fin torsdag:)

MonaLisa sa...

ja de kremmerhusene var flotte du... og jul MÅ man jo forberede i god tid:-) de var jo lekre i det fatet ditt da, uannsett om det er jul eller ei. Hvor hadde du kjøpt notepapiret? kjede? Klem

Tulip sa...

Flotte kremmerhus. Lurt å begynne å tenke jul allerede nå. Har hatt det i tankene, men ikke gjort noe med det foreløpig.
Kos deg videre, og hils regnkua!

Ingrid sa...

Så søte kremmerhus du har laget! Godt å starte i god tid med juleforberedelsene.. det er jo sååå koselig! Ser ut som dere har hatt en fin trilletur i dag også. Fint i landlige omgivelser..
Her vasker og baker jeg i dag.. til bursdagsfeiringen min i morgen.
Ha en fin kveld!

tinemor sa...

Nydelige kremmerhus.
Koselig med tur.
Må være spennende for de små med dyr og traktor!

Hulda sa...

Virkelig søte kremmerhus. :) Båndene er virkelig herlig de også, så heldig du er som har en svigermor som får tak i så mye slikt. :)

Nyperosa sa...

Heisan,

kommer fra Mias Landliv,
hva om du flytter inn
til henne og jeg til deg ; )
Du har jo så koselig
du også !
Fine kremmerhus.

Au revoir.

Nyperosa sa...

PS:
Ny utfordring,
vi flytter rundt
til hverandre ?
Tenk for en opplevelse ; )

Veronica sa...

Herlige kremerhus:)
klem

Nr. 5 sa...

Så flotte de var. Og så søt August var...i akkurat samme lua og jakken som veslemor her har, hihi :)

Klem fra nr. 5

Merete sa...

Så fantastisk fine kremmerhus du har laga!! fin torsdag til deg :o)

Livet er heeerlig sa...

Kreativt og kjempeflott!
Hurra for deg :)
*Siv*

Ann-Cathrin sa...

Så fine kremmerhus:) Ser at det er mange som har begynt med juleforberedelser rundt omkring på bloggene. Vakker datteren din er:)

Mor Kari sa...

De kremmerhusene er jo bare til å dåne av!!! Her var det mye koselig.
Er ganske ny i bloggverdenen, men har loffet litt rundt på blogger i over et år. Tror jeg ga deg noen shoppingtips i Sandefjord en gang...Her vil jeg komme ofte på besøk. Linker deg.

mali-mo sa...

så fine ting du har laget! Kjempelekkert, og de lar seg nok plassere tenker jeg ;)

Koselige bilder fra turen deres, og lille A er jo bare nydelig!!!!

Nettelita sa...

Hei Silje! Jeg har hoppet i det nå jeg, og opprettet meg en blogg.. :) Så får jeg se om jeg får det til..
Håper det er greit at jeg linker deg! Du har jo så nydelig blogg!
Så flink du har vært med kremmerhusene!
Klem Anette

LillaL sa...

Kjempesøte kremmerhus! Regnkua ja, hehe, er ikke så lett for de små å skjønne alltid:) Gutten min også sier mye morsomt for tiden, herlig alder. Ha ei fin helg:)