onsdag 29. oktober 2008

Julestrømper&julestemning


Bloggepausen ble visst ikke så lang. Med en pakke i posten, og nydelig vintervær, kom inspirasjonen og bloggelysten raskt tilbake! Er mulig det vil bli færre innlegg enn vanlig, men jeg er ihvertfall tilbake:)


Å våkne om morgenen til kritthvitt landskap er lykke for meg! Selv om ikke alt vintertøyet var funnet frem, og bilene ikke hadde fått vinterdekk på... Augusta og jeg koser oss hjemme, med fyr på peisen. Som dere ser er min lille prinsesse til stor hjelp når jeg fyrer opp:)


Jeg har bestilt nydelige julestrømper fra skjønne Metteflette, de er helt fantastiske, og jeg er så fornøyd med dem! Jeg bestilte en til hvert av barna- F og A:)


Her har jeg "julepyntet" litt på rommet til Ferdinand, for å vise den flotte julestrømpa. Sengesettet har jeg kjøpt på Kid, det er i flanell og skal bli Ferdinands julesengesett!



TUSEN TAKK kjære Mette, håndarbeidet ditt er helt utrolig flott! Gleder meg til å ta frem disse år etter år!



Med Maileg-mus vil jeg ønske dere en flott dag, og tusen takk for alle de hyggelige kommentarene dere har skrevet til meg!

36 kommentarer:

mali-mo sa...

Så utrolig flott det ble med julepyntet skuvseng! Det sengetøyet må jeg nok ta meg en titt og se etter tror jeg ;)

Julestrømpen var fantastisk fin. Røde korsstingsbroderier er jo utrolig vakkert...helt nydelig ,)

Kjekt at pausen ble kort og at du kom raskt tilbake. Jeg har sittet og bladd i dine gamle innlegg og kost meg en stund, mens jeg egentlig burde lese til eksamen. Men bloggen din var jo så myyyyye mere fristende da ;) Er en stund siden jeg var innom sist og da var det mye å se på vet du ;)

Ønsker deg en kjempefin dag Silje!

Miss.T sa...

Kjekt du er tilbake !! superfine julestrømper ! Veldig kjekt med julesengesett. Den sengen er jo bare helt lekker i seg selv og da : )

Ha en fin uke i vinterland : )

Ida sa...

Det er godt å se du er tilbake :-)

Så NYDELIGE julesokker! Ble skikkelig koselig på rommet til F ! :-) Julete og hjemmekoselig :-)

Ha en superfin dag i sneen.. kjempesøt peis-passer :-)

Klem

Emmas Verden sa...

Så fint det ble på gutterommet :)
Nydelig strømpe!!!
Kos dere i snøen..her er det også hvitt ute :)
Vi skal ha barneselskap for Emma idag..thjohoi!!!
Klem Anne ;)

Hespe sa...

Velkommen tilbake,etter en kort pause... :o)

Så fine bilder og nydelige julestrømper. Kos for barna å kunne ha disse opp gjennomoppveksten....

Ønsker deg en strålende flott uke videre!

Anitas hus sa...

Å nå ble jeg glad, når jeg så at du var tilbake^^,
Jeg liker også at det er snø om vinteren ,for da synes jeg det blir så mye lysere og penere ute, vi liker jo hvitt vet du;) Jeg er bare ikke klar for den riktig ennå, og det var ikke bilen min heller. Men om en månedstid, da skal jeg ønske snøen velkommen. Men pent, det var det når jeg våknet i morges.
Nydelige julestrømper. Tenkte jeg skulle få sydd noen selv i julegaver, det er bare det med den tida...
Kjekt å få hjelp av lille prinsessa, hihi, nydelig hun er.
Ha en fin vinterdag!
Klem:O)

MonaLisa sa...

Mmmm og julefølelsen bare rant på her gitt! Nydelig jobb av Metteflette! Ungen din er jo bare så skjønn. Nyt dagen med barna, vinter og litt julestemning. Nå er vi snart i nov. og da er det LOV! Hi hi. jeg har snart rundet 3000 besøkende, og skal feire med pakker. Stikk innom da vel

Rekkehuset sa...

Så fint at du er tilbake! Liker så godt å lese i bloggen din skjønner du:-) Julesengesett var en veldig god idé - tror jammen jeg må ta en tur til KID;-)

Tussaluso sa...

Hei, det glerder meg at du er tilbake igjen, og at blogg-pausen din ikkje vart så lang. Jule-strømpene var nydelige. Så kjekt å vakne til snø då. Håper det drysser litt over oss her på vestlandet og. Ha ein fin dag.

Hulda sa...

Koselig innlegg med vinter og julestemning. Skjønn julestrømpe. Er auksjon inne hos meg.

Garden Angel sa...

Å så koselig stemning hos deg Silje!!!
Nydelige julestrømper du har bestilt deg ja!
Du er jo bare såå flink til å pynte du Silje!
Ha en fin dag!
God klem fra meg(",)

Anonym sa...

Hei
Jeg er en sånn som leser bloggene til andre, og ønsker det var meg som hadde det slik hjemme.
Alt jeg har tid til er en lukket blogg med bilder og småting fra hverdagen vår. Huset vårt står på hodet, og jeg fatter ikke hvor dere tar overskuddet fra.
Anyway; din blogg er den første jeg leser, og jeg ble veldig trist da du skulle ha pause. Og er naturligvis veldig glad at det i dag var et innlegg fra deg igjen:)
Du har et nydelig hjem og to vakre barn.
Mvh Torill

Livy sa...

Hei!
Liker at du er tilbake :-D

Så utrolig fine julestrømper!! Og så koselig stemning med julesengetøy, strømpe, lysstjerner og snø:-)

Ønsker deg en fin onsdag!
Mange klemmer fra Livy

Metteflette sa...

Åh, tusen takk for utrolig koselige ord! Nå ble jeg veldig glad!!!!! Så nydelig du hadde pyntet,helt herlig. Fikk virkelig lyst på en slik strømpe selv jeg nå . Ha ha ha. Men det er så gøy å se når dere pynter med disse strømpene. Det blir skikkelig jul med en gang! Godt du er tilbake ;-) Stor klem fra Mette

Gamlå sa...

Så masse snø det var kommet hos deg:).
Nydelige strømper du har kjøpt som du har hengt opp på et fint rom. Kunne trodd at bilde var fra et interiør blad:)

Ha en fin dag
Gamlå

Ann-Cathrin sa...

Så fine strømper:) Her er det også snø i dag...og med sommerdekk, pluss at alle skulle ut av døren 06.30 var ikke jeg like begeistret som deg;) Men nå er jentene og jeg hjemme igjen, så nå er det greit:)

Pillepalle sa...

Så fint! Så koselig! Nå er jeg inspirert å brodere litt i fremtiden. Takk!

Hilsen, ha en fortatt fint dag!

Cilla sa...

Så bra at du er tilbake igjen!!
Nydelig strømpe du har kjøpt. Den sengen så utrolig julekoselig ut, heldige Ferdinand som får sove i den senga til jul.

Ha en fin kveld!

Sol sa...

Nydelig julestrømpe og et vakkert stylet bilde....Blir godt for en liten kropp å ligge i flanellsengetøy i vinterkulda ;-}

Nettelita sa...

Koselig at du er tilbake med et innlegg.. :)
Ble så glad når jeg våknet og så snø i dag jeg og! Bare synd den snart er slaps..
Vi har vært i Tønsberg i dag, og innom Fryd for øyet.. Åhh.. Masse fint! :)
Kjempe herlige julestrømper! Tenk, de kan de ha til de blir voksne! Jeg har min gaaamle hos mamma enda jeg! :)
Hvor har du forresten fått tak i de lysa du har på senga til F? De er så søte!

Ha en fin kveld!
Klem

Guttemamma sa...

Jammen godt å ha deg tilbake!!!Så nydelig med det røde sengesettet til den flotte sengen! Og de strømpene..kan jeg spørre hva de koster (ikke for å være frekk altsa...)Hilsen Anette

Mia sa...

Nydelige bilder! Visst er snøen vakker, og den får virkelig fram julestemningen, til og med hos meg... Vi våknet også til snø idag, men nå er den borte. Mer kommer nok, er jeg ikke i tvil om... Julestrømpen fra Metteflette er fantastiks vakker, og virkelig en skatt som du kan glede deg til å ta fram, år etter år.

Jeg er så glad at bloggepausen din ble såpass kortvarig. Selvfølgelig er det viktig å pause når man føler for det, men det er ekstra hyggelig at lysten til å blogge kom såpass fort tilbake (jeg snakker vel også av egen erfaring her... hihii).

Anita sa...

Hallo! Koselig at du er tilbake da!! Savnet deg veldig jeg!!
De julestrømpene er ¨så utrolig fine, har selv planer om å spørre min mamma om ikke hun kan brodere til ungene så skal jeg sy! Må bare finne rette anledning;o) Kan love at det var litt hektisk her til morgenen idag, når jeg skulle på jobb og alle ungene da skulle til sine steder, helst til klokka 0730.
Litt vel tidlig, når det plutselig er et must med dress og votter og vintersko og....... Mne gikk veldig bra og vi var ute av døra her 0720. ALLE godt kledd! Flink mamma dette her som har sååååå kontroll *ler*! I morgen skal jeg på seinvakt så da blir det en roligere morgen! Likte meg veldig godt på den ene natten, så det blir nok endel flere, men kun en av gangen, for jeg sover så og si ikke etter nattevkat! Men en er så greit for da er det jo bare og legge seg tidligere på kvelden! Nå skal jeg strikke litt og se litt på tv! Vi "snakkes" snart! Klemmer fra Anita!

Ingrid sa...

Hei!
Så hyggelig at du ikke ble så lenge "borte"! :) Hadde kommet til å savne deg her i blogglandia...
Vi har ikke malt dørene, vi har byttet dem ut. Det er bare karmene vi har malt, og de har vi brukt 40 glans på. Veggene er 15 glans, derfor ser det vel ut som de "skinner" litt i forhold...
Er veldig fornøyd ja! I kjellerstua, hvor hele seks dører er synlige, blir inntrykket et helt annet! :) Deilig!
Kjempefine de julestrømpene du har bestilt! Jeg har sett på dem jeg også... Nå er det virkelig snart førjulstid på ordentlig! :)
Klem

Nettelita sa...

Jeg skal på Ikea om to uker, så da får jeg se om jeg finner sånn jeg og! Det var jo en overkommelig pris, tross dårlig levealder.. :)
Jeg har fått shoppet litt av hvert i dag ja.. Moro med litt andre butikker en hva vi har her! :) Det har blitt med litt julepynt hjem i dag, og det er moro! :)
God natt til dere..

Anita sa...

De julestrømpene var flotte! Kjekkt for små å ha noe som er bare deres. Kjekt at du var tilbake. Finner så mye inspirasjon i bloggen din.

Anita Kristin

Kort og Søm sa...

Veldig fin julestrømpe! Likte sengetøyet godt.

Takk for titten, ha en fin dag!

Min Lille Drøm sa...

Godt å ha deg tilbake vennen.. Er liksom ikke det samme å titte innom hos deg også er du borte;)
Så nydelige strømpene ble, de blir koselige å bruke i årene fremover.
Tenk nå forsvinner snøen igjen, så kjedelig:( Ble så lyst og trivelig ute, til og med på ettermiddagen når det blir fort mørkt.
Håper vi ses snart da!
Klem

Wib&Rune sa...

Så koselig blogg du har:D

Nettelita sa...

Er veldig fornøyd med at jeg fant sånne.. Har sett bilder av de her inne, men aldri funnet de i butikker!
De var ikke så veldig dyre.. Det lille kostet 125 kr, det mellomste 265, og det største 285. Helt grei pris hver for seg, men blir fort dyrt hvis man skal ha alle tre! :)
Tror kanskje de kan sende til deg hvis du vil ha.. Du burde ta kontakt med de!
Kos deg masse hos Monica! Det er alltid koselig å dra på barselbesøk! :)
Klems

Anonym sa...

Jeg våknet til skikkelig julestemning i Kragerøs gater i går! Deilig, har gledet meg lenge!!

Jeg er en av de som ikke bruker veldig mye tid ved pc`n, men siden din er et unntak. Koselig, og inspirrerende. Gleder meg til flere innlegg å bloggen din:)

Hilsen Siri

Maret sa...

Velkommen tilbake..
Dei julestrømpane var heilt utruleg flotte.

Maret sa...

Velkommen tilbake..
Dei julestrømpane var heilt utruleg flotte.

Anonym sa...

Flott at pausen din ble kort! =) Og nydelige julestrømper!

Det hvite hjerte sa...

Hei kjære Silje og Velkommen tilbake!!!! Det var jammen en kort pause og heldigvis for oss for du er jo så skjønn! Du er blogger nr. 1 for meg, den første jeg oppdaget og du vil alltid ha en spesiell plass i hjertet mitt :)

Så mye fint du viser her på de siste innleggene. Alt er helt nydelig & skjønt!!!

Jeg må straks inn å se på den danske nettbutikken, juleklærne var utrolig skjønne!!!!

Gratulerer til Augusta 1 år, gleder meg til å følge Bloggen din videre i høst/vinter og frem mot jul!

Har savnet deg Silje, så det er utrolig skjønt at du er tilbake!

Varm & lang klem

Marias skriblerier sa...

Fiiine julestrømper!